insidestory.gr: Σφαγή μη κομματικοποιημένων υποψηφίων Διευθυντών Σχολείων στην Περιφέρεια Πειραιά

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας


Καταγγελίες για την επιλογή σχολικών διευθυντών στον Πειραιά

Οι φετινές κρίσεις για διευθυντές σχολείων στον Πειραιά έγιναν αφορμή για πολυάριθμες καταγγελίες από υποψηφίους, που θεωρούν ότι η διαδικασία της συνέντευξης πήγαινε κόντρα σε όλους τους κανόνες μιας σύννομης αξιολόγησης. Και σκοπεύουν να το αποδείξουν στα δικαστήρια. Οι λεπτομέρειες που παρουσιάζει η έρευνα του inside story είναι αποκαλυπτικές.

Συνάδελφοι έρχονται καθημερινά σε επαφή μαζί μας και ρωτούν τι συνέβη, το φιλικό και οικογενειακό μας περιβάλλον έχει αναστατωθεί. Η ψυχολογική φθορά είναι μεγάλη –ποια θα είναι η αντιμετώπιση από τους συναδέλφους μας πλέον, όταν το Συμβούλιο μας αξιολογεί σαν τους χειρότερους υποψήφιους διευθυντές του Πειραιά;».

Ο Πολύδωρος Σταυρόπουλος είναι εκπαιδευτικός. Με συνολική υπηρεσία 32 χρόνων στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, τα τελευταία 10 χρόνια ήταν διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου Δραπετσώνας.

Φέτος το καλοκαίρι έβαλε εκ νέου υποψηφιότητα για διευθυντής, πιστεύοντας ότι είχε όλα τα προσόντα για να επανεκλεγεί. Αλλά η εκπαιδευτική χρονιά που αρχίζει σε περίπου μιάμιση βδομάδα θα τον βρει μετά από 10 χρόνια ξανά στη βαθμίδα του καθηγητή.

Οι ειδικότητες που διαθέτει το ΕΠΑΛ Δραπετσώνας είναι μεταξύ άλλων μηχανολόγοι, ψυκτικοί, μηχανικοί αυτοκινήτων, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί.

Και πού είναι το πρόβλημα; θα ρώταγε κανείς. Προφανώς κάποιος άλλος κρίθηκε καταλληλότερος από τον ίδιο. Δεν είναι όμως τόσο απλή η εξήγηση.

Ο Σταυρόπουλος θεωρεί ότι υπεύθυνες για την υποβίβασή του ήταν ορισμένες όχι και τόσο αξιοκρατικές διαδικασίες. Το ίδιο και πολλοί άλλοι υποψήφιοι διευθυντές του Πειραιά, τα τυπικά προσόντα των οποίων κατά τα άλλα τους διασφάλιζαν υψηλό αριθμό μορίων, ενώ είχαν εμπειρία χρόνων σε ανάλογες διοικητικές θέσεις στον χώρο της εκπαίδευσης.

Η διαδικασία των επιλογών του φετινού καλοκαιριού

Είχαμε μόλις μπει στο δεύτερο μισό του Μαΐου, όταν το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε το νέο πλαίσιο επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων, το οποίο στο τέλος του ίδιου μήνα έμελλε να κατατεθεί με τη μορφή του κατεπείγοντος στη Βουλή και στη συνέχεια να γίνει ο νόμος 4473/17Νόμος 4473/2017 - ΦΕΚ 78/Α/30-5-2017.

Σύμφωνα με αυτόν «Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, επιλογής και τοποθέτησης διευθυντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων», Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για να θέσει κάποιος υποψηφιότητα, πρέπει να έχει τουλάχιστον 10 χρόνια διδακτικής εμπειρίας. Όσον αφορά τη μοριοδότηση, πραγματοποιείται με βάση την επιστημονική κατάρτιση των υποψηφίων (πτυχία, γλώσσες, κ.λπ.) και την εμπειρία τους (διδακτική, διοικητική), δηλαδή τα λεγόμενα τυπικά, αντικειμενικά προσόντα.

Το έξτρα στοιχείο που εισήχθη φέτος είναι η συνέντευξη–διαδικασία που ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 είχε απορρίψει, υποστηρίζοντας πως επρόκειτο για πρακτική που εξυπηρετούσε την επιλογή των φίλα προσκείμενων, κομματικά και συνδικαλιστικά, υποψηφίων (παραδόξως, σήμερα καταγγέλλεται πως έγινε αυτό ακριβώς).

Ένα από τα κτίρια του ΕΠΑΛ Κορυδαλλού

Τη διαδικασία «έτρεξαν» τα 116 Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών ανά τη χώρα. Τα πέντε μέλη τους ήταν διορισμένα  από τον υπουργό, με μοναδική προϋπόθεση την 15ετή εκπαιδευτική εμπειρία, ενώ οι υπόλοιπες δύο θέσεις συμπληρώθηκαν από αιρετούς των συνδικαλιστικών παρατάξεων.

Μαζί με τον φάκελο των υποψηφίων, τα Συμβούλια έλαβαν υπόψη τη συνέντευξη, αλλά και τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Συλλόγου ΔιδασκόντωνΔίχως την συμμετοχή ωρομισθίων και αναπληρωτών κάθε σχολείου, μέσα από τις οποίες οι καθηγητές κλήθηκαν να εκφέρουν γνώμη για τους συναδέλφους τους.

Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 20 Ιουνίου και 18 Ιουλίου. Η μέγιστη βαθμολογία ορίστηκε στα 8 μόριαΣε αντίθεση με το ανώτατο των 15 μορίων που υπήρχε το 2011, όταν είχε πραγματοποιηθεί και πάλι η διαδικασία της συνέντευξης για τους υποψήφιους διευθυντές. Στις 24 Ιουλίου εκδικάστηκαν οι ενστάσεις και την επομένη οι υποψήφιοι κλήθηκαν να υποβάλουν δήλωση προτίμησης σχολείων στα οποία θα ήθελαν να διοριστούν.

Στις 27 του μήνα το υπουργείο ανακοίνωσε την τελική τοποθέτηση των διευθυντών και λίγες ημέρες αργότερα, την 1η Αυγούστου, οι διευθυντές ανέλαβαν και τυπικά τα καθήκοντά τους, έναν περίπου μήνα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στον Πειραιά, όμως, οι φωνές διαμαρτυρίας είχαν ήδη αρχίσει.

Τα «μαύρα πρόβατα» της βαθμολόγησης

Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο, οι υποψήφιοι διευθυντές ανά την Ελλάδα φέρονται να τα πήγαν εξαιρετικά  καλά: από τους 5.443 υποψηφίους για τις 3.406 θέσεις της Δευτεροβάθμιας.

Στις συνεντεύξεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου συμμετείχαν 4.878 υποψήφιοι για 3.656 σχολικές μονάδες, το ποσοστό άγγιξε το 98,71%.Εκπαίδευσης, μόλις 1 στους 10 δεν κατάφερε να λάβει βαθμό από 6 έως 8 (ποσοστό 9,72%).

Κοιτώντας τον πίνακα εντοπίζει κανείς πολλές περιοχές στις οποίες δεν υπήρξε ούτε ένας υποψήφιος που να βαθμολογήθηκε με βαθμό χαμηλότερο του 6, ενώ σε πολλές άλλες τα «μαύρα πρόβατα», μεταξύ δεκάδων συμμετεχόντων, ήταν μόλις ένας ή δύο υποψήφιοι. Ακόμη και στις δύο Διευθύνσεις της Θεσσαλονίκης, όπου οι υποψήφιοι ήταν εκατοντάδες (294), μόλις 2 πήραν βαθμό κάτω του 6.

Η εικόνα αλλάζει ριζικά όταν φτάνουμε στον Πειραιά: εκεί ο 1 στους 4 έλαβε βαθμό κάτω του 6, ποσοστό κατά 250% υψηλότερο από ό,τι στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αυστηροί βαθμολογητές; Ίσως. Είναι όμως απορίας άξιο γιατί δεν έδειξαν την ίδια αυστηρότητα στη βαθμολόγηση στελεχών της συνδικαλιστικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ (ΣΥΝΕΚ) και ορισμένων της Νέας Δημοκρατίας (ΔΑΚΕ).

Ορισμένοι από τους συνδικαλιστές που «αρίστευσαν» στη συνέντευξη (τα ονόματα είναι στη διάθεση του IS)

 

Μόρια από αντικειμενικά κριτήρια

Μόρια από συνέντευξη

Θέση στον πίνακα πριν/μετά τη συνέντευξη

Έγινε διευθυντής/τρια;

Συνδικαλιστής

1

12,20

8,00

175/125

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

2

15,75

7,98

49/28

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

3

13,00

7,97

140/89

NAI

ΣΥΝΕΚ

4

13,00

7,93

125/91

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

5

13,50

7,90

116/78

ΝΑΙ

Υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

6

13,00

7,85

141/95

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

7

14,20

7,83

94/63

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ 2012 και 2014

8

17,38

7,72

18/15

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

9

14,75

7,70

71/55

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

10

11,55

7,70

187/153

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

11

16,00

7,53

41/33

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

12

15,28

7,35

61/50

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

13

14,50

6,77

82/84

ΝΑΙ

ΣΥΝΕΚ

Γρηγόρης Γουρδομιχάλης«Τα ντοκουμέντα λένε την πραγματικότητα», σχολιάζει ο Γρηγόρης Γουρδομιχάλης, ένας από τους «χαμένους». «Δίχως ντροπή χρησιμοποίησαν την συνέντευξη ως ασανσέρ, τσακίζοντας συναδέλφους τους προκειμένου να γίνουν διευθυντές ευνοούμενοι συνδικαλιστές».

Τα 17 από τα 32 χρόνια κατά τα οποία εργάζεται ως εκπαιδευτικός, ο Γουρδομιχάλης υπηρετεί ως διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Κορυδαλλού του μεγαλύτερου τεχνικού Λυκείου της χώρας, που έχει περίπου 650 μαθητές. Παράλληλα, τις τελευταίες 9 τετραετίες εκλέγεται στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Κορυδαλλού.

Με βάση τα τυπικά του προσόντα, ο Γουρδομιχάλης συγκέντρωσε 15 μόρια. Στη συνέντευξη όμως, βαθμολογήθηκε με 5,18. Με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 129η θέση της κατάταξης, από την 68η –κάτι που έζησαν αρκετοί ακόμη υποψήφιοι, οι οποίοι είδαν το «ασανσέρ» να τους κατεβάζει αρκετές δεκάδες θέσεις στην κατάταξη.

Στην περίπτωση του Γουρδομιχάλη, η κινητοποίηση υπέρ του ήταν άμεση. Ο Σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ έβγαλε ανακοίνωση διαμαρτυρίας, την οποία συνυπέγραφαν οι διατελέσαντες πρόεδροι του Συλλόγου από το 2009 έως σήμερα. Περίπου 50-60 γονείς έφτασαν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, ζητώντας εξηγήσεις από τον διευθυντή, Νικόλαο Μουμούρη, που ήταν και διευθυντής του Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών.

Εκεί, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, έλαβαν χώρα ορισμένες «ασυνήθιστες» σκηνές που σύμφωνα με τις καταγγελίες των γονέων περιλάμβαναν την παράνομη βιντεοσκόπησή τους και απειλές από την πλευρά του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας, με αποτέλεσμα να υποβάλουν μήνυση σε βάρος του. Στη συνέχεια, ο δήμος Κορυδαλλού υιοθέτησε ομόφωνα το ψήφισμα των γονέων.

Όταν ακόμη ήταν ο ίδιος διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Περάματος, ο Μουμούρης είχε παραιτηθεί από τη θέση του διαμαρτυρόμενος για την εισαγωγή της αυτοαξιολόγησης στις σχολικές μονάδες, δεχόμενος την υποστήριξη της συνδικαλιστικής οργάνωσης ΕΛΜΕ, στο ΔΣ της οποίας ήταν μέλος. Το inside story επικοινώνησε μαζί του, αλλά παρά την αρχική συμφωνία, τελικώς προτίμησε να μην προβεί σε κάποια δήλωση στο παρόν στάδιο.

Επικοινώνησαμε όμως με μαθητές και γονείς μαθητών του σχολείου του Γουρδομιχάλη. Επιθυμώντας να μείνουν ανώνυμοι, εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς που θα τους βρει με νέα διευθύντρια, εξέφρασαν την έκπληξή τους για τη χαμηλή βαθμολογία του και υποστήριξαν πως υπήρχε άψογη συνεννόηση. «Προέχει το όφελος των παιδιών, εάν υπήρχε κάτι αρνητικό στη διεύθυνση του σχολείου τόσα χρόνια, πρώτοι εμείς θα το είχαμε αναφέρει. Τώρα όμως πρόκειται για μία αδικία, η οποία ελπίζουμε να διορθωθεί», μας είπε μια μητέρα, συμπληρώνοντας ότι μεγάλο ποσοστό των μαθητών του σχολείου έρχεται από άλλες περιοχές, λόγω της καλής του φήμης.

Η συνυποψήφια του Γουρδομιχάλη, Τζένη Γεωργαντζέλη, στέλεχος της ΔΑΚΕ, είχε 13 μόρια από τα αντικειμενικά κριτήρια. Λαμβάνοντας βαθμολογία 7,20 στη συνέντευξη, εξασφάλισε τη θέση της διευθύντριας.

«Αδιάβλητες» συνεντεύξεις;

Στέλιος Καραπιπέρης«Είναι σαν να είπε η πλευρά της ΔΑΚΕ (σ.σ. στη ΣΥΝΕΚ) πως “από τη στιγμή που θέλετε να εκλέξετε όσους θέλετε εσείς, θα βγάλετε τουλάχιστον και μερικούς δικούς μας”», λέει ο εκπαιδευτικός Στέλιος Καραπιπέρης, που διευκρινίζει πάντως ότι υπάρχουν και στελέχη της ΔΑΚΕ με υψηλά προσόντα που δεν εξασφάλισαν καλό βαθμό, ενώ ενοχλημένο από όσα έγιναν εμφανίζεται και ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της γαλάζιας συνδικαλιστικής παράταξης.

«Λίγα πράγματα να γνωρίζει κανείς γύρω από τα εκπαιδευτικά πράγματα, καταλαβαίνει πως στην περίπτωση του Πειραιά πρόκειται για τους αρεστούς και τους μη αρεστούς», λέει ο Καραπιπέρης.

Πριν τη διενέργεια των συνεντεύξεων, ο Καραπιπέρης ήταν από τους εκπαιδευτικούς που είχαν τα υψηλότερα τυπικά προσόντα, που του εξασφάλιζαν 17,80 μόρια. Με εμπειρία ως γυμνασιάρχης και διευθυντής Γενικού Λυκείου, 27 χρόνια υπηρεσίας, μεταπτυχιακό στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης και δύο πτυχία, βρισκόταν στη 14η θέση της γενικής κατάταξης.

«Οι 13 θέσεις μπροστά μου αφορούσαν Πειραματικά Σχολεία, που πρακτικά σημαίνει πως από τα υπόλοιπα, της γενικής παιδείας, θα μπορούσα να διαλέξω όποιο ήθελα», λέει. Όμως βαθμολογήθηκε με μόλις 2,3 στη συνέντευξη, χάνοντας ουσιαστικά 120 θέσεις. Παρότι από την 14η θέση κατρακύλησε στην 134η, κατάφερε να πάρει σχολείο, το 2ο Γυμνάσιο Περάματος. Tο ζήτημα για εκείνον όμως δεν ήταν απλά το να πάρει ένα σχολείο. «Είναι θέμα αξιοπρέπειας», λέει.

Ο ίδιος θεωρεί πως στην περίπτωσή του υπήρξε δόλος και επισημαίνει όσα συνέβησαν στη διάρκεια της συνέντευξης, που κατά τη γνώμη του αγγίζουν τα όρια της ιδεολογικής αντιπαράθεσης. «Είμαι από τους καθηγητές που το 2015 είχαμε προσφύγει στη Δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο Μπαλτά/Κουράκη (σ.σ. που όριζε ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων θα ψήφιζε τον διευθυντή του)», λέει. «Ολόκληρη η συνέντευξή μου, λοιπόν, ήταν επικεντρωμένη σε αυτό το θέμα. Ρωτήθηκα πώς κρίνω την απόφαση του ΣτΕ και για ποιον λόγο εγώ και άλλοι συνάδελφοι κινηθήκαμε ενάντια στη βούληση των συναδέλφων να εκλέγουν τους διευθυντές τους. Πράγματα που δεν επιτρεπόταν να τεθούν στη συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία αφορά ερωτήσεις επικαιρότητας, ερωτήσεις για τη σχολική ζωή».

Το σύνολο των υποψήφιων διευθυντών με τους οποίους μιλήσαμε υποστηρίζει πως η βαθμολογία που έλαβε και η έγγραφη αιτιολόγησή της δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό περιεχόμενο της συνέντευξης στην οποία συμμετείχαν, στην οποία περιέχονταν προσωπικές έως και προσβλητικές ερωτήσεις. Για αυτό τον σκοπό, ορισμένοι έχουν ήδη λάβει εισαγγελικές παραγγελίες προκειμένου η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά να τους παραδώσει τα ηχητικά αρχεία των συνεντεύξεων άμεσα.

Πολύδωρος ΣταυρόπουλοςΕνδιαφέρον πάντως παρουσιάζει και η καταγγελία του Σταυρόπουλου, ο οποίος παρότι είχε επίσης περάσει με επιτυχία παλιότερες αντίστοιχες κρίσεις και έχει εμπειρία 20 χρόνων σε θέσεις διοίκησης, έλαβε βαθμό 3,88 στη συνέντευξη, με συνέπεια από την 39η θέση του ενιαίου πίνακα να βρεθεί στην 130η.

«Οι ερωτήσεις που δέχθηκα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ήταν σχετικές με τη θέση μου στο Εργαστηριακό Κέντρο Δραπετσώνας», λέει ο Σταυρόπουλος. «Στο τέλος όμως υπήρχε η ερώτηση-έκπληξη, για το ποιο σχολείο επιθυμώ. Σημειώστε πως οι δηλώσεις των σχολείων θα γίνονταν μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της συνέντευξης, πιθανότατα για λόγους διαφάνειας», προσθέτει, αφήνοντας υπόνοιες για την σκοπιμότητα της συγκεκριμένης ερώτησης.

Η περίφημη γνώμη των διδασκόντων

Το αν και πώς θα πρέπει οι διδάσκοντες να εκφέρουν γνώμη για τους διευθυντές τους, είναι παραδοσιακά μία «καυτή πατάτα» στον χώρο της εκπαίδευσης. Υπενθυμίζουμε ότι φέτος το ΣτΕ (711/2017) έκρινε τον νόμο Μπαλτά/Κουράκη, σύμφωνα με τον οποίον οι καθηγητές θα ψήφιζαν τους διευθυντές τους, «περιοριστικό της ισότιμης πρόσβασης των πολιτών σε θέσεις Δημόσιας Διοίκησης» και αντισυνταγματική τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας.

Αυτή τη φορά, ο υπουργός Παιδείας μπορεί να μην έκανε δεκτή την πρόταση των Ανεξαρτήτων Ελλήνων να μοριοδοτείται η η γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά διευκρίνισε από νωρίς, ήδη μήνες πριν την ανακοίνωση της νέας διαδικασίας, ότι «η καταγραφή των απόψεων των διδασκόντων ως προς την καταλληλότητα του Διευθυντή τους είναι σημαντικό στοιχείο».

Έτσι, μπορεί ο Σύλλογος Διδασκόντων να μην ψηφίζει, αλλά γνωμοδοτεί –η άποψή του δηλαδή δεν μοριοδοτείται, αλλά λαμβάνεται υπόψιν από τα Συμβούλια. Ωστόσο, τα προβλήματα που απορρέουν από τη συγκεκριμένη συνθήκη είναι σημαντικά και η έρευνα στις λεπτομέρειες της φετινής διαδικασίας αποκαλυπτική.

Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα Φύλλο Αποτίμησης, καταρτισμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο αφορά «τη συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και την γενικότερη συγκρότηση των υποψηφίων». Στην πραγματικότητα, επρόκειτο απλώς για ένα έγγραφο με 4 ερωτήσεις στις οποίες οι εκπαιδευτικοί απάντησαν με «Συμφωνώ» και «Διαφωνώ», για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των υποψηφίων.

Καταρχάς, το ίδιο το περιεχόμενο του εγγράφου εγείρει ενστάσεις. Με βάση την 1η παράγραφο του άρθρου 20 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999O νόμος 2690/1999), όταν στο Δημόσιο υπάρχει έκφραση γνώμης άλλου οργάνου (στην περίπτωσή μας του Συλλόγου Διδασκόντων), αυτή θα πρέπει να είναι «έγγραφη, αιτιολογημένη και επίκαιρη κατά το περιεχόμενό της».

Στην συγκεκριμένη περίπτωση κάτι τέτοιο δεν ισχύει, ενώ και οι δύο επιλογές που προσφέρονται (συμφωνώ ή διαφωνώ) είναι εξαιρετικά περιορισμένες και απόλυτες, δίχως διαβαθμίσεις (π.χ. πολύ, λίγο, πάρα πολύ).

Ένα δεύτερο ζήτημα αφορά το πώς αξιοποιείται η γνώμη του Συλλόγου, άπαξ και σταλεί στην αρμόδια Επιτροπή. Αυτό γιατί, αν και ο υπουργός επιμένει πως θα «πρέπει να συνεκτιμηθεί ο ρόλος του Συλλόγου», η γνώμη του οποίου «αποτελεί επιπρόσθετο εργαλείο αντικειμενικής και αμερόληπτης κρίσης», το πώς ακριβώς θα πρέπει να γίνει αυτό δεν είναι σαφές.

Για παράδειγμα, ο Γρηγόρης Γουρδομιχάλης είχε το 69% της αποδοχής των καθηγητών του. Η συνυποψήφια του, Τζένη Γεωργαντζέλη, που όπως είδαμε είχε και λιγότερα μόρια με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, είχε το 55% της υποστήριξης των διδασκόντων. Έλαβε όμως υψηλότερη βαθμολογία στη συνέντευξη (στην οποία συνυπολογίζεται η γνώμη των καθηγητών).

Τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ Δραπετσώνας θεωρούνται άριστα εξοπλισμένα.

Ας δούμε το παράδειγμα του Πολύδωρα Σταυρόπουλου, ενδεικτικό του πώς μπορεί να ερμηνευθεί η γνώμη των καθηγητών από τα Συμβούλια. Όπως προκύπτει από τα έγγραφα που ακολουθούν, ο Σταυρόπουλος είχε την αποδοχή του 75% του Συλλόγου του.

Οι θετικές και αρνητικές γνώμες των καθηγητών για τον Σταυρόπουλο.


Σε δύο έγγραφα βαθμολογητών του, όμως, στην αιτιολόγηση της βαθμολογίας αναγράφεται το αντίθετο, ότι δηλαδή δεν την είχε!

Στον αντίποδα, ο συνυποψήφιος του Σταυρόπουλου και συνδικαλιστής του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε το 55% της αποδοχής του Συλλόγου Διδασκόντων, ξεπέρασε με τον θετικό βαθμό της συνέντευξης τον Σταυρόπουλο και έγινε διευθυντής.

Τα έγγραφα της βαθμολόγησης του Σταυρόπουλου παρουσιάζουν γενικότερο ενδιαφέρον, αποδεικνύοντας την ευμεταβλητότητα της διαδικασίας. Για παράδειγμα, ένας βαθμολογητής αναφέρει πως δεν έχει αριστεία –αλλά ο Σταυρόπουλος έλαβε το μεταπτυχιακό του με 9.5.


Στην ίδια αξιολόγηση αναφέρεται η έλλειψη διακρίσεων –όπως τονίζει ο ίδιος όμως, στη διάρκεια της θητείας του το Εργαστηριακό Κέντρο συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Πειραιά, ο ίδιος έχει συγγραφικό και μεταφραστικό έργο σε 35 τίτλους του επιστημονικού του αντικειμένου, αρθρογραφεί σε εκπαιδευτικούς ιστοτόπους και συμμετέχει σε συνέδρια.


Το πιο εντυπωσιακό βέβαια συναντάται σε μία άλλη γνωμοδότηση βαθμολογητή. Εκεί, για τον Σταυρόπουλο που βαθμολογήθηκε με τον 5ο χειρότερο βαθμό μεταξύ 240 υποψηφίων, εκφράζονται μόνο θετικά σχόλια. Ωστόσο η βαθμολογία που του δίνει ο συγκεκριμένος είναι 3,2.


Μάλιστα, ο βαθμολογητής φέρεται να έχει γράψει το μόνο αρνητικό σχόλιο μετά από την παύλα που σηματοδοτεί πως το έγγραφο έχει τελειώσει, ενώ στη βαθμολογία συναντώνται ίχνη από χρήση μπλάνκο, κάτι που δεν προβλέπεται για τα δημόσια έγγραφα.

Τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ Δραπετσώνας θεωρούνται άριστα εξοπλισμένα.

Καλή σχολική χρονιά...

Η επιλογή διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Πειραιά αποτελεί ίσως μια εξαιρετική μελέτη περίπτωσης των δυνατοτήτων για αθέμιτη αξιοποίηση της διαδικασίας της συνέντευξης.

Ενώ ύστερα από τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών βρίσκονται σε εξέλιξη διοικητικές διαδικασίες, που σύμφωνα με τις πληροφορίες μας αναμένεται τον Σεπτέμβριο να βρουν συνέχεια στη δικαιοσύνη και τις εργασίες της Βουλής, τα προβλήματα δεν περιορίζονται εκεί. Έντονοι προβληματισμοί εκφράζονται και για τις συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν στην Αρκαδία, όπου λιγότεροι από 5 στους 10 υποψηφίους έλαβαν βαθμό πάνω του 6 (47,3%) και έχουν κάνει ανάλογες καταγγελίες.

Πέραν των φετινών κρίσεων, μια υπόθεση από το παρελθόν έχει τη δική της σημασία για όσα θα έλθουν, αλλά και για την ίδια την ύπαρξη της συνέντευξης στο μέλλον.

Το 2011 μια Επιτροπή στην Καρδίτσα βαθμολόγησε με 11 μόρια από τα 15, που ήταν το ανώτατο τότε όριο, έναν υποψήφιο διευθυντή. Εκείνος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη. Η υπόθεση εκδικάστηκε πριν από μερικούς μήνες και τα μέλη της Επιτροπής καταδικάστηκαν  σε 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή, με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος. Η υπόθεση αναμένεται να εκδικαστεί τον Οκτώβριο στο Εφετείο. Εάν η απόφαση του Δικαστηρίου επικυρωθεί, τα μέλη της Επιτροπής που με βάση τα δημοσιεύματα έχουν ήδη δεχθεί ισχυρό πλήγμα οικονομικά λόγω της δικαστικής διαμάχης, θα απολυθούν από δημόσιοι υπάλληλοι.

Αυτό πιθανότατα είναι κάτι που κανένας συμμετέχων σε Επιτροπή δεν θα ήθελε να ρισκάρει. Ίσως έτσι άλλωστε να εξηγείται το γεγονός ότι τα μέλη που συμμετείχαν στο φετινό Συμβούλιο έδειξαν να έχουν πάρει το μάθημά τους.

Από τους 70 υποψηφίους στην Καρδίτσα, μόλις 2 βαθμολογήθηκαν («Κύρωση Τελικού Ενιαίου Αξιολογικού Πίνακα υποψηφίων Διευθυντών της Α/θμιας Εκπ/σης Καρδίτσας», Περιφερειακή Διεύθυνση Παιδείας & Εκπαίδευσης Θεσσαλίας) με 7,38, και 13 ακόμη με βαθμό μεταξύ του 7,5 και του 7,99. Οι υπόλοιποι 55 πήραν καθαρό άριστα: 8 στα 8.

Άλλο ένα σημείο διαβλητότητας της διαδικασίας; Ίσως, αλλά σε αυτή την περίπτωση από την ανάποδη πλευρά.

Σταύρος Μαλιχούδης

Πηγή: insidestory.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "