Σοφοκλή Βενιζέλου: Δίδυμο αδελφάκι της Αιμιλίου Βεάκη μετά την ανάπλασή της ή…

Κατηγορία: Περιστέρι Δημοτικά Έργα


Στη συνεδρίαση της Πέμπτης 25.1.2018 του Δημοτικού Συμβουλίου Περιστερίου, εγκρίθηκε η μελέτη ανάπλασης της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου, προϋπολογισμού 1.740.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το εισηγητικό σημείωμα του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών κου Παναγιώτη Λύκου, αντικείμενο του έργου είναι η ανάπλαση της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου, η οποία βρίσκεται στην τέταρτη δημοτική κοινότητα. Ανήκει στο τοπικό οδικό δίκτυο με το ένα άκρο της πλησίον του σταθμού ΜΕΤΡΟ Αγ. Αντωνίου και κοντά στον βασικό κυκλοφοριακό άξονα του Δήμου (Λεωφόρο. Παν. Τσαλδάρη).

Η περιοχή χαρακτηρίζεται γενική κατοικία. Ο δρόμος είναι εμπορικός τοπικού χαρακτήρα, μέσου πλάτους 14,00 μ., συνολικού μήκους 859 μ. και έκτασης 13.838,00 τ.μ. Το τμήμα της παρέμβασης εκτείνεται από την οδό Π. Μελά έως την οδό Αγίας Τριάδος. Στην μελέτη περιλαμβάνεται και η διαμόρφωση της πλατείας στην διασταύρωση των οδών Σ. Βενιζέλου – Μιαούλη – Πανουριά.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία κάθε μέτρο ανάπλασης της Σοφοκλή Βενιζέλου θα στοιχίσει 2.65.60 ευρώ, αν και αναμένεται στον διαγωνισμό ανάθεσης του έργου να δοθούν μεγάλες εκπτώσεις.


Τα βασικά χαρακτηριστικά της Σ. Βενιζέλου που θα παραμείνουν σταθερά ή θα μεταβληθούν είναι τα εξής:

  • Τα πεζοδρόμια θα παραμείνουν στο ίδιο ύψος, αλλά θα διαπλατυνθούν ισομερώς και από τις δύο πλευρές, δηλαδή θα έχουν το ίδιο πλάτος. Κατά τα προβλεπόμενα, σε κάθε πεζοδρόμιο θα τοποθετηθούν οι ειδικές πλάκες που ορίζουν το βάδισμα Τυφλών και ΑμεΑ, όπως επίσης στο τέλος κάθε τετραγώνου θα κατασκευασθούν – διαμορφωθούν οι ράμπες διέλευσης αυτών των κατηγοριών πολιτών.
  • Τα φωτιστικά σώματα θα τοποθετηθούν στα πεζοδρόμια κατά μήκος των πλακών-γραμμών όδευσης των Τυφλών & ΑμεΑ.
  • Τα δένδρα που θα φυτευτούν, θα τοποθετηθούν κοντά στα ρείθρα των πεζοδρομίων, ώστε όπως αναφέρεται στην μελέτη του έργου να έχουν περιθώριο ανάπτυξης!!! Συνολικά θα φυτευτούν 206 νέα δένδρα υψηλής βλάστησης (;), όπως αναφέρεται στη μελέτη του έργου.
  • Το οδόστρωμα που σήμερα έχει μέσο όρο πλάτους 14,00 μ., δηλαδή «χωράνε» κατά το πλάτος του, 7 οχήματα το ένα δίπλα στο άλλο, μειώνεται κατά 70% στα 3.5 μέτρα, με αποτέλεσμα να μπορεί να διέλθει μόνο ένα όχημα.
  • Οι θέσεις στάθμευσης που θα διαμορφωθούν δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος με την δημιουργία εγκοπών στα πεζοδρόμια θα είναι συνολικά 88, από τις οποίες 79 για κοινά οχήματα, 3 για φορτηγά, 2 για δίκυκλα, 3 θέσεις για οχήματα ΑμεΑ και μία θέση για Van ΑμεΑ. Σήμερα οι δυνητικές θέσεις στάθμευσης που χρησιμοποιούνται από τους περιοίκους και τους επισκέπτες είναι 344 περίπου, κάτι που σημαίνει ότι «δημιουργείται» ένα έλλειμμα 256 θέσεων στάθμευσης τις οποίες οι κάτοικοι της περιοχής θα αναγκασθούν να «βρουν» στους παρόδιους δρόμους της Σοφοκλή Βενιζέλου. Λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη η Σοφοκλή Βενιζέλου και οι πάροδοί της, από την αρχή της (Παύλου Μελά) και έως την Κολοκοτρώνη δέχεται πολύ μεγάλη πίεση θέσεων στάθμευσης από αυτούς που χρησιμοποιούν το Μετρό στον Σταθμό Άγιος Αντώνιος, εκτιμάται ότι το πρόβλημα στάθμευσης στην περιοχή αυτή θα λάβει εκρηκτικές διαστάσεις…
  • Η οριοθέτηση των πεζοδρομίων και η «προστασία» τους από το παράνομο παρκάρισμα πάνω σ’ αυτά, θα γίνει με μεταλλικά «κολωνάκια» που θα τοποθετηθούν δίπλα ακριβώς από το ρείθρο τους.

Σύμφωνα με όσα περιγράφονται και ορίζονται στην μελέτη ανάπλασης, αλλά και στα κατασκευαστικά σχέδια που την συνοδεύουν, είναι γεγονός ότι η Σοφοκλή Βενιζέλου, θα αλλάξει όψη και θα γίνει ένας σύγχρονος δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, με πολύ μεγάλα πεζοδρόμια.

Η ομορφιά και ο εφιάλτης που έρχεται…

Παρόλα αυτά, όμως, τα προβλήματα βρίσκονται πίσω από την λαμπερή μορφή που θα πάρει τελικά. Κάτι ανάλογο έγινε και με την Αιμιλίου Βεάκη. Ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 σαν ένα «οικολογικό» αστικό πείραμα στην πόλη, αλλά εξελίχθηκε, παρά τα αντίθετα λεγόμενα σε εφιάλτη για τους κατοίκους της και τους κατοίκους των παρόδιων δρόμων της, στο ποιο κεντρικό σημείο της πόλης του Περιστερίου.


 

Δυστυχώς στην Ελλάδα, δεν προβλέπετε από τη νομοθεσία «μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων» για έργα αυτής της μορφής. Εδώ να θυμίσουμε, αν και οι ειδικοί το γνωρίζουν, ότι οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας μέσα στον αστικό ιστό ξεκίνησαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες και επεκτάθηκαν σαν πολεοδομική εφαρμογή στην βόρεια κυρίως Ευρώπη, μόνο που στην τελευταία αφορούσε κυρίως τα παραδοσιακά κέντρα των πόλεων που έτσι κι αλλιώς είχαν για λόγους προστασίας πολύ περιορισμένη κυκλοφορία οχημάτων.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, που όπως προαναφέραμε ξεκίνησε η κατασκευή ή ανάπλασή τους ως δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, βασικός στόχος ήταν ο περιορισμός της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων και η μείωση των ατυχημάτων, μέσα στον αστικό ιστό των πόλεων. Περιβαλλοντικές μελέτες, όμως, έδειξαν ότι αντί να λύσουν προβλήματα επέτειναν το πρόβλημα ρύπανσης και αύξησαν την εκπομπή των ρυπογόνων και τοξικών μικροσωματιδίων, λόγω της επιβράδυνσης της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων και του μποτιλιαρίσματος τους ως συνεπακόλουθο του μικρού πλάτους κυκλοφορίας τους.

Η κατάληξη ήταν ότι αποφασίσθηκε, όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, αντί για δρόμους ήπιας κυκλοφορίας να προκρίνεται η κατασκευή πεζόδρομων με ολοκληρωτική απαγόρευση κυκλοφορίας και ταυτόχρονη δημιουργία κοινόχρηστων, υπόγειων ή υπέργειων, χώρων στάθμευσης περιμετρικά απ’ αυτούς για την κάλυψη των αναγκών των περιοίκων.

Ένα δεύτερο μέτρο που οι «φραγκολεβαντίνοι» στην Αμερική αλλά και στην Ευρώπη παίρνουν ταυτόχρονα με την έγκριση κατασκευής ενός οδικού αστικού έργου αυτής της μορφής, είναι ο καθορισμός των χρήσεων γης και κτιριακών δομών, μέσα στα όρια του έργου, ώστε να μην υπάρξουν αιτίες δημιουργίας οχλουσών (θόρυβος, ηχορύπανση, κλπ) για τους κατοίκους επιχειρηματικών ή άλλων δραστηριοτήτων.

Στην προκείμενη περίπτωση, δηλαδή την ανάπλαση της Σοφοκλή Βενιζέλου, η μόνη μελέτη που υπήρξε και ανακοινώθηκε ήταν για τον λεγόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, δηλαδή την κυκλοφορία των οχημάτων, που σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση μέσα στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης μετρήθηκε σε 280 οχήματα την ώρα περίπου.

Μάλιστα η διοίκηση του Δήμου, απαντώντας δια του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών κου Παναγιώτη Λύκου, στις αιτιάσεις και αντιρρήσεις της αντιπολίτευσης του δήμου για την σκοπιμότητα αυτού του έργου, δήλωσε ότι αποφασίσθηκε αφενός για να μειωθεί ο καθημερινός κυκλοφοριακός φόρτος στην συγκεκριμένη οδό και αφετέρου για να μειωθεί, μετά από παράπονα αλλά και αιτήματα των κατοίκων της η μη νόμιμη στάθμευση των οχημάτων που σε ορισμένα σημεία γίνονταν σε διπλή γραμμή μέσα στο οδόστρωμα.

Από την πλευρά της, η αντιπολίτευση, με την δημοτική παράταξη της Αριστερής Κίνησης να πρωταγωνιστεί, κατηγόρησε την διοίκηση του Δήμου ότι σχεδιάζει την κατασκευή άλλης μίας Αιμ. Βεάκη που κι αυτή θα γεμίσει με καφετέριες και καταστήματα ψυχαγωγίας και υγειονομικού ενδιαφέροντος, ενώ δεν λαμβάνεται καμία πρόβλεψη για τους χώρους στάθμευσης των οχημάτων των κατοίκων που ζουν πάνω στην Βενιζέλου.

Από την πλευρά της, η διοίκηση του Δήμου, πάλι δια του κου Λύκου, έδωσε την απάντηση ότι τα μεν οχήματα των κατοίκων της Σ. Βενιζέλου θα μπορούν να σταθμεύουν στους παρόδιους δρόμους και στις 88 θέσεις στάθμευσης που προβλέπονται στο νέο έργο, για δε την τυχόν λειτουργία καφετεριών και γενικά οχλουσών καταστημάτων αυτής της μορφής, ο Δήμος και η Διοίκησή του, δεν μπορεί να επέμβουν, αφού όλα πλέον γίνονται ηλεκτρονικά και χωρίς καμία παρέμβαση των υπηρεσιών του.


Το τι θα συμβεί…

  • Φαντασθείτε την κυκλοφορία ενός Λεωφορείου της γραμμής, στο οδόστρωμα των 3.5 μέτρων πλάτους, τις ουρές οχημάτων που θα σχηματίζονται πίσω απ’ αυτό και το καυσαέριο που θα εκλύεται απ’ αυτά σε σταθερή βάση.
  • Φαντασθείτε ακόμη τι θα γίνει στους παρόδιους δρόμους, αλλά και στην ίδια την Σ.Βενιζέλου από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα, όταν σήμερα σύμφωνα με την διοίκηση του Δήμου διπλοπαρκάρουν στο οδόστρωμά τους.
  • Φαντασθείτε τα πεζοδρόμιά της με τους κλεισμένους με μόνιμες κατασκευές υπαίθριους χώρους των καταστημάτων (καφετεριών, καφενείων ψησταριών, κλπ) που θα ξεφυτρώσουν σε όλο το μήκος της, λόγω των πολύ μεγάλων πλέον πεζοδρομίων.
  • Φαντασθείτε την ηχορύπανση στην περιοχή από την μουσική αυτών των καταστημάτων…

Συνολικά, φαντασθείτε την κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι της Αιμ. Βεάκη και κάντε νοερά συγκρίσεις με αυτό που έρχεται στην Σ. Βενιζέλου…

Σε κάθε περίπτωση η στήλη εύχεται να μην συμβεί τίποτα από αυτά που σας προτρέπει να φαντασθείτε. Κι αυτό γιατί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της συγκεκριμένης περιοχής θα βελτιωθεί, έστω και λίγο..

Οι νόμοι, όμως, της «αγοράς», δεν υπακούν στους κανόνες βελτίωσης της ποιότητας ζωής μίας αστικής περιοχής, αλλά μόνο στην επιχειρηματική επιτυχία και το κέρδος…

Εκτός αν υπάρχουν «αυστηροί κανόνες» που καθορίζουν την τάξη των πραγμάτων… Κι αυτό μόνο ο Δήμος και η Διοίκησή του μπορούν να το επιβάλουν…

«Είπαμαν και ελάλαμαν…»

Δημ-άρχης

Vukentra.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "