Η παιδεία του «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε...»

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας

 

Αλέξης Τσίπρας, Πρωθυπουργός, 8/2/2015, Προγραμματικές δηλώσεις: «...Η νέα Κυβέρνηση θα ξεκινήσει έναν μεγάλο και ουσιαστικό διάλογο για την αλλαγή ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου και των τριών βαθμίδων.... Αυτό θα το πράξει σε ορίζοντα τετραετίας. Τίποτα στο χώρο της Παιδείας δεν πρόκειται να γίνει με αιφνιδιασμούς και εκπλήξεις, αλλά με διάλογο και με συναινέσεις.» 

Αριστείδης Μπαλτάς, Υπουργός Παιδείας, 9/2/2015, Προγραμματικές δηλώσεις: «...σε ό,τι αφορά το σχολείο, δεν πειράζουμε τίποτα κατά τον τρέχοντα ακαδημαϊκό χρόνο, γιατί δεν θέλουμε να επισωρεύσουμε προβλήματα σε μια ήδη διαλυμένη κατάσταση. Τρίτο στάδιο, αμέσως μετά, σχεδιασμός προγραμματισμένος σε διάλογο δημόσιο για τη ρύθμιση σε μακροχρόνια βάση όλων των προβλημάτων». 

Αυτά είναι τα λόγια, ας πάμε τώρα και στα έργα. Πριν λίγες ημέρες ο κ. Κουράκης, Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας φέρνει με το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό» -το οποίο σημειωτέον εισάγεται κι αυτό με την διαδικασία του επείγοντος - σε άσχετα άρθρα μέτρα που έχουν να κάνουν με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τράπεζα θεμάτων, τρόπος προαγωγής από τάξη σε τάξη, αναπλήρωση ωρών). Σε αυτή τη διαδικασία εξπρές στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων καμία από τις προτάσεις της αντιπολίτευσης ή που προέκυψαν από την ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση δεν ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή. 

Την εβδομάδα που ξεκινάει, ο κ. Κουράκης -ακολουθώντας πλήρως τις παραπάνω οδηγίες του Πρωθυπουργού του περί μη αιφνιδιασμών- θα φέρει με την μορφή του ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ τις αλλαγές σε Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, στην επιλογή διευθυντών στα σχολεία, στις Πανελλαδικές εξετάσεις που θα γίνουν του χρόνου (2015-16). Όλη δηλαδή τη δομή και λειτουργία της Β' βάθμιας εκπαίδευσης. Μετά, θα ακολουθήσει φαντάζομαι πάλι με τις διαδικασίες του κατεπείγοντος ή με εισαγωγή σε κάποιο άσχετο νομοσχέδιο όπως γίνεται ως τώρα, το περίφημο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που έχει ως σκοπό την επιστροφή στη δεκαετία του '80. 

Προς τι αυτή η πρεμούρα κύριοι του Υπουργείου Παιδείας; Αυτός είναι ο διάλογος που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός; Τέτοιος σεβασμός στην κοινοβουλευτική διαδικασία την οποίο μάλιστα συχνά επικαλείται η Πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου; Είναι φανερό ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να περάσουν όπως-όπως τα μέτρα ξηλώματος της όποια μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που έγινε τα τελευταία χρόνια. Μιας μεταρρυθμιστικής προσπάθειας που είχε λάθη αλλά στόχευε σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση σύγκλισης με το διεθνές γίγνεσθαι. Να γίνει διάλογος, να αξιολογήσουμε την εφαρμογή της και να δούμε τι πρέπει να διορθωθεί. Το Υπουργείο όμως με «αποφασίζομε και διατάσσομε» θέλει να γκρεμίσει ότι έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, συνομιλώντας μόνο με τους συνδικαλιστές που ξεβολεύτηκαν και όσους ονειρεύονται την επανασύσταση του παλαιοκομματικού, πανεπιστημιακού κατεστημένου. 

Ο εξευτελισμός της νομοθετικής και κοινοβουλευτικής διαδικασίας δεν φαίνεται να τους πτοεί. Αρκεί να περάσει με τα κουκιά το σχέδιό τους. Πώς αλλάζουν οι καιροί, όλα αυτά που -πολύ σωστά- έψεγε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν στην αντιπολίτευση, τα επαναλαμβάνει τώρα που βρίσκεται στην κυβέρνηση. Τελικά ο διάλογος που επικαλέστηκε ο Πρωθυπουργός για την Παιδεία φαίνεται θα αφορά μόνο το σχήμα της τυρόπιτας στα σχολικά κυλικεία για να θυμηθούμε ένα γνωστό σύνθημα από τις σχολικές καταλήψεις. Όλα τα άλλα μπορεί να αποφασίζονται στους υπουργικούς διαδρόμους παρέα με τους συνδικαλιστές και τους συντρόφους από τις παρέες στο Πολυτεχνείο. Ο Πρωθυπουργός στις προγραμματικές του δηλώσεις είχε πει σχεδόν δακρυσμένος ότι «...είμαστε η κάθε λέξη από το Σύνταγμα...» αλλά δυστυχώς στον τομέα της Παιδείας σε ότι αφορά τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες αυτές οι λέξεις είναι πολύ ανορθόγραφες. Σχεδόν δεν διαβάζονται... Αιδώς σύντροφοι... 

Γιώργος Μαυρωτάς: Βουλευτής Αττικής Ποτάμι, Υπεύθυνος τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, αναπληρωτής καθηγητής Σχολή Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ

Πηγή: huffingtonpost.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "