Ο Κ. Γαβρόγλου, ο «κόφτης» των θητειών που «φεύγει», αλλά μένει, η «μη αξιολόγηση» και η αντισυνταγματικότητά της και άλλα τινά…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική


Είναι γεγονός ότι ο Κώστας Γαβρόγλου θεωρείται και είναι ο ποιο πετυχημένος υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. Προσοχή, του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμαστε και όχι της Παιδείας. Διαθέτει την ικανότητα να πείθει ότι όλα τα πονήματα που «κατεβάζει» στη Βουλή είναι δικής του «ιδιοκτησίας», δηλαδή δικά του δημιουργήματα που προέκυψαν μετά από μελέτη και βαθειά γνώση των όσων ταλανίζουν το ταλαίπωρο τελικά εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Καταφέρνει δε με πολύ περίτεχνο τρόπο, να αποκρύπτει ότι όλα όσα παρουσιάζει δεν είναι παρά δημιουργήματα του σκληρού πυρήνα αυτών που απαρτίζουν και συνθέτουν το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, σε συνδυασμό με τους τοποτηρητές (γκαουλάιτορες) που έχουν τοποθετηθεί σε καίριες θέσεις στην διοικητική και εκπαιδευτική πυραμίδα του υπουργείου του, ως μετακλητά στελέχη.

Ο ίδιος, αντιλαμβανόμενος, σχεδόν αμέσως μετά την τοποθέτησή του στην θέση του Υπουργού Παιδείας, ότι θα έκανε κακό στο «κύρος και τη φήμη» του, η πρόχειρη νομοθέτηση κάθε φαεινής ιδέας του τμήματος παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και η άμεση τροποποίηση ή διόρθωση των διατάξεών τους, στο αμέσως επόμενο άσχετο νομοσχέδιο ή την τροποποίησή τους με υπουργικές αποφάσεις, δεχθείς ακόμη δύο πολύ μεγάλες ήττες στο ΣτΕ για την αντισυνταγματικότητα νόμων που ο ίδιος ή οι προηγούμενοί του κατέθεσαν στη Βουλή, αποφάσισε, κατά τα φαινόμενα να παίξει το παίγνιο της μακροχρόνιας διαβούλευσης, κατά τα πρότυπα των «πολιτικών ζυμώσεων» στις οργανώσεις του πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ, στη δεκαετία του ’80.

Να θυμίσουμε ότι εκείνη την εποχή που το ΠΑΣΟΚ διέθετε πανίσχυρες κομματικές οργανώσεις, πριν από κάθε νομοθέτηση, «κατέβαινε» σ’ αυτές για εσωτερική διαβούλευση, η αρχική θεματική εισήγηση, οι οργανώσεις την συζητούσαν, έθεταν διαφοροποιήσεις ή και προτάσεις βελτίωσης και στο τέλος ώ του θαύματος, επικρατούσε «κατά πλειοψηφία» σύμφωνα με τις πολιτικές εκφράσεις της εποχής, η αρχική εισήγηση με μικρές κατά κανόνα λεκτικές διαφοροποιήσεις. Με αυτή την διαδικασία όλοι ήταν ευχαριστημένοι ότι συμμετείχαν στην διαμόρφωση της ουσίας των νομοσχεδίων που ψήφιζαν οι Κυβερνήσεις του Ανδρέα Παπανδρέου και γι’ αυτό τα στήριζαν με πάθος, ανεξάρτητα από τις τυχόν κοινωνικές αντιδράσεις που υπήρχαν.

Αυτό βέβαια είχε σαν συνέπεια οι νόμοι που περνούσαν από την Βουλή να έχουν ουσιαστικά μικρή διάρκεια «ζωής», αφού αντιμετώπιζαν αποσπασματικά καταστάσεις και προβλήματα προσωρινού χαρακτήρα. Όλοι εκτός από έναν, τον θρυλικό πλέον 1566/85 που παρόλο κατακρεουργήθηκε, με επόμενους φτηνούς νόμους, από τον τότε φωστήρα Απόστολο Κακλαμάνη, συνεχίζει να παραμένει με τις βασικές διατάξεις του, ως εκπαιδευτικό ευαγγέλιο, χωρίς κανένας υπουργός παιδείας να τολμά να τον καταργήσει ολοκληρωτικά.

Κι αυτό γιατί ο εμπνευστής και συντάκτης του, ο αείμνηστος Πέτρος Μώραλης, πατέρας του σημερινού δημάρχου Πειραιά, εντρύφησε σε όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, δίνοντας πραγματικές και δίκαιες λύσεις, στα εκπαιδευτικά θέματα, στις δομές της εκπαίδευσης και στα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών. Το κακό δυστυχώς για το ελληνικό εκαπιδευτικό σύστημα, ήταν και συνεχίζει να είναι ότι αμέσως μετά την ψήφισε του νόμου αυτού, ο Πέτρος Μώραλης, ασθένησε βαριά και τελικά «έφυγε» με αποτέλεσμα «υπουργοί» πολύ μικρού πολιτικού βεληνεκούς, να τον κατακρεουργήσουν όπως προαναφέρθηκε, ικανοποιώντας στην πράξη κομματικά ρουσφέτια στην πλειοψηφία τους.

Γιατί τα αναφέραμε όλα τα ποιο πάνω; Είναι ο Κώστας Γαβρόγλου ένα έστω και λάιτ αντίγραφο του Πέτρου Μώραλη, βάζοντας τις Δομές της Εκπαίδευσης σε νέα ρότα;

Πιθανόν όποιος νουνεχής ισχυριστεί κάτι τέτοιο θα χαρακτηρισθεί ως ονειροβάτης. Κι αυτό γιατί, το νομοσχέδιο για τις «Δομές της Εκπαίδευσης» που ψηφίζεται σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής, αν και περιέχει και θετικά στοιχεία (ψήγματα για το μέγεθός του), είναι στην ουσία μία προσπάθεια ποδηγέτησης των εξελίξεων στον διοικητικό τομέα του εκπαιδευτικού συστήματος της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, στημένο με άλλα λόγια για να υπάρξει απόλυτος έλεγχος στην στελέχωσή του από επιθυμητά κατά πλειοψηφία πρόσωπα, σε όλη την διοικητική πυραμίδα του συστήματος. Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κανένα στοιχείο στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο που να ασχολείται με την Ποιότητα της Εκπαίδευσης, προς όφελος των μαθητών.

Ας δούμε, όμως τα βασικά του νομοσχεδίου, πρώτα τα τρία ποιο σημαντικά και στην συνέχεια τα υπόλοιπα:

α) Κατάργηση των ΚΕΔΥΥ και θεσμοθέτηση των ΚΕΣΥ: Σαν θεσμός τα ΚΕΔΥ δεν ήταν λάθος, αφού η ίδρυσή τους έδωσε λύσεις σ’ ένα χρόνιο πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος, αυτό του χαρακτηρισμού των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ταλαιπωρούσε παιδιά και εκπαιδευτικούς, οδηγώντας συνήθως πολύ πρόωρα τα πρώτα εκτός εκπαιδευτικού συστήματος ή σε λάθος γνωσιακές και μαθητικές αναζητήσεις.

Το βασικό, όμως, λάθος της εξ’ αρχής συγκρότησης και στελέχωσή τους μόνο με ειδικότητες ψυχιατρικού και κοινωνιολογικού αντικειμένου, χωρίς αρμοδιότητες ελέγχου του γονιακού περιβάλλοντος των παιδιών, είχε σαν αποτέλεσμα την γεωμετρική κατ’ έτος αύξηση των γνωματεύσεων «μαθητής με εκπαιδευτικές ανάγκες», σε σημείο που σε ορισμένες αστικές περιοχές το ποσοστό τους να φθάνει ακόμη και στο 10% των μαθητών των σχολείων.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, αρκετοί «γονείς», γνώστες του εκπαιδευτικού συστήματος να το εκμεταλλευτούν, είτε για να κρύψουν την γονική ανεπάρκειά τους, είτε για να στρώσουν τον εύκολο δρόμο στα παιδιά τους προς την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού τα παιδιά αυτής της κατηγορίας έχουν το δικό τους ποσοστό επί των εισαγόμενων σ’ αυτήν. Είναι χαρακτηριστικό, με τους εκπαιδευτικούς αν σηκώνουν τα χέρια σ’ αυτό, ότι υπήρξαν περιπτώσεις πολύ καλών έως αρίστων μαθητών που όλως τυχαίως στην Γ΄ Τάξη χαρακτηρίσθηκαν δυσλεκτικοί, μαθητές με γονείς που είχαν υψηλό επιστημονικό, οικονομικό και κοινωνικό στάτους, όπως γιατροί, μηχανικοί, κλπ.

Στην πράξη, αποδείχθηκε ότι ένας ειδικός θεσμός που ιδρύθηκε για να λύσει προβλήματα εκπαίδευσης γα παιδιά με ιδιαίτερα ψυχοκινητικά προβλήματα, είχε μετατραπεί από τους «επιτήδειους» σε θεσμό χειραγώγησης των διατάξεων προστασίας τους, προς όφελος των δικών τους, φυσιολογικών και υγιέστατων κατά τα άλλα, παιδιών.

Τα ΚΕΣΥ που θα αντικαταστήσουν πλέον τα ΚΕΔΥΥ, μεταφέρουν το βάρος των γνωματεύσεων στον ιατρικό κλάδο και τα ευρήματα της ιατρικής επιστήμης, γεγονός που αυξάνει την αξιοπιστία τους, σε ότι αφορά την πραγματική κατάσταση των «παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Κι αυτό είναι πρόοδος προς την αντικειμενικότητα, αλλά και την ισονομία έναντι των άλλων μαθητών και γονέων. Αν ρωτάτε, αν θα κλείσει η «πόρτα» στους πονηρούς γονείς και σε ποιο βαθμό, είναι άγνωστο, ο καιρός θα δείξει..


 

β) Κατάργηση ΠΛΥΝΕΤ: Είναι απόλυτα θετικό ότι η δομεί αυτή καταργείται. Όσο και να δυσαρεστεί τον συγκεκριμένο κλάδο, και να μας συγχωρέσουν οι εκπαιδευτικοί γι’ αυτό, επρόκειτο για μία δομή προνομιούχων «αργόσχολων» που ουσιαστικά δεν πρόσφεραν τίποτα στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα. Όσοι προνομιούχοι καταλάμβαναν τις θέσεις κάθε δομής εντρυφούσαν απλώς στα του υπολογιστή τους, ανεξέλεγκτοι από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και με μηδενική σχεδόν επικοινωνία με τις σχολικές μονάδες.

Τα ίδια ισχύουν και για τις Δομές του κλάδου ΠΕ 11 που υπήρχαν (και υπάρχουν) ακόμη στις ίδιες Διευθύνσεις.

Η πρόβλεψη για τοποθέτηση εκπαιδευτικών του κλάδου, στις διάφορες δομές του εκπαιδευτικού συστήματος, δεν θα μειώσει τις θέσεις αυτών που ήταν ενταγμένοι στις δύο δομές, αλλά αντίθετα σύμφωνα με υπολογισμούς θα τις αυξήσει.

γ) Κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων: Πρόκειται ουσιαστικά για αντικατάσταση του συγκεκριμένου θεσμού και όχι κατάργησή του, με σημαντική, όμως μείωση του αριθμού των θέσεων, θέσεις που σταδιακά μετά την θεσμοθέτηση αρχικά του θεσμού, ξεχειλώθηκαν σταδιακά από διάφορους φωστήρες υπουργούς. Αν και η αρχική ιδέα ήταν η θεσμοθέτηση ενός θεσμού-συμπαραστάτη του εκπαιδευτικού και των Διευθυντών σχολείων, σε αντικατάσταση του θεσμού-κέρβερου «Επιθεωρητής», εκφυλίστηκε σταδιακά σε θέση ουσιαστικά αργόμισθων χωρίς ουσιαστικό εργασιακό και επιστημονικό αντικείμενο και κυρίως χωρίς εργασιακό ωράριο και υπηρεσιακές ευθύνες.

Τουλάχιστον για το νέο θεσμό του «Συντονιστή» που τον αντικαθιστά, υπάρχει ρητή πρόβλεψη, για το εργασιακό αντικείμενο και τις υπηρεσιακές ευθύνες του. Αν θα αποδώσει τα κατά το νομοσχέδιο αναμενόμενα, θα φανεί στο άμεσο μέλλον, αν και απαραίτητη προϋπόθεση είναι όσοι καταλάβουν τις συγκεκριμένες θέσεις να αφεθούν να λειτουργήσουν με βάση το νομικό πλαίσιο και να μην ποδηγετηθούν με διαρκείς υπουργικέ αποφάσεις και εγκυκλίους, από τους «φωστήρες» του ΙΕΠ.

δ) Δύο θητείες Στελεχών Εκπαίδευσης: Παρότι, όλοι «πανηγυρίζουν», μετά τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου, δεν καταργούνται, απλώς, όπως συνέβη και με τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, θα θεωρηθεί ότι όλες οι προηγούμενες θητείες των υποψηφίων σε διευθυντικές θέσεις ή θέσεις στελεχών εκπαίδευσης είναι μία και μόνο, δηλαδή η πρώτη από τις δύο που ορίζει το νομοσχέδιο. Το μόνο που αλλάζει, είναι ότι στις μεθεπόμενες επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, θα ισχύσει ο περιορισμός των δύο θητειών στην ίδια θέση, αλλά πάντα χωρίς περιορισμούς για άλλες δομές ή θέσεις στελεχών.

Πολύ θετική διάταξη, που δίνει υγεία στο εκπαιδευτικό σύστημα, πιθανόν αντιγραφή από τις δομές των ενόπλων δυνάμεων που κανείς δεν παραμένει σε μία επί μέρους δομή η μονάδα του, περισσότερο από δύο θητείες.

Ακόμη, η διάταξη προσφέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα την δυνατότητα ανανέωση – αναγέννησης της διοικητικής πυραμίδας του και κυρίως την είσοδο σ’ αυτή νέων και πολύ καταρτισμένων στελεχών.

Από την άλλη, θα σπάσει το «σύστημα» διοίκησης που ο κάθε διευθυντής εγκαθιστά, για να μην γελιόμαστε, στη δομή, σχολείο, κλπ, που διευθύνει, σύστημα που στην πάροδο των χρόνων γίνετε σταδιακά ανεξέλεγκτο, μονομερές και ενίοτε άδικο για μερίδα εκπαιδευτικών, κρύβοντας πάντα τα πιθανά προβλήματα κακοδιοίκησης ή κακής οργάνωσης που δημιουργούνται, κάτω από το χαλί της «σιωπής των αμνών».

Σε κάθε περίπτωση, επειδή τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και οι τοπικές κοινωνίες είναι μικρές, οι πραγματικά καλοί Διευθυντές Δομών, όχι μόνο θα επιβιώσουν, «μετατιθέμενοι» απλώς σε άλλες δομές χωρικά ή διοικητικής ευθύνης και αρμοδιότητας, αλλά θα βρουν τα απαραίτητα υπηρεσιακά βοηθήματα να ανελιχθούν στην διοικητική πυραμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος.


ε) Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Επαίρεται ο κος Γαβρόγλου ότι καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για να κόψει τον δεσμό της με την «απόλυσή» τους. Όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο πολιτικό ψέμα που έχει διατυπωθεί για εκπαιδευτικό θέμα και ότι ο βασικός στόχος και σκοπός ήταν και είναι η ικανοποίηση πάγιου αιτήματος των αριστερών εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών παρατάξεων. Απολύσει3ς εκπαιδευτικών πάντοτε υπήρχαν και θα υπάρχουν ποτέ, όμως έχοντας σαν αιτία την πιθανή εργασιακή ανεπάρκειά τους, ούτε υπάρχει πρόβλεψη γι’ αυτό σε κανένα από τους περίφημους μνημονιακούς νόμους που ο ίδιος επικαλείται.

Όσο, για την αιτιολόγηση που ο ίδιος έκανε για την μη θεσμοθέτηση, αλλά αντίθετα κατάργηση της «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, επαναλαμβάνοντας σε χθεσινές δηλώσεις του, στο Real fm (οι δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου παρουσιάζονται στο τέλος του άρθρου), την πάγια θέση της συνδικαλιστικής εκπαιδευτικής παράταξης που πρόσκειται στο κόμμα του, ότι «από την στιγμή που το κράτος δεν προσφέρει τα πάντα στο εκπαιδευτικό και είναι ελλειμματικό σ’ αυτό, δεν μπορεί να θεσμοθετήσει και την αξιολόγησή του», είναι απλώς γελοίο, αν και ο ίδιος είναι πολύ έξυπνος για να μην το αντιλαμβάνεται.

Η δήλωση αυτή έχει απόλυτη και ουσιαστική αξία για τις σχολικές μονάδες που θα αξιολογούνται, αν και εκ των πραγμάτων κάνει ότι δεν το καταλαβαίνει. Το ίδιο αντιστοιχεί και για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων που κι αυτοί προβλέπεται να αξιολογούνται. Με άλλα λόγια προβλέπεται η αξιολόγηση με κοινά κριτήρια όλων των σχολικών μονάδων, των Διευθυντών τους, των Δομών Εκπαίδευσης και των στελεχών τους, ανεξάρτητα από την διοικητική, οικονομική και υπηρεσιακή κρατική δια του υπουργείου στήριξή τους και ανεξάρτητα από τις τυχόν αντικειμενικές δυσκολίες που αυτές θα έχουν.

Με απλά λόγια, ατ ίδια κριτήρια αξιολόγησης θα χρησιμοποιηθούν για ένα πειραματικό σχολείο, για ένα σχολείο της Αθήνας, ένα σχολείο της δυτικής Αθήνας, ένα σχολείο ορεινής επαρχίας ή ένα σχολείο νησιώτικης περιοχής, όταν όλοι γνωρίζουν ότι τα μεν πρώτα λειτουργούν με όλες τις προϋποθέσεις (επάρκεια εκπαιδευτικών, σωστή χρηματοδότηση, κλπ), ενώ τα δεύτερα ολοκληρώνουν τα εκπαιδευτικά έτη αρκετές φορές, αν όχι πάντα, μόνο με αναπληρωτές και μάλιστα με ελλείψεις ακόμη και σ’ αυτούς.

Από την άλλη, κανένας διευθυντής δεν θα μπορεί να αγγίξει (αξιολογήσει) κανένα εκπαιδευτικό απ’ όσους υπηρετούν στο σχολείο που διευθύνει, αν και αυτοί θα τον κρίνουν και αξιολογούν στο τέλος κάθε σχολικού έτους και μάλιστα ανωνύμως.

Με απλά λόγια οι εκπαιδευτικοί κάθε σχολείου, θα «φορούν την κουκούλα» τους, συγχωρέστε αλλά αυτό σημαίνει το «ανωνύμως» και θα διατυπώνουν εγγράφως μάλιστα την γνώμη τους για τον Διευθυντή τους. Αν αυτό δεν είναι ποδηγέτηση του Διευθυντή από τους υφισταμένους του, ας μας πει ο κος Γαβρόγλου τι είναι;

Δυστυχώς η συγκεκριμένη πρόβλεψη, θα οδηγήσει συλλόγους διδασκόντων στα δικαστήρια, στα οποία θα οδηγούνται από τους Διευθυντές τους, στις περιπτώσεις που τα ανώνυμα δελτία κρίσης δεν βγάλουν το επιθυμητό γι’ αυτόν αποτέλεσμα, αφού όπως έδειξαν τα πράγματα στο πρόσφατο παρελθόν, -διαδικασίες επιλογής διευθυντών κατά το νόμο Μπαλτά-Κουράκη-, οι κρίσεις αυτές είναι κατά κανόνα κατευθυνόμενες συνδικαλιστικά και δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές ικανότητες, την υπηρεσιακή επάρκεια και την διοικητική επίδοση των Διευθυντών.

Τέλος, απέλειπε μοναδική ευκαιρία για την πραγματική εκκαθάριση, όχι δια της απόλυσης, αλλά δια της αναγκαστικής μετάταξης σε διοικητικές υπηρεσίες, των εκπαιδευτικών που παρουσιάζουν στην πράξη πραγματική εκπαιδευτική, παιδαγωγική και διδακτική ανεπάρκεια, κάτι που έχει οδυνηρό αντίκρισμα τόσο στους μαθητές, όσο και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, ενώ δεν υπάρχει ακόμη καμία πρόβλεψη νόμου που να δίνει αρμοδιότητες κρίσης γι’ αυτά τα πεδία στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Και παρακαλώ, μην εξοργισθεί κανένας με αυτή την καταγραφή, γιατί όλοι είναι κοινωνοί τέτοιων περιπτώσεων.

Η αντισυνταγματικότητα: Αυτή καθ’ αυτή η συγκεκριμένη διάταξη απαλλαγής των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση, είναι προδήλως αντισυνταγματική και έτσι θα χαρακτηρισθεί στο άμεσο μέλλον, μόλις κάποιος ενδιαφερόμενος προσφύγει στο ΣτΕ, γιατί πλήττεται υπηρεσιακά. Οι λόγοι είναι απλοί και όπως αναφέρουν οι νομικοί αλλά και οι λειτουργοί της διοικητικής δικαιοσύνης στις αποφάσεις τους, αφορούν την ισονομία, την ίση μεταχείριση και την αρχή της αναλογικότητας στις συνταγματικές προβλέψεις.

Για τους λόγους αυτούς, δεν μπορεί μη κρινόμενος να είναι κριτής, δεν μπορεί κρινόμενος να μην μπορεί να επικαλεσθεί τα τυχόν συν ή πλην των υφισταμένων του για θέματα που επηρεάζουν την δική του αξιολόγηση και τέλος δεν μπορούν να ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά για εργαζόμενους στον ίδιο χώρο και την ίδια υπηρεσία (διοικητικούς & Εκπαιδευτικούς) όταν όλοι εργάζονται για το ίδιο αποτέλεσμα και με τις ίδιες συνθήκες.

Κοντός ψαλμός… αλληλούια, λένε οι ιεροψάλτες… Σε αναμονή λοιπόν και μάλιστα κατά πρόβλεψη της στήλης, στο σύντομο, πολύ σύντομο μέλλον…

-------------

Υ.Γ.1: Για την «επαναφορά της μαγνητοφώνησης της συνέντευξης στις διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, τους λόγους που είχε προβλεφθεί η κατάργησή της και τους λόγους επαναφοράς της, σε επόμενο σημείωμα της στήλης

-------------

Υ.Γ.2: Για τις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, αναλυτικά το αμέσως επόμενο διάστημα, με σχόλια για την σκοπιμότητα θεσμοθέτησης τους.

-------------

Υ.Γ.3: Οι διατάξεις για το ΙΕΠ, αποτελούν από μόνες τους ένα εύρημα υπέρ όλων όσων θα εμπλακούν με τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα επιμόρφωσης και όχι μόνο. Σύντομα το σχετικό σχόλιο με ονόματα, αμοιβές, στοιχεία και αποδείξεις, όπως λέει και ο λαϊκός βάρδος….

-----------------------------

Διαβάστε στην συνέχεια, τις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις δύο θητείες στελεχών εκπαίδευσης, την επαναφορά της μαγνητοφώνησης της συνέντευξης και την χορήγηση εκπαιδευτικής επάρκεια από τα ΑΕΙ

Κ. Γαβρόγλου: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μόνο αν είναι εντάξει η Πολιτεία στις υποχρεώσεις της


«Γιατί όλη η έμφαση είναι στον καθηγητή και δεν είναι στην Πολιτεία;» αναρωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας

Οι δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στο και για δύο θητείες & χορήγηση παιδαγωγικής επάρκειας από ΑΕΙ στη Βουλή.

Την άποψη ότι για να για αξιολογηθεί ο καθηγητής θα  πρέπει και η Πολιτεία να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ερωτηθείς για το ποιος θα αξιολογηθεί τους εκπαιδευτικούς.

«Γιατί όλη η έμφαση είναι στον καθηγητή και δεν είναι στην Πολιτεία; » αναρωτήθηκε μιλώντας στο Real fm για να προσθέσει. «Λεφτά δεν τους δίνει, επιμορφώσεις δεν τους κάνει, κάνουν 500 δουλειές μαζί, κάνουν τους παιδονόμους, τους τραπεζοκόμους, κτλ, η Πολιτεία δεν τα φροντίζει όλα αυτά και τους λέει ‘θα σας αξιολογήσουμε’. Λοιπόν, η Πολιτεία ας είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της…»

Ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε ακόμη πως «δεν μπορεί να τίθεται υπεύθυνο το ‘θύμα’ από αυτόν που έχει οδηγήσει εκεί την κατάσταση; Γι’ αυτό εμείς λέμε, αυτοαξιολόγηση των σχολείων, αξιολόγηση των 20.000 στελεχών της εκπαίδευσης, αναβάθμιση των σχολείων, υλικοτεχνική υποδομή κτλ, νέοι διορισμοί».

Ερωτηθείς για τις περιπτώσεις που υπάρχουν  καθηγητές σε σχολεία που είτε δεν έχουν περάσει από μετεκπαίδευση είτε  δεν κάνουν το μάθημα όπως θα έπρεπε, ο κ. Γαβρόλγου υποστήριξε ότι για αυτές τις περιπτώσεις, μιλάει καθημερινά ο διευθυντής του σχολείου μαζί τους. «Μέσω των Σχολικών Συμβούλων, μέσω των επιμορφώσεων, υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να επιμορφωθούν οι άνθρωποι. Αυτά γίνονται καθημερινά στα σχολεία».

Μιλώντας για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για το οποίο αντιδρά η Αντιπολίτευση υποστηρίζει ότι η αρχιτεκτονική του νομοσχεδίου και η βασική φιλοσοφία του συζητιέται από τις 24 Οκτωβρίου. «Τους το δώσαμε και ζητήσαμε τις απόψεις. Δεν στείλανε τίποτα, ούτε μία σειρά» είπε.

---------------------------

Οι δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου για την «μαγνητοφώνηση» των συνεντεύξεων, για τις δύο θητείες των Στελεχών Εκπαίδευσης και τη χορήγηση παιδαγωγικής επάρκειας από ΑΕΙ στη Βουλή.


Κόβεται” ο “κόφτης” των δύο θητειών - Επανέρχεται η μαγνητοφώνηση της Συνέντευξης

Την κατάργηση ουσιαστικά του “κόφτη” των δύο θητειών στις επικείμενες κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, όπως συνέβη και στις κρίσεις των Διευθυντών Σχολείων, και την επαναφορά της μαγνητοφώνησης της Συνέντευξης των υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης, ανακοίνωσε σήμερα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας δήλωσε τα εξής:

Δύο θητείες: Για λόγους ομαλής μετάβασης και μη αιφνιδιασμού , θα ισχύσει ότι ίσχυσε και με την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων. Θα θεωρηθεί ως μια θητεία το σύνολο των θητειών στις επικείμενες κρίσεις. Άρα θα δοθεί η δυνατότητα σε όλα τα στελέχη να θέσουν υποψηφιότητα.

Μαγνητοφώνηση Συνέντευξης:  Επαναφέρεται η μαγνητοφώνηση της συνέντευξης των υποψηφίων  για να μη θεωρηθεί ότι πάμε να αποκρύψουμε κάτι.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας

Κατά την αρχική τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής όπου συζητείται το σχέδιο νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου ανέφερε:

«Για τέσσερα σημεία θα κάνω κάποιες διευκρινίσεις. Πρώτον για το θέμα της θητείας: Για το θέμα της θητείας, όπως ξέρετε, είμαστε υπέρ του να δίνεται ευκαιρία σε νέους υποψηφίους να διεκδικούν θέσεις, όπως επίσης και για άτομα που αποκτούν εμπειρία σε μία θέση να μπορούν να τη μεταφέρουν σε άλλη. Παρόλα αυτά, όμως, για λόγους ομαλής μετάβασης και μη αιφνιδιασμού, όπως ακριβώς κάναμε και με την επιλογή των Διευθυντών των σχολείων πέρυσι, θα θεωρηθεί ως μία θητεία το σύνολο των θητειών που έχουν μέχρι τώρα. Θα παραμείνουμε στις δυο θητείες αλλά μία θα είναι η θητεία που θα έχουν ολοκληρώσει, όλες οι θητείες που έχουν ολοκληρώσει μέχρι τώρα, άρα, δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα άτομα, σε όλα τα στελέχη να θέσουν υποψηφιότητα και να κριθούν.

Την μαγνητοφώνηση της συνέντευξης, την είχαμε αποσύρει διότι δεν γίνεται πουθενά αλλού στο Δημόσιο. Την επαναφέρουμε για να μην θεωρηθεί ότι πάμε να κρύψουμε οτιδήποτε. Ο λόγος που την είχαμε αποσύρει, πέρα από το ότι σε όλες τις διαδικασίες του Δημοσίου δεν υπάρχει, είναι ότι υπάρχει μια τεχνική δυσκολία στις περιφερειακές υπηρεσίες στην απομαγνητοφώνηση. Για να μην υπάρχει κανένα ίχνος υποψίας, εμείς, ως ο μόνος χώρος στο Δημόσιο την επαναφέρουμε και θα κάνουμε το παν για να διευκολύνουμε τις υπηρεσίες.

Το τρίτο θέμα έχει σχέση με τις ΔΥΕΠ. Με τη διδασκαλία, με την επιλογή αναπληρωτών για τα σχολεία με τα προσφυγόπουλα. Εδώ υπήρξε ένας πλούσιος προβληματισμός αλλά και ένας προβληματισμός που χαρακτηρίστηκε από μία έλλειψη εμπιστοσύνης με την Πολιτεία ότι αυτό θα προϊδεάσει τρόπους και κριτήρια μόνιμων διορισμών. Επειδή δεν θέλουμε να υπάρχει καμία τέτοια σκιά, κι επειδή θα αρχίσει η συζήτηση για τα θέματα των μόνιμων διορισμών, των κριτηρίων και των διαδικασιών για το σύστημα των μόνιμων διορισμών αποσύρουμε αυτήν την διάταξη.

Τέλος για την παιδαγωγική επάρκεια, αυτή είναι η παιδαγωγική επάρκεια που δίνεται από τα Πανεπιστήμια. Αυτό που έχουμε καταθέσει θέλω να είναι σαφές ότι έχει την εξής διαδικασία: Το κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα που θέλει να δώσει παιδαγωγική επάρκεια καταρτίζει το πρόγραμμα των μαθημάτων που όταν τα παιδιά τα παρακολουθήσουν, παίρνουν το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Το πρόγραμμα αυτό εγκρίνεται από τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος, πάει στη Σύγκλητο, το εγκρίνει η Σύγκλητος -το Υπουργείο και το ΙΕΠ δεν εμπλέκεται σ’ αυτή τη διαδικασία- και με απόφαση της Συγκλήτου δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κι αυτό το συγκεκριμένο Τμήμα έχει τη δυνατότητα της παροχής της Παιδαγωγικής Επάρκειας».

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "