Ώδινεν «όρος» και έτεκεν μυν… Το Πολυνομοσχέδιο των τριών Υπουργών Παιδείας

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας

 

Οι κ.κ. Αριστείδης Μπαλτάς (ο κανονικός υπουργός), Τάσος Κουράκης (αναπληρωτής υπουργός) και Κώστας Φωτάκης (αναπληρωτής υπουργός) θα μείνουν στην ιστορία, ως οι υπουργοί Παιδείας που έλυσαν το αιώνιο ερώτημα «η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα». Για να γίνουμε ποιο συγκεκριμένοι με τα όσα ανακοίνωσαν ότι περιλαμβάνονται στο από μακρού αναμενόμενο «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας, στο ερώτημα αν οι εκπαιδευτικοί υπάρχουν γιατί υπάρχουν οι μαθητές ή οι μαθητές υπάρχουν γιατί υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί, πήραν σαφή θέση υπέρ του δευτέρου. 

Πιθανόν γιατί, όπως είπε, τις προηγούμενες ημέρες δημόσια, ο κ. Τάσος Κουράκης, ελπίζουν κάποια στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο είναι Κυβέρνηση, να έχει έτοιμο το σχέδιο για την δική του εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Από την άλλη, οι εταίροι τους στο κυβερνητικό σχήμα ΑΝΕΛ, σε κάθε απόφαση της ηγετικής Τρόικας (συγνώμη «θεσμόικας») του Υπουργείου Παιδεία που συναντά αντιδράσεις γιατί επιβάλει ουσιαστικά την πλήρη κομματικοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος, δηλώνουν με περίσσεια υπερηφάνεια ότι αυτοί «δεν έχουν συμμετάσχει» στην λήψη αυτών των αποφάσεων, όπως συνέβη με την απόφαση ορισμού των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, άσχετα αν και ορισμένοι από αυτούς «έτυχε» να είναι αποτυχόντες υποψήφιοι του κόμματος τους στις τελευταίες εκλογές. Πιθανόν γιατί μόνο αυτοί απ’ τους υπόλοιπους ορίσθηκαν με απόλυτα αξιοκρατικές διαδικασίες. 

Ίσως βέβαια, γιατί δεν μπορούν ή δεν θέλουν να τα βάλουν με τον ΣΥΡΙΖΑ, αφού τα δημοσιεύματα στα ΜΜΕ και τα  Social Media, τόσο τον αρχηγό τους κ. Πάνο Καμμένο, όσο και τα υπόλοιπα στελέχη των ΑΝΕΛ ενδιαφέρει ο Κυβερνητισμός που συνεπάγεται την καρέκλα του υπουργού και κάποιες πολύ καλά αμειβόμενες θέσεις στον κρατικό μηχανισμό για τα αποτυχόντα, στις εκλογές, στελέχη τους. 

Εξ’ άλλου δεν είναι τυχαίο ότι όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, το πολυνομοσχέδιο έχει, ήδη, παραδοθεί στην ΚΟ του  ΣΥΡΙΖΑ,  προκειμένου να μελετηθεί από τα μέλη της που θα το στηρίξουν στη Βουλή και στη συνέχεια θα δοθεί στη δημοσιότητα. Με άλλα λόγια ομολογεί ουσιαστικά ότι η δημόσια διαβούλευση, απλώς θα είναι για «ξεκάρφωμα», αφού όλα θα έχουν προκαθορισθεί από τα στελέχη των κάθε είδους συνιστωσών που συνθέτουν το κυβερνητικό κόμμα. 

Οι εξαγγελίες της τρόικας των υπουργών Παιδείας 

Κατάργηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία παραμένει ως συμβουλευτικό όργανο, αναγνώριση της φοιτητικής ιδιότητας έως την απονομή του τίτλου σπουδών και σειρά αλλαγών στη λειτουργία των πανεπιστημίων και ΤΕΙ, καθώς και στο πεδίο της έρευνας προβλέπει το Πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. 

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, την κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση, την κατάργηση εσωτερικών φροντιστηρίων στα ιδιωτικά σχολεία και τη ρύθμιση του εκπαιδευτικού περιεχομένου και του ωραρίου των φροντιστηρίων. 

Σε δεύτερη ανάγνωση και με βάση τις προηγούμενες δηλώσεις των τριών υπουργών παιδείας και ειδικότερα των κ.κ. Μπαλτά και Κουράκη, ουσιαστικά πρόκειται όχι για κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και του συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, αφού ήδη έχουν προηγηθεί οι δηλώσεις για εθελοντική χρήση από τους εκπαιδευτικούς της Τράπεζας Θεμάτων και ότι θα υπάρξει «αποτίμηση» των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (βλέπε: εκπαιδευτικών) αντί της αξιολόγησης. Τέλος σε ότι αφορά την κατάργηση των «εσωτερικών φροντιστηρίων» των ιδιωτικών σχολείων, ουσιαστικά  αποτελεί ομολογία της αποτυχίας του υπουργείου Παιδείας να υλοποιήσει τα προγράμματα «Ενισχυτικής διδασκαλίας», που αποτελούν το αντίστοιχο των «εσωτερικών φροντιστηρίων» των ιδιωτικών σχολείων, με την σημείωση ότι και τα δύο χρηματοδοτούνται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΣΠΑ). 

Στο θέμα της αντιμετώπισης της φτώχειας, το υπουργείο προσανατολίζεται στην εισαγωγή κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα χρησιμοποιούν για την προμήθεια των γευμάτων τους από το κυλικείο. Επίσης, διαχωρίζονται τα πρότυπα από τα πειραματικά σχολεία, ενώ αλλάζει ο τρόπος επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων. 

Σε ότι αφορά τα Πειραματικά, αντί της ολικής κατάργησης τους, εκτός από αυτά που είναι διασυνδεδεμένα με τις παιδαγωγικές παραγωγικές καθηγητικές σχολές, τα διατηρούν δημιουργώντας και συντηρώντας μία ελίτ εκπαιδευτικών που αμείβεται  περισσότερα από τους υπόλοιπους, ενώ οφέλη έχουν και όσοι μαθητές θα αποκτήσουν το «προνόμιο», έστω και δια κλήρωσης, να φοιτούν σ’ αυτά. 

Για τα Πρότυπα, είναι γνωστό ότι πρόκειται για σχολεία με ειδική χρηματοδότηση και στελέχωση από εκπαιδευτικούς σε αντίθεση με τα σχολεία που πάει «δημοκρατικά» η πλέμπα των παιδιών των λαϊκών μαζών. 

Για να μην αναφέρει κανείς και το γεγονός ότι τα Πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία θα δίνουν καταπληκτικά στατιστικά στοιχεία για την «πρόοδο» του εκπαιδευτικού συστήματος. 

Τέλος για τους Διευθυντές όλων των βαθμίδων και θέσεων διοίκησης της Β/θμιας και Α/θμιας Εκπαίδευσης, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η αντικατάσταση της «συνέντευξης» με την ψήφο αποδοχής των εκπαιδευτικών για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και την ψήφο των τελευταίων για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Με άλαλ λόγια καταργεί ουσιαστικά την αξιοκρατία στην εκπαιδευτική διοικητική πυραμίδα και εισάγει την «εξάρτηση» των Διευθυντών από τους διοικούμενους, είτε αυτοί είναι εκπαιδευτικοί, είτε αυτοί είναι Διευθυντές. 

Στην πράξη εισάγει τον θεσμό της «προεκλογικής εκστρατείς των υποψηφίων διευθυντών. Και καλά οι υποψήφιοι Διευθυντές σχολικών μονάδων που θα ψηφίζονται από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους. Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, όμως, θα πρέπει να γίνουν απόλυτα γνωστοί στους Διευθυντές των σχολείων της Περιφέρειας στην οποία θα είναι υποψήφιοι. Για να γίνει κατανοητό τα θα ακολουθήσει, η Γ΄ Αθήνας (5 δήμοι της Δυτικής Αθήνας έχει στην Β/θμια εκπαίδευση 146 σχολικές μονάδες). Γίνεται φανερό ότι θα επικρατήσουν κομματικές και συνδικαλιστικές «γραμμές» και πρακτικές. 

Πάντως, από τις βασικές αρχές που παρουσιάστηκαν σήμερα, προκύπτει ότι καταργούνται ουσιαστικές διατάξεις του νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ, γνωστού και ως «νόμου Διαμαντοπούλου», μεταξύ των οποίων τα συμβούλια ιδρύματος. 

Παράλληλα, αλλάζει ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών Αρχών, καθώς δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλοι οι φοιτητές, εκπρόσωποι των οποίων θα συμμετέχουν και στα συλλογικά όργανα. Επίσης, αναγνωρίζεται το ακαδημαϊκό άσυλο, όπου διατηρούνται, πάντως, οι προβλέψεις του «νόμου Διαμαντοπούλου» για την άρση του και επανέρχονται στα μητρώα των πανεπιστημίων οι λεγόμενοι «αιώνιοι» φοιτητές. 

Στο θέμα της εκλογής των πρυτάνεων θα υπάρξει διάστημα προσαρμογής ενός χρόνου, ενώ οι νυν πρυτάνεις, των οποίων η θητεία δεν θα έχει λήξει, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις επόμενες εκλογές. 

Στο θέμα των μετεγγραφών, θα υπάρξει ρύθμιση στο πνεύμα πρόσφατης απόφασης του ΣτΕ. Όπως ανέφερε ο κ. Μπαλτάς, τα βασικά κριτήρια σε όλες τις κατηγορίες (πολύτεκνοι κ.λπ.) θα είναι το οικονομικό και η υγεία. 

Στα βασικά του σημεία το πολυνομοσχέδιο προβλέπει: 

Β/θμια Εκπαίδευση


 1). Τράπεζα Θεμάτων (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού) 

Καταργείται η επιλογή θεμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθητών των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων (Τροπολογία στο νομοσχέδιο Υφυπουργού), αφαιρείται η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε) και παραμένει η αρμοδιότητα αυτή εξ’ ολοκλήρου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ως προαιρετικό, συμβουλευτικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές (Πολυνομοσχέδιο). 

2). Αξιολόγηση (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού) 

Η κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων υλοποιεί την προγραμματική δέσμευση του . Η εγκαθίδρυση ενός συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη. Το Υπουργείο θα προχωρήσει στην επεξεργασία του παραπάνω πλαισίου με επόμενο νομοθέτημα. 

3). Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Ιδιωτικά Σχολεία (Πολυνομοσχέδιο) 

Ρυθμίζονται για πρώτη φορά ζητήματα εκπαιδευτικού περιεχομένου και ωραρίου των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Καθορίζονται το ωράριο, οι αργίες και ο έλεγχος των αναλυτικών προγραμμάτων των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, καταργούνται τα εσωτερικά φροντιστήρια σε ιδιωτικά σχολεία και δίδεται η δυνατότητα στα αντίστοιχα όργανα εκπαιδευτικών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να προχωρούν σε υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με καλύτερους όρους εργασίας (μισθολογικούς, θεσμικούς) κατά τα ισχύοντα. 

4). Ειδική Εκπαίδευση (Πολυνομοσχέδιο) 

Εναρμονίζονται τα ελληνικά δεδομένα με τις ευρωπαϊκές και Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των Αναπήρων. Βελτιώνεται η λειτουργία του θεσμού της παράλληλης στήριξης καθώς θεσμοθετείται η συνεργασία των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και του λοιπού προσωπικού των σχολείων και η από κοινού διαμόρφωση των προγραμμάτων και άλλων στοιχείων της σχολικής ζωής. 

5). Ανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που είχαν καταργηθεί (Τροπολογία) 

Εξασφαλίζεται η λειτουργία των ειδικοτήτων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η υπάρχουσα υποδομή καλύπτοντας τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών 

Ορίζονται οι ομάδες προσανατολισμού τα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει στην Α΄ τάξη το σχολικό έτος 2015 -2016 για τους τομείς και ειδικότητες που ανασυστίνονται. 

Το εκπαιδευτικό προσωπικό που βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης και επιστρέφει στις θέσεις που κατείχε στα σχολεία, προβλέπεται να αξιοποιηθεί στο έπακρο, για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες της παροχής εκπαιδευτικού  έργου. 

Μετά την επανασύσταση των οργανικών θέσεων από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ρυθμίζονται θέματα των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν στα ΕΠΑΛ σε οργανικές θέσεις εξασφαλίζοντας και όλα τα δικαιώματα που είχαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ τα ίδια δικαιώματα εξασφαλίζονται σε εκπαιδευτικούς από ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν. 

6). Κατάργηση της σύζευξης Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου (Τροπολογία) 

Αποφασίζεται: 

  • Η κατάργηση του όρου «πρότυπο-πειραματικό» σχολείο
  • Ο διαχωρισμός των πειραματικών από τα πρότυπα
  • Η μετατροπή της συντριπτικής πλειοψηφίας αυτών των υβριδικών σχολείων σε πειραματικά
  • Ο ορισμός μόνο ενός περιορισμένου αριθμού από αυτά ως πρότυπα σχολεία, για ιστορικούς λόγους
  • Στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές/τριες θα επιλέγονται με κλήρωση στην τάξη εισόδου
  • Στα πρότυπα τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής στην τάξη εισόδου θα ορίζεται με απόφαση της ΔΕΠΠΣ μετά από εισήγηση των Συλλόγων διδασκόντων και των ΕΠΕΣ των πρότυπων γυμνασίων.

7). Τροπολογία για την αναπλήρωση απωλεσθεισών ωρών διδασκαλίας 

Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: 

α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών 

β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και 

γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα). 

8). Επιλογή στελεχών (Τροπολογία) 

8.1). Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων 

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1. 

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης). 

Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές  την τελευταία πενταετία. 

8.2). Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης 

Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1. 

Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης). Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. 

Ανώτατη Εκπαίδευση


 1). Καταργείται το Συμβούλιο Ιδρύματος στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι αρμοδιότητές του ασκούνται από τη Σύγκλητο, το Πρυτανικό Συμβούλιο, τον Πρύτανη και τους Αντιπρυτάνεις. 

2). Ενίσχυση των συλλογικών οργάνων: Η λειτουργία των συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Κοσμητεία, Γενική Συνέλευση Τμήματος, Γενική Συνέλευση Τομέα) πραγματοποιείται με τη συμμετοχή φοιτητών και εργαζομένων για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και την ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη λήψη αποφάσεων . 

3). Εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων (Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, Διευθυντές Τομέων) από το σύνολο των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Δηλαδή, τα μέλη ΔΕΠ, τους φοιτητές και όλες τις κατηγορίες του ειδικού εκπαιδευτικού τεχνικού και διοικητικού προσωπικού. 

4). Εκλεκτορικά Σώματα για την εκλογή, εξέλιξη ή μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ. Τα 7μελή εκλεκτορικά σώματα των νόμων 4009/2011 και 4076/2012 διευρύνονται στη σύνθεσή τους σε 11μελή ή 15μελή ανάλογα με το μέγεθος του Τμήματος και συγκροτούνται στη βάση της συγγένειας του γνωστικού αντικειμένου των υπό κρίση μελών ΔΕΠ με εκλέκτορες από Τμήματα της ημεδαπής ή ομοταγή της αλλοδαπής 

5). Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει. 

6). Φοιτητική ιδιότητα και διαγραφές. Για την προστασία των πλέον αδύναμων μελών εντός του φοιτητικού σώματος, των εργαζόμενων φοιτητών, η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται με την εγγραφή τους στο Τμήμα και διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών. 

7). Απαγορεύεται ρητά η μη αμειβόμενη εργασία προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων. Η Σύγκλητος είναι το αποφασιστικό όργανο για τη συγκρότηση και λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας, των Εταιρειών Διαχείρισης Περιουσίας και κάθε άλλης δραστηριότητας που αναπτύσσεται από τα Τμήματα των ΑΕΙ 

8). Έρευνα,  Τεχνολογική Ανάπτυξη & Καινοτομία 

Τίθεται ως πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας η χάραξη εθνικής πολιτικής έρευνας: Υπογραμμίζεται η υποχρέωση της Πολιτείας, όχι απλώς να συντηρήσει το ήδη υπάρχον ερευνητικό status quo, αλλά και να αναπτύξει θετικά μέτρα προστασίας του δημόσιου ερευνητικού πλούτου. 

9). Τροποποιούνται και επαναδιατυπώνονται αμφίσημοι ή λανθασμένοι ορισμοί, όπως εκείνοι της βασικής έρευνας, της αριστείας και της αξιολόγησης 

Αναμορφώνεται το ΕΣΕΤΑΚ (Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας) μετονομαζόμενο σε Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ) και καθορίζεται η αποστολή του ως συμβουλευτικού σώματος που γνωμοδοτεί για την εθνική πολιτική στην Έρευνα και την Καινοτομία. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε το νέο ΕΣΕΚ να συσταθεί με τρόπο γρήγορο και διαφανή, διαιρούμενο σε δύο επιτροπές (την επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας και την επιτροπή Καινοτομίας και Αναπτυξιακών Εφαρμογών) 

Μέτρα επιτάχυνσης του νέου «ΕΣΠΑ»: Εισάγονται τροποποιήσεις που διευκολύνουν τις διαδικασίες και επιταχύνουν την απορρόφηση κονδυλίων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. 

Αναμορφώνονται τα ΠΣΕΚ (Περιφερειακά Συμβούλια Έρευνας και Καινοτομίας), ώστε να είναι λειτουργικά, πιο αντιπροσωπευτικά και να μην αφήνουν περιθώρια για την αναπαραγωγή πελατειακών σχέσεων. 

Καταργούνται τα Επιστημονικά Συμβούλια των Ινστιτούτων και επαναφέρονται τα Επιστημονικά Γνωμοδοτικά Συμβούλια, τα οποία είχαν ισχυρότερη  δημοκρατική νομιμοποίηση. 

Απλοποιείται η διαδικασία συγκρότησης των Διοικητικών Συμβουλίων των ερευνητικών φορέων. 

Πέραν της μέριμνας για την εργασιακή ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού στα ερευνητικά κέντρα, λαμβάνεται πρόνοια για την ενίσχυση των μεταδιδακτορικών ερευνητών. 

Πλήρης και αναλυτική κριτική και σχολιασμός των μέτρων που εξαγγέλθηκαν από την τρόικα των υπουργών Παιδείας, θα υπάρξει αμέσως μόλις δοθεί το νομοσχέδιο στην δημοσιότητα. Εξάλλου ΣΥΡΙΖΑ, είναι αυτός, μας έχει συνιθήσει σε άλλα να εξαγγέλονται και σε άλλα να εφαρμόζονται τελικά. Ως τότε σε αναμονή… 

Με στοιχεία από το  naftemporiki.gr και το ΑΜΠΕ 

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "