Νίκος Φίλης: Αν δεν πάρει «φραγγέλιο» για να καθαρίσει τον «κόπρο» του Αυγεία στην εκπαίδευση, θα είναι άλλος ένας αποτυχημένος υπ…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας


Νέα Κυβέρνηση Τσίπρα, νέος υπουργός παιδείας ο κ. Νίκος Φίλης. Γνωστό τις πάσι, όπως γνωστό πλέον είναι ότι έχει κρατήσει για τον εαυτό του την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση.

Προς το παρόν, για το μόνο, όμως, που διακρίνεται είναι οι δηλώσεις του και κυρίως αυτές για τους αναπληρωτές, την κάλυψη των κενών στα σχολεία, τις αναθέσεις μαθημάτων και το μάθημα των Θρησκευτικών…

Το μεγάλο, όμως, στοίχημα που τίθεται γι’ αυτόν είναι το Μπαλτάδειο «πολυ-νομοσχέδιο κουρελού» που παρουσιάζεται ως το μέγα φάρμακο για «πάσα νόσο και πάσα μαλακία» κατά την αρχαιοελληνική έκφραση… Μάλιστα, ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, μιλώντας στη Βουλή, κατά τις προγραμματικές δηλώσεις, ανέφερε ότι αυτό θα τεθεί σε εξαντλητική δημόσια διαβούλευση, πριν τεθεί προς ψήφιση από τους 300 κοινοβουλευτικούς.

Τα θέματα που έχουν πέσει στο «κεφάλι» του υπουργού με το καλημέρα είναι καυτά και αν δεν πάρει τα σωστά μέτρα, απλώς θα έχει την τύχη όλων όσων πέρασαν από το συγκεκριμένο υπουργείο και προσπάθησαν να τηρήσουν ισορροπίες…

Ειδικότερα:

Κενά εκπαιδευτικών: Στην Ελλάδα συμβαίνει το εξής παράδοξο. Οι μαθητές μειώνονται μαζί με τον συνολικό πληθυσμό, το ωράριο των εκπαιδευτικών αυξάνεται και ταυτόχρονα αυξάνονται τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Ανεξήγητο; Όχι… Κι αυτό γιατί τόσο στην Α/θμια, όσο και στην Β/θμια Εκπαίδευση τα στοιχεία και οι εξελίξεις δείχνουν ότι πράγματι υπάρχουν πολύ μεγάλες ανάγκες για την κάλυψη των κενών στις σχολικές μονάδες.

Εν αρχή, μερικές χιλιάδες εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων αποχώρησαν προς συνταξιοδότηση τα τελευταία τρία χρόνια προκειμένου να σώσουν το δικαίωμα τους στη σύνταξη και το εφάπαξ, έστω κι αν αυτό πλέον έχει κατακρεουργηθεί.

Ένα δεύτερο στοιχείο, είναι ότι μερικές χιλιάδες, -υπολογίζονται στις 5.000-, εκπαιδευτικοί έχουν αποσπασθεί σε βουλευτές, δημόσιους λειτουργούς, δήμους, νομικά πρόσωπα και άλλες υπηρεσίες. Τελευταία πράξη, που υπογράφει μάλιστα ο ίδιος ο κ. Φίλης είναι η απαλλαγή από το εργασιακό τους ωράριο, όσων έχοντας «βύσμα» στην ΟΛΜΕ αποσπάσθηκαν στο «περίφημο» ΚΕΜΕΤΕ, θυγατρικό οργανισμό της Ομοσπονδίας για την παραγωγή «μελετών», αν και γνώστες μιλούν για ρουσφέτια συνδικαλιστών προς άλλους ομοειδεάτες τους που δεν κατάφεραν να εκλεγούν. Μερικοί δε από αυτούς βρίσκονται στο ΚΕΜΕΤΕ για περισσότερα από 10 χρόνια.

Τρίτο στοιχείο μείωσης του ενεργού εκπαιδευτικού προσωπικού είναι οι απαλλαγμένοι συνδικαλιστές, και δεν μιλάμε για τους δύο κάθε ΕΛΜΕ (Πρόεδρο & Γενικό Γραμματέα), αλλά για όσους με διάφορες ιδιότητες έχουν εκλεγεί στην ΑΔΕΔΥ, στους Δήμους, κλπ. Αν και αρκετοί από αυτούς έχουν σύμφωνα με το νόμο μειωμένο ωράριο εργασίας, χρησιμοποιούν, με την ανοχή των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, διάφορα «κόλπα» προκειμένου να μην μπουν στις αίθουσες διδασκαλίας.

Τέλος και το ποιο σημαντικό είναι η διάρθρωση των τάξεων και ο αριθμός μαθητών σε κάθε μία από αυτές. Σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων ανά τη χώρα, ο αριθμός των μαθητών δεν ξεπερνά τους 18, ενώ θα μπορούσε να είναι 25 ή έστω 26. Παράδειγμα, σε τάξη με 50 έως 54 μαθητές, αντί για δύο τμήματα των 25 ή των 27 μαθητών, όπως προβλέπει ο νόμος δημιουργούνται και λειτουργούν τρία τμήματα των 18 μαθητών. Με βάση αυτή την κατανομή υπολογίζονται και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς. Έτσι είτε οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικού δεν «φεύγουν» για άλλο σχολείο το οποίο έχει πραγματικά την ανάγκη τους γιατί του λείπουν εκπαιδευτικοί, είτε ζητούνται νέοι εκπαιδευτικοί που όπως είναι φυσικό δεν υπάρχουν.

Τα πράγματα είναι πραγματικά τραγικά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ). Τμήματα με 5 πραγματικούς μαθητές εγκρίνονται κατ’ εξαίρεση, ειδικά στους μεγάλους δήμους, ενώ θα μπορούσαν να συγχωνευτούν με άλλα ίδιου εκπαιδευτικού αντικειμένου των «διπλανών» σχολείων. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί, σε ΕΠΑΛ της δυτικής Αθήνας, σε τμήμα επαναφερθείσας ειδικότητας (Γραφικών Τεχνών) εγγράφηκε ένας (1) μόνο μαθητής. Σ’ αυτόν προστέθηκε, χωρίς ο ίδιος να έχει γνώση μαθητής από την «νεκρή, κατά την εκπαιδευτική αργκό, λίστα, απόφοιτος άλλης ειδικότητας παρελθόντων ετών, με το τμήμα τελικά να εγκρίνεται κατ’ εξαίρεση και να λειτουργεί πλέον εδώ και 16 περίπου ημέρες.

Για το συγκεκριμένο τμήμα έχουν ζητηθεί, από την διεύθυνση του σχολείου, εννιά (8+1) εκπαιδευτικοί, ενώ η μοναδική μόνιμος εκπαιδευτικός ειδικότητας, λόγω της διατήρησης του τμήματος του ενός (1+1) μαθητή, ορίσθηκε Τομεάρχης ΣΕΚ με μειωμένο ωράριο διδασκαλίας.

Διοικήσεις θυγατρικών Οργανισμών και Ινστιτούτων: η αρχή έγινε και η διοίκηση του «αμαρτωλού» και πολυδάπανου ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αντικαταστάθηκε. Μελανό σημείο η επιλογή για τη θέση της Διευθύνουσας συμβούλου, κομματικού στελέχους με ειδικότητα «Αγγλικής Φιλολογίας (!!!). Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζει η «σπατάλη» των κονδυλίων που προορίζονται για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση σε άλλες δράσεις των δύο άλλων βαθμίδων. Είναι η Τρίτη, αν όχι η τέταρτη φορά που κοινοτικοί πόροι για την Επαγγελματική διαθέτονται σε πρόσκαιρες δράσεις της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Το ΙΕΠ

Το Ινστιτούτο, όμως, που επηρεάζει όσο κανένα άλλο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και την εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης, όπως αστόχως δέχθηκε πρώτα η Μαριέττα Γιαννάκου (τότε Π.Ι.) και συνέχισαν σαν πρακτική οι διάδοχοί της, είναι το Διόφαντος και ειδικότερα το αυτονομημένο ΙΕΠ. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες, άλλωστε έχουμε γράψει αρκετά άρθρο για τις πρακτικές της νυν διοίκησής του, αλλά φρονούμε ότι ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης θα πρέπει να «σκύψει» σ’ αυτά και ιδιαίτερα στο τελευταίο με ιδιαίτερη προσοχή. Η ποδηγέτηση της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, από μία ομάδα γερόντων συνταξιούχων που ανάλογα που φυσάει ο άνεμος «εκδίδουν τις περίφημες εισηγήσεις» τους, με αποτέλεσμα η δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης να θυμίζουν καράβι σε φουρτουνιασμένη βάρκα.

Τελευταία, για να διασωθεί το «σύστημα» που έχει στηθεί γύρω από την λεηλάτηση των πόρων του ΕΣΠΑ και συνολικά των κοινοτικών κονδυλίων που προορίζονται για την εκπαίδευση, συγκεκριμένη ομάδα στελεχών του υπουργείου Παιδείας και των ΙΕΠ & Διόφαντος, διακινεί την άποψη, σε όσους έχουν θέση ευθύνης στον 3ο όροφο της Ανδρέα Παπανδρέου 37, ότι τόσο τα γηραλέα στελέχη των ΙΕΠ και Διόφαντος, όπως και όσα στελεχώνουν την ΕΥΕ του υπουργείου Παιδείας είναι τα μόνα που λόγω εμπειρίας και γνώσεων είναι τα μόνα που μπορούν να πετύχουν και επιταχύνουν την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων. Για τον λόγω αυτό θα πρέπει να παραμείνουν στις θέσεις τους ως έχει, έστω κι αν η στόχευση αλλά και διαχείριση των προγραμμάτων που υλοποιούν δεν αφορούν ουσιώδεις δράσεις για την βελτίωση της εκπαίδευσης, αφού επιτυγχάνεται η ποθούμενη απορρόφηση των κονδυλίων ΕΣΠΑ και «δεν χάνονται» πολλά από αυτά.

Κι αν ο κ. Φίλης έχει αμφιβολίες, ας στείλει, όπως ο προκάτοχος του στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, οικονομικούς ελεγκτές από το υπουργείο Οικονομικών και θα διαπιστώσει την πραγματικότητα, αλλά και τον «συλλογικό» τρόπο διοίκησής του ΙΕΠ με ότι κι αν αυτό σημαίνει.

Επιμύθιο

Αυτά τα ολίγα προς το παρόν για τον κ. Νίκο Φίλη. Τα πραγματικά του, όμως, προβλήματα είναι αυτά που έχει συμβατική υποχρέωση να ρυθμίσει με βάση την μνημονιακή συμφωνία. Εξάλλου, αυτός είναι και ο λόγος της τοποθέτησής του στη θέση του Υπουργού Παιδείας, όπως και το «κράτημα» των αρμοδιοτήτων της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, για τον εαυτό του.

Τελικός χρόνος για να ρυθμίσει τα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της μεταρρύθμισης των εκπαιδευτικών πραγμάτων, της συγχώνευσης των σχολικών μονάδων, της αύξησης του μαθητικού δυναμικού των σχολείων με αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, της μείωσης των εκπαιδευτικών με αύξηση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου, και άλλα ακόμη, που συμφωνήθηκαν με τους ευρωπαίους εταίρους, είναι ο Μάρτιος ή Απρίλιος του 2016.

Μέχρι τότε θα ειπωθούν πολλά και κυρίως θα υπάρξει έντονη και μεγάλου χρόνου «διαβούλευση» προκειμένου να καμφθούν οι «αντιδράσεις». Αντιδράσεις που σε λίγο καιρό θα λάβουν την μορφή της καταιγίδας.

Όποιος διαβάζει προσεκτικά πίσω από τις «γραμμές» των όσων λέει και διατυπώνει ο κ. Φίλης (και μόνο αυτός), κατανοεί και την μορφή των πραγμάτων που έρχονται… Και δεν είναι όλα αρεστά για τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς…

Σε ότι αφορά το Vukentra.gr μείνετε στην ανάγνωση και σύντομα θα δείτε που πάνε τα πράγματα…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "