Κων/νος Γαβρόγλου, Υπουργός Παιδείας: Όλα για την «τακτοποίηση» της Πρωθυπουργικής συζύγου κας Μπαζιάνα;

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας


Τυπικά η περίπτωση της πρωθυπουργικής συζύγου κας Περιστέρας Μπαζιάνα είναι άλλη μία συνηθισμένη «ανεπαίσθητα» ευνοϊκής μεταχείρισης συγγενούς πολιτικού, που, όμως, δεν ξεφεύγει από το ανεκτό μέτρο. Από την ολική άρνηση, όμως, φθάσαμε στην πλήρη αποδοχή με τους όρους της μετάταξης σε ΑΕΙ να αλλάζουν προς το ευνοϊκότερο, ενώ οι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Αποτελεί η περίπτωση της νεποτισμό ή αδικείται ως πρωθυπουργική σύζυγος; Διαβάστε και κρίνετε…

-----------------

Η κατ’ αρχήν «άρνηση» του ευκταίου πεπρωμένου

Όταν ψηφίστηκε ο νόμος για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θιας εκπαίδευσης, στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα ΜΜΕ και τα SocialMedia ξεσάλωσαν κατηγορώντας τον τότε υπουργό Παιδείας ότι νομοθέτησε για την σύζυγο του Αλέξη Τσίπρα, Περιστέρα Μπαζιάνα, με την τελευταία να προβαίνει σε δηλώσεις ότι δεν προτίθεται να ζητήσει μετάταξη σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

Πριν όμως, «ο αλέκτωρ λαλήσει τρεις» έγινε γνωστό ότι η κα Μπαζιάνα υπέβαλε αίτηση μετάταξης σε δύο ΑΕΙ, τη μία στο Πανεπιστήμο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και την δεύτερη σε Περιφερειακό ΑΕΙ, μάλλον στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Που το περίεργο και μεμπτό, θα αναρωτηθεί και αντιτάξει κάποιος. Η κυρία Μπαζιάνα, απλώς άσκησε ένα δικαίωμά της, δικαίωμα που τις έδωσε ο νόμος, όπως και σε άλλους, εκατοντάδες πιθανόν, ενδιαφερόμενους και θα έχει δίκαιο αν το πει, έτσι είναι.

Για όποιον, όμως γνωρίζει την εκπαιδευτική διαδρομή της κας Μπαζιάνα, τα «περίεργα» ξεκινούν, από την εποχή που ήταν αναπληρωτής στο 2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου. Διορίσθηκε σε Γυμνάσιο σαν μόνιμος εκπαιδευτικός και στην συνέχεια έκανε μετάταξη σε Δημοτικό Σχολείο, κάτι που σπάνια εκπαιδευτικοί αυτής της κατηγορίας αποδέχονται συνειδητά.

Φαίνεται, όμως, εκ των πραγμάτων ότι η επιλογή της αυτή ήταν απόλυτα συνειδητή και στρατηγικά σχεδιασμένη, κι αυτό γιατί μετά τον διορισμό της ξεκινούν οι αποσπάσεις της στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

-----------------

Οι αποσπάσεις της κας Μπαζιάνα και η κτήση της απαραίτητης διδακτικής Προϋπηρεσίας σε ΑΕΙ

Η πρώτη απόσπασή της στο Μετσόβιο, υπογράφεται από την τότε υπουργό Παιδείας της Κυβέρνησης Καραμανλή, κα Μαριέττα Γιαννάκου. Είναι η περίοδος που ο Αλέξης Τσίπρας με πρόταση του Αλαβάνου αναδεικνύεται αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ.

Ακολουθούν η δεύτερη και τρίτη απόσπασή της στο Εθνικό Μετσόβιο που υπογράφονται κατά σειρά από τους υπουργούς Κων/νο Αρβανιτόπουλο και Ανδρέα Λοβέρδο. Σύμφωνα με στελέχη του Μετσοβίου, την περίοδο αυτή, η κα Μπαζιάνα εντάσσεται στα «φροντιστήρια» του Τμήματος Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Ιδρύματος, που παρέχονται από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στους φοιτητές του, θεσμός που υπάρχει σε όλα τα ΑΕΙ.

Τον Αύγουστο του 2015 η κα Μπαζάνα γίνεται δεκτή ως διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και για χάρη της το αποκεντρωμένο τμήμα του, της Κοζάνης, τις «φτιάχνει» ειδικό συμπυκνωμένο διδακτικό πρόγραμμα, ώστε να το βγάζει σε ένα απόγευμα και το επόμενο πρωινό. Με τη μεθόδευση αυτή, καταφέρνει και καλύπτει πλήρες διδακτικό ωράριο για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 έγινε δεκτή και διδάσκει Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα στο Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στη Λαμία.

Τυπικά, οι αναθέσεις διδαχής πανεπιστημιακών μαθημάτων στην κα Μπαζιάνα είναι παράνομες ή τουλάχιστον μη συμβατές με την απόσπασή της στο Μετσόβιο, από την Α/θμια Εκπαίδευση στην οποία υπηρετεί, εκτός αν έχει βρεθεί τρόπος να καλύπτει το πλήρες εκπαιδευτικό ωράριό της στην θέση απόσπασής της. Κι αυτό γιατί δεν μπορεί να είναι αποσπασμένη ταυτόχρονα σε δύο θέσεις, δηλαδή σε δύο ΑΕΙ με πλήρες μάλιστα υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο.

-------------------

Η εκπαιδευτική Προϋπηρεσία σε ΑΕΙ και η μετάταξη σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα

Με τις αποσπάσεις για μία τριετία, σε θέσεις Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) η κα Μπαζιάνα εξασφάλισε το μόνο προσόν που της έλειπε προκειμένου να έχει όλες τις προϋποθέσεις για να μεταταγεί σ’ αυτές τις θέσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού τα υπόλοιπα προσόντα της, -μεταπτυχιακά, δημοσιεύσεις, κλπ-, είναι αδιαμφισβήτητα και εντυπωσιακά.

Εκ των πραγμάτων, όμως φαίνεται ότι η στόχευση, δηλαδή η επιθυμητή θέση σε ΑΕΙ, άλλαξε, ίσως γιατί η εξέλιξη από Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.) σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.), είναι αρκετά χρονοβόρα και ιδιαίτερα δύσκολη, χώρια που λόγο σδ’ αυτό έχουν μόνο τα εσωτερικά συλλογικά εκπαιδευτικά όργανα των ΑΕΙ.

Πιθανόν αυτός είναι και ο λόγος που η κα Μπαζιάνα επεδίωξε, με προσωπικό κόστος ομολογουμένως, να εξασφαλίσει και διδακτική πανεπιστημιακή προϋπηρεσία, που στο τέλος του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους θα είναι δύο έτη και αν συνυπολογισθούν τα  τρία διδακτικά έτη ως Ε.ΔΙ.Π., γίνονται πέντε συνολικά.

-------------------

Η «διακοπή» των διαδικασιών μετάταξης υποψηφίων για θέσεις Ε.ΔΙ.Π. και Δ.Ε.Π. με την προαναγγελία νεώτερων ευνοϊκών ρυθμίσεων γι’ αυτούς

Πολλά ΑΕΙ στα πλαίσια του νόμου που ψήφισε η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ & ΑΝΕΛ, και ειδικότερα των διατάξεων της παρ. 7 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83/τ.Α’/11-05-2016) και της Εγκυκλίου 100513/E2/17.06.2016 του Υπουργείου Παιδείας (για να δείτε την Εγκύκλιο κάντε κλικ εδώ), προχώρησαν στην εξέταση αρκετών αιτήσεων ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, πιθανόν ανάμεσα σ’ αυτές και της κας Μπαζιάνα (δεν υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία γι’ αυτό) για μετάταξη σ’ αυτά στέλνοντας τις σχετικές αποφάσεις τους στο Υπουργείο Παιδείας για την έκδοση της προβλεπόμενης από το νόμο Υπουργικής Απόφασης.

Κι ενώ θα έπρεπε να βγουν οι υπουργικές αποφάσεις, ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου με το με αριθμ. πρωτ. 6587/Ζ2/13.1.2017 «επαναφέρει στη τάξη τα συλλογικά όργανα των ΑΕΙ», λέγοντας τους να σταματήσουν κάθε ενέργεια στις σχετικές διαδικασίες γιατί «πρόκειται (!!!) να ψηφισθούν νέες διατάξεις για τους μετατασσόμενους εκπαιδευτικούς, που όλως τυχαίως βέβαια είναι ποιο ευνοϊκές (για να δείτε το έγγραφο κάντε κλικ εδώ).

Τρείς από τις νέες ευνοϊκότερες (ο χαρακτηρισμός δικό μας) για τους μετατασσόμενους είναι οι ποιο χαρακτηριστικές.

Με αυτές ορίζονται α) Το προσωπικό που μετατάσσεται διέπεται από τις διατάξεις περί βαθμολογικών προαγωγών και μισθολογικής εξέλιξης των μελών Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., β) Η μετάταξη μπορεί να πραγματοποιηθεί ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από προηγούμενη μετάταξη του αιτούντος εκπαιδευτικού σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης ή του χρόνου διορισμού του και γ) Η διάρκεια της θητείας στην εισαγωγική βαθμίδα υπολογίζεται ως τριετής και ο απομένων χρόνος λαμβάνεται υπόψη για την εξέλιξη στις επόμενες βαθμίδες. Μετά την ένταξη στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. το προσωπικό που μετατάσσεται διέπεται από τις διατάξεις του ν. 4009/2011 (Α’ 195) και όσες διατάξεις αφορούν όλα τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π των Α.Ε.Ι..

Αυτές είναι ουσιαστικά και οι «νέες» διατάξεις που δίνουν, να μη τι άλλο, σε όσους έχουν τις προϋποθέσεις να εξελιχθούν ταυτόχρονα με την διαπιστωτική πράξη της μετάταξής τους σε ανώτερες θέσεις από την εισαγωγική βαθμίδα του κλάδου στην οποία θα μεταταγούν, αλλάζοντας πιθανόν και κλάδο, τουλάχιστον σε θέση Επίκουρου Καθηγητή ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

Τα συμπεράσματα του αναγνώστη.

Διαβάστε στην συνέχεια τι έγραψε η εξειδικευμένη εκπαιδευτική ιστοσελίδα, το βιογραφικό της κας Μπαζιάνα, όπως είναι αναρτημένο στη Βικιπαίδεια και τρία επιλεγμένα δημοσιεύματα στα SocialMedia, για την ίδια και την περίπτωσή της.

-------------------

Οι προωθούμενες από τον κο Γαβρόγλου αλλαγές στις μετατάξεις εκπαιδευτικών Α.θμιας και Β/θμιας στα ΑΕΙ


Όπως αναφέρει δημοσίευμα σε εξειδικευμένη εκπαιδευτική ιστοσελίδα, οι πρώτες μετά το 2009 μετατάξεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  θα καθυστερήσουν υποχρεωτικά προκειμένου να κατατεθεί και ψηφισθεί στην Βουλή, διορθωτικές διατάξεις, που αν μη τι άλλο ρυθμίζουν και την αυτόματη μετεξέλιξη των μετατασσόμενων στους νέους κλάδους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Με τις νέες (και προς ψήφιση) διατάξεις δίνεται η δυνατότητα ή μάλλον το δικαίωμα εκτός από άμεση μετάταξη των ενδιαφερόμενων να γίνει ταυτόχρονα και με την ίδια πράξη η βαθμολογική εξέλιξη τους, από την αρχική θέση στην οποία θα τοποθετηθούν σε θέση επίκουρου καθηγητή, υπό τον όρο ότι διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα και την απαραίτητη διδακτική εμπειρία.

Με απλά λόγια όποιος εκπαιδευτικός μεταταγεί από την Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση σε θέση Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), εφόσον έχει την απαραίτητη εκπαιδευτική εμπειρία των τριών ετών, προάγεται στη αμέσως επόμενη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή ή να έχει πολύ μεγαλύτερη στην βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή, χωρίς τον περιορισμό που θέτει ο δημοσιουπαλληλικός κώδικας των δύο υποχρεωτικών ετών παραμονής στην θέση και το βαθμό μετάταξης.

Ακόμη, με τις ίδιες προς ψήφιση διατάξεις, καταργείται ο χρονικός περιορισμός που υπάρχει μεταξύ δύο διαδοχικών μετατάξεων με αποτέλεσμα π.χ., ένας εκπαιδευτικός ειδικότητας Πληροφορικής, όπως η πρωθυπουργική σύζυγος κ. Μπαζιάνα, που μετατάχθηκε από την Β/θμια στην Α/θμια να μπορεί να κάνει άμεσα και δεύτερη μετάταξη σε θέση ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ, στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

------------------------------

Γράφει η εκπαιδευτική ιστοσελίδα: Ενώ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι διαδικασίες, όπως προβλέφθηκε με την ερμηνευτική εγκύκλιο με ΑΔΑ: Ψ8ΛΣ4653ΠΣ-ΝΤ5 του ΥΠΠΕΘ, και πολλά Πανεπιστήμια μέσω των αρμόδιων Κοσμητειών των Σχολών απέστειλαν τις προτάσεις προς το υπουργείο Παιδείας,  νέο έγγραφο-οδηγία “μπλοκάρει” κάθε διαδικασία.

Ειδικότερα με το νέο έγγραφο-οδηγία που φέρει ημερομηνία  13-1-17 το υπουργείο Παιδείας κάνει  γνωστό στα Πανεπιστήμια ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση με την οποία τροποποιείται η διαδικασία μετάταξης κατά το μέρος που αφορά την αρμοδιότητα των ΑΕΙ.

Για το λόγο αυτό, και μέχρι τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της εν λόγω νομοθετικής ρύθμισης, το υπουργείο Παιδείας ζητά από τα ΑΕΙ να “παγώσουν” την αποστολή των αποφάσεων των Κοσμητειών στο ΥΠΠΕΘ, προκειμένου να προχωρήσουν οι μετατάξεις.

------------------------------

Η νέα διάταξη για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΔΙΠ στα ΑΕΙ

Νέα διάταξη για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών στα ΑΕΙ που ήδη έχουν “παγώσει” με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας,  αναμένεται να κατατεθεί  από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, προς ψήφιση, στη Βουλή.

----------------

Ειδικότερα η διάταξη, που αντικαθιστά το σχετική διάταξη που είχε ψηφιστεί πρόσφατα, ορίζει τα εξής

Α. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, μπορούν να μεταταγούν σε θέσεις των  προβλεπόμενων στο άρθρο 29 του ν. 4009/2011 (Α` 195) κατηγοριών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης και της δαπάνης της μισθοδοσίας τους, και της σύστασης της θέσης στο οικείο Α.Ε.Ι. εφόσον σωρευτικώς:

α) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει το Τμήμα ένταξης,

β) έχουν δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, σχετικό με τα αντικείμενα αυτά και

γ) έχουν μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος αποδεδειγμένα επιτελέσει για τουλάχιστον δύο (2) ακαδημαϊκά έτη σε ελληνικό Α.Ε.Ι ή ομοταγές Ίδρυμα της αλλοδαπής σχετικό με τα αντικείμενα της περίπτ. α’  επιστημονικό/εφαρμοσμένο/ερευνητικό έργο και συγκεκριμένα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία ή εμπειρία σε εργαστηριακό - εφαρμοσμένο - διδακτικό έργο ή αναγνωρισμένο επαγγελματικό/ερευνητικό έργο σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή έχουν τουλάχιστον διετή σχετική εργασία σε ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή συνδυασμό των ανωτέρω.

Β. Για την ανωτέρω μετάταξη απαιτείται:

α) σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού που υποβάλλεται στην υπηρεσία στην οποία ανήκει, καθώς και στο οικείο Α.Ε.Ι., έως την 31η Μαρτίου κάθε έτους, και αφορά το επόμενο της ημερομηνίας υποβολής ακαδημαϊκό ή διδακτικό έτος αντίστοιχα.

β) έγκριση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται ο εκπαιδευτικός.

γ) απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από σχετική εισήγηση τριμελούς επιτροπής, τα μέλη της οποίας έχουν συναφές προς τη θέση γνωστικό αντικείμενο και η οποία αποτελείται από δύο Καθηγητές και ένα μέλος της κατηγορίας Ε.ΔΙ.Π. ή Ε.Ε.Π. ανά περίπτωση που ορίζονται από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Για την ανωτέρω απόφαση η Συνέλευση λαμβάνει υπόψη της τις ανάγκες του Τμήματος στα γνωστικά αντικείμενα που αυτό θεραπεύει, την εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος και την υλοποίηση του προγράμματος σπουδών.

Αν  υποβληθούν περισσότερες από μια αιτήσεις για το ίδιο γνωστικό αντικείμενο με την απόφασή της η Συνέλευση θα προβαίνει σε αξιολογική κατάταξη των υποψηφίων. Προϋπόθεση για την έγκριση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται ο εκπαιδευτικός είναι η προηγούμενη της έγκρισης απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος του οικείου Α.Ε.Ι.

Γ. Η μετάταξη του εκπαιδευτικού σε θέση των ανωτέρω κατηγοριών  Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  διενεργείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η ένταξη του εκπαιδευτικού σε θέση Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. στο οικείο Ίδρυμα διενεργείται με διαπιστωτική πράξη του Πρύτανη, η οποία εκδίδεται το αργότερο εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών.

Το προσωπικό που μετατάσσεται διέπεται από τις διατάξεις περί βαθμολογικών προαγωγών και μισθολογικής εξέλιξης των μελών Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. .

Δ. Για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των μετατασσομένων εκπαιδευτικών αναγνωρίζεται ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας στο Δημόσιο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και μέχρι την έκδοση του κατά την παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 προεδρικού διατάγματος εντάσσονται αυτοδικαίως σε βαθμίδες της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 118/2002.

Η διάρκεια της θητείας στην εισαγωγική βαθμίδα υπολογίζεται ως τριετής και ο απομένων χρόνος λαμβάνεται υπόψη για την εξέλιξη στις επόμενες βαθμίδες. Μετά την ένταξη στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π. το προσωπικό που μετατάσσεται διέπεται από τις διατάξεις του ν. 4009/2011 (Α’ 195) και όσες διατάξεις αφορούν όλα τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Ε.Π των Α.Ε.Ι..

Ε. Η μετάταξη μπορεί να πραγματοποιηθεί ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που έχει παρέλθει από προηγούμενη μετάταξη του αιτούντος εκπαιδευτικού σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης ή του χρόνου διορισμού του.

Ζ. Η διάταξη της περίπτ. α’ καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος  αιτήσεις μετάταξης σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (Α’ 83), για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη υπουργική απόφαση, και για τις οποίες με ευθύνη των οικείων Α.Ε.Ι. πρέπει να τηρηθεί η ανωτέρω περιγραφόμενη διαδικασία.

Η. Για τις ίδιες αιτήσεις οι εκδοθείσες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος αποφάσεις αποδέσμευσης των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων θα ληφθούν υπόψη για την έκδοση της προβλεπόμενης υπουργικής απόφασης.  

------------------------------

Ποια είναι η Μπέτυ Μπαζιάνα (Βικιπαίδεια)


Η Περιστέρα (Μπέτυ) Μπαζιάνα (1974) είναι Ελληνίδα εκπαιδευτικός -καθηγήτρια πληροφορικής- και σύντροφος του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, με τον οποίο συζεί με σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.

Γεννήθηκε το 1974 στην Καρδίτσα, με καταγωγή από τους Σοφάδες, αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στα Εξάρχεια. Ο πατέρας της ήταν παλιό στέλεχος του ΚΚΕ και η ίδια από τα παιδικά της χρόνια ενδιαφερόταν για την πολιτική. Έγινε μέλος της ΚΝΕ κατά τα μαθητικά της χρόνια.

Με τον Αλέξη Τσίπρα γνωρίστηκαν στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, όπου ήταν συμμαθητές στο ίδιο τμήμα. Συνέχισαν να είναι συμμαθητές και στο Πολυκλαδικό Λύκειο Αμπελοκήπων, όπου πρωταγωνίστησαν στο μεγάλο κίνημα μαθητικών καταλήψεων ενάντια στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αμφότεροι ήταν μέλη της ΚΝΕ και μέλη του 15μελούς συμβουλίου του σχολείου (ο Τσίπρας πρόεδρος).

Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο οποίο και παρέμεινε μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της, συμμετέχοντας σε ερευνητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη εφαρμογής τηλεϊατρικής του ΟΤΕ και ξεκινώντας διδακτορική διατριβή. Ήρθε όμως σε ρήξη με τον επιβλέποντα καθηγητή της, Δημήτριο Λυμπερόπουλο, τον οποίο κατηγόρησε ότι ιδιοποιήθηκε την πνευματική της εργασία και υπεξαίρεσε αμοιβές της, προσφεύγοντας το 2003 στη Δικαιοσύνη, από την οποία δικαιώθηκε, με δικηγόρο τη Ζωή Κωνσταντοπούλου. Σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, αποζημιώθηκε με το ποσό των 30.000 ευρώ. Αργότερα, ο Λυμπερόπουλος υποστήριξε πως, προσέφυγε στο Εφετείο Πατρών κατά της πρωτόδικης απόφασης, το οποίο εν τέλει τον δικαίωσε και υποχρέωσε τη Μπαζιάνα να του καταβάλει χρηματική αποζημίωση ύψους 8.000 ευρώ για τη συκοφαντική δυσφήμιση που εκείνος υπέστη.

Έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα το 2008 από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Ο τίτλος της διδακτορικής διατριβής της ήταν «Αρχιτεκτονικές Ελέγχου και Τεχνικές Μετάδοσης για τη Βελτιστοποίηση της Απόδοσης Οπτικών WDM Δικτύων».  Το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 διδάσκει τηλεπικοινωνιακά συστήματα στο Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών στη Λαμία.

--------------------------

Η δασκάλα κυρία Περιστέρα πήγε στο... Μετσόβιο (http://www.espressonews.gr)

Ωραία η Αριστερά και οι ιδεολογίες της, αλλά όταν φτάνει η ώρα της προσωπικής αποκατάστασης, όλα πάνε... περίπατο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Περιστέρας Μπαζιάνα, συντρόφου του Αλέξη Τσίπρα (έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης), η οποία ως εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή δασκάλα Πληροφορικής δημοτικού σχολείου, έχει αποσπαστεί -και μάλιστα με τις υπογραφές δύο υπουργών- στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Ετσι η μητέρα των δύο παιδιών του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, αντί να πηγαίνει από σχολείο σε σχολείο και από περιοχή σε περιοχή, κατάφερε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά να μην ξεφύγει από τα σύνορα της Αθήνας. Και μπορεί μεν η κυρία Μπαζιάνα να καλύπτει τα τυπικά κριτήρια που απαιτούνται για την απόσπασή της και να μην έχει υψηλότερες αποδοχές, όμως ό,τι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό; 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δύο αποφάσεις (η πρώτη του Φεβρουαρίου του 2014, για το σχολικό έτος 2013-2014, την οποία υπογράφει ο τότε υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος και η δεύτερη του προηγούμενου μήνα, για το σχολικό έτος 2014-2015, με υπογραφή του νυν υπουργού Ανδρέα Λοβέρδου), είναι η μοναδική εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που παίρνει απόσπαση στο Πολυτεχνείο της Αθήνας και, ειδικότερα, στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Οι αιτήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν πολύ περισσότερες, αλλά στην τελική επιλογή -ως εκ θαύματος- υπερίσχυσε η σύντροφος του κ. Τσίπρα.

Και αυτό την ώρα που ο κ. Λοβέρδος ζητεί την άμεση άρση της αναλογίας μία πρόσληψη για δέκα συνταξιοδοτήσεις, προκειμένου να προχωρήσει μέσα στο 2015 σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών. Ο ίδιος όμως τους παίρνει από τα σχολεία, καθώς ένα μήνα νωρίτερα υπέγραψε την απόσπαση της κυρίας Μπαζιάνα και άλλων 59 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε άλλα Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. 

--------------------------

Θέση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών διεκδικεί η Περιστέρα Μπαζιάνα

Η σύζυγος του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, η Περιστέρα Μπαζιάνα, κατέθεσε τα χαρτιά της, θέτοντας υποψηφιότητα για τη θέση επίκουρης καθηγήτριας στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κ. Μπαζιάνα θα κριθεί με τουλάχιστον 30 ακόμη συνυποψήφιους για την συγκεκριμένη θέση.

Εξάλλου, η κ. Μπαζιάνα έχει καταθέσει τα χαρτιά της και για αντίστοιχη ακαδημαϊκή θέση σε Τμήμα περιφερειακού πανεπιστημίου.

--------------------------
Φίλης: Η Περιστέρα αποσπάστηκε στο ΕΜΠ γιατί έχει προσόντα, όχι γιατί είναι σύζυγος του Τσίπρα

«Νόμιμη» και «ηθική» χαρακτήρισε την απόσπαση της συζύγου του πρωθυπουργού Περιστέρας Μπαζιάνα, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Αντωνιάδης.

Ο κ. Φίλης, μιλώντας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων που συζητείται το σχέδιο νόμου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, έκανε λόγο για «προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων» επειδή, όπως ανέφερε, η κ. Μπαζιάνα είναι σύζυγος του πρωθυπουργού.

Ο υπουργός προσέθεσε ότι δεν είναι φέτος η πρώτη φορά που η κ. Μπαζιάνα πάει στο Πολυτεχνείο, αλλά η τέταρτη, σημειώνοντας ότι οι προηγούμενες αποσπάσεις είχαν υπογραφεί από υπουργούς των προηγούμενων κυβερνήσεων και συγκεκριμένα από τους κ.κ. Λοβέρδο και Αρβανιτόπουλο.

 «Η κ. Μπαζιάνα έχει όλα τα επιστημονικά εφόδια για να πάει σε μια θέση που προβλέπει αυξημένες υποχρεώσεις και όχι για να αποστρατευτεί ή να βολευτεί, όπως διατείνονται κάποιοι» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.

----------------------

Μάνος Στεφανίδης: Επιστολή «ποταμός» στη Μπέτυ Μπαζιάνα

Στη σύζυγό του πρωθυπουργού, την «αγαπητή παλιά συντρόφισσα», όπως λέει, κ. Μπέτυ (Περιστέρα) Μπαζιάνα, απευθύνεται σε ανοιχτό γράμμα του ο πανεπιστημιακός Μάνος Στεφανίδης. Στο κείμενό του που δημοσιεύτηκε στο προσωπικό του blog αναφέρεται στην αναβάθμισή της σε διδάσκουσα σε πανεπιστήμιο, κάνει λόγο για έλλειψη ιστορικής συνείδησης της κυβέρνησης, αλλά και για υποκρισία σε σύγκριση με τα ιδιωτικά σχολεία.

----------------------

Η επιστολή «ποταμός» του πανεπιστημιακού Μάνου Στεφανίδη στη Μπέτυ Μπαζιάνα (Πηγή:www.dimokratiki.gr)

Αγαπητή μου κυρία, αγαπητή συνάδελφέ μου, πλέον, και αγαπητή παλιά συντρόφισσα,

Σου γράφω αυτά τα δυο φιλικά λόγια και ως γονέας και ως πολίτης. Κατ´ αρχάς καλή χρονιά και επιτυχίες στα νέα σου ακαδημαϊκά σου καθήκοντα. Σε καμάρωσα από την τηλεόραση να σε ξεναγούν στο αμφιθέατρο που θα διδάξεις οι επικεφαλής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αντιλαμβάνομαι τη χαρά και την περηφάνειά σου όπως επίσης αντιλαμβάνομαι την πικρία και τον θυμό χιλιάδων άλλων νέων ανθρώπων με τα δικά σου αλλά και με πολύ περισσότερα προσόντα οι οποίοι δεν «χώρεσαν» στο πρόσφατο νόμο που σε προβίβασε από δασκάλα της πληροφορικής στο δημοτικό σε διδάσκουσα στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι πάντως τυχαίο ότι οι πάντες μιλούν, κακόπιστα αν θέλεις, για νόμο «Μπαζιάνα» εφόσον περισσεύουν και η καχυποψία, και ο φόβος για τις πράξεις ή τις παραλείψεις της «Πρώτης Φοράς Αριστερά». Και ποιος θα τους ψέξει γι’ αυτό μετά από τόσες παλινωδίες, ακυρώσεις, χαριστικούς συμψηφισμούς προς ημετέρους, νεποτισμό, κλπ.;

Επαναλαμβάνω εδώ την άποψη που έχω διατυπώσει και παλιότερα. Ήταν πριν ένα χρόνο περίπου όταν προσπάθησα να ξεναγήσω και εσένα και τον Αλέξη και τον συνεχώς δύσθυμο υπουργό πολιτισμού στην έκθεση «Κόκκινο» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Φαινόσουν τότε ευτυχής πλάι στον πρωθυπουργό σύζυγο σου λες και όλα τα οράματα της γενιάς μου αλλά και της γενιάς σου ήταν η εξουσία σας ως αυτοσκοπός. Η εξουσία απογυμνωμένη από οποιαδήποτε ηθική ή αισθητική. Χωρίς ζωοποιά σύμβολα σαν εκείνα που προσπάθησε να οικειοποιηθεί χτες ο πρωθυπουργός στη Καισαριανή. Το πλοίο, αγαπητή Μπέτυ, που λέγεται Ελλάς βυθίζεται αργά, βασανιστικά. Μέσα σε λίγα, μόλις, χρόνια ξαναγυρίσαμε στις εξευτελιστικές συνθήκες εξάρτησης και πολιτικής πατρωνίας που ίσχυαν ήδη από το 1830 και την δημιουργία του «πρότυπου βασιλείου» (κατά την αείμνηστη Ελένη Σκοπετέα). Ό τι κατακτήθηκε στους δυο αιώνες ελεύθερου βίου, χάθηκε στην εποχή μιας από παλιά προαναγγελθείσης κρίσης. Κι αυτό είναι κάτι που θα βαρύνει τις επόμενες γενιές. Να γιατί σας κατηγορώ. Γιατί δεν έχετε συνείδηση Ιστορίας.

Αγαπητή Μπέτυ, δεν υπάρχει αρκετή υποκρισία σε όλα αυτά; Όλοι σας μοιάζει να υποδύεστε τραγικούς ρόλους με μάσκες όμως κωμωδίας. Το λέω ευθέως. Η θέση σου ως συζύγου του πρωθυπουργού είναι απείρως σπουδαιότερη με απείρως πιο ουσιαστικά καθήκοντα από οποιαδήποτε ακαδημαϊκή τήβεννο. Είναι μια θέση πολιτική είτε θέλεις είτε όχι, πολύ υψηλών προδιαγραφών. Η κάθε σου επιλογή, κάθε σου κίνηση, αποκτά τεράστια συμβολική υπεραξία έξω στη κοινωνία. Και βέβαια υπόκειται σε ανελέητη κριτική. Πρόκειται για την ίδια κριτική που κι εμείς ασκούσαμε στους έχοντες και κατέχοντες, κατηγορώντας τους για μικροαστισμό, φαρισαϊσμό και Life style. Και να τώρα που κι εμείς -εσείς δηλαδή- διακηρύσσετε μεν την ισότητα της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά στέλνετε όλοι, με προεξάρχοντα τον Φίλη, τα παιδιά σας σε ακριβά ιδιωτικά. Γουστάρετε τα ακαδημαϊκά οφίκια αλλά συγχρόνως αποκλείετε τα πανεπιστήμια από την αξιολόγησή, τον ανταγωνισμό, την αριστεία, καταδικάζοντάς τα σε παρακμή. Αντιλαμβάνομαι πόσο περήφανος ο σύζυγός σου με τις ακαδημαϊκές σου δάφνες. Αυτές όμως δεν ισοφαρίζουν το δικό του χειροπιαστό έλλειμα παιδείας. Εκτός κι αν όλα εξαντλούνται στην επικοινωνιακή εκμετάλλευσή και στη δημιουργία εντυπώσεων, στο φαίνεσθαι και όχι στο είναι. (Χωρίς να μπερδέψουμε αυτή τη φορά τη σχέση του Χέγκελ με τον Ένγκελς)!

Περίμενα λοιπόν από σένα προς χάριν ενός υψηλού συμβολισμού να αποστείς των προσωπικών σου φιλοδοξιών τιθέμενη αλληλέγγυα προς όλους αυτούς που διαθέτουν τις φιλοδοξίες αλλά όχι και τα μέσα. Με απογοήτευσες όπως με απογοήτευσε πολλάκις και ο σύντροφος σου (και σύντροφος του Πολλάκη). Θυμάσαι, άραγε, την έκθεση-αφιέρωμα στον Μποστ που είχα διοργανώσει ως επικεφαλής του τμήματος πολιτισμού του τότε Συνασπισμού; Γελάγαμε με τα σκίτσα του Μέντη που σάρκαζαν το εφήμερο της κάθε εξουσίας και η απατηλή αίσθηση αιωνιότητας που αυτή δημιουργεί. Και αφτό θα περάση. Ιδού το πρόβλημα. Το ότι περάσατε εν μιά νυκτί από τον Μποστ στον Γιάν Φαμπρ χωρίς τα αναγκαία, ενδιάμεσα στάδια. Εξ ου και η χρόνια κατάθλιψη του κυρίου υπουργού. Δεν σου κάνει εντύπωση πως ενώ όλη η κυβέρνηση χαμογελάει τρισευτυχισμένη ο κ. Μπαλτάς έχει ένα ξυνισμένο ύφος σαν να ήπιε λάβδανο; Είναι μάλλον γιατί αυτός ξέρει πως η διαφορά του Έγελου από τον Ένγκελς, δηλαδή του ιδεαλισμού από το ρεαλισμό, είναι κάτι περισσότερο από ένα ν.

Θα κλείσει λοιπόν και μάλλον θα κλείσει γρήγορα κι αυτός ο κύκλος της επανάστασης της γραβάτας και των βαρουφακισμών και θα μετράμε όλοι απώλειες και διαψεύσεις καταλογίζοντας ευθύνες και καταθέτοντας πικρίες. Θα μετράμε δυστυχώς και άλλο χαμένο χρόνο, σπαταλημένο ιδεοληπτικά και ανόητα. Τότε αγαπητή Μπέτυ, ξαναδιάβασε σε παρακαλώ αυτό το γράμμα το οποίο μάλλον τώρα θα προσπεράσεις. Και μάλιστα διάβασέ το στα δικά σου παιδιά μήπως αυτά τουλάχιστον αποφύγουν τα δικά σας ολέθρια λάθη. Τα λάθη της γενιάς μου και της γενιάς σας.

Μετά τιμής και μεθ’ ευχών προσωπικών.

---------------

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "