Στον πηγαιμό για ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, η Δυσορθογραφία και το «εύδρομο» των ΦΑ, ο «Κορδομένος» για τον γόνο του συνδικαλιστής και η «παράκαμψη»…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική


Άλλη μία επανάληψη της ιλαροτραγωδίας που ονομάζεται «Πανελλαδικές Εξετάσεις για ΑΕΙ & ΑΤΕΙ». Εισακτέοι ακόμη και υποψήφιοι που απλώς έγραψαν το όνομά τους στην «κόλα», προς δόξα της ποιότητας του Λυκείου του κ. Γαβρόγλου. Το αιώνιο ερώτημα, όμως, παραμένει.

Υπάρχει τρόπος «παράκαμψης» του συστήματος, πέρα από τη δόλια αντιγραφή, που έτσι κι αλλιώς είναι εύκολα αντιληπτή ή όχι;

Είναι παράδοξο ή όχι, υποψήφιος να γράφει με δύο διαφορετικούς χαρακτήρες και διαφορετικά στυλό ή ακόμη όλοι οι ανθυποψήφιοι σε αίθουσα εξετάσεων να παρουσιάζουν το ίδιο ακριβώς κείμενο στα γραπτά τους;

Είναι πραγματικά «Άτομα με Μαθησιακές Δυσκολίες», όλοι όσοι συμμετέχουν στις εξετάσεις ως ΦΑ (κατηγορία Φυσικώς Αδυνάτων) και τι ρόλο παίζουν οι πανίσχυροι εκπαιδευτικοί συνδικαλιστές, όταν συμμετέχουν στις εξετάσεις τα τέκνα τους;

Υπάρχουν τελικά τρόποι παράκαμψης των κανόνων του θεωρούμενου ως ποιο αδιάβλητου συστήματος στην Ελλάδα, των «Πανελλαδικών Εξετάσεων», από αυτούς που τάχθηκαν να φυλάνε Θερμοπύλες;

Οι απαντήσεις στο κείμενο που ακολουθεί…

--------------------

Οι «συνδικαλιστικοί ήρωες», τα τέκνα τους και το «θαύμα» των διαγνώσεων «ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών» στο παρά πέντε πριν τις εξετάσεις για τα ΑΕΙ.

Στην Ελλάδα το «σύστημα» φροντίζει τα παιδιά του. Η αρχή έγινε το 1948, όταν τα παιδιά της τότε αριστοκρατίας, και της οικονομικής και πολιτικής ελίτ, ηλικίας από 17 έως 40 ετών, συγκεντρώθηκαν σ’ένα πλοίο και μεταφέρθηκαν για την προστασία τους στην Γαλλία, αφού όπως ειπώθηκε αργότερα αποτελούσαν το λαμπρό μέλλον της Ελλάδας και δεν έπρεπε να πολεμήσουν στον «εμφύλιο» που είχε ξεσπάσει για να μην σκοτωθούν.

Στην θέση τους επιστρατεύθηκαν τα παιδιά των λαϊκών τάξεων που θεωρήθηκαν αναλώσιμα. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά, και καταγραμμένα ιστορικά. Αυτά τα 2.860 νεαρά άτομα που «διασώθηκαν» με ιδιαίτερη φροντίδα, μετεξελίχθηκαν σταδιακά σ’ αυτό που ονομάζεται οικονομική, γραφειοκρατική, πνευματική και πολιτική ελίτ της Ελλάδας η οποία μας κυβερνά από την δεκαετία του ’50 μέχρι σήμερα, μ την βοήθεια πάντα βέβαια των λαϊκών τάξεων που θυσιάσθηκαν για το καλό της χώρας και κυρίως για το καλό τους.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην ευγονική των ζώων, όπως π.χ. στον εξευγενισμό της ράτσας αλόγων, στον οποίο επιλέγονται τα κορυφαία σε βιολογικούς χαρακτήρες αρσενικά και θηλυκά ζώα, προκειμένου να μεταφέρουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στους απογόνους τους. Τα υπόλοιπα «κοινά» ζώα αφήνονται στην ρουτίνα της καθημερινότητάς τους, αποδεχόμενα έτσι κι αλλιώς τους ρόλους που τους αναθέτουν οι ιδιοκτήτες τους σαν υποζύγια. Σ’ αυτό δεν έχουν καμία άλλη επιλογή.

Η «ευγονική του συστήματος» σαν μέσο επιλεκτικής ανέλιξης στις ελίτ κάστες της ελληνικής κοινωνίας…


Μέχρι πριν δύο-τρις δεκαετίες περίπου, βασικός στόχος των ελλήνων γονέων ήταν τα τέκνα τους να αποκτήσουν πανεπιστημιακό πτυχίο. Αυτό τους αρκούσε τόσο για την επαγγελματική αποκατάσταση, όσο και την κοινωνική καταξίωση και ανέλιξή τους.

Στην περίπτωση που παρά τις προσπάθειες γονέων και τέκνων-μαθητών ο στόχος της εισαγωγής σε ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ δεν κατακτιόταν, ειδικά στις δύσκολες και πολύ επιθυμητές ειδικότητες των Μηχανικών και της Ιατρικής, υπήρχε πάντα η διέξοδος των σπουδών εξωτερικού, αρχικά στην Ιταλία και σχετικά πρόσφατα (τα τελευταία 30 χρόνια) στις βαλκανικές χώρες.

Αυτά για την λαϊκή πλέμπα, γιατί οι οικονομικές και πολιτικές ελίτ και ειδικά αυτές που για πολλούς λόγους τους είχε ξεφύγει η λύση του «Αμερικάνικου Κολεγίου» και των ειδικών εκπαιδευτικών προνομίων του, επέλεγαν χώρες με πολύ υψηλό εκπαιδευτικό επίπεδο, όπως Γαλλία, ΗΠΑ, Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία.

Τα τελευταία, βέβαια, χρόνια τα ιδιωτικά «κολέγια», δηλαδή τα ιδιωτικά άτυπα πανεπιστήμια που ξεφύτρωσαν σχεδόν σε όλη την χώρα και η απόκτηση πτυχίων ΑΕΙ του εξωτερικού μέσα απ’ αυτά έδωσε μία λύση στην «θρησκευτικού εμονικού χαρακτήρα» επιθυμία των γονέων για την απόκτηση πανεπιστημιακού τίτλου από τα παιδιά τους.

Οι σπουδές, όμως, στο εξωτερικό ή στα ιδιωτικά κολέγια της χώρας στοιχίζουν για πολλούς και διαφόρους λόγους ακριβά, κάτι που ανέχεται πλέον μόνο η λαϊκή μάζα, κάνοντας, όπως λέει και ο λαός «το σκατό της παξιμάδι» και υπομένοντας κυριολεκτικά μέχρι θανάτου την δική της ποιότητα ζωής που σε πολλές περιπτώσεις φθάνει στα όρια της εξαθλίωσης, προς χάριν πάντα της ανέλιξης των τέκνων τους.

Τα «στελέχη» του συστήματος και η γνωστική στόχευση…

Τα «στελέχη», όμως, του συστήματος σε όλες τις εκφάνσεις του στην ζωή αυτής της χώρας, - συνδικαλιστές, στελέχη του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, γιατροί, δικηγόροι, κλπ-, από την μία πλευρά δεν θέλουν ή δεν ανέχονται ή ακόμη και δεν αντέχουν να υποβαθμίσουν την προσωπική τους ευμάρεια στην καθημερινότητα της ζωής κι από την άλλη γνωρίζουν ότι πλέον δεν «μετρά» σε τίποτα ο βασικός πανεπιστημιακός τίτλος, αλλά οι μεταπτυχιακές σπουδές. Επιλέγουν λοιπόν οι γόνοι τους να σπουδάσουν σε ελληνικά ΑΕΙ και αν είναι δυνατόν δίπλα στο σπίτι τους και στην συνέχεια να «πληρώσουν» για τις μεταπτυχιακές σπουδές τους, εστιάζοντας συνήθως μάλιστα σε κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού που προσδίδουν πολύ μεγάλο κύρος στους τίτλους που αποκτώνται…

Το πρώτο βήμα που πρέπει να υλοποιηθεί, σ’ αυτόν τον σχεδιασμό είναι τα τέκνα τους να πετύχουν κατ’ αρχήν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, εύκολο στην πράξη επιχείρημα με την υπάρχουσα κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος, στο οποίο αρκεί η παράδοση της «κόλας» για εισαχθεί κάποιος υποψήφιος σε ένα από τα ΑΕΙ ή ΤΕΙ της περιφέρειας, σχετικά δύσκολο, όμως, να εισαχθεί ην επιθυμητή σχολή, «δίπλα» στο σπίτι τους.

Όχι βέβαια, ότι δεν τους στοιχίζει η εισαγωγή των τέκνων τους σε κάποιο ΑΕΙ, αφού λόγο της ποιότητας του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος, το «φροντιστήριο» είναι απαραίτητο και μάλιστα πληρωμένο με «μαύρα» χρήματα.


Η «παράκαμψη» του ανταγωνισμού των πανελλαδικών εξετάσεων… μέσα από τις τρύπες του…

Η μόνη σταθερά που υπάρχει στο ελληνικό σύστημα και την οποία κανείς μέχρι τώρα πολιτικός δεν έχει τολμήσει να την αλλάξει ή καταργήσει είναι ο θεσμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων» στις οποίες πρέπει υποχρεωτικά να συμμετάσχει κάποιος προκειμένου μέσα από τον ανταγωνισμό να μπορέσει να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΑΕΙ & ΤΕΙ). Εξαιρούνται μαθητές με πολύ βαριές βιολογικές παθήσεις που εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε ποσοστό 5% πέραν του προβλεπόμενου αριθμού εισακτέων, με βάση μόνο τον βαθμό του απολυτηρίου τους.

Υπάρχουν όμως και άλλες διατάξεις με τις οποίες καθορίζονται κατηγορίες υποψηφίων που διεκδικούν θέση στα ΑΕΙ και ΑΕΙ σε ειδικές κατηγορίες, στις οποίες ανταγωνίζονται μεταξύ τους, στοχεύοντας στο ποσοστό εισακτέων που τους «ανήκει», συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους και όχι με τον συνολικό αριθμό εισακτέων. Θεσμοθετήθηκαν ως επιβράβευση των μαθητών που μέσα από τις δυσκολίες της ζωής επιμένουν να αναζητούν τη γνώση, όπως π.χ. οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων (ΑΕΙ & ΑΤΕΙ) ή οι μαθητές απόφοιτοι των ΕΠΑΛ για τους οποίους υπάρχει ειδική κατηγορία εισαγωγής στα ΑΤΕΙ.

Στην Ελλάδα, βέβαια, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και οι κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές και συνδικαλιστικές ελίτ έχουν μάθει να εντοπίζουν και εκμεταλλεύονται κάθε «τρύπα» που παρουσιάζεται στο «σύστημα» προς όφελός τους, ακόμη κι αν αυτή θεσμοθετήθηκε για λόγους «δικαιοσύνης» και ίσων ευκαιριών στο κοινωνικό σύνολο.

Η περίπτωση των Εσπερινών σχολείων και των αποφοίτων τους…

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ειδική κατηγορία των μαθητών νυκτερινών σχολείων, με το ειδικό ποσοστό (2%) εισαγωγής στα ΑΕΙ& ΑΤΕΙ. Οι απόφοιτοι αυτής της κατηγορίας Λυκείων ανταγωνίζονται μεταξύ τους και μόνο για την κατάληψη μίας από τις θέσεις στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που ορίζει το ποσοστό του 2% επί του συνόλου των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η ιδιαιτερότητα των Εσπερινών Λυκείων σε σχέση με τα ημερήσια είναι η μάλλον ήταν ότι η διάρκεια σπουδών τους ήταν 4 χρόνια και όχι 3, όπως στα ημερήσια. Βέβαια, είναι παγκοίνως γνωστό ότι ένας πολύ καλά προετοιμασμένος απόφοιτός τους, έχει την δυνατότητα να εισαχθεί στην Σχολή της αρεσκείας του, λόγο του πολύ ισχνού ανταγωνισμού που αναπτύσσεται μεταξύ των ανθυποψηφίων του και της σχετικά χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης που παρέχεται σ’ αυτά.

Παρόλα αυτά, το ωράριο λειτουργίας τους, η 4τραετής διάρκεια των σπουδών τους και η απαίτηση οι μαθητές τους να εργάζονται, ήταν ανασταλτικός παράγοντας για γονείς και μαθητές με φιλοδοξίες ανέλιξης προκειμένου να εγγραφούν και φοιτήσουν σ’ αυτά. Όλα αυτά βέβαια, μέχρι το τρέχον σχολικό έτος, γιατί από τον Σεπτέμβριο του 2018 τα Εσπερινά Λύκεια και ΕΠΑΛ γίνονται κι αυτά τριετή. Αυτό, όμως είναι άλλη ιστορία.

Για να επανέλθουμε, όμως, το προνόμιο του 2% με εσωτερικό μόνο ανταγωνισμό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αποτέλεσε αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές και συνδικαλιστικές ελίτ, που εγκαίρως διέγνωσαν τις ευκαιρίες για τα «αγαπημένα» τέκνα τους. Βέβαια, για να πετύχουν στον στόχο τους βρήκαν ως συνεργάτες «επίορκους» Διευθυντές Εσπερινών Σχολείων και Διευθυντές Εκπαίδευσης που από την πλευρά τους καταπάτησαν κάθε νομοθετική διάταξη διαφάνειας και ισόνομης διαχείρισης και μεταχείρισης των μαθητών τους.

Ο «θρύλος», λέει ότι εκκινητής του ΜΕΓΑ Κόλπου ήταν γιατρός της Δυτικής Αθήνας και τοπικός πολιτικός (δημοτικός σύμβουλος), μετά από αναλυτικές επεξηγήσεις και προτροπή Διευθυντή Εκπαίδευσης και συνεργασία Διευθυντή Εσπερινού Σχολείου.

Ο γιατρός-γονιός, είχε το όραμα ο γιός του να γίνει γιατρός προκειμένου πέραν των άλλων να του «κληρονομήσει» το πολύ πλούσιο πελατολόγιό του. Επιστήμονας ο άνθρωπος, αλλά και ρεαλιστής είχε διαγνώσει ότι ο γιός του παρά το πολύ εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης που του παρείχε (φροντιστήριο από την Γ΄ Δημοτικού) δεν παρείχε τα εχέγγυα να αριστεύσει στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δηλαδή δεν είχε τις πνευματικές και γνωστικές ικανότητες για να «γράψει» άριστα προκειμένου να εισαχθεί σε κάποια ιατρική σχολή της χώρας.

Αν και είχε ως εναλλακτική λύση τις σπουδές στο εξωτερικό, απευθύνθηκε στον τότε Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης της περιοχής του, με τον οποίο ήταν ομοϊδεάτες και συναγωνιστές «εν όπλοις», κομματικά και πολιτικά, ζητώντας του γνώσεις και απόψεις επί του θέματος. Ο κύριος Διευθυντής ήταν απόλυτα κατατοπιστικός και αφοπλιστικός. Η λύση για το πρόβλημα που ταλάνιζε τον γιατρό για το μέλλον του γιού του, ονομάζονταν Εσπερινό Λύκειο.

Ακολουθώντας τις οδηγίες του, ο ντόκτορας της ιστορίας, ζήτησε και πέτυχε μεταγραφή του γιού του από την Τρίτη τάξη του ημερήσιου Λυκείου στο οποίο φοιτούσε, στο εσπερινό που λειτουργούσε δίπλα σ’ αυτό. Δύο μικρές λεπτομέρειες στην υπόθεση:

α) το υποχρεωτικό της εργασίας του μαθητή προκειμένου να γίνει δεκτή η μετεγγραφή του, που θα έπρεπε να πιστοποιηθεί με βεβαιώσεις εργοδότη, τοπικής υπηρεσίας του υπουργείου εργασίας και του ΙΚΑ, παρακάμφθηκε με υπεύθυνη δήλωση του πατρός γιατρού που έγινε ασμένως δεκτή από τον μεγαλόκαρδο Διευθυντή του Εσπερινού Λυκείου.

β) Η μετεγγραφή του μαθητή από την Γ΄ Τάξη του ημερήσιου Λυκείου στην Δ΄ Τάξη του Εσπερινού, έγινε 2,5 μήνες πριν την λήξη του σχολικού έτους, αν και ο νόμος όριζε ότι αυτή δεν μπορεί να γίνει μετά τον Νοέμβριο του ίδιου σχολικού έτους, δηλαδή θα έπρεπε να είχε γίνει 4 μήνες πριν ή 7 μήνες πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς. Η μετεγγραφή έγινε δεκτή κατ’ εξαίρεση από τον Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης χωρίς καμία ένσταση.

Τελικά, ο συγκεκριμένος μαθητής, γόνος του ντόκτορα της ιστορίας, έδωσε εξετάσεις στην ειδική κατηγορία του 2% των εσπερινών Λυκείων και «πέρασε» στην Ιατρική Αθηνών με μέσο βαθμό εισαγωγής 15,4, την στιγμή που ο βαθμός του τελευταίου εισαχθέντος στην ίδια Ιατρική Σχολή, από τους απόφοιτους των ημερήσιων σχολείων ήταν 19,7.

Το «ΜΕΓΑ ΚΟΛΠΟ», ακολουθώντας το «λαμπρό» δίδαγμα του πρωτοπόρου «ντόκτορα», επεκτάθηκε σταδιακά σε άλλα 12 Εσπερινά Λύκεια της Δυτικής, Βορειοδυτικής και Κεντρικής Αθήνας, λειτούργησε για αρκετά χρόνια, «εξυπηρετώντας και καλύπτοντας» τις ανάγκες αποκατάστασης γόνων, δημοτικών αρχόντων, επιχειρηματιών, τοπικών πολιτικών, γιατρών, μηχανικών, δικηγόρων και συνδικαλιστών, κομματικών στελεχών, ενίοτε δε και εκπαιδευτικών, έως ότου Διευθύντρια ενός απ’ αυτά, αγανακτώντας για το εύρος της συγκεκριμένης μεθόδευσης και της επιλεκτικής χρήσης του από έχοντες και κατέχοντες, προχώρησε σε καταγγελίες πρώτα στις προϊστάμενες αρχές της και στο Υπουργείο Παιδείας και στην συνέχεια μη βλέποντας ανταπόκριση στην Εισαγγελία Αθηνών.

Τελικά οι Διευθυντές των συγκεκριμένων Εσπερινών Λυκείων, αν και παραπέμφθηκαν πειθαρχικά και ποινικά με κακουργηματικές κατηγορίες, «αθωώθηκαν» μετά από προσωπική παρέμβαση αρχηγού φιλεργατικού και φιλολαϊκού πολιτικού κόμματος, του οποίου ήταν σημαντικά μέλη και στελέχη οι 8 από τους 12 παραπεφθέντες.

Μετά από αυτή την ιστορία το Υπουργείο Παιδείας καθόρισε ότι οι μετεγγραφές μαθητών από την Γ΄ Τάξη των ημερήσιων Λυκείων στην Δ΄ Τάξη των Εσπερινών μπορούσαν να γίνουν υποχρεωτικά στην αρχή της Σχολικής χρονιάς και μόνο. Σημειώνεται ότι στη πρόσφατη, με τον τελευταίο εκπαιδευτικό νόμο, μείωση της διάρκειας σπουδών των Εσπερινών Λυκείων και ΕΠΑΛ από 4ετή σε 3ετή, δεν περιλαμβάνει ή μάλλον δεν γίνεται καμία αναφορά και αντιστοιχία στα προνόμια της ειδικής κατηγορίας των υποψηφίων αποφοίτων του και στο ποσοστό εισαγωγής τους 2% επί του συνολικού ποσοστού εισακτέων σε ΑΕΙ & ΑΤΕΙ, με ότι κι αν αυτό σημαίνει.


Η κατηγορία των Φυσικών Αδυνάτων (ΦΑ) τα «προνόμια» της και εκμετάλλευση τους από τους «γνώστες»…

Η κατηγορία ΦΑ, όπως ευφυώς ονομάζεται, αφορά τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αν θέλετε Μαθησιακές Δυσκολίες, όπως είναι ο επιστημονικός όρος, είτε μεταφοράς και εμπέδωσης της γνώσης, είτε έκφρασής της από τους μαθητές. Για τον λόγο αυτό έχει προβλεφθεί από το νόμο η ειδική μεταχείρισή τους από το εκπαιδευτικό σύστημα με κυριότερη τις «προφορικές εξετάσεις» τους σε όλα τα επίπεδα, ακόμη και στις απολυτήριες και τις Πανελλαδικές.

Η ποιο γνωστή υποκατηγορία ΦΑ είναι οι δυσλεκτικοί, σταδιακά, όμως αναγνωρίσθηκαν και άλλες.

Μαθησιακές Δυσκολίες…

«Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας γενικευμένος όρος που περιγράφει μια μεγάλη ομάδα πολύμορφων δυσκολιών οι οποίες εκδηλώνονται με ένα ευρύ φάσμα γλωσσικών διεργασιών και αναφέρεται στη λειτουργία και εκμάθηση της ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής, της κατανόησης και των μαθηματικών. Αυτά τα προβλήματα είναι εγγενή στο άτομο, θεωρούνται ότι υπάρχουν εξαιτίας της δυσλειτουργίας του κεντρικού νευρικού συστήματος και είναι δυνατόν να εκδηλώνονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Μαζί με τις Μαθησιακές Δυσκολίες είναι δυνατόν να συνυπάρχουν προβλήματα αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς, κοινωνικής αντίληψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης τα οποία όμως από μόνα τους δεν προσδιορίζουν μια Μαθησιακή Δυσκολία. Επίσης οι Μαθησιακές Δυσκολίες μπορούν να παρατηρούνται ταυτόχρονα με άλλα προβλήματα (π.χ. λειτουργική αδυναμία αισθήσεων, νοητική υστέρηση, σοβαρή συναισθηματική διαταραχή) ή με εξωγενείς επιρροές (πολιτισμικές διαφορές, υστερημένο γλωσσικό περιβάλλον, ανεπαρκής ή ακατάλληλη εκπαίδευση), δεν είναι όμως αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών ή επιρροών» (dyslexiacenters.gr).

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: 1) Γενικές & 2) Ειδικές.

1). Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Συνήθως Δευτερογενείς - Εξωγενείς - Περιβαλλοντικής Αιτιολογίας. Οφείλονται σε αρνητικούς ψυχο-εκπαιδευτικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, σε έλλειψη προσπάθειας, σε χαμηλό ΙQ ή σε σημαντικές αισθητηριακές ή εγκεφαλικές βλάβες οι οποίες σχετίζονται με τη διαταραχή, (π.χ. αν δεν βλέπει, δεν θα μπορεί να διαβάσει κανονικά).  Οι μαθητές με Γενική Μαθησιακή Δυσκολία υστερούν γενικά σε όλα τα μαθήματα και στα προφορικά και στα γραπτά, και στα θεωρητικά-φιλολογικά και στα πρακτικά.

2. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία): Πρωτογενείς - Βιολογικής αιτιολογίας Μαθησιακές Δυσκολίες, στις οποίες το παιδί υστερεί μόνον σε ορισμένα είδη μαθημάτων. Προϋποθέτουν: 

α. Κανονική ή ανώτερη ευφυΐα ή τουλάχιστον όχι χαμηλή, 

β. Βιολογικο-νευρολογικά αίτια, που είναι κυρίως κληρονομικά. Δηλαδή, γεννιούνται με Δυσλεξία, κλπ, δεν προκαλούνται από το περιβάλλον. Η Δυσλεξία και η Δυσορθογραφία είναι οι συχνότερες Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα Σύμφωνα με το DSM-IV (Διαγνωστικό Εγχειρίδιο της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής

γ. Μαθησιακές Δυσκολίες μη προσδιοριζόμενες αλλιώς

Σύμφωνα με το  διαγνωστικό εγχειρίδιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας έχουμε:

1) Ειδική Διαταραχή Ανάγνωσης (Δυσλεξία)

2) Ειδική Διαταραχή Ορθογραφίας (Δυσορθογραφία)

3) Ειδική Διαταραχή Αριθμητικών Ικανοτήτων (Δυσσαριθμησία)

4) Μικτή Διαταραχή Σχολικών Ικανοτήτων

Οι μαθητές με Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία υστερούν μόνον σε ορισμένα μαθήματα, π.χ. είναι πολύ καλύτεροι στα πρακτικά μαθήματα και στα προφορικά, ενώ υστερούν σημαντικά στα θεωρητικά-φιλολογικά και στα γραπτά, γι’ αυτό και εξετάζονται προφορικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες δεν μπορεί να οφείλονται ούτε σε τεμπελιά (ο τεμπέλης είναι τεμπέλης σε όλα), ούτε στις ίδιες αιτίες που προκαλούν τις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες (διότι αν οφειλόταν στις προαναφερθείσες αιτίες, τότε θα ήταν ίδιες με τις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες). (dyslexiacenters.gr)

Χρόνος εμφάνισης και διάγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών…

Σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία και τους ειδικούς, οι Μαθησιακές Δυσκολίες, ενυπάρχουν στα άτομα ακόμη και από τη γέννησή τους, αυτό που ποικίλει είναι η ηλικία που εκδηλώνονται σαφώς και γίνονται αντιληπτές και σπάνια είναι επίκτητες, ειδικά μετά από ένα βιολογικό ή ψυχολογικό ή ψυχιατρικό του ατόμου, όπως π.χ. ένα εγκεφαλικό που δημιουργεί προβλήματα στον εγκέφαλο. Γενικά ακόμη και στη χώρα μας είναι επιστημονικά παραδεκτό, ότι οι Μαθησιακές Δυσκολίες δίνουν δείγματα ύπαρξής τους, αμέσως σχεδόν με την ένταξη του ατόμου στο εκπαιδευτικό σύστημα (Νηπιαγωγείο), διαγνώνονται αμέσως μόλις το άτομο περνά στο στάδιο της εκπαίδευσης με μεταφορά και εμπέδωση της γνώσης (Δημοτικό), σπανίως δε λίγο αργότερα και σε κάθε περίπτωση μέχρι την αρχή των σπουδών στο Γυμνάσιο.

Οι τρεις ποιο σημαντικές «Μαθησιακές Δυσκολίες» - Ορισμοί…

1). Δυσλεξία: «Η δυσλεξία είναι μια νευρολογική φύσεως, συχνά οικογενειακή διαταραχή που έχει σχέση με την κατάκτηση και την επεξεργασία του λόγου, ποικίλλει ως προς τον βαθμό σοβαρότητας, εκδηλώνεται με δυσκολίες στην πρόσληψη της γλώσσας και τη γλωσσική έκφραση, συμπεριλαμβανόμενης της φωνολογικής επεξεργασίας, με δυσκολία στην ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία και μερικές φορές την αριθμητική. Η δυσλεξία δεν οφείλεται σε έλλειψη κινήτρων, σε αισθητηριακές βλάβες, σε ακατάλληλη διδασκαλία ή σε απρόσφορες συνθήκες περιβάλλοντος, ωστόσο μπορεί να συνυπάρχει με αυτές τις καταστάσεις. Αν και η δυσλεξία είναι ένα πρόβλημα που το αντιμετωπίζουν τα άτομα σε όλη τους τη ζωή, κάποια δυσλεξικά άτομα συχνά ανταποκρίνονται επιτυχώς στην έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση». (Τρίγκα - Μερτικά, 2010)

2). Δυσορθογραφία: «Η Δυσορθογραφία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που εκδηλώνεται με ασυνήθιστα επίμονη δυσκολία στην απόκτηση Ικανότητας για Ορθογραφημένη γραφή, ενώ η Ικανότητα για Ανάγνωση καλλιεργείται απρόσκοπτα, αποτελεσματικά και φτάνει στο αναμενόμενο επίπεδο βάσει της ηλικίας και νοητικής ικανότητας του κάθε μαθητή». (Μαυρομμάτη, 1995, Παντελιάδου, 2000)

3). Δυσαριθμησία: «Η δυσαριθμησία είναι μια δομική διαταραχή των μαθηματικών ικανοτήτων, που έχει τις ρίζες της σε μια γενετική ή εκ γενετής διαταραχής εκείνων των τμημάτων του εγκεφάλου που είναι τα άμεσα ανατομικά - φυσιολογικά υποστρώματα της ωρίμανσης των μαθηματικών ικανοτήτων, ανάλογα με την ηλικία, χωρίς μια ταυτόχρονη διαταραχή της γενικής νοητικής λειτουργίας». (Παπαδάτος, 2005, Αγαλιώτης, 2009).

Εκπαιδευτική αντιμετώπιση των ατόμων με «Μαθησιακές Δυσκολίες»…

Η ελληνική πολιτεία, έχει θεσμοθετήσει μία σειρά μέτρων «προστασίας», ειδικής διαχείρισης και εκπαιδευτικής αντιμετώπισης των μαθητών που βεβαιωμένα έχουν «Μαθησιακές Δυσκολίες». Η βασικότερη είναι η ιδιαίτερη διαδικασία αξιολόγησής τους που είναι πάντα προφορική και ποτέ γραπτή. Με απλά λόγια οι μαθητές αυτοί, εξετάζονται στα μαθήματα που παρακολουθούν μόνο και πάντα προφορικά και ποτέ γραπτά, ακόμα και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την Εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.

Κι εκεί είναι το λεπτό σημείο, το οποίο, όπως συνήθως συμβαίνει στην Ελλάδα εμφιλοχώρησαν οι ρέκτες των παρακάμψεων του νόμου, συνδικαλιστές και επώνυμοι, κοινωνικά, πολιτικά κλπ, όπως ακριβώς συνέβη και με τα «προνόμια» των Εσπερινών Λυκείων που προαναφέρθηκαν.

Η παράκαμψη των κανόνων και οι «τυχεροί γόνοι» των εκπαιδευτικών συνδικαλιστών…

Όπως προαναφέρθηκε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι μαθητές που ανήκουν στους Φυσικά Αδύνατους (ΦΑ ή μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες) εξετάζονται μόνο προφορικά. Για τον σκοπό αυτό ορίζεται μετά από πρόταση της οικείας Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή αυτήν στην οποία ανήκουν τα σχολεία με μαθητές ΦΑ, Ειδική Εξεταστική Επιτροπή, όπως και οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν για κάθε εξεταζόμενο μάθημα σ’ αυτήν, Επιτροπή που εδρεύει και λειτουργεί σ’ένα από τα Βαθμολογικά Κέντρα που συστήνονται στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια. Οι μαθητές ΦΑ, προσέρχονται στην Επιτροπή Αυτή, εξετάζονται προφορικά στα καθορισμένα μαθήματα και ο βαθμός αξιολόγησης που παίρνουν από τους αξιολογητές-βαθμολογητές της Επιτροπής, είναι μοναδικός, δηλαδή δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση, ούτε υπόκειται στην βάσανο της αναβαθμολόγησης. Με απλά λόγια ότι βαθμό τους βάλουν οι βαθμολογητές τους, χαμηλό, υψηλό, κλπ, αυτός είναι. Σύμφωνα με γνώστες του συστήματος, οι βαθμοί που παίρνουν οι μαθητές ΦΑ, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων είναι πάνω από το μέσο όρο των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τάση προς την υψηλότερη κλίμακα.

Να θυμίσουμε ότι μέχρι τώρα ο χαρακτηρισμός ενός μαθητή ως ΦΑ και η βεβαίωση της κατηγορίας της «Μαθησιακής Δυσκολίας» του γίνονταν από τους ειδικούς των ΚΕΔΔΥ, αρμοδιότητα που με τον νέο εκπαιδευτικό νόμο περνά στα νεοϊδρυόμενα ΚΕΣΥ. Η διαφορά μεταξύ τους, είναι ότι τα δεύτερα θα στελεχώνονται από επιστημονικό ιατρικό προσωπικό και οι αποφάσεις-γνωματεύσεις τους θα στηρίζονται σε ιατρικά και ψυχιατρικά κυρίως ευρήματα σε αντίθεση με τα κοινωνιολογικά και ψυχολογικά που ίσχυαν μέχρι τώρα στα ΚΕΔΔΥ.

Να αναφέρουμε επίσης ότι η κατηγορία μαθητών ΦΑ, δεν έχει κανένα ειδικό προνόμιο εισαγωγής στα ΑΕΙ& ΤΕΙ, (π.χ. ποσοστό εισαγωγής επί του συνόλου), πέρα απ’ αυτό της προφορικής εξέτασης.

Η μόνη διαφορά γι αυτούς είναι ότι οι αξιολογητές-βαθμολογητές τους είναι από την ίδια εκπαιδευτική περιφέρεια του σχολείου τους, κάτι που υπό ορισμένες συνθήκες και προϋποθέσεις τους κάνει γνωστούς στον στενό συγγενικό κύκλο των εξεταζόμενων μαθητών, σε αντίθεση με τα γραπτά των υπόλοιπων υποψηφίων για τα οποία οι βαθμολογητές-αξιολογητές απέχουν συνήθως εκατοντάδες χιλιόμετρα, όντας παντελώς άγνωστοι.

Η εκκίνηση του Μεγάλου Κόλπου… παράκαμψης των κανόνων…


Σύμφωνα, πάλι με τον «θρύλο», ο πρώτος που παρέκαμψε το σύστημα και τους κανόνες του ήταν και σ’ αυτή την περίπτωση γιατρός, με στοχευμένη αγωνία για την εισαγωγή του γιού του στην Ιατρική Σχολή, χωρίς να συγκεκριμενοποιεί σε ποια απ’ όλες απ’ όσες λειτουργούν στην Ελλάδα.

Έχοντας γνώση, άγνωστο πως, για τις διαδικασίες εξέτασης των ΦΑ και μάλλον «πιθανολογώντας» σε βαθμό απόλυτης πίστης ότι το «αγαπημένο» τέκνο του θα μπορούσε να αποδώσει πολύ καλύτερα, δηλαδή άριστα στις προφορικές εξετάσεις ως ΦΑ, ζήτησε από τις αρμόδιες Δομές της εκπαιδευτικής περιφέρειας του σχολείου του γιού του, να τον εξετάσει για την ένταξή του σ’ αυτήν τη κατηγορία, ως ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟ.

Εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι η προσωπική ιατρική γνωμάτευσή του έπεσε διάνα, αφού η ειδική Δομή (ΚΕΔΔΥ), γνωμάτευσε ότι πράγματι ο μαθητής γιός του θα έπρεπε να ενταχθεί στην κατηγορία των μαθητών που παρουσιάζουν την μαθησιακή δυσκολία της Δυσλεξίας, αν και περιέργως κανείς από το τοπικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως π.χ. η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου φοίτησής του, ο Διευθυντής του και ο οικείος Διευθυντής β/θμιας Εκπαίδευσης δεν αναρωτήθηκαν για τον χρόνο που «βγήκε» η συγκεκριμένη γνωμάτευση, δηλαδή για ποιο λόγο ξαφνικά και μόνο έξι μήνες πριν την αποφοίτησή του μαθητή αυτός γνωματεύθηκε και πιστοποιήθηκε ως δυσλεκτικός.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Ο μαθητής έδωσε προφορικές εξετάσεις ως υποψήφιος για την εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, στην κατηγορία ΦΑ, αρίστευσε και «πέρασε» στην Ιατρική Σχολή, σύμφωνα με την επιθυμία και τον σοφό «προγραμματισμό» του πατέρα του γιατρού.

Οι εκπαιδευτικοί-συνδικαλιστές και η επιτυχία των γόνων τους ως ΦΑ στις εξετάσεις για ΑΕΙ & ΑΤΕΙ…

Την «πρωτιά» του διδύμου Γιατρού & Υιού την ακολούθησαν και άλλα δίδυμα της μεσοαστικής τάξης, της ίδιας εκπαιδευτικής περιφέρειας, που κανείς δεν γνωρίζει αν ήταν τυχαία, δηλαδή αν τα παιδιά ήταν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες από την αρχή της εκπαιδευτικής ζωής τους ή τουλάχιστον από τις αρχές της φοίτησής τους στο γυμνάσιο, ή αυτές ήταν επίκτητες, δηλαδή παρουσιάσθηκαν ξαφνικά, στο τέλος της φοίτησής τους στο Λύκειο.

Αν και υπάρχουν αρκετές αν μη τι άλλο περίεργες περιπτώσεις και συμπτώσεις, η στήλη θα αναφερθεί μόνο σε δύο απ’ αυτές στα οποία στα δίδυμα ο γονιός τυγχάνει να είναι επώνυμος και ισχυρός συνδικαλιστής στο εκπαιδευτικό σύστημα, υπηρετώντας μάλιστα σε οργανική θέση της ίδιας με την πρώτη περίπτωση εκπαιδευτική περιφέρεια. Ιδιαιτερότητα και των δύο οι ισχυρές προσβάσεις αλλά και η επιρροή τους, στους μηχανισμούς διοίκησης και Διεύθυνσης του εκπαιδευτικού συστήματος, ιδιαίτερα αυτού της Εκπαιδευτικής Περιφέρειάς τους.

Η ιστορία του πρώτου από τα δύο δίδυμα γονιού-μαθητή, εκτυλίχθηκε μερικά χρόνια πριν, περίπου 5 ή έξι. Ο μαθητής γιός, ήταν μέχρι την Β΄Τάξη του Λυκείου ένας μαθητής μέσου όρου επιδόσεων χωρίς καμία Μαθησιακή Δυσκολία. Δύο μήνες μετά την έναρξη του τελευταίου σχολικού έτους, έτους αποφοίτησής του από το Λύκειο, προσκομίσθηκε στο σχολείο του, γνωμάτευση της αρμόδιας ειδικής Δομής (ΚΕΔΔΥ) της περιοχής του με την οποία χαρακτηρίζονταν ως άτομο με Μαθησιακές Δυσκολίες και για την ακρίβεια των πραγμάτων ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΣ.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Ο συγκεκριμένος μαθητής, γόνος του εκπαιδευτικού και ισχυρού συνδικαλιστή, έδωσε, στο τέλος της χρονιάς, προφορικές εξετάσεις για την εισαγωγή του στα ΑΕΙ και ως του θαύματος «πέρασε» στην Σχολή προτίμησής του και μάλιστα στην Αθήνα.

Σύμπτωση, όμως, παύει να είναι σύμπτωση, όταν το γεγονός επαναλαμβάνεται ως ιστορία και όχι ως φάρσα.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση και με τα ίδια ακριβώς βήματα, το σχολικό έτος που έληξε μόλις χθες, με τα ίδια αποτελέσματα και για το δεύτερο ζεύγος Γονιού εκπαιδευτικού συνδικαλιστή και του Γιού του, με τρεις μικρές διαφορές.

Η πρώτη διαφορά είναι ότι ο πατέρας εκπαιδευτικός, είναι πολύ ισχυρός και επώνυμος συνδικαλιστής και με πολύ μεγάλες προσβάσεις και επιρροή στον μηχανισμό διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος, σε πολύ μεγαλύτερα μεγέθη από τον γονιό της προηγούμενης περίπτωσης.

Η δεύτερη διαφορά είναι ότι η κατηγορία Μαθησιακής Δυσκολίας με την οποία διαγνώσθηκε ο μαθητής γιός δεν είναι η Δυσλεξία αλλά η Δυσορθογραφία.

Η δε τρίτη διαφορά είναι ότι ο γονιός της προηγούμενης περίπτωσης και εκπαιδευτικός συνδικαλιστής, κράτησε πολύ χαμηλούς τόνους για την επιτυχία του δικού του γιού, ενώ ο γονιός της τελευταίας περίπτωσης «κορδόνεται» υπερηφάνως, όπως λέει και ο λαός.

-------------------

Υ.Γ.1: Η στήλη αναφέρεται στην ποιο πάνω ιστορία ή μάλλον στις παραπάνω ιστορίες, στις συμπτώσεις που ναι μεν παρουσιάζονται περίεργες, παραμένουν, όμως, συμπτώσεις. Δεν υπονοεί τίποτα και δεν πιστοποιεί πάλι τίποτα. Τα πρόσωπα, όμως, έστω και χωρίς όνομα παραμένουν υπαρκτά…όπως και τα γεγονότα… Τα συμπεράσματα αφήνονται στην φαντασία του αναγνώστη, η στήλη, όμως δηλώνει ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για το που αυτός θα καταλήξει…

-------------------

Υ.Γ.2: «Φήμες», τονίζεται το φήμες, δηλαδή πληροφορίες από μία μόνο πηγή αναφέρουν ότι σε Βαθμολογικό Κέντρο, ανεβρέθει «γραπτό μαθητή» στο οποίο οι απαντήσεις του μαθητή ήταν γραμμένες ανά θέμα με διαφορετικό γραφικό χαρακτήρα και στυλό. Ακόμη αναβρέθηκαν γραπτά μίας ολόκληρης ομάδας, στα οποία οι απαντήσεις όλων των μαθητών ήταν ταυτόσημες σε όλα, δηλαδή απόλυτα όμοιες αυτολεξί, ακόμα και στα κόμματα.

«Διογένης ο κρατών και τον Φανόν»

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "