Οι Ελληνικές ιπτάμενες Οχιές (F-16 Viper Block70) κόβουν τα πόδια της Τουρκίας, ακόμη κι αν πάρει τα F-35 (φωτό & Βίντεο)

Κατηγορία: Ελλάδα Άμυνα

Σε κατάρρευση εκ των έσω οδηγείται η απόκτηση των F-35 από την Τουρκία -όπως εξηγούν Έλληνες επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας- όχι μόνον λόγω της επιλογής για την αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών S-400 αλλά και λόγω του κόστους που είναι αδύνατον να καλύψει η κατεδαφισμένη τουρκική οικονομία.

Όπως επισημαίνουν ανώτατες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας το κόστος παραγγελίας των 100 F-35 άγγιζε τα 20 δις δολάρια, όμως η οικονομική δυσπραγία της Τουρκίας αυτή τη στιγμή έχει φέρει νέα δεδομένα, με αστρονομικά ποσά φτάνουν σχεδόν τα 90 δις δολάρια από τη στιγμή που η υποτίμηση της Τουρκικής λίρας έχει φτάσει 3,5 φορές κάτω της αρχικής της.

Με αυτά τα απλά δεδομένα, η Αμερική, όταν και αν «ξεπαγώσει» την προμήθεια της Τουρκίας, αυτή θα μπορεί να δημιουργήσει το πολύ μια πολεμική Μοίρα με μαχητικά 5ης γενιάς F-35.

Άρα οι αρχικές προβλέψεις ανωτάτων της Πολεμικής Αεροπορίας που έλεγαν πως δεν τους προβληματίζει τόσο πολύ το F-35 της Τουρκίας, έρχονται μετά από έναν χρόνο να επιβεβαιωθούν και να στηρίξουν ταυτόχρονα την αναβάθμιση του αεροπορικού μαχητικού στόλου της Ελλάδας των F-16 στο επίπεδο Viper καθώς εκτός της επιμήκυνσης ζωής των αεροσκαφών, αποτελεί ένα βασικό βήμα για το επόμενο σκαλοπάτι της αεροπορίας.

To F-16 Viper χαρακτηρίζεται ως το «αεροσκάφος ενδιάμεσης λύσης» που έχει ξεπεράσει τα δεδομένα που προσφέρει ένα μαχητικό 4ης γενιάς και βρίσκεται ένα βήμα πίσω από το F-35 το οποίο ομολογουμένως αυτή τη στιγμή είναι το μόνο 5ης γενιάς στην παγκόσμια αγορά.

F-35A

 Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, η χώρα μας αν και έχει στείλει στις Ηνωμένες Πολιτείες τη λεγόμενη «LOA» για μαχητικό 5ης γενιάς μαζί με εκείνη της αναβάθμισης του F-16, ενδιαφερόμενη φυσικά για το F-35, δεν μπορεί ν’ αποκτήσει ένα τέτοιο αεροσκάφος, πολύ περισσότερο δε να το υποστηρίξει διότι δεν είναι μόνον η αγορά του και τα όπλα του αλλά και μια σειρά συντηρήσεων.

Άρα σ’ εκείνο που επικεντρώνεται η χώρα μας είναι η επικείμενη αναβάθμιση των 85 F-16 και πριν καν κλείσει η σειρά αυτή, παράλληλα να μπορέσει η ΕΑΒ να τρέξει την επόμενη μέρα για τα F-16 Block 50 τα οποία με ότι «ξεκουμπώσει» από τα F-16 Block 52 Adv και τα Block 52 plus, ν’ αναβαθμίσει και ένα σημαντικό μέρος του αεροπορικού της στόλου, τα οποία πλέον θα μπορούν όλα μαζί να επικοινωνήσουν χάρις στο Link 16.

Οι λύσεις αυτές εκτός από επιβεβλημένες -σημειώνουν στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας- θεωρούνται οι πλέον ορθολογικές καθώς ανεβάζουν σημαντικά το προσδόκιμο ζωής του υπάρχοντος αεροπορικού στόλου της χώρας μας.

Το προσωρινό πάγωμα των F-35 και το Ελληνικό spread να ξεπεράσει τις εξελίξεις

Οι κακές σχέσεις ανάμεσα στην Τουρκία και τις Ηνωμένες πολιτείες αργά ή γρήγορα θα ξεπεραστούν, αυτό όλοι το βλέπουν, πράγμα που σημαίνει ότι ο πάγος θα λιώσει και τότε έστω και τα περίπου 30 F-35 της γειτονικής χώρας, θα προσγειωθούν στις βάσεις τους και φυσικά θα αρχίσουν κι εκείνα να γράφουν τις ώρες τους πάνω από το Αιγαίο.

F-35A & F-16

 Αν συμπεριληφθεί και η παραλαβή των S-400 σ’ έναν χρόνο, όπως υποστηρίζει η Άγκυρα και η Μόσχα, τότε τα δεδομένα έρχονται να γυρίσουν την πλάστιγγα υπέρ της Τουρκίας, με τα πόσα προβλήματα.

Για ένα διάστημα μέχρι ν’ αρχίσουν να φτάσουν πίσω στις πολεμικές μοίρες τα αναβαθμισμένα σε επίπεδο Viper μαχητικά, τις λύσεις φαίνεται πως θα τις δίνουν οι 335 και 336 Μοίρες, που επιχειρούν από τον Άραξο, καθώς είναι τα μόνα αυτή τη στιγμή με τις δυνατότητες του Link 16.

Φυσικά όταν με το καλό φτάσουν τα περισσότερα F-16 Viper πίσω στις Μοίρες τους, θα έχουν σαφώς καλύτερες δυνατότητες απέναντι σ’ ένα Τουρκικό F-35 από τη στιγμή που το νέο ραντάρ AESA φέρεται να έχει καλύτερη και αναλυτικότερη σάρωση σε σχέση με το υπάρχον.

Οι απειλές, κυρίως στο αεροπορικό περιβάλλον, συνεχώς αυξάνονται και εξελίσσονται πράγμα που έχει φέρει στα τραπέζια των συσκέψεων (ακόμη και παρόντος του υπουργού Εθνικής Άμυνας ο οποίος έδειξε θετικός στα θέματα ταχείας αναβάθμισης των υπαρχόντων ραντάρ) την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που έχουν τα ελληνικά ιπτάμενα ραντάρ Erieye που επιχειρούν από την 380 Μοίρα με έδρα την 112 Πτέρυγα Μάχης.
F-16V εναντίον F-35A, αναλύουμε τις δυνατότητες…

Πολύ μελάνι -αλλά και δάκρυα- για την σκοπιμότητα ή όχι του εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16C/D σε F-16V Block70

F-16 Viper Block70

Σχεδόν σύσσωμος ο «ειδικός» τύπος κατακεραύνωνε την απόφαση του ΓΕΑ για τον εκσυγχρονισμό, αλλά και το περιοδικό ΠΤΗΣΗ που στήριζε (και στηρίζει) την απόφαση. Οι «ειδικοί» τόνιζαν ότι το F-16 δεν μπορεί σε οποιαδήποτε έκδοση να αντιπαρατεθεί με το F-35, καθώς τα VLO χαρακτηριστικά του το κάνουν ανίκητο σε κάθε περίπτωση. Και πολλοί από το κοινό μας, πιστεύοντας ίσως σε κάποιες από τις ιαχές που καλούσαν για αγορά F-35 αντί του εκσυγχρονισμού των 85 (84) μαχητικών, να αγοράσουμε 5-6 μαχητικά F-35.

F-16V εναντίον F-35A, αναλύουμε τις δυνατότητες…

Τονίζουμε λοιπόν, ότι η επιλογή που έκανε η Πολεμική μας Αεροπορία και ο Α/ΓΕΑ ήταν η καλύτερη δυνατή, και με ένα εξαιρετικά μικρό κόστος θα καταφέρουμε να έχουμε έναν στόλο 84 μαχητικών 4,75 γενιάς, ικανό να φέρει και πάλι μια κάποια ισορροπία πάνω από το Αιγαίο.

Σε τεύχος που κυκλοφόρησε έχουμε μια ολοκληρωμένη ανάλυση του τι πραγματικά ισχύει σε σχέση με τίτλο «Stealth F-35 Vs S-400 Killer», και μπορείτε να διαβάσετε τους κινδύνους και τις προκλήσεις που θα φέρουν αυτά τα δυο οπλικά συστήματα πάνω από το Αιγαίο.

Σε ότι αφορά το F-35A, υπάρχουν δυο σκέλη στην αντιμετώπισή του κι έτσι το άρθρο καταπιάνεται στο πρώτο του μέρος με τους τρόπους εντοπισμού του, και στον δεύτερο με την αντιμετώπιση του στον αέρα.

Το δεύτερο λοιπόν σκέλος της αντιμετώπισης της απειλής των VLO μαχητικών είναι η κατάρριψη. Με βάση τα σημερινά δεδομένα των επιδόσεων του ραντάρ APG-68(V)9, το F-16C/D που υπηρετεί στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, και στις εκδόσεις Block 52+/52+Adv δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το F-35A, καθώς απλά δεν μπορεί να το εντοπίσει.


Παρά το γεγονός ότι το F-35A θα πετά με κλειστό ραντάρ, έχει τη δυνατότητα μέσω του EOTS (Electro Optical Target System) αλλά και του AN/AAQ-37 DAS (Distributed Aperture System) να εντοπίσει το F-16C/D και να βάλει εναντίον του με βλήμα AIM-120D, πριν γίνει το ίδιο αντιληπτό.

Σημειώστε ότι τα σύγχρονα IRST παρέχουν ακρίβεια ιχνηλάτησης που επιτρέπει βολή βλημάτων με δεδομένα τηλεμετρίας της συσκευής χωρίς την ενεργοποίηση του ραντάρ. Το βλήμα λαμβάνει ενδιάμεσες ενημερώσεις μέσω ραδιοζεύξης και στην τερματική φάση θα ενεργοποιηθεί το ραντάρ τού πυραύλου, κάνοντας έτσι την αντιμετώπισή του μια δύσκολη υπόθεση.

Το F-16C/D θα αντιληφθεί την απειλή μόνο στην τερματική εμπλοκή, όταν η συσκευή RWR θα ενημερώσει τον χειριστή (θεωρητικά είναι δυνατός ο εντοπισμός της εκπομπής της ζεύξης AMRAAM από άλλο αεροσκάφος επίσης με εξοπλισμό ELINT/SIGINT, και μετάδοσης της πληροφορίας με Link 16).

Αρκετά σύγχρονα IRST έχουν υψηλότερη ανάλυση σε μεγάλη εμβέλεια σε σχέση με τα ραντάρ των μαχητικών, παρέχουν τη δυνατότητα ιχνηλάτησης πολλαπλών στόχων και η λειτουργία τους είναι παθητική, άρα δεν προδίδει το αεροσκάφος-φορέα και δεν επηρεάζονται από παρεμβολές. 

Η εγκατάσταση του AN/APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) AESA στα μαχητικά F-16V θα επιφέρει σχετική βελτίωση στην εμβέλεια εντοπισμού του F-35A, αλλά και πάλι θα υστερεί έναντι του συνδυασμού AN/APG-81/EOTS/DAS.


Στο APG-81 των JSF αποδίδεται επίδοση εντοπισμού στόχου 1 m2 στα 160 km, όταν αντιστοίχως το APG-68(V)9 αναφέρεται ότι έχει (μέγιστη) επίδοση 70 km. Οι επιδόσεις του APG-83 του F-16V δεν είναι επιβεβαιωμένες και εκτιμήσεις μόνο αναφέρουν ότι θα υπερβαίνουν σαφώς τα 100 km, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα προσεγγίσουν τις επιδόσεις του AN/APG-81.

Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι το AN/APG-83 αναβαθμίζει περαιτέρω τις επιδόσεις του F-16C/D πέραν της εμβέλειας εντοπισμού, καθώς παρέχει ταχύτερη έρευνα-ιχνηλάτηση και δυνατότητα επεξεργασίας 20 ιχνών. Είναι λοιπόν σαφές ότι η αναβάθμιση των F-16C/D σε σχέση με την αντιμετώπιση του F-35A δεν θα είναι ολοκληρωμένη, αν δεν περιλαμβάνει συσκευή IRST.

εγκατάσταση του ραντάρ AN/APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) AESA σε μαχητικό F-16V

Η Lockheed Martin κρατά κλειστά τα χαρτιά της σε σχέση με μελλοντική ενσωμάτωση ενός τέτοιου συστήματος στη δομή του F-16V/Block 70. Αντίθετα, προσφέρει το ιδιαίτερα προηγμένο IRST21 που αποτελεί εξέλιξη του ΑΝ/ΑΑS-42 του F-14D και χρησιμοποιείται από τα F/A-18E/F του Αμερικανικού Ναυτικού. Στα F/A-18E/F έχει τοποθετηθεί στην κεντρική δεξαμενή καυσίμων και αναπτύσσει μια έκδοση που προορίζεται για εγκατάσταση στα F-15C και F-16C/D με τη μορφή ατρακτιδίου.

Εκτιμάται ότι οι επιδόσεις του σε σχέση με την εμβέλεια και την ανάλυση υπερβαίνουν αυτές του EOTS, αν και το F-35A συνεχίζει να υπερέχει, καθώς διαθέτει επιπλέον και το AN/AAQ-37 DAS και του εξασφαλίζει το μοναδικό πλεονέκτημα ολοσφαιρικής κάλυψης 360 μοιρών.

Επιπλέον, αντίθετα με το «προστιθέμενο» IRST21 σε παλαιότερα μαχητικά, οι αισθητήρες του F-35A είναι πλήρως ολοκληρωμένοι στο σύστημα μάχης του αεροσκάφους και δεν απαιτείται η επέμβαση του χειριστή.

Για τον λόγο αυτό το F-35A θεωρείται κορυφαίο στην επίγνωση τακτικής κατάστασης (φυσικά όταν οι αισθητήρες του είναι σε λειτουργία) και αρκετοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι η κορυφαία δυνατότητα SA (Situational Awareness) είναι ίσως σπουδαιότερη από τα VLO χαρακτηριστικά!

Έτσι, μια προσωρινή λύση αντιμετώπισης των F-35A θα ήταν η απόκτηση αριθμού ατρακτιδίων Legion/IRST21, ώστε να εξοπλιστούν τα αεροσκάφη αναχαίτισης της ΠΑ.

Άλλωστε, με τη χρήση του Link 16 δεν είναι απαραίτητος ο εφοδιασμός όλων των αεροσκαφών με συσκευή IRST, καθώς αρκεί ένα αεροσκάφος ανά σχηματισμό να διαθέτει την υποδομή και να μεταδίδει τα δεδομένα του στόχου στα υπόλοιπα αεροσκάφη τα οποία μπορούν να βάλλουν βλήματα AIM-120C5/7!


Το IRST21 παρέχει πεδίο θέας +/-70 μοιρών σε ανύψωση και αζιμούθιο και έχει διαστάσεις (διάμετρος, μήκος) 23,3×96,5 cm και βάρος 52 κιλά. Εγκαθίσταται στο ατρακτίδιο πολλαπλών χρήσεων Legion που έχει διαστάσεις 40,6×250 cm και βάρος 249 κιλά και η LM έχει ολοκληρώσει τις πτητικές δοκιμές για τη μεταφορά σε F-16C. Το ατρακτίδιο παρέχει διασύνδεση plug and play και δεν επηρεάζει το OFP (Operational Flight Program) του μαχητικού.

Σύμφωνα με το δόγμα «πρώτου πλήγματος», αυτό θα έχει αρχικά τη μορφή αποστολών SEAD/DEAD από F-35A της ΤΗΚ με στόχο την «απονεύρωση» βασικών στοιχείων του ελληνικού ΣΑΕ και των αντιαεροπορικών συστημάτων μεγάλης εμβέλειας. 

Τα τουρκικά stealth θα πετάξουν προς τον στόχο τηρώντας σιγή αισθητήρων με εσωτερικά μόνο φορτία, χωρίς να επιχειρούν σε «πακέτο» με μαχητικά συνοδείας (SEAD escort), τα οποία μπορεί να «προδώσουν» την αποστολή. 

Τα τελευταία θα βρίσκονται σε αναμονή για την πιθανή εκτέλεση αποστολής Sweep (επιθετική αποστολή CAP στον ελληνικό εναέριο χώρο) επικουρούμενα από αεροσκάφη εναέριου εφοδιασμού σε περίπτωση που απειληθούν τα αεροσκάφη που θα εκτελούν την αποστολή SEAD/DEAD.

Ο εντοπισμός των αεροσκαφών αυτών θα έχει ως αποτέλεσμα την ενημέρωση του ελληνικού ΣΑΕ για την επερχόμενη απειλή, ώστε να ανοίξουν τα ραντάρ τους για να εκτελέσουν βολή ή να διακόψουν τις εκπομπές των αισθητήρων τους ή να εκτελέσουν απόκρυψη με παράλληλη ενεργοποίηση των συστημάτων SHORADS.

F-35A

 Ο κυριότερος στόχος του αναμορφωμένου ΣΑΕ θα είναι η έγκαιρη ενημέρωση των αεροσκαφών επιφυλακής ή των αεροσκαφών που εκτελούν αποστολή CAP ώστε να σπεύσουν στην περιοχή έχοντας μια ικανοποιητική αρχική εκτίμηση για τη θέση των απειλών.

Ο εντοπισμός των στόχων από τα μαχητικά μπορεί να γίνει οπτικά ή με χρήση του ραντάρ τους (λόγω μικρής απόστασης) ή το ιδανικό, σε ικανή εμβέλεια από σύστημα IRST. Στη φάση αυτή το αεροσκάφος αναχαίτισης διατηρεί το πλεονέκτημα, καθώς ο επιτιθέμενος κινείται προς τον στόχο χωρίς επικοινωνίες και με κλειστό ραντάρ, στηριζόμενος και αυτός αποκλειστικά στο σύστημα IRST και διαθέτοντας μόλις δύο βλήματα BVR AIM-120C όταν εκτελεί αποστολή προσβολής.

H «ενεργοποίηση» του επιτιθέμενου για λόγους αυτοάμυνας ισοδυναμεί με «αποκάλυψή» του και κινητοποίηση των υπόλοιπων συστημάτων. Συνεπώς, το βάρος της κατάρριψης των αεροσκαφών F-35A στην αρχική φάση των επιχειρήσεων θα επωμισθούν τα αεροσκάφη F-16V της ΠΑ. Το αν επαρκούν όλα αυτά για να πούμε πως το F-16V μπορεί να αντιμετωπίσει το F-35A, δεν μπορούμε να το πούμε με σιγουριά. 

Αν το F-35A πρέπει να αντιμετωπίσει το F-16V πάνω από τον Ατλαντικό, ή την Σιέρα Νεβάβα, σε διαμορφώσεις αέρος-αέρος, και σε σενάρια 1vs1, 4vs4, 4vs2 κοκ, τότε το F-16V θα ηττηθεί κατά κράτος. Όχι μόνο το F-16V, αλλά κανένα μαχητικό δεν έχει ελπίδες εναντίον του F-35, αφού οι ελπίδες να το εντοπίσει και να βάλλει εναντίον του πριν το F-35 το καταρρίψει, είναι μηδαμινές.

Τώρα, αν φέρουμε τα δυο μαχητικά στο Αιγαίο, ένα κλειστό περιβάλλον με πλήθος αισθητήρων, με -θεωρητική- διασύνδεση μεταξύ τους, με F-35A που θα πετούν πάνω από ελληνικά νησιά ή ύδατα, τότε τα πράγματα αλλάζουν.

F-16 Block 52+/52+Adv

 

Στην περίπτωση των F-16V, με ένα υψηλής τεχνολογίας ραντάρ, διασυνδεδεμένο με ένα προηγμένο IRST όπως το Legion Pod, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα μαχητικό εναντίον ενός άλλου, αλλά μιας ολοκληρωμένης αεράμυνας εναντίον ενός ή περισσοτέρων εισβολέων. Μετωπικά, κι όσο τα F-35A είναι πάνω από την τουρκική ενδοχώρα δεν μπορούν να εντοπιστούν, αλλά όσο θα μπαίνουν στον ελληνικό εναέριο χώρο, οι πιθανότητες εντοπισμού τους αυξάνονται γεωμετρικά. Αν φυσικά φροντίσουμε να επενδύσουμε στην ολοκληρωμένη διασύνδεση των συστημάτων μας.

Για το θέμα του εντοπισμού των F-35A θα γράψουμε σε επόμενη Κυριακή, αλλά υπενθυμίζουμε και την πλήρη ανάλυση που έχουμε στο τεύχος της Π&Δ που κυκλοφορεί. Σε κάθε περίπτωση, από την στιγμή που εντοπιστεί με κάποιον τρόπο το F-35A, χρειάζεται ένα μαχητικό για να το καταρρίψει. Αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το F-16V, που επιχειρώντας από βάσεις διασποράς, δεχόμενο δεδομένα από το Link 16, θα καταφέρει να πλησιάσει αρκετά το F-35A και να το καταρρίψει.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, αν η ΠΑ καταφέρει να καταρρίψει F-35A σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση, αυτό θα το κάνει με χρήση F-16V, κι όχι με κάποια F-35A που πιθανότατα να αποκτήσει στο μέλλον.

F-16C/D

 Το F-16V θα παίξει τον ρόλο του μαχητικού που χάρη στους αριθμούς, θα μπορεί να βρίσκεται σε κάθε σημείο του εναέριου μετώπου, θα μπορεί να αναλαμβάνει κρίσιμες αποστολές κάθε είδους, θα είναι αυτό που οι Αγγλοσάξωνες ονομάζουν workhorse. Το F-35A είναι ένα εξειδικευμένο αεροσκάφος με πολύ ειδική αποστολή τις πρώτες ώρες του πολέμου, αυτή της «αθέατης» κρούσης.

Το πρόβλημα της ΠΑ δεν είναι αν μπορεί το F-16V να αντιμετωπίσει το F-35A, το πρόβλημα είναι πως θα καταφέρει να διασώσει τα F-16V και τα υπόλοιπα αεροσκάφη της στο έδαφος, τις πυροβολαρχίες Patriot, τα ραντάρ κοκ από τα F-35A.

Γιατί είναι προφανές πως το πρόβλημα υπάρχει την πρώτη μέρα του πολέμου, όπου F-35A, αλλά και F-16C Block50+Adv οπλισμένα πολυάριθμα SOM θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν τις υποδομές της ΠΑ στο έδαφος. Δεν συμφέρει να καταστρέψει κάποιος μια αεροπορία στον αέρα, αν μπορεί να το κάνει στο έδαφος.


Κλείνοντας, θα πούμε πούμε για μια ακόμη φορά πως ο κίνδυνος που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΠΑ δεν είναι τα 30 τουρκικά F-35A, αλλά τα 200+ F-16C/D Block 50+Adv. Φυσικά και τα 84 F-16V δεν επαρκούν, αλλά είναι μια αρχή.

τουρκικό SOM μακρού πλήγματος

Και μιας και ξέρουμε ότι κάποιοι, αμετανόητοι, θα συνεχίσουν να ρωτούν «μπορεί το F-16V να αντιμετωπίσει το F-35A», ας προλάβουμε εμείς με ένα ενδιαφέρον ερώτημα.

Αν η χώρα είχε τα 3,5-4 δις (κατ’ ελάχιστο) που απαιτεί η αγορά 18-20 μαχητικών F-35A, τι θα προτιμούσατε; την αγορά 70 ή και 75 νέων μαχητικών F-16V (αν υπολογίσουμε 55 εκ. δολάρια το κάθε νέο F-16V fly-away, και ας πούμε ότι όλες οι υποδομές είναι ήδη έτοιμες και πληρωμένες από το τρέχον πρόγραμμα F-16V), με μηδέν ώρες πτήσης, που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν άμεσα στην ΠΑ και να κλείσουν κάθε κενό, ή την αγορά 20 F-35A; 70 ολοκαίνουργια μαχητικά F-16V ή 20 F-35A, το κορυφαίο δυτικό μαχητικό σε παραγωγή σήμερα; 

Να ένα καλό -τελείως θεωρητικό- θέμα, που θα θέλαμε να διαβάσουμε την άποψή σας… Φυσικά θα επανέλθουμε!

Πηγή: ptisidiastima.com, hellasjournal.com

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "