«Οιδίπους (επί Κολωνό) στο Central Park της Νέας Υόρκης» από το Ίδρυμα Ωνάση

Κατηγορία: Πολιτισμός Θέατρο & Κινηματογράφος


Το Ιδρυμα Ωνάση παρουσίασε τον «Οιδίποδα» Σοφοκλή στο Central Park, το πιο πολυσύχναστο πάρκο της Νέας Υόρκης σε συμπαραγωγή με το Τhe Gospel at Colonus.

Από τις 4 έως και τις 9 Σεπτεμβρίου άνθρωποι από όλο τον κόσμο μαζεύτηκαν στο ανοιχτό θέατρο Delacorte στο Central Park.

--------------------

Το μιούζικαλ-θρύλος του βραβευμένου Lee Breuer κάνει θριαμβευτική επιστροφή και γιορτάζει την 35η επέτειό του στο ανοιχτό θέατρο Delacorte στο Central Park της Νέας Υόρκης, με ελεύθερη είσοδο.

Η αρχαία ελληνική τραγωδία δίνει έμπνευση για έναν «διαφορετικό» Οιδίποδα επί Κολωνώ με γκόσπελ και έναν ιερέα στον κεντρικό ρόλο του αφηγητή.

«Οιδίποδας» από το Ιδρυμα Ωνάση στο central park της Νέας Υόρκης

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη για την αντοχή στον χρόνο, την οικουμενικότητα και τη δύναμη του αρχαίου ελληνικού δράματος από το Gospel at Colonus, μια αρχαία ελληνική τραγωδία μεταμορφωμένη σε θρησκευτική παραβολή και ενταγμένη στο πλαίσιο της Πεντηκοστιανής Εκκλησίας», σημειώνει ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου.

«Ο Σοφοκλής έγραψε το πρωτότυπο έργο πριν από σχεδόν 2.500 χρόνια με σκοπό να παρουσιάζεται σε θρησκευτικές γιορτές προς τιμή του Διονύσου.

Οι παραλληλισμοί ανάμεσα στα δύο έργα είναι πολλοί: το στοιχείο της έκστασης, η χρήση του χορού, η δυναμική του τραγουδιού. Και όμως, το κυρίαρχο στοιχείο για το Ίδρυμα Ωνάση, τον θεσμό που εκτός από τον ελληνικό πολιτισμό προάγει την κοινωνική συνοχή και στηρίζει έμπρακτα τη διαφορετικότητα, είναι το ενωτικό όραμα του Γκόσπελ.

Το The Gospel at Colonus είναι μια μοναδική παράσταση στην οποία συμμετέχουν περισσότερες από 40 μοναδικές φωνές, ανάμεσά τους και οι θρύλοι της γκόσπελ


Μια παραγωγή που συνδέει πολιτισμούς και ιστορικές περιόδους καλώντας τους θεατές να συμμετέχουν σε μια κοινή πνευματική εμπειρία, παρόμοια με αυτή που θα βίωναν σε μια εκκλησία.
Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός του θεάτρου από την αρχαιότητα, και στο Ίδρυμα Ωνάση είμαστε υπερήφανοι που μεταφέρουμε αυτή την εξαιρετική εκδοχή του έργου του Σοφοκλή σε εκείνο το θέατρο της Νέας Υόρκης που μοιράζεται τα περισσότερα κοινά στοιχεία με το αρχαίο ελληνικό αμφιθέατρο: το Delacorte Theatre στο Central Park».

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Public Theater Oskar Eustis, δηλώνει: «Το “The Gospel at Colonus” είναι ένα αριστούργημα, από τα πιο άμεσα και λαϊκά έργα του Lee, ένα εξαιρετικό κράμα ελληνικής τραγωδίας και βιβλικής παράδοσης και ένας θαυμάσιος στοχασμός για τη ζωή και τον θάνατο».

Λιμπρέτο, Πρωτότυποι Στίχοι, Σκηνοθεσία: Lee Breuer Πρωτότυπη Μουσική, Προσαρμοσμένοι Στίχοι, Μουσική Διεύθυνση: Bob Telson Παραγωγή: Sharon Levy/Dovetail Productions, Inc. Συνεργάτης παραγωγός: Mabou Mines Ερμηνευτές: Rev. Dr. Earl F. Miller, The Blind Boys of Alabama, The Legendary Soul Stirrers: Willie Rogers, Ben Odom, Gene Stewart, Wren T. Brown, Greta Oglesby, Shari Addison, J.D. Steele, Tina Fabrique, Jeff Young, Sam Butler Jr., Jay Caldwell, Kevin Davis, Carolyn Johnson-White, Josie Johnson

Οιδίποδας με γκόσπελ

Μία από τις πιο πληθωρικές εκδοχές του κλασσικού έργου του Σοφοκλή Οιδίπους επί Κολωνώ. Με τις θορυβώδεις δονήσεις μιας λειτουργίας γκόσπελ, η βραβευμένη με Obie διασκευή τιμά έναν μύθο ηλικίας 2400 χρόνων, εκείνον τη λύτρωσης του Οιδίποδα, υπό τους ήχους ξεσηκωτικών γκόσπελ και μπλουζ μουσικής.

Το The Gospel at Colonus είναι μια μοναδική παράσταση στην οποία συμμετέχουν περισσότερες από 40 μοναδικές φωνές, ανάμεσά τους και οι θρύλοι της γκόσπελ The Blind Boys of Alabama και οι The Original Soul Stirrers.

Ο οραματιστής σκηνοθέτης και σεναριογράφος Lee Breuer (σύλληψη, προσαρμογή, λιμπρέτο, πρωτότυποι στίχοι και σκηνοθεσία), Ιππότης και υπότροφος του MacArthur Fellows Program, είναι συγγραφέας, στιχουργός και σκηνοθέτης το έργο του οποίου καταρρίπτει τους αφηγηματικούς κανόνες στο θέατρο. Το έργο του μετρά πάνω από πέντε δεκαετίες στο αμερικανικό θέατρο, έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με το The Public Theater.


«Οιδίποδας» στο central park με τις θορυβώδεις δονήσεις μιας λειτουργίας γκόσπελ

Ο Breuer είναι ο ιδρυτικός καλλιτεχνικός συνδιευθυντής του Mabou Mines Theater Company μιας πειραματικής θεατρικής ομάδας που ιδρύθηκε το 1970 από τους JoAnne Akalaitis, Philip Glass, Ruth Maleczech, Fred Neumann και David Warrilow.

Ο Breuer έχει τιμηθεί με τη διάκριση Chevalier Ordre Des Arts et Lettres της Γαλλίας, έχει προταθεί για το βραβείο Tony, ήταν φιναλίστ για το Pulitzer στην κατηγορία θεατρικού έργου, του έχει απονεμηθεί το MacArthur Genius Grant, και το American Express/Kennedy Center Award για Best New American Play καθώς και το βραβείο Edinburgh Herald Award για Sustained Achievement.

Ο Breuer έχει σκηνοθετήσει 13 βραβευμένες με Obie παραστάσεις, ενώ έχει τιμηθεί με Obie καλύτερου έργου, καλύτερης σκηνοθεσία, καλύτερου μιούζικαλ και Sustained Achievement.

Το Ίδρυμα Ωνάση στις ΗΠΑ είναι αφοσιωμένο στην προβολή του διαχρονικού ελληνικού πολιτισμού. Συνεργαζόμενο με εκπαιδευτικά και πολιτιστικά ιδρύματα της Ελλάδας και της Αμερικής, προάγει τις πολιτιστικές σχέσεις.

Ο σκοπός του Ιδρύματος Ωνάση στις ΗΠΑ υλοποιείται μέσω δύο προγραμμάτων: το πολιτιστικό πρόγραμμα, το οποίο με έδρα το Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Υόρκης (Onassis Cultural Center NY) και το ακαδημαϊκό πρόγραμμα, που απευθύνεται σε υποτρόφους και σπουδαστές σε συνεργασία με σημαντικά πανεπιστήμια της Αμερικής.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, την εμβληματική παράσταση του The Public Theater «The Gospel at Colonus» που δόθηκε στο θέατρο San Francisco Native πριν 25 περίπου χρόνια.

Το The Public Theater είναι θέατρο για όλους, από όλους και ανοιχτό προς όλους.
Με τη διαχείριση του να βρίσκεται στα χέρια καλλιτεχνών, ριζοσπαστικά ανοιχτό και ουσιαστικά δημοκρατικό το The Public Theater συνεχίζει το έργο του οραματιστή ιδρυτή του Joe Papp ως ένα δημόσιο ίδρυμα που καταπιάνεται, επάνω στη σκηνή αλλά και εκτός σκηνής, με ορισμένες από τις πιο σημαντικές ιδέες και κοινωνικά ζητήματα της εποχής.

Το The Public ιδρύθηκε πριν από 60 χρόνια ως ένα από τα πρώτα μη κερδοσκοπικά θέατρα της Αμερικής. Από την πρεμιέρα του Hair τον 1967, το The Public εξακολουθεί να συνθέτει τον ορισμό του αμερικανικού θεάτρου.


Το πρόγραμμα και οι παραγωγές του παρουσιάζονται στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο. Έχει βραβευτεί με 59 βραβεία Tony, 13 βραβεία New York Drama Desk και 6 Pulitzer.

Κατερίνα Πουλοπούλου

Πηγή: iefimerida.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



Η παράδοση στη μουσική μου

«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "