Έτσι να μπαίνουν οι βαθμοί στα σχολεία… «Αλήθειες και ψέματα…»

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας


του Ανδρέα Ζαμπούκα

Από χθες, άρχισε νέο σίριαλ έντασης με μια πληροφορία που θέλει τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, να επαναφέρει ένα παλιό καθεστώς στα ιδιωτικά σχολεία: Στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου, τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα βάζουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου οι οποίοι θα βαθμολογούν και τα γραπτά των μαθητών. Αυτοί οι ίδιοι καθηγητές του Δημοσίου θα έχουν και την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου θα κάνει μόνο το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).

Το σκεπτικό της επικείμενης απόφασης είναι ότι το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το δημόσιο.

Το ζήτημα είναι πως για άλλη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας καταφέρνει να ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Πολύς θόρυβος, ανησυχία και επαναλαμβανόμενες παρεξηγήσεις εκατέρωθεν των «στρατοπέδων». Λες και η πολιτεία έχει την πολυτέλεια, ειδικά στις εποχές που ζούμε, να αναστατώνει τους πάντες και μάλιστα να αναλαμβάνει ρόλο «τιμητή» εναντίον της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα

Οι βαθμοί των μαθητών που παίρνουν απολυτήριο σε Γυμνάσιο και Λύκειο, είναι κατά ένα μεγάλο μέρος πλασματικοί σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία. Το ίδιο το κράτος ακολουθεί μια χαλαρή και επιεική πολιτική, ώστε να πάρουν απολυτήριο όλοι οι μαθητές που φοιτούν στις δύο βαθμίδες. Άρα λοιπόν, η πολιτεία επιβάλλει με πρώτο διδάξαντα το δημόσιο σχολείο, την αναξιοκρατία στην βαθμολόγηση των μαθητών.

Οι βαθμοί των μαθητών της Γ Λυκείου στα δημόσια σχολεία, πρωτίστως και μετά στα ιδιωτικά, εν όψει Πανελληνίων, είναι απροκάλυπτα επιεικείς. Το 80% των μαθητών είναι «αριστούχοι» στα προφορικά!

Από τα ιδιωτικά σχολεία, ένα μικρό ποσοστό μπορεί πράγματι, να πριμοδοτεί περισσότερο σε όλες τις τάξεις τους βαθμούς. Αυτό όμως, δεν είναι δείγμα που αποδεικνύει κάποια διαφορά στην αξιολόγηση των μαθητών έναντι των δημοσίων σχολείων.

Ένα μεγάλο μέρος μαθητών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κυρίως από τα δημόσια σχολεία κάνουν τους καθηγητές των σχολών να τρίβουν τα μάτια τους από την αδυναμία τους να επιλύσουν προβλήματα ή να ολοκληρώσουν ένα άρτιο κείμενο στην ελληνική γλώσσα! Το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς έχουν απολυτήριο Λυκείου με βαθμολογία, πάνω από 17!

Κατά συνέπεια, η οποιαδήποτε ανησυχία βαθμολογικής πριμοδότησης στα ιδιωτικά σχολεία, είναι δυσανάλογη με το καθεστώς που ισχύει στα δημόσια σχολεία τα οποία στο κάτω κάτω, θα έπρεπε να είναι άτεγκτα και αμείλικτα στην αξιολόγηση των μαθητών τους.

Τι πρέπει να γίνει

Αν θέλει ο κ. Φίλης πραγματικά να αποδώσει δικαιοσύνη στο σύστημα και να επιβάλει ευρωπαϊκά πρότυπα, δεν έχει παρά να απαιτήσει από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, ένα πλαίσιο αξιολόγησης για μαθητές και καθηγητές. Εκεί θα προταθούν αντικειμενικά κριτήρια, και διαφανείς μέθοδοι για να ενταχθούν όλοι σε μεθόδους αξιοκρατίας.

Και να μία πρόταση ειδικά για την βαθμολογία των μαθητών, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία: από την Ά Γυμνασίου έως την Γ Λυκείου, τα γραπτά των εξετάσεων του Μαΐου-Ιουνίου, να βαθμολογούνται σε άλλα σχολεία. Να δίνεται στον μαθητή ένας μοναδικός κωδικός, το τυποποιημένο τετράδιο να καλύπτεται με μαύρο αυτοκόλλητο, όπως στις Πανελλαδικές και οι επιδόσεις στα γραπτά να καταγράφονται στο κεντρικό σύστημα του Υπουργείου.

Όσο για την δυσκολία ή την ποιότητα των θεμάτων, είτε να υπάρχει μία τράπεζα θεμάτων είτε να αναλαμβάνoυν  την ευθύνη οι εκπαιδευτικοί , οι οποίοι θα παίρνουν την σχετική έγκριση από τις κατά τόπους διευθύνσεις. Επειδή όμως, οι συνάδελφοι του άλλου σχολείου θα βλέπουν τις ερωτήσεις των καθηγητών, θα είναι μάλλον προκλητικό να βάζουν εύκολα θέματα για να διευκολύνουν τους μαθητές τους.

Ούτε επιπλέον έξοδα, ούτε Πανελλήνιες, ούτε γκρίνιες και προβλήματα. Απόλυτη αξιοκρατία.

Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα ενός τέτοιου εγχειρήματος; Η απάντηση δεν θα αρέσει ούτε στον κ. Φίλη ούτε και στους περισσότερους καθηγητές: «σφαγή» για ένα πολύ σημαντικό ποσοστό μαθητών οι οποίοι δεν θα μπορούν να συνεχίσουν στην επόμενη τάξη. Γιατί και οι μετεξεταστέοι θα δίνουν πάλι με το ίδιο σύστημα τον Σεπτέμβριο.

Ας μην επενδύουμε για άλλη μια φορά στην υποκρισία. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από την σκιά του λαϊκισμού που απλώνεται παντού στην ελληνική κοινωνία. Πουθενά δεν έχουμε αξιοκρατία γιατί πολύ απλά δεν τη θέλουμε.

Μόνο αν αποφασίσουμε να κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη θα λύσουμε όλα μας τα προβλήματα. Δεν μας φταίνε λοιπόν τα ιδιωτικά σχολεία και το αμαρτωλό «κεφάλαιο». Μας φταίει το ψέμα που κουβαλάμε μέσα μας. Αυτό που εμπνέει την μίζερη παιδεία μας και δημιουργεί όλα μας τα προβλήματα…

Πηγή: liberal.gr

Σχόλια  

 
0 #1 ΔΡΟΣΕΡΟΣ ΑΝΕΜΟΣ 04-05-2016 11:57
Xαίρομαι που θίγεις ένα τόσο σοβαρό θέμα ,που χρονίζει.Tα σχολεία δυσλειτουργούν από αρχές του μήνα Μάρτη οι μαθητές απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία και έχουν μεταφέρει τα τακτικά μαθήματα στο Φροντιστήριο. Παρά την ανεπαρκή φοίτηση στο σχολείο σε κάποιο συγκεκριμένο μάθημα οι καθηγητές του δημοσίου βάζουν είκοσι στους μαθητές οι οποίοι είναι έτοιμοι να δώσουν εξετάσεις στις πανελλήνιες.όντ ως το 80% των μαθητών έχουν βαθμούς που δε το αξίζουν είναι μια πραγματικότητα τι πρέπει να γίνει όλοι διαπιστώνουμε αλλά καμιά λύση
Παράθεση
 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "