Καταρρέουν και οι νέες «αυταπάτες» Τσίπρα για «καθαρή έξοδο»: Έκθεση συμμόρφωσης και «συμπληρωματικό μνημόνιο» πριν την... καθαρή…

Κατηγορία: Ελλάδα Πολιτικά


Καταρρέουν και οι νέες «αυταπάτες» Τσίπρα για «καθαρή έξοδο»: Πώς θα επιβάλλονται μέτρα και χωρίς την κυβερνητική έγκριση

Και ενώ η αντίστροφη μέτρηση για το κρίσιμο Eurogroup έχει ήδη ξεκινήσει, ξεκάθαρο είναι πλέον ότι αντί για «καθαρή έξοδο» από το Μνημόνιο που εξαγγέλλει καιρό τώρα ο Αλέξης Τσίπρας και κυβερνητικά στελέχη, στην προσπάθεια τους να αντιστρέψουν το κλίμα, τα στοιχεία που αποκαλύπτονται από την επιστολή συμπερασμάτων του Eurogroup της Σόφιας που εστάλη από τον πρόεδρο Σεντένο  στους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης, δείχνουν με απόλυτη ακρίβεια τη βάση της συμφωνίας για την μεταμνημονιακή παρακολούθηση.

Όπως αναφέρει η επιστολή Σεντένο, στο συμβούλιο της 27ης Απριλίου συμφωνήθηκε ότι:

«να υποστηρίξουμε περαιτέρω τις ελληνικές αρχές στις συνεχιζόμενες μεταρρυθμιστικές τους προσπάθειες στα χρόνια μετά το πρόγραμμα».

Σύμφωνα με το protothema.gr, οι δανειστές θεωρούν ότι μετά από 8 χρόνια στα Μνημόνιο, η Ελλάδα θα χρειαστεί να συνεχίσει στην κατεύθυνση των μεταρρυθμίσεων που δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν.

«για την μελλοντική παρακολούθηση» των διαρθρωτικών, οικονομικών και δημοσιονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα, η Κομισιόν πρότεινε στο Eurogroup το εργαλείο που λέγεται «ενισχυμένη επιτήρηση».

Και μόνον η αναφορά αυτή, αποδεικνύει πως η έξοδος της χώρας από το Μνημόνιο μόνον «καθαρή» δεν θα είναι.

Από τις 8 χώρες της ΕΕ που μπήκαν σε Προγράμματα Στήριξης κατά την τελευταία δεκαετία, μόνον η Ισπανία πέτυχε «καθαρή έξοδο» και αυτό διότι βγαίνοντας (μετά από 1,5 χρόνο μόλις) από το δικό της Μνημόνιο, αποπλήρωσε αμέσως και πρόωρα μελλοντικές δόσεις δανείων, ώστε να μειωθεί η οφειλή της στον ESM κάτω από 75% και να μην εφαρμόζεται σε αυτήν καμία ειδική μεταμνημονιακή παρακολούθηση.

Αντιθέτως, και σε σχέση με τις άλλες χώρες που επίσης μπήκαν και βγήκαν από τα Μνημόνιο, παραμένει ασαφές ποιο ακριβώς θα είναι το «εργαλείο» το οποίο πρότεινε για την Ελλάδα ο Επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί.

Και αυτό γιατί παρουσίασε μια ιδέα που αφορά στην Ελλάδα, και όχι χώρες όπως η Πορτογαλία, η Κύπρος ή η Ιρλανδία που ούτε ελάφρυνση χρέους είχαν ζητήσει (η Κύπρος υπέστη και «κούρεμα» καταθέσεων), ούτε για συγκεκριμένα μέτρα μετά την λήξη του Μνημονίου είχαν δεσμευτεί.

Στην περίπτωση της Ελλάδας όμως, η «καθαρή έξοδος» προϋποθέτει ότι, αντί η χώρα να παίρνει πάλι δόσεις δανείων για να μπορεί να αποπληρώνει το δημόσιο χρέος της, θα ζητάει «δόσεις» ελάφρυνσης των πληρωμών του χρέους της προς τους δανειστές της –δηλαδή πρόγραμμα στήριξης χωρίς λεφτά αλλά με επιμήκυνση πληρωμών και μείωση επιτοκίων.

Όπως όλα δείχνουν, το «εργαλείο» που σχεδιάζεται, θα συνδέει την προσφορά της ελάφρυνσης από τους ευρωπαίους δανειστές, με «ενισχυμένη εποπτεία» και παρακολούθηση όρων που θα προαπαιτούνται.

Το τι κρύβει ο όρος «ενισχυμένη εποπτεία» που προτείνει η Κομισιόν, το αποκαλύπτει ο κανονισμός 472/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Αυτός προβλέπει για την μεταμνημονιακή «ενισχυμένη εποπτεία»:

1. Αξιολογήσεις μέχρι να εξοφληθεί το 75 % των δανείων (Άρθρο 14)

2. Νέα μέτρα, τα οποία τα προτείνει η Κομισιόν, επιβάλλονται άμεσα και θεωρείται εκ των προτέρων πως έχουν εγκριθεί και από το Eurogroup -εκτός αν συνεδριάσει μέσα σε 10 μέρες και με ειδική πλειοψηφία τα απορρίψει (Άρθρο 14).

3. Στην ψηφοφορία αυτή, δεν ψηφίζει η Ελλάδα (Άρθρο 15): για τα μέτρα που αναφέρονται στον παρόντα κανονισμό, ψηφίζουν μόνο τα μέλη του Eurogroup, το οποίο ενεργεί χωρίς να λάβει υπόψη την ψήφο του μέλους του που εκπροσωπεί το οικείο κράτος-μέλος

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την μεταμνημονιακή εποπτεία προβλέπει ξεκάθαρα ότι τις αποφάσεις για νέα μέτρα μετά το 2018 θα λαμβάνουν οι δανειστές.

Αν η Ελλάδα επιτυγχάνει πλεονάσματα, δεν θα χρειάζεται να παίρνει άλλα μέτρα. Αν όμως δεν κάνει όσα χρειάζονται, θα επιβάλλονται μέτρα για να παίρνει ελάφρυνση και διευκολύνσεις.

Από την άποψη αυτή, η έξοδος χωρίς προληπτική γραμμή στήριξης, μπορεί να είναι εξίσου «καθαρή» από μέτρα όσο και αν η Ελλάδα είχε και προληπτική γραμμή, αφού και στις δύο περιπτώσεις προβλέπεται –από τον ίδιο Κανονισμό- ότι κανένα απολύτως πρόσθετο μέτρο δεν επιβάλλεται, εάν δεν χρειαστεί.

Αντιθέτως, είτε με προληπτική γραμμή είτε χωρίς, τα μέτρα επιβάλλονται έξωθεν, όποτε οι θεσμοί το κρίνουν αναγκαίο.

Στην πραγματικότητα πάντως, χωρίς προληπτική γραμμή στήριξης, η χώρα χάνει και οικονομικά πλεονεκτήματα που της προσφέρονται (όπως το waiver από την ΕΚΤ για στις τράπεζες κλπ).

Έκθεση συμμόρφωσης και «συμπληρωματικό μνημόνιο» πριν την... καθαρή έξοδο


Οι Βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας θα επικυρώσουν, δύο φορές φέτος το καλοκαίρι, το «τέλος των Μνημονίων» και το ξεκίνημα της «αυστηρής μετα-μνημονιακής επιτροπείας», με την ψήφο τους πάνω σε συγκεκριμένα προ-απαιτούμενα και δεσμεύσεις που θα φτάνουν τουλάχιστον μέχρι το 2022.

Μόλις ολοκληρωθεί, με το καλό,  η 4η Αξιολόγηση στα τέλη Μαϊου, οι επικεφαλής των «θεσμών» θα συντάξουν δύο κείμενα:

1. Μία έκθεση συμμόρφωσης (compliance report) που θα πιστοποιεί ποια προαπαιτούμενα έχουν υλοποιηθεί ώστε να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και να δοθεί το «πράσινο φως» για την –τμηματική μάλλον- εκταμίευση της τελευταίας μεγάλης δόσης.

2. Ένα «συμπληρωματικό Μνημόνιο» (Supplement MoU) που θα καταγράφει αναλυτικά τις επόμενες δεσμεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με prior actions (προ- απαιτούμενα) και benchmarks της επόμενης περιόδου.

Αυτά ακριβώς τα κείμενα θα μετατραπούν σε νομοσχέδιο που θα κληθούν να ψηφίσουν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Στη Βουλή, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος θα καταθέσει το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο 2019-2022 στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλες οι μετα-μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας, με σαφή –σαφέστατη- αναφορά ότι οι δημοσιονομικοί στόχοι, επομένως και τα πλεονάσματα, δεν θα διαφοροποιηθούν στην επόμενη τετραετία.

Με απλά λόγια, οι 154 θα κληθούν με την ψήφο τους να διαψεύσουν τις όποιες ελπίδες, υποσχέσεις και ψευδαισθήσεις για χαλάρωση της λιτότητας.

Επίσης μέσα στον Ιούνιο, οι 154  θα κληθούν, για μία ακόμη φορά, να ψηφίσουν υπό μορφή νομοσχεδίου ή τροπολογίας σε κάποιο νομοσχέδιο, τον αναλυτικό κατάλογο με τα prior actions, τα προ-απαιτούμενα που θα καταγράψουν  οι επικεφαλής των θεσμών στο supplement MoU.

To Γερμανικό Υπουργείο Οικονομικών πιέζει ώστε το κλείσιμο της αξιολόγησης να συνοδευτεί από μία ρήτρα μη αναστρεψιμότητας των μεταρρυθμίσεων που έχουν γίνει στα τρία προηγούμενα μνημόνια, χωρίς εκπτώσεις και αλλαγές ούτε στα εργασιακά (συλλογικές διαπραγματεύσεις, κατώτατος μισθός κ.λπ.).

Πιο σημαντικό είναι ωστόσο το λάφυρο που επιθυμεί να πάρει ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών. 

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, μετά το άτυπο Eurogroup της Σόφιας, έχει μεταφέρει στην Κυβέρνηση το μήνυμα της Γερμανίας ότι θέλει να ελέγχει απόλυτα το Υπερ-Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων από τα αποτελέσματα του οποίου θέλει να εξαρτήσει τις όποιες διευκολύνσεις στην αποπληρωμή του Χρέους κριθούν απαραίτητες.

Πηγή: lykavitos.gr, liberal.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "