Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές ΕΚ, Τομεάρχες ΕΚ και «διπλοί» Διευθυντές ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνασίων, κλπ… ΤΕΛΟΣ!!!

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική


Την πλήρη ρήξη με το υπάρχον σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης φαίνεται ότι έχει επιλέξει η διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας, κάτω και από το βάρος όσων έχει συμφωνήσει με τους Τροϊκανούς. Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές ΕΚ, Τομεάρχες ΕΚ και «διπλοί» Διευθυντές ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνασίων,Δημοτικών Σχολείων & Νηπιαγωγείων… ΤΕΛΟΣ!!!

------------------------

«Τα πάντα ρεί…», κατά Ηράκλειτο και τα πρωτοφανή αναμένονται εντός των προσεχών μηνών για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση. Την πλήρη ρήξη με το υπάρχον σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης φαίνεται ότι έχει επιλέξει η διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας, κάτω και από το βάρος όσων έχει συμφωνήσει με τους τροϊκανούς για την Τρίτη και κυρίως την τέταρτη και τελευταία αξιολόγηση του ελληνικού μνημονιακού προγράμματος.

Το υπουργείο Παιδείας προωθεί για ψήφιση στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα το νομοσχέδιό του για το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και αμέσως μετά ακολουθεί νέο σχέδιο νόμου που θα φέρει εκτεταμένες αλλαγές στην κορυφή της εκπαιδευτικής πυραμίδας. Από τα στελέχη της εκπαίδευσης δε, ειδικά αυτά που έχουν καθημερινή επαφή με τα σχολεία, αλλά και αποτελούν στελέχη της διοίκησής τους, «καταργούνται» οι σχολικοί σύμβουλοι, οι διευθυντές ΕΚ (Εργαστηριακά Κέντρα) και οι Τομεάρχες ΕΚ, σε πρώτη φάση.

Με το επόμενο εκπαιδευτικό νομοσχέδιό του που θα κατατεθεί στη Βουλή, από τον υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, επέρχονται αλλαγές στο σύστημα επιλογής των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η θητεία των οποίων λήγει τους επόμενους μήνες.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, θα περιλαμβάνεται η «κατάργηση» του θεσμού των σχολικών συμβούλων, των Διευθυντών ΕΚ και των Τομεαρχών ΕΚ, θα καθορίζονται οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, καθώς και ο συσχετισμός της υπηρεσιακής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από το ΑΣΕΠ με την βαθμολογική και μισθολογική προαγωγή τους.

Όλα αυτά και άλλα που ακόμη η ηγετική ομάδα του Υπουργείου Παιδείας επεξεργάζεται, στοχεύουν στον απόλυτο διοικητικό έλεγχο της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από το σύστημα ΣΥΡΙΖΑ τα επόμενα χρόνια.

Αναλυτικά…

α) Σχολικοί Σύμβουλοι… ΤΕΛΟΣ: Το θολό νομοθετικό πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, η παντελής έλλειψη διοικητικών και πειθαρχικών ευθυνών και κυρίως η ουσιαστική άρνηση του συνόλου σχεδόν όσων κατέχουν το συγκεκριμένο αξίωμα να συμμετάσχουν ενεργά στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, συνετέλεσαν να τεθούν «εκτός διαδικασιών» από τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών που αξιολόγησαν τα προηγούμενα χρόνια το σύστημα διοίκησης της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Ένα ακόμη στοιχείο που βάρυνε στην «ουσιαστική κατάργησή» τους, σε ότι αφορά τις αποφάσεις της σημερινής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ για το μέλλον του θεσμού είναι ότι το υπάρχον νομικό πλαίσιο εκλογής και άσκησης των καθηκόντων τους έκανε την κεντρική «ποδηγέτηση» και καθοδήγησή τους πρακτικά αδύνατη.

Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΠΕΘ, με το νέο νομοσχέδιο θα αντικατασταθούν από νέο διοικητικό κατά βάση θεσμό που θα τοποθετηθεί παρά τους Περιφερειακούς Διευθυντές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, με αρμοδιότητες τον διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης. Μία πληροφορία που διακινείται αλλά ακόμη κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ότι θα ισχύσει, είναι ότι στα πλαίσια των αλλαγών που θα έλθουν, τον παιδαγωγικό, διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο Διευθυντών σχολικών μονάδων, σχολείων και εκπαιδευτικών θα έχουν με τις νέες διατάξεις, οι «Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων» κάθε εκπαιδευτικής περιφέρειας που θα αναφέρονται απ’ευθείας στην αντίστοιχη θέση κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, επικουρικά δε στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Οι εμπνευστές αυτής της αλλαγής, εκτιμούν ότι με την δημιουργία αυτής της διοικητικής δομής, θα είναι πρακτικά δυνατός ο άμεσος έλεγχος ανά πάσα στιγμή του εκπαιδευτικού συστήματος, κάτι που σήμερα συναντά υπερβολικά πολύ μεγάλες δυσκολίες. Αν και ακόμη δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον τρόπο, τι προϋποθέσεις και τις διαδικασίες επιλογής αυτών που θα στελεχώσουν αυτές τις θέσεις, εικάζεται ότι αυτές θα έχουν καθαρά εσωτερικό χαρακτήρα, αποκλείοντας χρονοβόρες ή άλλες αιτίες που θα μπορούν να οδηγήσουν σε αμφισβητήσεις όπως π.χ. των Διευθυντών σχολικών μονάδων.

Στην πράξη θα είναι δυνατή η «καθαρή» επιλογή τους από το υπάρχον σύστημα διοίκησης και ηγεσίας του Υπουργείου, κάτι που δηλώνει πολλά για την άσκηση απόλυτου διοικητικού ελέγχου στο εκπαιδευτικό σύστημα για όσο αυτοί που θα ορισθούν θα παραμένουν στην θέση τους, κάτι που είναι και ο σκοπός όλων των αλλαγών που έρχονται.

Ταυτόχρονα, η κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων, δίνει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την ευκαιρία να ισχυρισθεί στους θεσμούς ότι καταργήθηκαν 900 περίπου πολύ υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι και η δέσμευσή της.

β) Διευθυντές Ε.Κ.… ΤΕΛΟΣ: Τα ΕΚ (πρώην ΣΕΚ) ιδρύθηκαν σαν ανεξάρτητες εκπαιδευτικές μονάδες προκειμένου να καλύψουν περισσότερες από μία σχολικές μονάδες της επαγγελματικής εκπαίδευσης και να περιορίσουν το τεράστιο κόστος εξοπλισμού των σχολικών εργαστηρίων που απαιτούνταν για την λειτουργία τους.

Στην πράξη, όμως, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, η ηγεσίες του ΥΠΠΕΘ, παρέκαμψαν τον αρχικό σχεδιασμό και κάτω από πιέσεις των τοπικών κοινωνιών και της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχώρησαν στην άκριτη ίδρυση ΕΚ σε σημείο που σήμερα η αναλογία ΕΠΑΛ/ΕΚ να είναι σχεδόν 1/1, δηλαδή για κάθε ΕΠΑΛ λειτουργεί ένα ΕΚ, αντί η αναλογία ΕΠΛΑ /ΕΚ να είναι 2/1 και άνω. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις προκειμένου να ιδρυθεί νέο ΕΚ, αφαιρούνταν εργαστήρια και ειδικότητες από το παλιό για να δοθούν στο νέο, ώστε να δικαιολογηθεί και η κοστοβόρα ίδρυσή του.

Με τις νέες διατάξεις, που σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο που θα έλθει εντός του Μαρτίου στη Βουλή, τα συστεγαζόμενα ΕΚ με ΕΠΑΛ, θα ενσωματωθούν στα τελευταία, αποτελώντας οργανικό τμήμα τους, αντί της αυτόνομης οργανικής μονάδας που είναι σήμερα.

Με αυτό τον τρόπο θα τεθούν διοικητικά υπό την ευθύνη του Διευθυντή ΕΠΑΛ στο οποίο θα ενσωματωθούν, γεγονός που θα επιφέρει και την κατάργηση της διοικητικής αυτονομίας τους, δηλαδή θα πάψουν να έχουν πλέον Διευθυντή, αφού η θέση αυτή θα καταργηθεί. Οι αρμοδιότητες του Διευθυντή ΕΚ, όπως αυτές ορίζονται σήμερα, κατά τις ίδιες πληροφορίες δίνονται σε υποδιευθυντή του ΕΠΑΛ ο οποίος θα έχει ως αποκλειστική αρμοδιότητα και διοικητική ευθύνη την λειτουργία του. Ο ορισμός Υποδιευθυντή ΕΠΑΛ με αρμοδιότητα της λειτουργία του ΕΚ, θα είναι ανεξάρτητος από το εάν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ορισμό υποδιευθυντή ΕΠΑΛ ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και των τμημάτων του, διάταξη που θα πάψει να ισχύει.

γ) Τομεάρχες Ε.Κ.… ΤΕΛΟΣ: Οι Τομεάρχες εργαστηρίων ΕΚ … τέλος με τις νέες διατάξεις, ενώ οι υπεύθυνοι εργαστηρίων θα παραμείνουν ως θεσμός. Στην θέση των «Τομεαρχών», επανέρχεται ένας θεσμός από πολύ παλιά, ο θεσμός των θεματικών Προϊσταμένων.

Σε κάθε ΕΠΑΛ θα θεσμοθετηθεί με τις νέες διατάξεις, ο θεσμός των θε,ματικών προϊσταμένων, δηλαδή των Προϊσταμένων ανά ειδικότητα εκπαίδευσης, π.χ. Προϊστάμενος Μηχανολογικού Τομέα, Προϊστάμενος Ηλεκτρολογικού Τομέα, Προϊστάμενος Τομέα Νοσηλευτικής & Παραϊατρικών, Προϊστάμενος Τομέα Οικονομίας & Διοίκησης, κλπ.

Την συγκεκριμένη θέση θα καταλαμβάνουν αποκλειστικά εκπαιδευτικοί με αντίστοιχη ειδικότητα. Δεν είναι προς το παρόν γνωστό με ποιο τρόπο και ποιες διαδικασίες θα εκλέγονται και ορίζονται εκπαιδευτικοί γι’ αυτή τη θέση.

Σε κάθε περίπτωση η θεσμοθέτηση των «Προϊσταμένων Τομέα Ειδικότητας», συμπαρασύρει τις σημερινές θέσεις υποδιευθυντών ΕΠΑΛ που καταργούνται.

Με τις αλλαγές αυτές, έχει υπολογισθεί ότι σε πανελλαδικό επίπεδο και σε ότι αφορά μόνο τις σχολικές μονάδες της επαγγελματικής εκπαίδευσης, θα καταργηθούν περισσότερες από 320 θέσεις Διευθυντών και υποδιευθυντών ΕΚ, όπως και υποδιευθυντών ΕΠΑΛ, γεγονός που αιτιολογείται από την ηγεσία του ΥΠΠΕΘ ως εξορθολογισμός τους κόστους διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος.

δ) «Διπλοί» Διευθυντές και υποδιευθυντές ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνασίων, κλπ,… ΤΕΛΟΣ: Αν και θα αποτελέσει θέμα άλλου σημειώματος, οι επερχόμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, θα επιφέρουν δραστική μείωση του αριθμού των Διευθυντών και υποδιευθυντών ΕΠΑΛ, αλλά και σημειώστε το Διευθυντών & Υποδιευθυντών ΓΕΛ, Γυμνασίων, Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων.

Σε ότι αφορά τα ΕΠΑΛ, -όπως και για όλους τους άλλους τύπους σχολείων-, βασικό κριτήριο συγχώνευσης θα αποτελέσει η συστέγαση με άλλη ομοειδή σχολική μονάδα. Σχολεία που βρίσκονται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα θα συγχωνευτούν, γεγονός που θα επιφέρει την κατάργηση των διευθυντικών θέσεων των σχολείων που καταργούνται, όπως και των υποδιευθυντών τους. Για τα ΕΠΑΛ, όπως προαναφέρθηκε, ουσιαστικά εκτός από την θέση του Διευθυντή που θα συγχωνευτεί θα καταργηθούν και όλες οι θέσεις υποδιευθυντών, αφού θα αντικατασταθούν από τον θεσμό του υποδιευθυντή αρμόδιου για την λειτουργία του ΕΚ και τον θεσμό των «Προϊσταμένων Τομέα Ειδικότητας».

Συνολικά από τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων τόσο στην Α/θμια, όσο και στην Β/θμια Εκπαίδευση, εκτιμάται ότι θα καταργηθούν περισσότερες από 380 θέσεις Διευθυντών και σχεδόν ίδιες θέσεις υποδιευθυντών με το βάρος, εκτός από τα ΕΠΑΛ να πέφτει στα Νηπιαγωγεία (50% περίπου) κυρίως, ενώ εκτιμάται ότι σε ότι αφορά τα ΓΕΛ και Γυμνάσια το ποσοστό συγχώνευσής τους δεν θα ξεπεράσει πανελλαδικά το 0,5-1%.

Να σημειώσουμε, ότι όλα τα ποιο πάνω αποτελούν εκτιμήσεις με βάση τις διαρροές του κύκλου ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ, είναι καταγεγραμμένα σε κείμενα εργασίας και έχουν συζητηθεί εκτενώς και κατ’ επανάληψη στο Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν (ή τουλάχιστον δεν είναι επισήμως γνωστό) σε επίσημο κείμενο.

Σε αναμονή λοιπόν, αν και σύμφωνα με τους γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα, αυτό που απομένει να έρθει στη δημοσιότητα είναι το εύρος των αλλαγών και όχι αυτές καθ’ αυτές οι αλλαγές που φαίνεται ότι είναι πλέον οριστικά αποφασισμένες…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "