5ο Γυμνάσιο Περιστερίου: Θεατρική παράσταση με το έργο «Μικροί Φαρισαίοι» του Δημήτρη Ψαθά στο Θέατρο Πολιτών στις 8 Μαΐου 2018

Κατηγορία: Περιστέρι Εκπαιδευτικά

 

Το 5ο Γυμνάσιο Περιστερίου, δίνει με τη θεατρική ομάδα του, στο Θέατρο Πολιτών του Δήμου Περιστερίου (Ολυμπιακό Κέντρο Στεφανόπουλος), Τεγέας και Δαμάστας, τη Τρίτη 8 Μαΐου, στις 8 μ.μ. Θεατρική παράσταση με το έργο «Μικροί Φαρισαίοι» του Δημήτρη Ψαθά, στα πλαίσια του Θεατρικού Φεστιβάλ Β/θμιας Εκπαίδευσης που διοργανώνει ο Δήμος Περιστερίου. 

-------------------- 

Λίγα λόγια για το έργο: 

Το έργο «Μικροί Φαρισαίοι» γράφτηκε το 1954 από το Δημήτρη Ψαθά και είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία που σατιρίζει σκανδαλώδεις κοινωνικές καταστάσεις, ίδιες και απαράλλακτες με αυτές που ταλαιπωρούν την Ελλάδα διαχρονικά. Μετά από λίγα χρόνια το θεατρικό κείμενο διασκευάστηκε από τους Νάσο Οικονομόπουλο και Μάριο Νούσια και το 1959 γυρίστηκε η ταινία με τίτλο «Να πεθερός, να μάλαμα». 

Θέμα του, είναι η υποκρισία εκείνων που προσπαθούν να καλύψουν τις κάθε είδους ανομίες, απιστίες, καταχρήσεις και κλεψιές, με τη συμμετοχή τους σε φιλόπτωχα ταμεία, σε φιλανθρωπικούς συλλόγους και θρησκευτικές οργανώσεις.

 

 

 Θεατρική ομάδα 2017-2018 

------------------ 

Διανομή ρόλων 

  • Κυριαζής Δημήτρης (Αντρέας Ντελής)
  • Αθανασοπούλου Άννα Μαρία (Κα Ντελή)
  • Ματαίου Γιώτα (κόρη Ντελή)
  • Καρακατσάνη Βασιλεία (Μπέτυ)
  • Αποστολοπούλου Μαρία (Μενέλαος, άντρας της Μπέτυς)
  • Σκορδάκης Νικόλαος (Αριστείδης Ατυχής)
  • Καραβασίλης Τρύφωνας (εξάδελφος του Ντελή)
  • Βαβουράκη Γεωργία (Άννα, υπηρέτρια του Ντελή)
  • Δρόσος Ιωάννης (Μιχάλης, πορτοφολάς)
  • Μαρκοπουλιώτη Μαρία (φίλη του πορτοφολά)
  • Παντελάρου Μαρικέλλυ (ξενοδόχος)
  • Ζολώτα Μαρίνα (κόρη ξενοδόχο)

 *Η εικόνα της αφίσας και του προγράμματος είναι δημιουργία της μαθήτριας Δέσποινας Βασιλείου. 

Υπεύθυνες καθηγήτριες 

  • Διαμάντη Γεωργία
  • Καλαντζή Μαρία 

Σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια-καλλιτεχνική επιμέλεια: Φάνης Κάσσιος 

----------------------------  

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ (1907-1979)


 Έλληνας δημοσιογράφος, χρονογράφος, ευθυμογράφος και θεατρικός συγγραφέας. Καταγόταν από την Τένεδο και γεννήθηκε στην Τραπεζούντα του Πόντου τον Οκτώβριο του 1907 και το 1923 μετά το τέλος της μικρασιατικής εκστρατείας εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου τελειώνοντας τις σπουδές του αφιερώθηκε τόσο στη δημοσιογραφία και ιδιαίτερα στην ευθυμογραφία όσο και στο θέατρο. 

Εργάστηκε στις εφημερίδες «Ελεύθερο Βήμα», σε ηλικά 18 ετών, όπου άρχισε να δημοσιογραφεί στο δικαστικό ρεπορτάζ. Ακολούθησαν τα «Αθηναϊκά Νέα», για πολλά χρόνια στα «Νέα» ως χρονογράφος και τελευταία στην «Ελευθεροτυπία». 

Το 1937 εξέδωσε το πρώτο του χιουμοριστικό βιβλίο με τον τίτλο «Η θέμις έχει κέφια» και τον επόμενο χρόνο το δεύτερο βιβλίο του «Η Θέμις έχει νεύρα».Το έργο που τον έκανε όμως πανελλήνια γνωστό ήταν το «Μαντάμ Σουσού». 

Τα θεατρικά του έργα, κωμωδίες, παίχτηκαν απ΄ όλους σχεδόν τους θιάσους της Αθήνας και με τους καλλίτερους έλληνες ηθοποιούς. 

Σπουδαιότερα εξ αυτών ήταν: «Το στραβόξυλο» (1940), «Ο εαυτούλης μου» (1941), «Οι ελαφρόμυαλοι» (1942), «Μαντάμ Σουσού» (1942), «Σκίτσα της εποχής» (1944), «Φον Δημητράκης» (1947), «Η ζωή μου είναι ωραία» (1952), Ζητείται ψεύτης (1953), «Μικροί Φαρισαίοι» (1954), «Ο φαύλος κύκλος» (1954), «Ένας βλάκας και μισός» (1956), «Προς Θεού μεταξύ μας» (1957), «Φωνάζει ο κλέφτης» (1958),«Εταιρεία θαυμάτων» (1959), «Η Μαίρη τα λέει όλα» (1960), «Εξοχικόν κέντρον ο Έρως» (1960), «Εμπρός να γδυθούμε» (1962), η «Χαρτοπαίχτρα» (1963), «Ξύπνα Βασίλη» (1965), ο «Αχόρταγος» (1966), «Ο Κουτσομπόλης» (1968), «Προίκα μου αγαπημένη» (1968), «Οι ατίθασοι» (1970), «Ο αφελής» (1973), «Το ανθρωπάκι» (1974) κ.α. Έγραψε επίσης χρονικό από την ζωή του, τους διωγμούς και την αντίσταση της ιδιαίτερης πατρίδας του, το «Γη του Πόντου». Τελευταία του βιβλία ήταν «Σε ήχο πλάγιο» (1973) και «Μαίηντ ιν Αμέρικα». 

Υπήρξε σύμβουλος της Εταιρίας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων καθώς και μέλος της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ).Μιλούσε αγγλικά και γαλλικά. Ήταν κάτοικος Φιλοθέης. 

Πέθανε στις 13 Νοεμβρίου του 1979.

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "