«Προαποφασισμένος» o Διάλογος για την Εκπαίδευση: Στόχος τα 450 εκατ. ευρώ της ΕΕ για την Μαθητεία και το «Εθνικό Μητρώο» Μαθητή…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας


Το σήμερα και η μεταρρύθμιση που επιχειρείται ΜΟΝΟ στην Τεχνική & Επαγγελματική Εκπαίδευση

Προαποφασισμένος είναι ο Διάλογος για την Παιδεία και αυτό αποδεικνύεται από επίσημα έγγραφα, τόσο Ελληνικά, όσο και Ευρωπαϊκά (βλέπε ποιο κάτω). Στόχος η «κατάποση» από την εκπαιδευτική κοινότητα, όσων έχουν συμφωνηθεί τόσο από τον Σαμαρά, όσο και από τους Τσίπρα & Καμμένο. Έπαθλο τα 450 εκατ. ευρώ της Μαθητείας και το Εθνικό Μητρώο Μαθητή…

Πραγματική μεταρρύθμιση, δεν θα υπάρξει, όσο κι αν επιχειρείται από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και όλους τους «παρατρεχάμενους» της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία να «περάσει» ως τέτοια. Όσα λέγονται και εξαγγέλλονται, αποτελούν ουσιαστικά «πολιτικό» μασάζ προκειμένου προαποφασισμένα και συμφωνηθέντα στο προηγούμενο, αλλά και στο σημερινό μνημόνιο, με το τελευταίο να έχει λόγω έλλειψης γνώσης από τους «εθνικούς» διαπραγματευτές, δυσμενέστερους όρους.

Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκαν οι διάφορες Επιτροπές και υποεπιτροπές Διαλόγου για την Παιδεία, αφού άλλο οι «όροι του μνημονίου» και άλλο τα «συμπεράσματα» του υποτιθέμενου εξαντλητικού διαλόγου, με τα τελευταία να είναι ποιο εύπεπτα, χώρια που αποτελούν και «εθνική απόφαση»…

Ταυτόχρονα, με τον υποτιθέμενο Εθνικό Διάλογο, ενισχύεται ο «κοινωνικός αυτοματισμός», αφού οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών θα στραφούν ενάντια μεταξύ τους και όχι προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και του Κυβερνώντος κόμματος, προσδοκώντας, έστω και την τελευταία στιγμή, να προσκομίσουν οφέλη… Αν προσθέσει σ’ αυτά κάποιος και την εξαγγελία για προσλήψεις 20.000 εκπαιδευτικών γίνεται φανερό ότι το «τυράκι» έχει μπει πλέον στην παγίδα…

Ας δούμε, μερικά πράγματα που καταδεικνύουν ότι ο «Εθνικός Διάλογος» είναι επιφαινόμενος και τα «συμπεράσματά» είναι ήδη έτοιμα από το 2015.

α) Μεταρρυθμίσεις την Εκπαίδευση

Τον Απρίλιο του 2015, η πρώτη Κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου, «καταθέτει» το Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων 2015 που όπως αναφέρει «Συντονίστηκε από το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Οικονομικών σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού και το Υπουργείο Εργασίας» (για να δείτε ή «κατεβάσετε όλο το «Πρόγραμμα» κάντε κλικ εδώ-1).

Σε ότι αφορά στους μεταρρυθμιστικούς στόχους για την εκπαίδευση, αναφέρει στην σελίδα 29:

  • «Στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Μεταρρυθμίσεων για το 2015, βασικοί άξονες της κυβερνητικής πολιτικής έχουν ως κύριους στόχους την εξοικονόμηση και την ορθολογική κατανομή πόρων, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διοίκησης και της απλούστευσης των διοικητικών διαδικασιών, ώστε να ανταποκρίνονται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος».

Στις σελίδες 31 &32 αναφέρει:

«Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) - Προγράμματα Μαθητείας

Ενδεικτικά αναφέρονται οι ακόλουθες δράσεις που βρίσκονται εξέλιξη:

  • Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης για Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας.
  • Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Δημοσίων ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ του Υπουργείου Παιδείας για Απόκτηση Επαγγελματικής Εμπειρίας.
  • Πρόγραμμα Μαθητείας για Αποφοίτους Τεχνικής Εκπαίδευσης.
  • Σχεδιασμός, υλοποίηση διαδικτυακής πλατφόρμας και συνοδευτικών εργαλείων γλωσσικής τεχνολογίας για την υποστήριξη του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας στην Τ.Ε.Ε.».
  • Γίνεται φανερό, ότι οι τελευταίες προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας, στα πλαίσια του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ουσιαστικά επαναλαμβάνουν αυτά που ήδη έχουν καθορισθεί ένα χρόνο πριν ακριβώς».

Στις 16.12.2014, στέλνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την Ελλάδα, το σχέδιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Το σχέδιο αυτό, γίνεται δεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως βασικό Πρόγραμμα για την περίοδο 1η Ιανουαρίου 2014 έως 31 Δεκεμβρίου 2023 (για να δείτε ή «κατεβάσετε» το σχετικό έγγραφο κάντε κλικ εδώ-2).

Ανατρέχοντας κάποιος σ’ αυτό και ειδικότερα στις σελίδες 13 έως 18 θα διαπιστώσει, ότι ανεξάρτητα από την φρασεολογία και τους χρησιμοποιούμενους όρους, τα όσα περιγράφονται και ορίζονται, δεν διαφέρουν σε τίποτα από όσα ορίζει το προηγούμενο έγγραφο της Ελληνικής Κυβέρνησης για της μεταρρυθμίσεις του 2015 και ακόμη ότι στην πράξη αποτελούν την βάση για όσα έχει ανακοινώσει μέχρι τώρα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ως προτάσεις των Επιτροπών του Διαλόγου για την Παιδεία.

Το ίδιο, μπορεί να διαπιστωθεί και με τις προτάσεις της «Υποεπιτροπής για την Τεχνική & Επαγγελματική Εκπαίδευση» που γνωστοποιήθηκε επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας. Απλώς το κείμενο είναι διατυπωμένο κατά τρόπο που να «φαίνεται» ότι εκφράζει σύγχρονές απόψεις στηριγμένες σε κοινωνικά τσιτάτα της υποτιθέμενης ανανεωτικής αριστεράς που σήμερα κυριαρχεί στα πολιτικά πράγματα της χώρας (για να δείτε ή κατεβάσετε το έγγραφο κάντε κλικ εδώ-3).

β) Τα προγράμματα Μαθητείας για τους Αποφοίτους ΕΠΑΛ (4ο έτος) και η πιλοτική εφαρμογή τους από τον Σεπτέμβριο του 2016

Ανεξάρτητα, από το τι θα προκύψει από τον σε εξέλιξη «Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην υλοποίηση, όσων προς το παρόν υποτίθεται ότι αποτελούν αντικείμενο εθνικού διαλόγου.

Ήδη, στο κτίριο της Ανδρέα Παπανδρέου 37, στο Μαρούσι, έχει συσταθεί τριμελής Επιτροπή υπό τον Διευθυντή Σπουδών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Γιώργο Μουστάκα, με πρόεδρο τον Μαθηματικό κ. Αντώνη Μαγουλά και αντικείμενο την εισαγωγή του θεσμού της Μαθητείας για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στο 4ο έτος εξειδίκευσης.

Παρόλο ο ΟΑΕΔ διαθέτει μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία στον θεσμό της «εναλλασσόμενης» εκπαίδευσης που θα αποτελέσει και το εκπαιδευτικό σύστημα για το 4ο έτος των ΕΠΑΛ, το υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να το ξεκινήσει σαν θεσμό σε πιλοτική βάση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Τριμελής Επιτροπή, υπό τον κ. Μαγουλά, έχει προς το παρόν καθορίσει δύο ΕΠΑΛ, ένα στην Θεσσαλονίκη και μένα στην Αττική, στα οποία θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του θεσμού.

  • Στην Αττική το ΕΠΑΛ που θα συμμετάσχει στο πιλοτικό πρόγραμμα θα είναι είτε αυτό του Λαυρίου, είτε της Ραφήνας που θα συνεργαστεί με την ΔΕΗ και ειδικότερα την παραγωγική της μονάδα (Εργοστάσιο) που λειτουργεί στο Λαύριο.
  • Στην Θεσσαλονίκη, έχει επιλεγεί ΕΠΑΛ των ανατολικών συνοικιών με ειδικότητες του Γεωργοκτηνοτροφικού τομέα που θα συνεργαστεί στο θεσμό της Μαθητείας με την παραγωγική μονάδα της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής.

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας, είναι η ομαλή εισαγωγή του θεσμού της Μαθητείας προκειμένου να καταστεί δυνατή η απορρόφηση των 450 εκατ. ευρώ που προβλέπεται για την χρηματοδότησή του, στο ΕΣΠΑ Παιδείας 2013-2020. Για τον λόγο αυτό γίνεται και η «μεταρρύθμιση» της Επαγγελματικής.

γ) Το Εθνικό Μητρώο Μαθητή…

Νέος θεσμός, που κι αυτός χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το έργο έχει ήδη ανατεθεί στο ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (βλέπε Εθνικό Σχέδιο Μεταρρυθμίσεων 2015, σελ. 29 έως 31) που, όμως, ακόμη δεν έχει ολοκληρώσει σε συνεργασία με το ΙΕΠ τις βασικές παραμέτρους και τα στοιχεία που θα καταγράφονται.

Η βασική ιδέα είναι το «σύστημα» να παρακολουθεί όλη την πορεία του μαθητή, από την εγγραφή του στο Νηπιαγωγείο, μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών του και την περάτωση της Μαθητείας (Β/θμια Εκπαίδευση και ΙΕΚ) ή της Πρακτικής Άσκησης (ΑΕΙ & Α-ΤΕΙ).

Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς που επεξεργάσθηκαν την αρχική ιδέα, το συγκεκριμένο ψηφιακό σύστημα, επεβλήθηκε από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να δώσει ακριβή στοιχεία για την σχολική διαρροή και την τελική επαγγελματική πορεία και αποκατάσταση του αρχικού μαθητικού δυναμικού, αφού τα εκάστοτε στοιχεία που στέλνονταν στην ΕΕ, από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ήταν κατά κανόνα στοιχειοθετημένα και πιστοποιημένα, αλλά βασίζονταν σε εκτιμήσεις…

Για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, όλοι λίγο ή πολύ το έχουν πλέον αντιληφθεί. Η μόνη ελπίδα που απομένει, είναι να υλοποιήσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσα συμφωνήθηκαν με την ΕΕ το 2014 και επαναβεβαιώθηκαν από την πρώτη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Απρίλιο του 2015. Αυτό, ίσως διασώσει και τις χιλιάδες θέσεις των εκπαιδευτικών, που τον Σεπτέμβριο θα βρεθούν εκ των πραγμάτων σε μεγάλο δίλημμα για την κατεύθυνση που θα πρέπει να δώσουν στον επαγγελματικό βίο τους στο Δημόσιο…

Έως τότε ας βρίσκονται σε αναμονή…

-----------------------------------

Η προϊστορία κατασπατάλησης των χρηματοδοτήσεων και ο ρόλος της Επαγγελματικής

Η Τεχνική & Επαγγελματική Εκπαίδευση στην χώρα μας, τα τελευταία 28 χρόνια περίπου, έχει χρησιμοποιηθεί ως «φερετζές» για την χρηματοδότηση της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από τα Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με το 1ο και 2ο ΚΠΣ («Πακέτα Ντελόρ») και με όχημα τις προβλέψεις του 1566/85, το υπουργείο Παιδείας κατάφερε να πάρει πακτωλό εκατομμυρίων (σε δραχμές τότε) για την εισαγωγή του μαθήματος της Τεχνολογίας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, την προμήθεια σύγχρονου εκπαιδευτικού εξοπλισμού στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ - σήμερα ΕΚ) και την ανέγερση - κατασκευή σχολικών κτιρίων (ΤΕΛ & ΣΕΚ – σήμερα ΕΠΑΛ & ΕΚ).

Η μεν Τεχνολογία στα Γυμνάσια – Λύκεια, κατάφερε να εδραιωθεί και να παραμείνει έως σήμερα, αν και ο προβλεπόμενος, με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΕΕ, εξοπλισμός ουδέποτε αγοράσθηκε, αφού ο «διαχειριστής» του στο τότε Π.Ι. επέμεινε σε ένα συγκεκριμένο προμηθευτή και μόνο, με το συνολικό πακέτο να είχε υπολογισθεί στα 35 δις δραχμές το 1992. Για όσους δεν γνωρίζουν, το μάθημα της Τεχνολογίας, «εισάχθηκε» από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, για να λειτουργήσει ως Επαγγελματικός Προσανατολισμός στις τάξεις του Γυμνασίου. Στην συνέχεια μετεξελίχθηκε σαν ένα απλό μάθημα «κοπτοραπτικής» και Οικοκυρικής…, ανάλογα με τον εκπαιδευτικό που το δίδασκε..

Αντίθετα, το πρόγραμμα για την αγορά εκπαιδευτικού εξοπλισμού στα ΤΕΛ & ΣΕΚ, συνολικού ύψους 85 δις δραχμών, από το 1992 που εγκρίθηκε από την ΕΕ, παρέμενε ανενεργό έως το 1996, οπότε προκειμένου να μην χαθούν τα κονδύλια, δόθηκε στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα να κατασπαταληθεί σε κλιματιστικά και μοκέτες για τα γραφεία τους και όχι μόνο. Νέος εκπαιδευτικός εξοπλισμός για την πρακτική άσκηση (εργαστήρια) των μαθητών ουσιαστικά δεν αγοράσθηκε, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις και αυτές με όχι διαφανείς διαδικασίες. Ενδεικτικά, στη δυτική Αθήνα, στήθηκε κατάστημα εκπαιδευτικού εξοπλισμού, που έκλεισε αμέσως μετά την λήξη του χρηματοδοτικού προγράμματος, αφού οι υπερκοστολογήσεις έφθασαν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και το 1000%. Ακόμη κατά την ίδια περίοδο, Διευθυντές έκτισαν εξοχικά, αγόρασαν νέα αυτοκίνητα, κλπ.

Για το 3ο ΚΠΣ (πρόγονο του ΕΣΠΑ) και επειδή η ΕΕ δεν χρηματοδοτεί για δεύτερη φορά ίδιες δράσεις, το βάρος έπεσε στην «Αρχική δια Βίου Κατάρτιση» και στην μεταλυκειακή Κατάρτιση (ΙΕΚ). Στην Αρχική Δια Βίου Κατάρτιση εντάχθηκαν η Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να γίνει δυ6νατή η χρηματοδότησή τους με κονδύλια της ΕΕ, τόσο στα λειτουργικά τους έξοδα, όσο και στους μισθούς όλων όσων υπηρετούσαν σ’ αυτές, με οιονδήποτε ιδιότητα.

Ένα αρκετά μεγάλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, χρησιμοποιήθηκε για την συγγραφή εκπαιδευτικών βιβλίων για την περίφημη μεταρρύθμιση Αρσένη, στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΙΕΚ). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έγινε με απόλυτη ευθύνη του τότε ΠΙ που είχε την ευθύνη διαχείρισης του, το «έλα να δεις», κατά την λαϊκή έκφραση. Στην πράξη, συγκροτήθηκαν 20 περίπου ομάδες των 5 ή 6 ατόμων που αποτέλεσαν τα συγγραφικά γκρούπ για περισσότερους από 2.800 τίτλους βιβλίων, το σύνολο σχεδόν των οποίων ήταν «αντιγραφές» των βιβλίων του Ευγενιδείου Ιδρύματος, μίας εικοσαετίας μάλιστα πριν (εκδόσεις 1980 έως 1981). Για την ποιότητα των βιβλίων αυτών δεν χρειάζονται σχόλια, το τραγικό, όμως είναι ότι χρησιμοποιούνται ακόμη και τώρα.

Για την σύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων των ΤΕΕ, επινοήθηκε από το ΠΙ, το «κόλπο» της αντιγραφής του πίνακα περιεχομένων των βιβλίων, μόνο που γι’ αυτές τις αντιγραφές κάποιοι υψηλόβαθμοι του τότε ΠΙ έλαβαν πολύ αξιοσέβαστες αμοιβές. Και πώς να γίνει διαφορετικά, αφού Γιάννης κέρναγε και Γιάννης έπινε…

Για τα ΙΕΚ, εκτός από την χρηματοδότηση της λειτουργίας τους, υπήρξε και μία μικρή προστιθέμενη αξία στο εκπαιδευτικό σύστημα της Επαγγελματικής, αφού έστω και με πίεση έγινε προμήθεια συγκεκριμένου εκπαιδευτικού εξοπλισμού για τις ανάγκες πρακτικής άσκησης των καταρτιζόμενων σ’ αυτά.

Με την άνοδο της Νέας Δημοκρατίας στα πράγμα το 2004, σχεδιάσθηκε το πρώτο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-2013. Αδυνατώντας να κάνει διαφορετικά, είπαμε η ΕΕ δεν χρηματοδοτεί για δεύτερη φορά ίδιες δράσεις, το πρόγραμμα για την Εκπαίδευση που μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ, επικεντρώθηκε στην Δια Βίου Μάθηση, με την σημείωση ότι ο κύριος διαχειριστής του είχε ορισθεί το Υπουργείο Εργασίας.

Το ΕΣΠΑ του 2007 – 2013 και η εκτροπή του…

Έως το 2009, η τότε ηγεσίες του Υπουργείου Εργασίας και του υπουργείου παιδείας, για διαφόρους λόγους και κυρίως ανικανότητα δεν είχαν καταφέρει να το ενεργοποιήσουν.

Με την άνοδο στην Κυβέρνηση της Χώρας, του Γεωργίου Α. Παπανδρέου, του επονομαζόμενου και ΓΑΠ, υφυπουργός Παιδείας ανέλαβε η κ. Χριστοφιλοπούλου, που έχοντας την εμπειρία διαχείρισης των προγραμμάτων κατάρτισης ανέργων (ΚΕΚ) από την θητεία της ως Ειδικός Γραμματέας στο Υπουργείο Εργασίας, απαίτησε και πήρε στο Παιδείας όλο το χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Δια Βίου Μάθησης», δημιουργώντας μάλιστα και Γενική Γραμματεία με το ίδιο αντικείμενο.

Περιέργως, η τότε υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, έδωσε την αρμοδιότητα διαχείρισης όλου αυτού του προγράμματος στον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Κουλαϊδή.

Ο τελευταίος, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε συνεργασία με την ΕΥΕ του υπουργείου Παιδείας, προσανατόλισε όλες τις δράσεις σε έρευνες, ειδικές επιμορφώσεις και μελέτες, απασχολώντας σ’ αυτές καθηγητές πανεπιστημίου με αρκετά υψηλές αμοιβές, ενώ ταυτόχρονα σύναψε μεγάλο αριθμό προγραμματικών συμφωνιών με εξωτερικές εταιρίες συμβούλων. Είναι η περίοδος που μεταξύ άλλων, ο σημερινός υπουργός εργασίας κ. Κατρούγκαλος, συμμετέχει σε μεγάλο αριθμό τέτοιων προγραμμάτων ως νομικός σύμβουλος, αρμόδιος για την σύνταξη σχεδίων νόμων, και αναλαμβάνει ως σύμβουλος διαχείρισης προγραμμάτων στον ΙΕΠ, που εν τω μεταξύ είχε ιδρυθεί, η εταιρία ΠΛΑΝΕΤ της συζύγου του τότε πανίσχυρου Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών κ. Πλασκοβίτη.

Όλα αυτά, έως ότου ορίζεται Ειδικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, από τον Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο μετέπειτα Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σωτήρης Γκλαβάς. Στην πρώτη φάση ουσιαστικά «παγώνει» κάθε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ του υπουργείου Παιδείας και όταν αναλαμβάνει Πρόεδρος του ΙΕΠ, μεταφέρει με την ανοχή του Αρβανιτόπουλου την ουσιαστική διαχείριση του ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας στον εαυτό του, δηλαδή στο ΙΕΠ.

Εκεί κατάφερε να το στρέψει σε «επιμορφωτικές» δράσεις και μόνο κατασπαταλώντας τεράστιους πόρους σε αμοιβές επιμορφωτών, αντί για την Επαγγελματική Εκπαίδευση για την οποία είχε εγκριθεί όλο το «Δια Βίου Μάθησης, προβλέποντας νέα αναλυτικά προγράμματα, νέα βιβλία και νέο εκπαιδευτικό εξοπλισμό γι’ αυτή.

Χαρακτηριστικό, του τρόπου σχεδίασης και διαχείρισης των προγραμμάτων αυτών και κυρίως της χρονικής ποδηγέτησής τους, είναι ότι ο Ανδρέας Λοβέρδος, υπουργός Παιδείας στην Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, «έκοψε» από το ΙΕΠ του κ. Γκλαβά, ένα μεγάλο ποσό από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και τα διέθεσε σε άλλους φορείς, γιατί λόγω της καθυστέρησης που παρατηρούνταν θα χάνονταν, λόγω λήξης των ημερομηνιών που αυτά ήταν διαθέσιμα, ως ανεκτέλεστα.

Όσο για τα νέα αναλυτικά προγράμματα και εκπαιδευτικά βιβλία για της Επαγγελματική Εκπαίδευση αλλά και το Γενικό Λύκειο που δεν έγινα και δεν γράφθηκαν, μόλις πρόσφατα, ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φ ίλης απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή, στη Βουλή είναι ότι «Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της «Δια Βίου Μάθησης», νομικοί και χρονικοί περιορισμοί δεν επέτρεψαν την υλοποίηση αυτών των δράσεων». Τόσο καλά…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "