Οι 10+6 καλύτερες υπερτροφές που πρέπει να δοκιμάσετε το φθινόπωρο

Κατηγορία: Ζωή Διατροφή


Είναι πάντα καλύτερο να προτιμάμε τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής, καθώς έχουν πιο γεμάτη γεύση και πιθανώς λιγότερα φυτοφάρμακα. Εξάλλου, είναι πιο διασκεδαστικό να ακολουθούμε την πορεία της φύσης και να αλλάζουμε μενού ανάλογα με την εποχή, ώστε να μη βαρεθούμε. Παρακάτω παρουσιάζονται οι 10 καλύτερες υπερτροφές του φθινοπώρου και όλες βρίσκονται σε αφθονία στη χώρα μας. Φρούτα και λαχανικά γεμάτα βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα, χωρίς πολλές θερμίδες.

Οι 10 καλύτερες υπερτροφές του φθινοπώρου

1. Σύκα


Αυτό το αποκλειστικά φθινοπωρινό φρούτο αποτελεί μια σίγουρη πηγή φυτικών ινών, που βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης, βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, προλαμβάνει την εμφάνιση δυσκοιλιότητας και μας βοηθά να χορτάσουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα σύκα είναι επίσης εφοδιασμένα με κάλιο, που βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης.

2. Κουνουπίδι

Το κουνουπίδι μπορεί να μην αφήνει υπέροχη μυρωδιά όσο το βράζουμε, αλλά αποτελεί υπέροχη επιλογή αν θέλουμε να ενισχύσουμε τα επίπεδα βιταμινών Κ και C, ώστε να ενισχύσουμε τη ρύθμιση της αντιφλεγμονώδους απόκρισης του οργανισμού μας. Το κουνουπίδι είναι επίσης πλούσια πηγή φυλλικού οξέος, σημαντικό για κάθε γυναίκα που θέλει να μείνει έγκυος αφού προλαμβάνει κατά της εμφάνισης δυσπλασιών του νευρικού σωλήνα.

3. Παντζάρια

Τα παντζάρια αξίζουν περισσότερη προσοχή απ’ ο,τι συνηθίζουμε. Αυτό το φθινοπωρινό λαχανικό περιέχει βεταλαϊνες, φυτοθρεπτικά συστατικά που διαθέτουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Τα παντζάρια είναι και αυτά καλή πηγή φυλλικού οξέος, καλίου, αλλά και μαγγανίου, που βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου και στην υγεία των αρτηριών.

4. Αχλάδια

Τα αχλάδια μπορούν να μεταμορφώσουν κάθε φθινοπωρινή συνταγή σε ένα νοστιμότερο και θρεπτικότερο γεύμα. Το φρούτο αυτό αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών και περιέχει την αντιοξειδωτική βιταμίνη C, ψευδάργυρο (ο οποίος προλαμβάνει κατά ορισμένων τύπων καρκίνου) και βόριο, ένα θρεπτικό συστατικό που βοηθά το σώμα να διατηρήσει τα επίπεδα ασβεστίου του.

5. Ρόδι


Το ζουμερό ρόδι είναι ένα φθινοπωρινό κόσμημα λόγω της εμφάνισής του, αλλά και των ιδιοτήτων του. Είναι εφοδιασμένο με αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν ασθένειες, με φυτικές ίνες και κάλιο, που ενισχύει την καρδιαγγειακή υγεία και βελτιώνει την αρτηριακή πίεση.

6. Κράνμπερι

Καθώς ανήκει στην πολύτιμη ομάδα των κόκκινων φρούτων, έχουν αμέτρητα οφέλη στην υγεία μας. Φυτικές ίνες και πρεβιοτικά (τα καλύτερα για την εντερική υγεία), αλλά επίσης είναι εφοδιασμένα με βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά.

7. Κολοκύθα

Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, που είναι αποδεδειγμένο ότι βελτιώνει την όρασή μας. Επιπλέον, η κολοκύθα περιέχει φυτικές στερόλες, οι οποίες δρουν ενάντια στην «κακή» χοληστερίνη, την LDL, αλλά και βήτα καροτένιο (εξίσου και αυτό το υπέροχο έντονο χρώμα της), το οποίο εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που συμβάλλουν στη γήρανση.

8. Γλυκοπατάτα

Άλλο ένα φθινοπωρινό λαχανικό που τυπικά μπορείτε να καταναλώσετε όλο το χρόνο. Οι γλυκοπατάτες μπορούν άνετα να αντικαταστήσουν τις συνηθισμένες πατάτες, αφού περιέχουν μεγάλα ποσοστά φυτικών ινών, βιταμινών Α και C. Και φυσικά πάνε υπέροχα με κρέας στο φούρνο.

9. Μήλα

Τα μήλα μας είναι διαθέσιμα και όλο το χειμώνα, αλλά μπορούμε από τώρα να τα βρούμε. Το μήλο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, κυρίως σε βιταμίνη C – που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ώστε να μπορεί ο οργανισμός μας να αντισταθεί στις ιώσεις που κυκλοφορούν αυτή την εποχή. Επιπλέον, περιέχει τη γνωστή πηκτίνη, ένα πρεβιοτικό που συμβάλλει στην υγεία του γαστρεντερικού.

10. Λαχανάκια Βρυξελλών

Άλλο ένα λαχανικό που όπως το κουνουπίδι δεν μυρίζει και υπέροχα, αλλά είναι καλύτερο για εσάς να του δώσετε άλλη μία ευκαιρία. Αποτελούν καλή πηγή σιδήρου, βοηθώντας στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, αλλά και βιταμίνη Κ, που ενισχύει την οστική μας υγεία.

Οι 6 υπερτροφές που πραγματικά αξίζει να δοκιμάσετε

Μας αρέσει πολύ να ψάχνουμε συνέχεια τρόπους και πηγές για να αγοράζουμε τις καλύτερες υπερτροφές, αλλά αυτή η διαδικασία, εκτός από χρονοβόρα, αποδεικνύεται και λίγο ακριβή τελικά. Γι’ αυτό κι εδώ, προτείνονται 6 αποτελεσματικές υπερτροφές από τη συνολική λίστα, που πραγματικά αξίζει να ψάξετε και να δοκιμάσετε. Σημειώστε ότι δεν χρειάζεται να τα καταναλώνετε όλα αυτά μαζί. Διαλέξτε απλά αυτό που θέλετε και σας αρέσει περισσότερο.

Κουρκουμάς


Ο κουρκουμάς βρίσκεται πολύ εύκολα στην ελληνική αγορά. Μπορείτε να τον βάλετε σε πολλά από τα φαγητά σας, ακόμα και στο τσάι. Τα οφέλη στην υγεία μας είναι πολλά, ειδικά στη διάθεση μας, αφού έχει βρεθεί ότι η κουρκουμίνη, το βασικό συστατικό του, επιδρά θετικά τόσο όσο το Prozac στις διαταραχές διάθεσης. Το μαύρο πιπέρι αυξάνει τη δυνατότητα απορρόφησης του κουρκουμά από τον οργανισμό μας, οπότε μπορείτε εύκολα να το συνδυάσετε. Προσπαθήστε να βρείτε ολόκληρη τη ρίζα, αντί για την σκόνη, αν και αυτό είναι λίγο πιο δύσκολο. 

Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε μια υγιή διατροφή. Είναι μια σημαντική πηγή ινών και βοηθά στα προβλήματα χρόνιας δυσκοιλιότητας. Επίσης αποτελεί μια χορτοφαγική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Αυτά τα τελευταία προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα από παθήσεις που σχετίζονται με φλεγμονές. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του αλεσμένου λιναρόσπορου δεν περιορίζονται στο καρδιαγγειακό σύστημα, αλλά βοηθούν το σώμα να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες, που οδηγούν σε οξειδωτικό στρες.

Η κατανάλωση αντιφλεγμονωδών τροφών βοηθά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης συγκεκριμένων τύπων καρκίνων και παθήσεων που συνδέονται με χρόνιες φλεγμονές. Ο λιναρόσπορος επίσης συνιστά πηγή πρωτεΐνης και ενσωματώνεται εύκολα στη διατροφή μας. Προσθέστε τα στο γιαούρτι σας, στο πρωινό σας γάλα με δημητριακά ή στο ψωμί και στα κουλούρια σας.

Μπαχαρικά

Δεν είναι απλά υπερτροφές, αλλά και αντιοξειδωτικοί υπερήρωες και μπορούν να μπουν παντού! Να θυμάστε ότι τα αντιοξειδωτικά είναι τα «καλά παιδιά», που κυνηγούν τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες που σε άλλη περίπτωση μπορούν να βλάψουν τα κυτταρικά επίπεδα. Επιπλέον, προσθέτουν μια δόση φυσικής νοστιμιάς σε κάθε πιάτο. Αν δεν αντέχετε τα καυτερά μπαχαρικά, να θυμάστε ότι υπάρχουν και εναλλακτικές. Όπως η κανέλα, ο κουρκουμάς, η σκόνη σκόρδου κλπ. Μπορείτε σχεδόν καθημερινά να καταναλώνετε κανέλα, αν την προσθέτετε πάνω από τον καφέ σας. Τα υπόλοιπα μπαχαρικά ταιριάζουν υπέροχα σε σπιτικές σούπες, μακαρονάδες και ψητά λαχανικά.

Σπόροι chia


Αυτοί οι μικροσκοπικοί σπόροι αποτελούν μια σπουδαία πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, ειδικά για του χορτοφάγους, αλλά παράλληλα παρέχουν ασβέστιο και πρωτεΐνη στον οργανισμό μας. Δεν πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός ότι αποτελούν καλό σύμμαχο ενάντια στα αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Έχουν ουδέτερη γεύση και γι’ αυτό μπορείτε να τους εντάξετε σχεδόν παντού. Πασπαλίστε με σπόρους το γιαούρτι, ή το γάλα με τα δημητριακά σας. Προσθέστε τους σε κρύες σαλάτες ζυμαρικών και όχι μόνο. Βάλτε λίγους σπόρους στη σούπα σας και θα εξαφανιστούν πριν το καταλάβετε. Επιπλέον, έχουν την τάση να χυλώνουν λίγο τα φαγητά στα οποία μπαίνουν, οπότε έτσι μπορείτε να δέσετε και τις σάλτσες σας.

Ζωμός από κόκκαλα

Ο ζωμός από κόκκαλα αποτελεί πραγματικά την επόμενη υπερτροφή, που έρχεται να αναλάβει τα ηνία όλης της κατηγορίας, αφού έχει πολλές θεραπευτικές ιδιότητες. Καθώς τα κόκκαλα βράζουν και λιώνουν, απελευθερώνεται κολλαγόνο, γλυκίνη και γλουταμίνη στο ζωμό. Το κολλαγόνο στο ζωμό βοηθά το δέρμα, τα μαλλιά και τα νύχια μας, μπορεί να μειώσει ακόμα και τις ρυτίδες και τη κυτταρίτιδα! Πέρα από αυτά, τα θρεπτικά συστατικά στον ζωμό βοηθούν στη βελτίωση του γαστρεντερικού συστήματος (και κατ’ επέκταση του ανοσοποιητικού σας). Ο ζωμός περιέχει μια ποικιλία διαφορετικών θρεπτικών συστατικών όπως μαγνήσιο, φώσφορο και χονδροϊτίνη, η οποία συστήνεται για την υγεία των αρθρώσεων μας.

Πιείτε μια κούπα ή προσθέστε τον στις σούπες σας ή στα ψητά ή βρασμένα λαχανικά σας. Μπορείτε να τον αγοράσετε έτοιμο, αλλά είναι πολύ εύκολο να τον φτιάξετε και μόνοι σας στο σπίτι.

Σαφράν ή Κρόκος Κοζάνης

Η χημική σύσταση του Κρόκου εμφανίζει μια περίεργη πολυπλοκότητα. Περιέχει πάνω από 150 πτητικές και αρωματικές ενώσεις – ένας βιοχημικός συνδυασμός που εξασφαλίζει ότι το μυστήριό του δεν πρόκειται ποτέ να λυθεί εντελώς, τουλάχιστον στον βαθμό που η τεράστια φαρμακευτική του δύναμη ανθίσταται στην απλουστευτική ερμηνεία της σύγχρονης φαρμακολογίας. Ποια μπορεί να είναι αυτή η δύναμη τελικά; Αν και η πρόσφατη κύρια αποκάλυψη ότι το σαφράν βοηθά στην απώλεια βάρους (μέσω καταστολής της όρεξης) έχει προκαλέσει ένα αρκετά μεγάλο κύμα ανανεωμένου ενδιαφέροντος γι’ αυτό το εξωτικό μπαχαρικό, ο Κρόκος έχει πολύ περισσότερα να προσφέρει πέρα από αυτό. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν ελπίδες για σοβαρές νευροεκφυλιστικές παθήσεις, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ.

Μια τυχαιοποιημένη, διπλά-τυφλή, ελεγχόμενη δοκιμή διάρκειας 22 εβδομάδων σχετικά με τη συμβολή του Κρόκου στην αντιμετώπιση της νόσου (ήπια έως μέτρια) του Αλτσχάιμερ που δημοσιεύτηκε το 2010, έδειξε ότι η λήψη 15 mg 2 φορές την ημέρα ήταν εξίσου αποτελεσματική με τη λήψη δονεπεζίλης (Aricept) των 5 mg 2 φορές την ημέρα και μάλιστα με σημαντικά λιγότερες παρενέργειες (εμετός). Μια άλλη τυχαιοποιημένη και ελεγχόμενη με εικονικό φάρμακο μελέτη διάρκειας 16 εβδομάδων που δημοσιεύτηκε επίσης το 2010, έδειξε ότι 15 mg Κρόκου 2 φορές την ημέρα ήταν και ασφαλές και αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση της ήπιας έως μέτριας νόσου του Αλτσχάιμερ. Το Σαφράν είναι ίσως η καλύτερη ελληνική υπερτροφή.

Πηγή: enallaktikidrasi.com

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "