Είστε «αδιάβαστος», «ανίκανος» ή λαϊκιστής «μαυρογυαλούρος» κ. Αλέξανδρε Δερμεντζόπουλε…; Σε κάθε περίπτωση είστε «επικίνδυνος»… για την εκπαίδευση…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Υπουργείο Παιδείας


Το ότι η δημόσια και όχι μόνο εκπαίδευση στη χώρα μας έχει καταντήσει παίγνιο στα χέρια λαϊκιστών πολιτικάντιδων, αρχίζει πλέον να γίνεται συνείδηση όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς αλλά και σε κάθε Έλληνα γονιό.

Δυστυχώς βιώνουμε την περίοδο που υπάρχει στο Υπουργείο Παιδείας η χειρότερη ηγεσία, όχι μόνο μετά την μεταπολίτευση, αλλά από ίδρυσης του νεότερου ελληνικού κράτους. Χωρίς καμία γνωσιακή επαφή με το αντικείμενο, -ο κ. Λοβέρδος είναι ένα «ανέκδοτο» μόνος του-, αρέσκεται στο μόνο που γνωρίζει, να υπόσχεται τα πάντα χωρίς να κάνει τίποτα, χάριν της προβολής που θεωρεί ότι θα της εξασφαλίσει την επανεκλογή της.

Για να πούμε και του στραβού το δίκαιο έχει την ατυχία να έχει απέναντι της εκπαιδευτικούς με πολύ μεγάλη ανασφάλεια για το μέλλον τους, -το σοκ από τις σε μία νύκτα καταργήσεις ολόκληρων τομέων στην επαγγελματική εκπαίδευση παραμένει πολύ μεγάλο-, την χειρότερη μέχρι σήμερα ΟΛΜΕ που οι ιδεοληψίες της ηγετικής της ομάδας και η σκόπιμη «ανικανότητα» των στελεχών της αντιπολίτευσής της, την έχουν οδηγήσει σε απαξίωση στα μάτια των μελών της, την ουσιαστικά ανύπαρκτη ΟΛΤΕΕ που η ηγεσία της έχει απλώς καθίσει πάνω στην ελαίω συνδικαλιστικού νόμου «αποχή» της από τα εκπαιδευτικά της καθήκοντα και την χειρότερη «κάστα» συνδικαλιστών στη μεταπολιτευτική περίοδο που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η διατήρηση των οφιτσίων και οι αριθμοί της συνδικαλιστικής τους δύναμης.

Από την άλλη οι ισορροπίες στο σύστημα της δικομματικής Κυβέρνησης έχουν σαν αποτέλεσμα την διατήρηση στο ανώτερο και κυρίως καθοδηγητικό για την εκπαίδευση επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος, κάθε μορφής «λαμογιών» και κενοφανών «σοφών» που με αιτιολογία και μοχλό πίεσης τις «μεταρρυθμίσεις» λεηλατούν για άλλη μία φορά τα προγράμματα ΕΣΠΑ, αυξάνοντας τις καταθέσεις τους και αδιαφορώντας πλήρως για το μέλλον της μεγαλύτερης επένδυσης που μπορεί να κάνει μία χώρα, αυτό της Παιδείας.

Τρανό παράδειγμα της «ανεπάρκειας» του πολιτικού συστήματος και κυρίως της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα Α/θμιας και Β/θμιας, βουλευτής Έβρου κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος.

Έχοντας βγει με την υπουργοποίησή του κυριολεκτικά από την πολιτική αφάνεια αντί να «καθίσει» στο γραφείο του, εκεί στην βοριοδυτική γωνία του 3ου ορόφου του κτιρίου της Ανδρέα Παπανδρέου 37, και να μελετήσει σοβαρά τα θέματα του εκπαιδευτικού συστήματος που του έχουν ανατεθεί για να τα χειριστεί, προσπαθεί να ανταγωνιστεί επικοινωνιακά τον λαϊκιστή υπουργό του κ. Λοβέρδο μυρικάζοντας σε δεύτερο βαθμό ό,τι αυτός σε καθημερινή βάση εκστομίζει.

Ίσως πρόκειται για τον ποιο «χειραγωγημένο», από το γραφειοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα πολιτικό, που μέχρι τώρα έχει περάσει από το υπουργείο Παιδείας. Απλά υπογράφει και διαλαλεί είτε στη Βουλή, είτε στα ΜΜΕ, ότι του σερβίρουν, χωρίς να μπει σε κανένα βάσανο εξέτασης του τι είναι αυτά και που αποσκοπούν.

Είναι ίσως ο μόνος υπουργός που του ακύρωσαν δική του υπουργική απόφαση, -«Τροποποίηση της υπ’αριθμ.105168/Γ2/07-07-2014 Υπουργικής Απόφασης που ορίζει την αντιστοιχία βιβλίων και μαθημάτων ΕΠΑΛ» (ΑΔΑ: 6ΧΦ39-50Ω)-, όχι με νέα δική του ή έστω του υπουργού του, αλλά απλώς διαγράφοντάς την από το Διαύγεια χωρίς ο ίδιος να αντιδράσει και το χειρότερο χωρίς να ενημερωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα και οι σχολικές μονάδες ότι δεν ισχύει πλέον (για να δείτε όλα τα στοιχεία κάντε κλικ εδώ).

Είναι επίσης ο μόνος υπουργός που δέχεται να προμοτάρονται επίσημα και να προτείνονται βιβλία «ιδιωτών» που είναι άγνωστο ποιες αρμόδιες επιτροπές και με ποιες αποφάσεις τα αξιολόγησαν, τα ενέκριναν και πρότειναν (για να δείτε όλα τα στοιχεία κάντε κλικ εδώ), που ανέχεται χωρίς καμία αντίδραση θυγατρικός οργανισμός (ΙΕΠ) που ο ίδιος κατά νόμο εποπτεύει να κάνει ότι θέλει αδιαφορώντας για τους νόμους και τα όσα αυτοί ορίζουν και ακόμη είναι ο μόνος υπουργός που έχει απαξιώσει ένα ολόκληρο κομμάτι της Β/θμιας Εκπαίδευσης, την Επαγγελματική η οποία εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι είναι ανύπαρκτη γι’ αυτόν.

Τελευταίο δείγμα των «ικανοτήτων» και του «οράματος» του για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση που είναι και το υπουργικό αντικείμενο του, είναι η ομιλία του και τα όσα περιλαμβάνονται σ’ αυτή, στη Βουλή κατά τη τελευταία σύνοδό της για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.

Τα «ψέματα» και οι αλήθειες του κ. Δερμεντζόπουλου και όσα δεν είπε…

Πατρική φιγούρα ο κ. Δερμεντζόπουλος, συνήθως αμίλητος όταν βρίσκεται δίπλα στον υπουργό του κ. Λοβέρδο συν-συνταυξιαζόμενος για θέματα του Παιδείας (προσοχή όχι παιδείας γιατί δεν τα «γνωρίζει»), ήταν λαλίστατος και χειμαρώδης κατά την ομιλία του στη Βουλή. Βασιλικότερος του βασιλέως και λαϊκίζοντας υπερκέρασε εξ αριστερών ακόμη και τον ΣΥΡΙΖΑ που με τον ομιλητή του για θέματα Παιδείας, πανεπιστημιακό κ. Κουράκη, επέδειξε παραδόξως μετριοπάθεια και σοβαρότητα.

Τα των 15.000 διορισμών εκπαιδευτικών, τα «ψέματα» και οι αλήθειες

15.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, 10.000 στην Α/θμια και Β/θμια και 5.000 στην Ειδική Αγωγή, ανακοίνωσε ο κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, λέγοντας μάλιστα με στόμφο ότι η ενέργεια αυτά «επιλύει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα».

Η Ισωσιφίνα, βασίλισσα της Γαλλίας έμενε στην ιστορία με την ατάκα «αφού δεν έχουν ψωμί να φάνε γιατί δεν τρώνε παντεσπάνι». Κάτι αντίστοιχο είναι και η ανακοίνωση του κ. υφυπουργού. Σε κάθε περίπτωση εάν δεν ήξερε ας ρώταγε τους υφισταμένους του και κυρίως το νέο Διευθυντή του Γραφείου του συνταξιούχο κ. Απόστολο Παπακωνσταντίνου.

Δεν είπε στη Βουλή ο κ. Δερμεντζόπουλος ότι από πλευράς υπουργείου πρόβλεψη υπάρχει όχι για διορισμούς αλλά για απολύσεις εκπαιδευτικών ή τουλάχιστον μείωση μέσω μη διορισμών και συνταξιοδοτήσεων.

Δεν είπε επίσης ότι έχει δοθεί εντολή να αλλάξουν οι διαχειριστές του MyScool και τα κρίσιμα στοιχεία για την απασχόληση των εκπαιδευτικών να αποτελούν πλέον αποκλειστικό έργο και ευθύνη των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αφαιρώντας αυτή την ουσιαστική αρμοδιότητα από τους Διευθυντές σχολικών μονάδων που την είχαν μέχρι σήμερα κι ότι αυτό έγινε ώστε σε βάθος χρόνου, -τέλος σχολικής χρονιάς-, να υπάρξει μία νέα αριθμητική αξιολόγηση του αριθμού των εκπαιδευτικών σε αντιστοιχία με τον αριθμό μαθητών και των αναγκαίων κλάδων, χωρίς την πίεση της εκπαιδευτικής κοινότητας

Δεν είπε στη Βουλή ο κ. υφυπουργός ότι η μείωση του μαθητικού δυναμικού στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, -40% περίπου σε σχέση με το 2002-, θα επιφέρει αναγκαστικά και σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, όπως και την σταδιακή αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Β/θμιας, την μείωση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ήδη σε αρκετές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κλείνουν σε σχολεία τμήματα και τάξεις, οι μαθητές «μεταφέρονται» υποχρεωτικά σε άλλες σχολικές μονάδες, ενώ πλέον δεν εγκρίνονται κατ’ εξαίρεση μικρά τμήματα μαθητών ειδικά σε εσπερινά σχολεία της Επαγγελματικής.

Αν όλα αυτά δεν «μιλούν» για μειώσεις στον αριθμό των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, -ίσως μετά τις διαδικασίες εκλογής Προέδρου-, τότε έχει δίκαιο ο κ. Δερμεντζόπουλος. Τα ίδια έλεγε και η τότε πολιτική ηγεσία, -βλέπε δηλώσεις της κ. Άννας Διαμαντοπούλου και του κ. Κ. Αρβανιτόπουλου-, όταν εμείς από το Vukentra.gr είχαμε αναγγείλει από τον Οκτώβριο του 2012 ότι θα απολυθούν περισσότεροι από 2.500 εκεπαιδευτικοί, όπως και έγινε.

Οι 5.000 διορισμοί της Ειδικής Αγωγής

«Φτινοί στα λάχανα, ακριβοί στις μεταξωτές κορδέλες» οι κ.κ. της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Δεν είπε, ο κ. Δερμετζόπουλος στη Βουλή, ότι οι 5.000 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή δεν επαρκούν και επίσης ότι παρότι η υποχρεωτική εκπαίδευση των παιδιών αυτής της ευαίσθητης κατηγορίας έχει θεσμοθετηθεί επί υπουργίας Γιαννάκου, αλλά μέχρι σήμερα οι ηγεσίες του υπουργείου που ακολούθησαν περί άλλα τυρβάζουν.

Όπως επίσης δεν είπε ότι ο «δικτάτορας» του εκπαιδευτικού συστήματος, το ΙΕΠ, -ναι εξελίχθηκε σε τέτοιο με την ανοχή των πολιτικάντιδων υπουργών που δεν θέλουν να αναλάβουν καμία ευθύνη-, καθυστερεί «σκοπίμως» κάθε δράση για την Ειδική Αγωγή που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και τα Κοινωνικά Ταμεία της Ε.Ε., μόνο και μόνο γιατί θέλει αυτά και οι αμοιβές τους να ελέγχονται από μία χούφτα ανθρώπων εκ των οποίων ο «ηγέτης» είναι συνταξιούχος.

Δεν είπε επίσης τίποτα ο κύριος Δερμεντζόπουλος για το κλείσιμο των στεγανών στο ανεκδιήγητο σύστημα χορήγησης βεβαιώσεων «Φ.Α.» (Φυσικώς Αδυνάτων) που εκμεταλλεύονται ακόμη και στελέχη του ΥΠΑΙΘ προκειμένου να χαρακτηρισθούν οι υγιέστατοι κλώνοι τους ως τέτοιοι και να τύχουν των «μπόνους» εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, στα οποία μετά την προνομιακή εισαγωγή τους, θεραπεύονται αυτομάτως σε μία νύκτα, από κάθε αδυναμία που τους έχουν βεβαιώσει τα ΚΕΠΑ και ΚΕΕΔΥ.

Όσο για το νέο νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής το οποίο συνέταξε, εισάγοντας σ’ αυτό όλες τις μονομανίες του, ο γνωστός και μη εξαιρετέος «συνταξιούχος» που διατριβεί επ’ αμοιβή με την ανοχή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στο ΙΕΠ, είναι να απορεί κανείς πως και για ποιους λόγους είναι αντίθετοι με αυτό όλοι οι επιστημονικοί, κλαδικοί και συνδικαλιστικοί φορείς του συγκεκριμένου τομέα και ο κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος να δηλώνει με στόμφο ότι υπήρξε γόνιμος διάλογος (διαβούλευση).

Το «bulling», μαθητική ή σχολική βία κατά το ελληνικόν κ. Δερμεντζόπουλε...

Ξαφνικά, η ελληνική κοινωνία ξύπνησε μία ημέρα και ανακάλυψε ότι η Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση μαστίζεται από το φαινόμενο της «σχολικής βίας» και όπως ανάφερε στη Βουλή ο κ. υφυπουργός το υπουργείο Παιδείας «Προετοιμάζει το έδαφος και για άλλες δράσεις που θα ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε ζητήματα όπως το «bulling», με σκοπό…[…]…».

Δεν θα αναφερθούμε στον αγγλικό όρο «bulling» που χρησιμοποίησε ενώπιον της Βουλής ο καθ’ ύλη αρμόδιος για την καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας υφυπουργός Παιδείας, ούτε στον όρο «kidsAtletic» (παιδικός αθλητισμός η ελληνική του απόδοση) που χρησιμοποιεί ο υπουργός του κ. Ανδρέας Λοβέρδος. Ελληνικά, ελληνικά κ.κ. υπουργοί, αυτή τη γλώσσα σας έταξε το Σύνταγμα και οι νόμοι να προστατεύεται και όχι να χρησιμοποιείται και επίσημα τα «Greeclis» των παιδιών του διαδικτύου, για να μην πούμε ή μάλλον γράψουμε βαρύτερες εκφράσεις.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. υφυπουργός, παρέλειψε να αναφέρει ότι το «bulling» μπήκε στην εκπαιδευτική κοινότητα σαν όρος μετά από μία επιχορηγούμενη από το ΕΣΠΑ μελέτη (αμειβόμενη φυσικά, κάτι έπρεπε να παρουσιαστεί) σε πανεπιστημιακούς της Θεσσαλονίκης, μελέτη που αποτέλεσε τη βάση για μία σειρά δράσεων και προγραμμάτων ΕΣΠΑ του ΙΕΠ, -ποιού άλλου, οι ευκαιρίες δεν χάνονται-, στα οποία μερικοί θα αμειφθούν πλουσιοπάροχα και άλλοι, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων, που αποτελούν έτσι κι αλλιώς την κακοπληρωμένη πλέμπα, απλώς θα εργασθούν και μάλιστα ως πρόσθετη εργασία πέρα από τα διδακτικά τους καθήκοντα (για να δείτε το σχετικό έγγραφο κάντε κλικ εδώ).

Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία

«Τα στηρίζουμε πιστεύοντας ότι τα σχολεία αυτά αποτελούν την «ατμομηχανή» για την συνολική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης μας», δήλωσε στην Βουλή ο κ. Δερμεντζόπουλος και σε άλλη αποστροφή της ομιλίας του «δίνουμε βαρύτητα στην επέκταση του θεσμού των προτύπων – πειραματικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα».

Εύγε κ. Υπουργέ γιατί δώσατε κάλυψη σε ότι συμβαίνει σ’ αυτόν τον ελιτίστικο θεσμό, που εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι έγινε για να «βολέψει» τους έχοντες και κατέχοντες ή με άλλα λόγια τους εκπαιδευτικούς που δεν μπορούν τις «λαϊκές» και δύσκολες τάξεις μαθητών. Τρανό παράδειγμα οι επιδόσεις των αποφοίτων τους στις πανελλαδικές εξετάσεις που διαφέρουν ελάχιστα από τα κοινά παιδιά των υποβαθμισμένων αστικών ή και μη αστικών περιοχών και απέχουν παρασάγγας από τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, με τους γονείς των τελευταίων να πληρώνουν για την εκπαίδευση των κλώνων τους και όχι ο ελληνικός λαός (για να δείτε τα στοιχεία κάντε κλικ εδώ)

Παρέλειψε επίσης να δηλώσει στη Βουλή ο κ. υφυπουργός ότι η μόνη επέκταση των Προτύπων – Πειραματικών Σχολείων στην Ελλάδα είναι αυτή που ο ίδιος εξήγγειλε στην εκλογική περιφέρεια του, -Αλεξανδρούπολη/Έβρος-, στην πρώτη επίσκεψη του εκεί ως μέλος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

Ακόμη ίδιος κατά την ομιλία του, ξέχασε να πει στην Ελληνική Βουλή ποιο είναι τελικά το κόστος λειτουργίας των Προτύπων – Πειραματικών Σχολείων που απολαμβάνουν ιδιαίτερων χρηματοδοτικών προνομίων, εξοπλισμού και μειωμένου εκπαιδευτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών τους σε σχέση με τα κοινά σχολεία όλης της υπόλοιπης χώρας. Μία σύγκριση αυτών των στοιχείων θα ήταν πολύ χρήσιμη για τους «πατέρες» του Έθνους και όχι μόνο, εκτός αν οι πρώτοι δεν έχουν την ικανότητα να την αντιληφθούν και κατανοήσουν.

Μουσικά – Καλλιτεχνικά Σχολεία

Δοκίμασε η φοράδα σύκα, της άρεσαν και έφαγε όσα ήταν στο αλώνι, με αποτέλεσμα να «ξεκωλωθεί στο χέσιμο», λένε οι παλιοί κάτοικοι της υπαίθρου.

Δυστυχώς η σοφία αυτών των απλοϊκών λειτουργών της αγροτικής ζωής, -ναι είναι λειτουργοί και έτσι πρέπει να αναγνωρίζονται-, ποτέ δεν πέρασε στους πολιτικούς ηγήτορες της χώρας και ιδιαίτερα στις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, που θεωρεί διαχρονικά ή έτσι θέλει να φαίνεται, τα Μουσικά - Καλλιτεχνικά Σχολεία σαν το απαύγασμα της Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Δεν έχουμε τίποτα με αυτόν το τύπο σχολείων, εξάλλου όλες σχεδόν οι χώρες έχουν κάτι ανάλογο σε ποιο σοβαρή βέβαια μορφή και μόνο για εξαιρετικά προικισμένα παιδιά, αλλά για όσους γνωρίζουν από μέσα τα πράγματα πρόκειται για τον ποιο ελιτίστικο τύπο σχολείου που προσφέρει ψήγματα Β/θμιας Εκπ/σης και κατά πλειοψηφία επαγγελματική κατάρτιση.

Προφέρουν, όμως, ιδιαίτερη προβολή στους πολιτικούς και όχι μόνο, προβολή που είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την διάδοση στη Κοινωνία που ψηφίζει της πολιτικής τους οντότητας.

Παρέλειψε, όπως και για πολλά άλλα, να πει στην Ελληνική Βουλή ο κ. Δερμεντζόπουλος ότι πρόκειται για τα ποιο κοστοβόρα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης (μόνο η ετήσια «Καλλιτεχνική κεντρική εκδήλωση», για τη προβολή των μουσικών μαθητικών συνόλων, είχε χρηματοδότηση από το υπουργείο Παιδείας ξεπερνούσε το 1.5 εκατ. ευρώ), μακράν ακόμη και των Ειδικών Σχολείων, αν και πρέπει να σημειώσουμε ότι τα κονδύλια χρηματοδότησής τους μοιράζονται μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Υπουργείου Εσωτερικών, κάτι που συμβαίνει βέβαια και για όλους τους άλλους τύπους σχολείων.

Παρέλειψε, ακόμη να πει ο κ. Δερμεντζόπουλος στη Βουλή, ότι μόνο η χρηματοδότηση των 25 περίπου Μουσικών – Καλλιτεχνικών Σχολείων από το υπουργείο Εσωτερικών (μέσω των δήμων) για την «μεταφορά και σίτιση» των μαθητών τους ξεπερνά σε ετήσια βάση τα 15 εκατ. ευρώ, την στιγμή που οι μαθητές των άλλων τύπων σχολείων και ειδικά των δημοτικών λιποθυμούν από την ασιτία. Ενδεικτικά για το Μουσικό Σχολείο Ιλίου Αττικής η χρηματοδότηση για τη «μεταφορά και σίτιση» των μαθητών του ήταν, για το σχολικό έτος 20013-14, 800.000 περίπου ευρώ την στιγμή που για το Ειδικό Επαγγελματικό ΤΕΕ του Αιγάλεω ήταν περίπου 250.000 ευρώ και για τα 120 περίπου σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας του Δήμου Περιστερίου 210.000 ευρώ.

Τέλος, παρέλειψε ακόμη να δηλώσει στη Βουλή ο κ. υφυπουργός ότι η μόνη επέκταση των Μουσικών – Καλλιτεχνικών Σχολείων στην Ελλάδα είναι αυτή που ο ίδιος εξήγγειλε στην εκλογική περιφέρεια του, -Αλεξανδρούπολη/Έβρος-, στη δεύτερη επίσκεψη του εκεί ως μέλος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

Επαγγελματική Εκπαίδευση – ΕΠΑΛ

Πριν λίγε ημέρες, υπήρξε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο μία σειρά ειδήσεων και άρθρων για την επανέναρξη της παραγωγής του θρυλικού ΠΟΝΥ της NAMCO, στις εγκαταστάσεις της τελευταίας στη βιομηχανική ζώνη που βρίσκεται δυτικά της Θεσσαλονίκης. Την ευδαιμονία των ημερών για την έναρξη της παραγωγής του συγκεκριμένου οχήματος ήλθε να ρίξει στα τάρταρα της απογοήτευσης ο εκπρόσωπος της βιομηχανίας NAMCO που δήλωσε ότι «δεν είναι δυνατή η κατασκευή του γιατί δεν υπάρχουν πλέον στελέχη και επαγγελματικές-τεχνικές ειδικότητες, όπως μονταριστές, μηχανικοί κινητήρων, φανοποιοί, ελασματουργοί, συγκολλητές, κλπ, που θα μπορούσαν να ενταχθούν στη γραμμή παραγωγής του».

Όλοι, τόσο στην Εκπαίδευση, όσο και στον οικονομικό τομέα της χώρας γνωρίζουν ότι στελέχη αυτών των ειδικοτήτων παράγονται από την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αυτό φαίνεται ότι ο καθ’ ύλη αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος το αγνοεί παντελώς, όπως αγνοεί πιθανόν και ότι υπάρχει τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και ο τύπος σχολείου που λέγεται ΕΠΑΛ στον τομέα ευθύνης του. Ίσως, βέβαια, γιατί παρά την τελευταία αναδιάρθρωση του οργανογράμματος του ΥΠΑΙΘ με την οποία ιδρύθηκε Διεύθυνση Σπουδών Β/θμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δεν έχει μέχρι τώρα ορισθεί ο προϊστάμενός της ώστε να τον επισκέπτεται προς ενημέρωση.

Τι είπε ο κ. υφυπουργός, στη Βουλή για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, τα ΕΠΑΛ, τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία…;

Τίποτα ή μάλλον Ένα Μεγάλο Τίποτα. Απλώς αυτός ο εκπαιδευτικός τομέας εξαφανίσθηκε.. έτσι απλά…

Παρέλειψε, βέβαια, ίσως από άγνοια ο άνθρωπος να πει στους υπόλοιπους «πατέρες» του Έθνους (το κανονικό και όχι την εφημερίδα) για τα «όργια» που γίνονται στο ΙΕΠ και τις παράνομες διαδικασίες σε ότι αφορά τα προγράμματα ΕΣΠΑ που αφορούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα ΕΠΑΛ με πρωταγωνιστές το Τμήμα Β΄ ΙΕΠ του κ. Παύλου Μάραντου (βλέπε σχετικά άρθρα της ιστοσελίδας) και την πεφωτισμένη «διοίκηση των συνταξιούχων» του Ινστιτούτου. Όπως μας είπε στέλεχος ή μάλλον υπάλληλος που υπηρετεί στο Τμήμα Β΄ ΤΕΕ του Υπουργείου Παιδείας, καθ’ ύλη αρμόδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, η μόνη και ουσιαστική αρμοδιότητα που τους έχει εκχωρηθεί είναι να συγκεντρώνουν τα παράπονα εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων και να τα διαβιβάζουν στο Τμήμα Β΄ ΙΕΠ, όπως επίσης να κάνουν τον γραμματοκομιστή προς τις σχολικές μονάδες όσων «εκπέμπει με σοφία» το Τμήμα Β΄ ΙΕΠ για την Επαγγελματική εκπαίδευση.

Πιθανόν αυτό να συνέβη και στον κ. Δερμεντζόπουλο. Ίσως περίμενε τα «σοφά κείμενα» του ΙΕΠ για την επαγγελματική εκπαίδευση, αυτά δεν θα του πήγαν ποτέ και γι’ αυτό δεν τα περιέλαβε ποτέ στην ομιλία του. Είναι κι αυτό μία απάντηση…

Επιμύθιο

Τον κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο δεν τον γνωρίζουμε προσωπικά ως άτομο. Θεωρούμε ότι για να κάνει αυτή την πολιτική διαδρομή και να φθάσει εκεί που βρίσκεται σήμερα έχει και «σοφία» και ικανότητες.

Σε ότι αφορά, όμως, την πολιτική αλλά και ηγετική διαχείριση του Τομέα Ευθύνης που του ανατέθηκε, όπως αυτή αποτυπώνεται όχι μόνο από την ομιλία του στη Βουλή, αλλά και την Κυβερνητική εφαρμοσμένη καθημερινότητα του, είναι «αδιάβαστος» στο αντικείμενο του, αδύναμος και «ανίκανος» να εντοπίσει τις πατάτες αλλά και τις παγίδες που του σερβίρουν οι υφιστάμενοι του και κυρίως οι κ.κ. του ΙΕΠ, έχει «χειραγωγηθεί» σε ότι αφορά τον τομέα του από αυτούς τους κυρίους ενστερνιζόμενος την λάθος «αρχή» ότι το ΙΕΠ «εντέλλεται» και το υπουργείο Παιδείας «εκτελεί» αντί του ορθού «το ΙΕΠ εκφράζει απόψεις και γνώμες» και το υπουργείο Παιδείας τις εξετάζει και ενίοτε εφόσον τις θεωρεί κατάλληλες και ορθές» τις εφαρμόζει και τέλος, ίσως για δικούς του λόγους, έχει αφήσει στο απυρόβλητο του ελέγχου τη διαχείριση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ που το ΙΕΠ υλοποιεί, όχι ως προς το Τύπο αλλά τη «Ουσία» και τα οικονομικά τους Στοιχεία, αφού με αυτά τα προγράμματα διακινούνται τεράστια ποσά.

Για τους λόγους αυτούς, η στήλη τον θεωρεί «επικίνδυνο» για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Όπως είπε και κάποιος σοφός, που διαφεύγει το όνομά του τη στιγμή που αυτά γράφονται, «Η Παιδεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αφεθεί στα χέρια ολίγων, έστω κι αν θεωρούν τον εαυτό τους πεφωτισμένο».

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Ακολουθεί το κείμενο της ομιλία του κ. Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, στην Ελληνική Βουλή με την ιδιότητα του υφυπουργού παιδείας στην τελευταία σύνοδο της για την παροχή εκ νέου ψήφου εμπιστοσύνης στην δικομματική Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου. Το κείμενο, που πιθανόν βασίζεται σε σχετικό δελτίο τύπου, «αλιεύθηκε» από εκπαιδευτική Ιστοσελίδα (esos) που συνήθως παίρνει κατ’ αποκλειστικότητα όλες τις νέες ειδήσεις του ΥΠΑΙΘ και τελευταίως διακρίνεται για την συστηματική προβολή Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας, κ.κ.. Ανδρέα Λοβέρδου και Αλ. Δερμεντζόπουλου.

«Γέφυρες» στους εκπαιδευτικούς-Επικίνδυνες οι υποσχέσεις της αντιπολίτευσης

«Πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε τις υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού το συντομότερο δυνατό»

«Γέφυρες» προς τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς και τους συνδικαλιστές τους έριξε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, ενώ χαρακτήρισε ψεύτικες και επικίνδυνες τις υποσχέσεις της αντιπολίτευσης.

Παράλληλα ανακοίνωσε πως οι 15.000 θέσεις εκπαιδευτικών που γίνεται προσπάθεια να προκηρυχθούν μέσω ΑΣΕΠ αφορούν 10.000 στην Α’ βάθμια και Β’ βάθμια Εκπαίδευση και 5.000 στην Ειδική Αγωγή.

«Τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στο μέλλον, χωρίς να έχουμε στο πλευρό μας αυτούς που βρίσκονται μέσα στις σχολικές αίθουσες. Τους εκπαιδευτικούς. Τον δάσκαλο και τον καθηγητή, που παρά τις αντίξοες οικονομικά συνθήκες στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και δίνουν και την ψυχή τους για να διδάξουν τα παιδιά μας», είπε χαρακτηριστικά για τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς ο υφυπουργός Παιδείας, ενώ για τους συνδικαλιστές σημείωσε:

Δίπλα μας έχουμε όμως και τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα τις ομοσπονδίες της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ, της ΟΙΕΛΕ, τους οποίους θεωρούμε συνεργάτες μας και όχι ανταγωνιστές ή αντιπάλους.

Βρισκόμαστε σε διαρκή διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς φορείς, άλλες φορές με διαφωνία και άλλες φορές με συμφωνία, αλλά πάντοτε πιστεύοντας ότι ο γόνιμος διάλογος και η ειλικρινής διάθεση συνεργασίας μας με αυτούς, μπορούν να βελτιώσουν τα σχολεία, αλλά και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, που και τα δύο αποτελούν κοινό μας στόχο.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ

Ο κ. Δερμεντζόπουλος ανακοίνωσε πως:

Α. Πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε τις υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού το συντομότερο δυνατό και με στοχευμένες παρεμβάσεις να προλάβουμε και να θεραπεύσουμε παθογένειες του συστήματος, κυρίως μέσα από μια διαρκή προσπάθεια επίλυσης των σοβαρών ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Β. Η μεγάλη προσπάθεια μέσα στη σχολική χρονιά που διανύουμε είναι η διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών στη Α’ βάθμια και Β’ βάθμια Εκπαίδευση και 5.000 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Γεγονός που επιλύει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

bullying

Γ. Προετοιμάζουμε το έδαφος και για άλλες δράσεις που θα ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε ζητήματα όπως το bullying, με σκοπό να εξαλείψουμε τα ψήγματα τέτοιων περιπτώσεων που διαπιστώνονται σποραδικά στο χρόνο σε ελληνικά σχολεία και γειτονιές.

Αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Δ. Στοχεύουμε άμεσα και προγραμματίζουμε διαρκή διάλογο που θα αφορά σε αλλαγές στο πιο σημαντικό και ευαίσθητο κομμάτι της Παιδείας μας, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ειδική Αγωγή

Ε. Καταθέσαμε και τίθεται σε συζήτηση στη Βουλή σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Έρευνας και της Τεχνολογίας στη Χώρα μας. Επίσης, πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη νομοθετική πρόταση που θα αφορά έναν ευαίσθητο τομέα της Εκπαίδευσης, την Ειδική Αγωγή.

Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

Ζ. Προσπαθούμε όμως να δώσουμε στην Παιδεία μας και προστιθέμενη αξία. Για αυτό το λόγο δίνουμε βαρύτητα στην επέκταση του θεσμού των πρότυπων-πειραματικών σχολείων σε ολόκληρη την Ελλάδα, όπως και των μουσικών-καλλιτεχνικών σχολείων. Τα στηρίζουμε πιστεύοντας ότι τα σχολεία αυτά αποτελούν την «ατμομηχανή» για τη συνολική αναβάθμιση της Εκπαίδευσής μας.

Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Η. Στηρίζουμε και ενισχύουμε τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, πιστεύοντας ότι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην προστασία του περιβάλλοντος, θα αποτελέσει το εχέγγυο για ένα καλύτερο μέλλον, όχι μόνο για τον τόπο μας, αλλά για ολόκληρο τον πλανήτη, δημιουργώντας παράλληλα πυρήνες ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών.

Σχετικά με τις θέσεις της αντιπολίτευσης ο υφυπουργός σημείωσε τα εξής:

1. Μελετώντας και αναζητώντας την πρόταση και τη θέση της Αντιπολίτευσης, και κυρίως της αξιωματικής, στο θέμα της Παιδείας βρέθηκα κυριολεκτικά σε αδιέξοδο, καθώς είχα να αντιμετωπίσω είτε ευχολόγια και αοριστολογίες, είτε ανεδαφικότητες και ασυναρτησίες, που γυρίζουν την Παιδεία δεκαετίες πίσω. Κυρίως δε ψεύτικες υποσχέσεις και ως εκ τούτου επικίνδυνες.

2. Όπως και στην Οικονομία, σύμφωνα με την ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ, έτσι και στην Παιδεία, οι εξαγγελλόμενες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν εφαρμογή, ούτε σε πραγματικό χρόνο, ούτε σε πραγματικές χώρες, γιατί πολύ απλά, χρόνος τους είναι το πολύ κακό μας παρελθόν και χώρος τους είναι η χώρα των παραμυθιών, η χώρα μιας επικίνδυνης ουτοπίας.

Τι έχουμε κάνει …

Σχετικά με τις μέχρι τώρα ενέργειες της νυν πολιτικής ηγεσίας ο κ. Δερμεντζόπουλος υπογράμμισε:

Η σημερινή πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της προ τετραμήνου, παρέλαβε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό περί τις 127.000, ενώ οι εκπαιδευτικές ανάγκες ανέρχονται στις 150.000. Με απλές μαθηματικές πράξεις γίνεται κατανοητό ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς διαπιστώσαμε την ύπαρξη περίπου 22.500 κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και πιστώσεις μόλις για 2.000 αναπληρωτές από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Πρώτιστο χρέος μας ήταν να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από τις 11 Σεπτεμβρίου. Μέσα από συντονισμένες δράσεις, με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, με τη μείωση των αποσπάσεων σε φορείς στους απολύτως αναγκαίους αριθμούς και την πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού και τις παράλληλες αναθέσεις, πετύχαμε να ανοίξουν όλα τα σχολεία. Με κενά όμως, τα οποία ακόμα και σήμερα συμπληρώνουμε. Η διαδικασία αποστολής αναπληρωτών εκπαιδευτικών συνεχίζεται και τα σχολεία μας λειτουργούν σήμερα ικανοποιητικά με τα λιγότερα δυνατά κενά και με συνεχή παρακολούθηση από εμάς της πορείας κάλυψής τους.

Όλα τα σχολεία την 11η Σεπτεμβρίου οφείλαμε και καταφέραμε να διαθέτουν πληρότητα σε βιβλία και σε υπόλοιπη υλικοτεχνική υποδομή. Πολύ πιο έγκαιρα από κάθε άλλη χρονιά.

Παράλληλα, μέσα στο καλοκαίρι προχωρήσαμε σε μια σειρά από στοχευμένες παρεμβάσεις, προκειμένου να βελτιώσουμε το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, να διορθώσουμε αδυναμίες του, για τον τρόπο προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο, ενώ δρομολογούμε και βελτιώσεις στην Τράπεζα Θεμάτων. Η πολιτική έχει συνέχεια και εμείς παραλαμβάνοντας το Νέο Λύκειο σε λειτουργία, προχωρήσαμε σε βελτιώσεις, οι οποίες δεν αλλοίωναν το πνεύμα του νόμου.

Παρόλο που κάποιοι μέσα σε αυτή την αίθουσα διαφωνούν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και γενικότερα σε κάθε είδους αξιολόγηση, εμείς προχωρούμε στην αξιολόγηση, η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, σεβόμενοι πρωτίστως το αίτημα της Κοινωνίας, η οποία στο σύνολό της την επιζητά.

Το σχολείο δεν πρέπει, και δεν μπορεί, να είναι χώρος μετάδοσης μόνο στείρας γνώσης και διαχείρισης προσωπικού. Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε η ονομασία του Υπουργείου να αλλάξει σε Υπουργείο Εκπαίδευσης. Πεποίθησή μας αποτελεί ότι η Παιδεία δεν είναι μονοσήμαντη. Το σχολείο πρέπει να προετοιμάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παιδιά για την έξοδό τους στην ανοιχτή κοινωνία. Πρέπει να καλλιεργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες με κοινωνική ευαισθησία και όρεξη για γνώση.

Στο πλαίσιο αυτό το Κοινωνικό Σχολείο ανοίγει τα φτερά του, καθώς είναι υποχρέωση της εκπαίδευσης να μπει στην κοινωνία. Το σχολείο να είναι οργανικό κομμάτι της και να δημιουργεί με αυτή σχέση αμφίδρομη. Να καλλιεργεί στα παιδιά τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, την αγάπη στον άνθρωπο, να προάγει την ανάπτυξη του πολιτισμού, του αθλητισμού, της ευγενούς άμιλλας, της αλληλεγγύης.

Καθιερώσαμε στο πλαίσιο αυτό μια σειρά από δράσεις, όπως την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με παράλληλες αθλητικές δραστηριότητες και συζήτηση επίκαιρων κοινωνικών θεμάτων. Φέτος το θέμα ήταν ο ρατσισμός και η ξενοφοβία και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.

Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία θέσαμε σε εφαρμογή πρόγραμμα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο, αλλά και πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "