Φιλόδοξο αλλά καθαρά ελληνικό το Delaer RX-3 - Περισσότερα στοιχεία… και… θα το αξιοποιήσουν;

Κατηγορία: Τεχνολογία Σκάφος


Σε συνέχεια της αρχικής παρουσίασης που κάναμε προ ημερών, περισσότερες πληροφορίες για το ελληνικό υπό ανάπτυξη αερόχημα Delaer RX-3 έγιναν γνωστές από τους κατασκευαστές, ρίχνοντας φως στο φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα που συνδυάζει τη συνεργασία την πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας με τις ελληνικές εταιρείες.

Πιο αναλυτικά το πρωτοποριακό αερόχημα Delaer RX-3 είναι ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα του οποίου η σχεδίαση ξεκίνησε το 2018. Μέσα σε μερικούς μήνες η σχεδιαστική ομάδα του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών (ΕΜΡΣ), του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, του Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κατάφερε να ολοκληρώσει την αρχική σχεδίαση του αεροχήματος και να κατασκευάσει το ομοίωμα το οποίο παρουσιάστηκε στην ΔΕΘ.

Το αερόχημα Delaer RX-3 θα κατασκευαστεί κυρίως από σύνθετα υλικά, το σχήμα του θυμίζει έντονα ιπτάμενη πτέρυγα και συνδυάζει μια ρομβοειδούς σχήματος άτρακτο και δύο επιμηκυνμένες πτέρυγες με winglets. Η κατασκευή του RX-3 θα γίνει τηρώντας όλες τις διαδικασίες κατεργασίας, διαμόρφωσης και εφαρμογής των τμημάτων από σύνθετα υλικά.

Η αρχιτεκτονική της ατράκτου του αεροχήματος περιλαμβάνει από το ρύγχος προς τα πίσω μια σταθεροποιημένη πλατφόρμα αισθητήρων, το χώρο ανάσυρσης του ρηναίου τροχού, το συγκρότημα των ηλεκτρονικών, τον εσωτερικό χώρο μεταφοράς του φορτίου, δύο δεξαμενές καυσίμων εκατέρωθεν του χώρου μεταφοράς φορτίου και τέλος το κινητήριο σκεύος τοποθετημένο ακριβώς πίσω από τον εσωτερικό χώρο μεταφοράς του φορτίου. Επιπλέον εκατέρωθεν των δύο δεξαμενών καυσίμου βρίσκονται οι δύο χώροι το χώρο ανάσυρσης των δύο κύριων τροχών.

Τόσο τα μεταλλικά εξαρτήματα, όσο και τα καλούπια διαμόρφωσης των υφασμάτων ανθρακονημάτων θα κατασκευαστούν σε εργαλειομηχανές CNC 5-αξόνων, τελευταίας τεχνολογίας. Η επεξεργασία για την τελική παραγωγή θα γίνει σε autoclave, σε συνθήκες κατάλληλης θερμοκρασίας και πίεσης, βάσει πιστοποιημένης διαδικασίας.


Η σχεδιαστική προσέγγιση που ακολουθήθηκε από την ομάδα του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών για την ανάπτυξη του νέου αεροχήματος ονομάζεται Blended Wing Body (BWB). Η γεωμετρία που χρησιμοποιήθηκε για τις αναλύσεις μοντελοποιήθηκε με τη χρήση υφιστάμενων παραμετρικών εργαλείων 3D CAD, που επιτρέπουν την πραγματοποίηση αλλαγών στη γεωμετρία του αεροχήματος με ακρίβεια και ταχύτητα. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων εισάχθηκαν και σε εξομοιωτή πτήσης για τον έλεγχο των πτητικών χαρακτηριστικών του RX-3.

Το αερόχημα έχει άνοιγμα πτέρυγας 7,2 μέτρα και μήκος ατράκτου 2.9 μέτρα. Το μεικτό βάρος του Delaer RX-3 φτάνει τα 190 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει εκτός των καυσίμων και του ηλεκτροπτικού συστήματος φτάνει τα 50 κιλά. Όσον αφορά το ωφέλιμο φορτίο του Delaer RX-3 μεταφέρεται σε εσωτερικό κλειστό χώρο που μπορεί να απελευθερωθεί με εντολή του χειριστή πάνω από την περιοχή ενδιαφέροντος.

Το αερόχημα προωθείται από κινητήρα Wankel απόδοσης 54 ίππων που επιτρέπει στο Delaer RX-3 να επιτύχει ταχύτητα πλεύσης 180 χλμ/ώρα, μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, ρυθμό ανόδου 12 μέτρα/δευτερόλεπτο, αυτονομία έως και 10 ώρες, ενώ το σύστημα ραδιοζεύξης επιτρέπει στο αερόχημα να επιτύχει εμβέλεια 130 χλμ.

Το Delaer RX-3 παρά το μέγεθος του μπορεί να απογειωθεί από διάδρομο μήκους μικρότερο από 140 μέτρα και χάρις στην σχεδίαση του μπορεί να πετάξει με ανέμους 34-40 κόμβους (8BFT).Όσον αφορά την καθοδήγηση και έλεγχο του αεροχήματος, το Delaer RX-3 θα διαθέτει δυνατότητα αυτόνομης πτήσης, θα μπορεί να υπάρχει σχεδιασμός της αποστολής, σύνδεσης με το υφιστάμενο δίκτυο της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, και τηλεπικοινωνιακό σύστημα Data Link αρχιτεκτονικής SDR.

Το αερόχημα θα εξοπλιστεί με μία σταθεροποιημένη πλατφόρμα αισθητήρων ημέρας νύκτας, η οποία θα βρίσκεται μπροστά από τον ρηναίο τροχό και επιτρέπει την μετάδοση στο Σταθμό Ελέγχου (GCS) Real-time video εικόνα 720p.

Τόσο το Delaer RX-3, όσο και ο Σταθμός Ελέγχου (GCS) θα φέρουν υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα, τα οποία θα αναπτυχθούν ώστε να ικανοποιούν τις επιχειρησιακές προδιαγραφές και να μπορούν να λειτουργήσουν απρόσκοπτα υπό αντίξοες καιρικές και περιβαλλοντικές συνθήκες. Η επικοινωνία με τον GCS θα γίνεται μέσω ραδιοεπικοινωνιών. Για τις επιχειρησιακές ανάγκες του συστήματος DELAER RX-3 θα αναπτυχθεί και εξειδικευμένο λογισμικό συλλογής δεδομένων.

Το αερόχημα Delaer RX-3 σχεδιάστηκε για να μπορεί να αναλάβει τις ακόλουθες αποστολές

  • Υποστήριξη επιχειρήσεων αντιμετώπισης αστικών και φυσικών καταστροφών
  • Παρακολούθηση και προστασία δασικών εκτάσεων
  • Επίβλεψη υποδομών, αγωγών, δικτύων ηλεκτροδότησης κ.α.
  • Αποστολές έρευνας και διάσωσης
  • Επιτήρηση θαλασσών και ακτογραμμών.

Συντονιστής του έργου είναι ο Καθηγητής Κύρος Υάκινθος του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών, ενώ οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Delaer RX-3 είναι:

  • Το Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών (ΕΜΡΣ, www.lfmt.gr) του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, το οποίο εξειδικεύεται στον αεροδυναμικό σχεδιασμό και στην ανάπτυξη UAVs, καθώς και στον σχεδιασμό στοιχείων αεροπορικών κινητήρων, διαθέτοντας πειραματικά και υπολογιστικά εργαλεία
  • Το Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών και Μηχανολογικού Σχεδιασμού του ΑΠΘ με την ομάδα του καθ. Γ. Σαββαΐδη, που έχει αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες με διεθνούς εμβέλειας βιομηχανίες στο σχεδιασμό οχημάτων (ΜΑΝ Truck & Bus, Rheinmetall κ.α.), το οποίο και έχει αναλάβει το δομικό σχεδιασμό
  • Η ερευνητική ομάδα γεωπληροφορικής του ΑΠΘ του αν. καθ. Ε. Στυλιανίδη του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης, που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του λογισμικού συλλογής δεδομένων των επιχειρήσεων που θα εκτελεί το RX-3
  • Η εταιρεία CFT, η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή προϊόντων από ανθρακονήματα και σύνθετα υλικά και στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων σύνθετων υλικών
  • Η εταιρεία Intracom Defense Electronics – IDE η οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη του συνόλου των ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων του Delaer RX-3, καθώς επίσης και τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του φορητού σταθμού εδάφους
  • Η εταιρεία YFOS, η οποία κατασκεύασε τα καλούπια για το μοντέλο RX-3
  • Η εταιρεία BETA CAE, η οποία παρείχε στο ΑΠΘ το αναγκαίο λογισμικό για την πραγματοποίηση των υπολογιστικών μοντελοποιήσεων
  • Η εταιρεία CFT η οποία σε συνεργασία με την εταιρεία P. CHEM ΕΛΛΑΣ έβαψε το Delaer RX-3 με χρώματα της εταιρείας STANDOX και
  • Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (ΕΟΔ)

Το πρόγραμμα σχεδίασης, ανάπτυξης, κατασκευής και δοκιμών του Delaer RX-3 υλοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) (κωδικός έργου: Τ1ΕΔΚ-01262).

Γιώργος Τσιμπούκης

Πηγή: defence-point.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "