Η μόνη και απόλυτη «Αλήθεια» είναι η δική μου: Fake news ότι συμφώνησα σε συγχωνεύσεις, αξιολόγηση και αύξηση εργασιακού ωραρίου

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική


Οι συγχωνεύσεις σχολείων, η αξιολόγηση, και η αύξηση διδακτικού ωραρίου είναι εδώ!!! 

Οι «προφητείες» και προαναγγελίες του Vukentra για άλλη μία φορά επαληθεύονται. Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων θα ξεπεράσουν τις 200 τόσο στην Α/θμια, όσο και στην Β/θμια, οι Διευθυντές θα κλιθούν να κάνουν τα μαντρόσκυλα στους εκπαιδευτικούς και η αξιολόγησή τους θα γίνει από την κ. Γεροβασίλη. Όλα τα άλλα είναι Fake news και ας «ωρύεται» ο κ. Υπουργός…

----------------------------

Το έχουμε εμπεδώσει πλέον και μόνο οι ιδεοληπτικά στρουθοκαμηλίζοντες βλέπουν άλλα. «Πίσω από τις λέξεις, είναι ο Αλέξης», έλεγε νεανικό τραγουδάκι την δεκαετία του ’70 και τίποτα ποιο ουσιαστικά εκφραστικό δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί με τις δηλώσεις κύκλων του Υπουργείου Παιδείας για τις επερχόμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αύξηση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους, μαζί με το εργασιακό ωράριο που θα μετατρέψει τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε θυροφύλακες και όχι μόνο.

Μόλις χθες, το υπουργείο Παιδείας με μία ανακοίνωσή του, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του www.minedu.gov.gr, έμπλεο υπερηφάνειας, αναφέρει γι άλλη μία φορά, ότι η περίφημη συνάντηση με τους θεσμούς (λέγεμε Τρόικα»), στο λαμπερό Χίλτον, -οι συναντήσεις αυτές θέλουν και τα «καναπεδάκια» τους, άλλως πώς-, κατέληξε σε πολύ μεγάλη επιτυχία της Ηγεσίας του, αφού τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών δέχθηκαν για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης να γίνουν δεκτές οι προτάσεις της, οι οποίες περιορίζονται στο α) η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στελεχών να γίνεται από το ΑΣΕΠ και β) η σίτιση των μαθητών στα δημοτικά σχολεία να γίνεται εκτός εκπαιδευτικού ωραρίου, μέτρο που ήταν και πρότασή της!!! Κατακεραυνώνει δε σας διαστρεβλωτές, όσους σαν άπιστοι Θωμάδες των επιτυχιών της, απέναντι από τις απαιτήσεις των θεσμών, δημοσίευσαν ότι «συμφωνήθηκαν» συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, και άλλη αύξηση των υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου, αύξηση των μαθητών ανά τάξη, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, κλπ, κλπ, αναφέροντας ότι αυτά αποτελούσαν προετοιμασία μιας επικοινωνιακής επίθεσης αλλά και προβολή των ευσεβών πόθων της αντιπολίτευσης για όσα μέτρα δεν πρόλαβε να εφαρμόσει στην περίοδο 2010 – 1015 και καταλήγοντας με φρασεολογία πολιτικού κόμματος και όχι κυβερνητικού φορέα ως εξής: Σε όσους απογοητεύτηκαν που δεν επιβεβαιώθηκαν αφιερώνουμε τους στίχους του ποιητή: «Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις»…

Ο επερχόμενος Αρμαγεδώνας και η «αναξιοπιστία» της ηγεσίας του Υπουργείου…

Είναι πράγματι έτσι τα πράγματα ή έρχεται ο Αρμαγεδώνας που τόσο πολύ φοβούνται οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης…;

Ας τα πάρουμε με τη σειρά…

Κατ’ αρχή, οι άνθρωποι είναι πολιτικά παθολογικά «ψεύτες» και απόλυτα αναξιόπιστοι στα λεγόμενά τους κι αυτό πλέον είναι αποδεδειγμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο με βάση την εξέλιξη των πραγμάτων σε όλο το φάσμα των κυβερνητικών δραστηριοτήτων τους, της εκπαίδευσης περιλαμβανόμενης.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στα: «προστασία 1ης κατοικίας και τους πλειστηριασμούς», αφού είναι όλα γνωστά πλέον, θα πρέπει, όμως, να μείνουμε στην νέα μοτό της Κυβερνητικής εκδοράς πολιτικού λόγου για το θέμα, διά στόματος «Μάδρα» που έριξε τα βάρη για τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, στην αντιπολίτευση που όταν ασκούσε εξουσία όχι μόνο δεν είχε κάνει τίποτα για το θέμα αυτό, αλλά αντίθετα είναι νομοθετήσει την προστασία της.

Και αν θεωρείται την συγκεκριμένη αναφορά άσχετη με το εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο δεν υπάρχουν ιδιώτες, «πλανάσθε πλάνην ικτρά».

Η «Kolotoumpa» ως επιτυχία της ηγεσίας του Υπουργείου λόγω Κυβερνητικής «ατολμίας» της αντιπολίτευσης

Δυστυχώς ή ευτυχώς για τους Κυβερνώντες σήμερα των Συριζα & Ανελ, δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά, αφού όλα, μα όλα έχουν υπογραφεί τον Μάιο του 2016, στην περίφημη συμφωνία που έφερε το 3ο Μνημόνιο, το επονομαζόμενο και Μνημόνιο Τσίπρα-Καμμένου.

Όπως, όμως, και για όλους τους άλλους τομείς, η αναστροφή λόγων και έργων αντίστασης κατά της «χούντας» των μνημονίων και του κεφαλαίου, που ήθελε να καταπιεί την χώρα και να καταστρέψει όλες τις επιτυχίες του λαού της, είναι γεγονός, και η περίφημη Kolotoumpa, θα πρέπει να περάσει πρώτα σαν μεγάλη επιτυχία μετά από σθεναρή αντίσταση στις απαιτήσεις των ανάλγητων θεσμών και σε δεύτερο πλάνο σαν υποχρέωση πράξης του σωστού και ορθού για το καλό, όλων, κάτι που ήταν εθνική υποχρέωση της αντιπολίτευσης όταν αυτή Κυβερνούσε.

Αυτό, είναι και το ουσιαστικό νόημα των δηλώσεων του «διαπρεπούς» Καθηγητή, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και αποτυχόντα υπουργού κ. Μάρδα. Να εισαχθούν οι μάζες, στον πόνο των κυβερνητικών που μπορεί να παίρνουν επώδυνα, σύμφωνα με τα όσα είχαν υποσχεθεί, μέτρα, αλλά το κάνουν με πόνο ψυχής, γιατί δεν τα πήραν, παρότι ήταν σωστά οι προηγούμενοι Κυβερνώντες.

Την μοτό και το αγωνιστικό και επαναστατικό φρόνημα, την συμπληρώνει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας κος Βίτσας που μόλις χθες δήλωσε ότι «θα πήγαινα στις εκδηλώσεις κατά των πλειστηριασμών 1ης κατοικίας, κάτω από προϋποθέσεις». Τι εννοούσε ο ποιητής, θα φανεί σύντομα…

Στα της εκπαίδευσης και στην «σοφία» του υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου…

Είναι γνωστό και δεν αμφισβητείται ότι ο κος Γαβρόγλου, αντικατέστησε τον κ. Φίλη, στην καρέκλα του Υπουργού, αφενός για να επαναφέρει σε κυρίαρχη θέση τον εκκλησιαστικό παράγοντα, κατ’ απαίτηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, παράγοντα με πολύ μεγάλη επιρροή στον Τσίπρα και αφετέρου να επαναφέρει ή δυνατόν την «ειρήνη» στην εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως στο Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και τις συνδικαλιστικές παραφυάδες του.

Σε ότι αφορά την επιρροή του εκκλησιαστικού παράγοντα στην Κυβέρνηση Τσίπρα και στον ίδιο, να θυμίσουμε ότι ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων που υπηρετεί στην συγκεκριμένη θέση από την άνοδο στην εξουσία του Κώστα Καραμανλή το 2004, έμεινε στην θέση του και δεν αντικαταστάθηκε, από τον Πρωθυπουργό, μετά απαίτηση (αναφέρθηκε ως παράκληση) του Αρχιεπισκόπου, γιατί υπερασπίζονταν τα θέματα της εκκλησίας, όπως είχε αναφερθεί.

Στα υπόλοιπα των αρμοδιοτήτων που του έμειναν, ο κ. Γαβρόγλου, για όσους έχουν γνώση από το σύστημα διαχείρισης της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι παρά ο εκφραστής του βαθέως συστήματος του Τμήματος Παιδείας του Κυβερνώντος κόμματος.

Η διαφορά του, από τον Νίκο Φίλη, είναι ότι ενώ ο τελευταίος λειτουργούσε σαν οδοστρωτήρας εκφράζοντας σε άμεσο χρόνο και χωρίς φρού-φρού και αρώματα, ότι προαποφασίζονταν στα κομματικά γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ, ο κος Γαβρόγλου, διατήρησε το προσωπικό του επικοινωνιακό δημόσιο προφίλ, επιλέγοντας τον χρόνο που έκανε τις δηλώσεις ή εξαγγελίες του, οι οποίες ως γνωστόν άλλαζαν σχεδόν κάθε ημέρα, ανάλογα με το που φύσαγε ο άνεμος στην Κουμουνδούρου.

Όποιος έχει προσεκτικά παρακολουθήσει, όσα έχει πει μέχρι τώρα ο κ. Γαβρόγλου, παρά το αντικρουόμενο και αυτοαναιρούμενο του συνόλου σχεδόν των δηλώσεων και εξαγγελιών του, καταλήγει στο ασφαλές συμπέρασμα, ότι αυτές που έχει υλοποιήσει νομοθετικά είναι πάντα οι αρχικές για κάθε συγκεκριμένο θέμα.

Η έκθεση ΟΟΣΑ, τα απαιτούμενα του 3ου Μνημονίου και η Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Μία από τις πρώτες δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου, για τις υποχρεώσεις του Υπουργείου Παιδείας, ήταν ότι «θα εφαρμόσουμε» τις προτάσεις της Έκθεσης του ΟΟΣΑ, αφού πρώτα επικαιροποιηθεί, όπως συμφώνησε η χώρα και η Κυβέρνηση τον Μάιο του 2016 με τους θεσμούς.

Δεν υπάρχει ποιο ξεκάθαρη δήλωση, ανεξάρτητα αν στην συνέχεια, τεμαχίζοντας τα θέματα, ο κ. Υπουργός προχώρησε σε δηλώσεις αναίρεσης της αρχικής δήλωσης του, δηλώσεις που έπονταν πάντα τις δημόσιες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών φορέων και συλλογικοτήτων.

Κι όλη αυτή η πρακτική, μόνο και μόνο για να «ηρεμίσει» την εκπαιδευτική κοινότητα που έβλεπε και βλέπει το εργασιακό της περιβάλλον να επιδεινώνεται διαρκώς, κάτι που φαίνεται, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων ότι κατάφερε τελικά, έστω και προσωρινά.

Τι είχε συμφωνήσει για την έκθεση του ΟΟΣΑ; Απλά την συμμόρφωση της Ελλάδας (δηλαδή του Υπουργείου Παιδείας) με «τις κατευθύνσεις των καλύτερων πρακτικών, των χωρών του ΟΟΣΑ αναφορικά με τα μεγέθη και τους κανόνες του εκπαιδευτικού συστήματος».

Τις πρόνοιες και προβλέψεις της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, έρχεται να επιβεβαιώσει η πρόσφατα δημοσιευθείσα Έκθεση Αξιολόγησής του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η αναφορά στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ελληνική Κυβέρνηση (Κυβέρνηση Τσίπρα) για τις μεταρρυθμίσεις σ’ αυτό (για να διαβάσετε την έκθεση της ΕΕ κάντε κλικ εδώ).

«Στην Έκθεση της ΕΕ σημειώνεται ότι προβλέπεται, εντός των επόμενων 10 ετών, μείωση των μαθητών που εισέρχονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση κατά 27% σε σχέση με το 2017 και των μαθητών που θα φοιτούν στο Γυμνάσιο κατά 17% και κατά 23% που θα φοιτούν στο Λύκειο και τα ΕΠΑΛ. Όλες οι βαθμίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος θα επηρεαστούν από σημαντικές δημογραφικές αλλαγές. Οι προβλέψεις αυτές αναδεικνύουν τόσο τις προκλήσεις όσο και τις ευκαιρίες για εξορθολογισμό σε διάφορα επίπεδα και για προσαρμογή στη μεταβαλλόμενη σύνθεση της κοινωνίας, μεταξύ άλλων μέσω της παροχής ευκαιριών διά βίου μάθησης.

Στον αντίποδα αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει προγραμματίσει μέτρα για την ενίσχυση του σχολείου.Ένα από τα προβλεπόμενα μέτρα είναι να μειωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη σε 22, παρότι η Ελλάδα ήδη έχει χαμηλότερη αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Το πιθανό όφελος από άποψη εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων δεν είναι σαφές (ΟΟΣΑ 2016γ), ενώ το φύλο και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση επηρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις των μαθητών.

Τον Μάιο του 2017 η Ελλάδα εξέδωσε τριετές σχέδιο για την εκπαίδευση, όπως προβλέπεται στο δεύτερο Συμπληρωματικό Μνημόνιο Συνεννόησης για την Ελλάδα που συνήφθη από την

Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Το σχέδιο χρησιμεύει ως χάρτης πορείας για μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και παρέχει ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για την περίοδο 2016-2019.

Οριζόντια ζητήματα τα οποία η κυβέρνηση έθεσε ως προτεραιότητες για τα προσεχή έτη είναι τα εξής: η σταδιακή αύξηση της συμμετοχής όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων στις ψηφιακές ευκαιρίες· και η ανάπτυξη ενός προγράμματος για την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών δομών.

Για τη σχολική εκπαίδευση (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) το σχέδιο προβλέπει: τον εξορθολογισμό του παρόντος συστήματος και την αύξηση της αποτελεσματικότητάς του· τη διασφάλιση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων και την απαλλαγή τους από το βάρος της γραφειοκρατίας· την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων· και τη βελτίωση της κατάρτισης των εκπαιδευτικών.

Νέα μέτρα πολιτικής στοχεύουν στην ενίσχυση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης, αλλά οι προσπάθειες για την επίτευξη μεγαλύτερης αυτονομίας και αποδοτικότητας φαίνεται να είναι ανεπαρκείς. Η μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σημειώνει πρόοδο, αλλά υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω αύξηση της ελκυστικότητάς της και για ενίσχυση της συμμετοχής.»

Οι «θριαμβευτικές» εξαγγελίες του κ. Γαβρόγλου ως μέσο παραπλάνησης της εκπαιδευτικής κοινότητας

Μπορεί ο κ. Γαβρόγλου να σταμάτησε να εκφράζει ο ίδιος τις επανειλημμένες και πολλάκις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες του προκατόχου του κ. Φίλη για προσλήψεις 20.000 μονίμων εκπαιδευτικών, ουδέποτε, όμως τις διέψευσε και απλώς τις άφησε στην προσωρινή λήθη. Μην απατάσθε, όμως, το θέμα θα ξανάλθει στην επικαιρότητα λίγο πριν τις επόμενες εκλογές, για προφανείς λόγους.

Τώρα, το πρόβλημα που βάζουν οι νουνεχείς, δηλαδή πως με μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 50% από το 2010 και μέχρι το 2027, -30% μείωση από το 2010 έως το 2017 και 20% περίπου έως το 2027-, και με δεδομένο τον υπερπληθυσμό των υπαρχόντων μόνιμων εκπαιδευτικών, θα υπάρξουν και νέες προσλήψεις, με συνεχή μείωση των δαπανών για την παιδεία, αυτό μόνο οι περί τον κ. Υπουργό μαθηματικοί κομματικοί εγκέφαλοι, μπορούν να του δώσουν λύση.

Γίνεται κατανοητό και πιθανόν μόνο οι φωστήρες του Υπουργείου Παιδείας, δεν μπορούν να αντιληφθούν ή μάλλον δεν θέλουν ότι είναι νομοτέλεια η συγχώνευση σχολικών μονάδων και η μείωση του αριθμού των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών. Αυτά, όμως και όσα άλλα ακολουθήσουν μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2018, οπότε θα πρέπει να εκταμιευθεί η δόση των 18.5 δις ευρώ, κάτι που απαιτεί την νομοθέτηση και υλοποίηση όλων των προαπαιτούμενων της συμφωνίας της τρίτης αξιολόγησης από τους θεσμούς, αμέσως μετά την παρουσίαση της ανακοίνωσης του Υπουργείου για τα συμφωνηθέντα.

Υπουργείο: Αυτή είναι η συμφωνία με τους “θεσμούς” (ανακοίνωση της 5.12.2017)

Τo υπουργείο Παιδείας με τίτλο "Το υπουργείο συνεχίζει την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων μετά τη συμφωνία με τους θεσμούς" εξέδωσε το ακόλουθο ανακοινωθέν:

Αντιπολιτευτικές εφημερίδες: Εδώ και δύο εβδομάδες αντιπολιτευτικές εφημερίδες και ιστοσελίδες επιδίωκαν τη δημιουργία μιας καταστροφικής εικόνας για την επερχόμενη συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς στα θέματα της παιδείας.

Πρωτοσέλιδα: Διαβάσαμε πρωτοσέλιδα περί «αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών», ανατροπής των δηλώσεων του Υπουργού περί «μη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της τάξης», «αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα», «33ωρο εβδομαδιαίου εργασιακού χρόνου», άμεση συμμόρφωση με «τις κατευθύνσεις καλύτερων πρακτικών του ΟΟΣΑ αναφορικά με τα μεγέθη της σχολικής τάξης και το διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών» κλπ.

Επικοινωνιακή επίθεση και προβολή ευσεβών πόθων: Όλα τα παραπάνω αποτελούσαν προετοιμασία μιας επικοινωνιακής επίθεσης αλλά και προβολή των ευσεβών πόθων της αντιπολίτευσης για όσα μέτρα δεν πρόλαβε να εφαρμόσει στην περίοδο 2010 – 1015.

Δυστυχώς για τις «Κασσάνδρες»: Η συμφωνία της κυβέρνησης με τους Θεσμούς στα θέματα της παιδείας έγινε σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης της σημαντικής προόδου που έχει συνολικά επιτευχθεί τα τελευταία δύο χρόνια.

  • Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση διδακτικού ωραρίου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1566 του 1985.
  • Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση εργασιακού χρόνου.
  • Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης αλλά αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο.
  • Μέχρι τέλος του μήνα ο νόμος για την αξιολόγηση των στελεχών
  • Κανονικά προχωρά και η αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία μέχρι το τέλος του έτους σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, όπως έχει περιγραφεί μέχρι τώρα από πλευράς Υπουργείου.
  • Συμμετοχή του ΑΣΕΠ στην αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης

Μόνη αλλαγή που συμφωνήθηκε είναι η συμμετοχή του ΑΣΕΠ στις διαδικασίες αξιολόγηση των στελεχών και ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης ως διδακτικής, πρόνοια που συνάδει απολύτως με την επιδίωξη του Υπουργείου για μεταβολές στις διαδικασίες σίτισης.

Σε όσους απογοητεύτηκαν...: Σε όσους απογοητεύτηκαν που δεν επιβεβαιώθηκαν αφιερώνουμε τους στίχους του ποιητή: «Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις»…

Είναι έτσι τα πράγματα, όπως τα λέει και μάλιστα επιθετικά η ανακοίνωση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ή κάποιο λάκκο έχει πάλι η φάβα, όπως σε όλα όσα έχουν ειπωθεί μέχρι τώρα;

Ας τα δούμε ένα προς ένα, όπως τα αναφέρει η ανακοίνωσή της…

α) Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση διδακτικού ωραρίου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1566 του 1985.

-Συνεχίζει να παραπλανά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αναφερόμενη σ’ ένα θέμα που δεν τέθηκε από τους θεσμούς και δεν τέθηκε επίσης από κανένα ΜΜΕ, έντυπο, ηλεκτρονικό ή του διαδικτύου. Το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο, έχει ήδη αυξηθεί από τις «ανάλγητες» προηγούμενες Κυβερνήσεις και η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, παρά τις προεκλογικές υποσχέσεις της για επαναφορά του στα πρότερα της αύξησης επίπεδα, ουδέν έπραξε, αλλά αντίθετα ολοκλήρωσε την υποχρεωτική εφαρμογή του σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτά για την αλήθεια του πράγματος.

β) Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση εργασιακού χρόνου.

-Στρεψοδικώντας, ως συνήθως, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι δεν συμφωνήθηκε καμία αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και δεν συμφώνησε για «33ωρο εβδομαδιαίου εργασιακού χρόνου», αλλά αντίθετα θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1566 του 1985. Μα αυτό ακριβώς λέει και ορίζει ο ν. 1566/1985. «Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στην σχολική μονάδα καθ’ όλο το ωράριο λειτουργίας της». Με απλά μαθηματικά, αν υπολογισθεί πόσος είναι ο χρόνος λειτουργίας τω σχολικών μονάδων, -8:00 έως 2:30 για 5 ημέρες την εβδομάδα-, γίνεται φανερό ότι οι εκπαιδευτικοί θα παραμένουν υποχρεωτικά 32,5 ώρες την εβδομάδα στον εργασιακό τους χώρο. Φυσικά και έχει δίκαιο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που αναφέρει ότι δεν συμφωνήθηκε με τους θεσμούς το 33ώρο, αφού αυτό θα είναι 32,5 ώρες!!!

γ) Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης αλλά αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο.

-Κι αυτή η δήλωση αυτή του κου Υπουργού είναι εξόχως παραπλανητική. Πράγματι το Παιδείας συμφώνησε με τους «θεσμούς» να υπάρξει σε ότι αφορά τον δικό του τομέα, αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, -η τελευταία μέσω ΑΣΕΠ-, ενώ δεν υπήρξε καμία αναφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αυτό, όμως που απεκρύβει είναι ότι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ θα γίνει υποχρεωτικά, πάλι με διαδικασίες ΑΣΕΠ, αφού αυτό ορίζει το «προαπαιτούμενο» για την Τρίτη αξιολόγηση που συμφωνήθηκε ανάμεσα στους Θεσμούς και στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης της κας Γεροβασίλη, συμφωνία που ορίζει ρητά ότι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ θα εφαρμοσθεί και θα ολοκληρωθεί εντός του 1ου εξαμήνου του 2018 για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, χωρίς καμία διάκριση, συμπεραλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών.

Η επιβεβαίωση της κρυφής συμφωνίας του Υπουργείου Παιδείας

«Πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρις», ο Υπουργός Παιδείας, συνεχίζοντας την προσφιλή τακτική του, να ομολογεί την αλήθεια, κομμάτι, κομμάτι, βάλλοντας ταυτόχρονα κατά των ΜΜΕ που κατ’ αυτόν διαστρεβλώνουν την αλήθεια, την δική του που θεωρεί και την μοναδική, ομολόγησε τα όσα αναφέρουμε ποιο πάνω, μιλώντας αυτή την φορά στην περιφέρεια στο  Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Κέρκυρα, σήμερα 6.12.2017.

Υπέγραψα υποχρεωτική παρουσία 30 ωρών των εκπαιδευτικών στο σχολείο

Ειδικότερα ο κ. Κώστας Γαβρόγλου ομολόγησε ότι υπέγραψε με τους θεσμούς (τρόικα):

α. Την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα

β. Να τεθούν κριτήρια στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

γ. Στην επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης να συμμετέχει το ΑΣΕΠ

δ. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης και αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

Τι τελικά έρχεται με την υπογραφή του κ. Γαβρόγλου και επικουρικά την υπογραφή της κας Γεροβασίλη

Πριν αναφερθούμε στο τι έρχεται για το εκπαιδευτικό σύστημα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να σημειώσουμε τα εξής που αφορούν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα του τι βγαίνει στην δημοσιότητα, είναι πάγιο και διαχρονικό αίτημα των στελεχών του υπουργείου Παιδείας, στελεχών εκπαίδευσης, των διευθυντών σχολικών μονάδων περιλαμβανόμενων. Το αίτημα αυτό, δεν έχει σχέση και ποτέ δεν έχει συνδεθεί με την εκπαιδευτική και βαθμολογική εξέλιξη και ανέλιξη των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, όπως επιχειρήθηκε να συνδεθεί με τον νόμο για το ενιαίο μισθολόγιο των πρώτων μνημονιακών Κυβερνήσεων, αν και στο παρελθόν και έως το 1983, οπότε καταργήθηκε, υπήρχε και εφαρμόζονταν η σχετική νομοθετική πρόβλεψη.

Το διαχρονικό αυτό αίτημα, για την νομοθέτηση αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, έχει σχέση μόνο με την διδακτική και εκπαιδευτική ικανότητα και επάρκειά τους, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στην διοίκηση, να «απαλλάσσει» από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, αυτούς που για διαφόρους λόγους, δεν μπορούν λειτουργικά να φέρουν σε πέρας τον εργασιακό ρόλο για τον οποίο διορίσθηκαν, μεταθέτοντάς τους υποχρεωτικά σε άλλη διοικητική θέση εργασίας.

Τέτοιας κατηγορίας εκπαιδευτικοί υπάρχουν, για να μην κρύβεται κανείς πίσω από το δάκτυλό του, εκατοντάδες τόσο στην Α/θμια, όσο και στην Β/θμια Εκπαίδευση, με τους Διευθυντές αλλά και την Διοίκηση της Εκπαίδευσης να μην έχουν τα νομοθετικά εργαλεία να τους θέσουν εκτός εκπαιδευτικού εργασιακού πεδίου, παρόλο που ως «ακατάλληλοι» γι’ αυτό το ρόλο, δημιουργούν προβλήματα τόσο στην ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, όσο και στις εκπαιδευτικές διαδικασίες που τελικά αποβαίνουν σε βάρος των μαθητών.

Για όσους έχουν εμπειρία από τα τεκταινόμενα στο Υπουργείο Παιδείας, όταν αυτό λειτουργούσε στο κτίριο της Μητροπόλεως και αργότερα στην Ανδρέα Παπανδρέου στο Μαρούσι, - για λίγο χρονικό διάστημα στο τελευταίο-, είναι γνωστή η περίπτωση εκπαιδευτικού που επειδή δεν μπορούσε όχι μόνο να λειτουργήσει ως εκπαιδευτικός, αλλά και να έχει φυσιολογική επικοινωνία με υπαλλήλους και επισκέπτες πολίτες, τον είχαν «αποσύρει» στα κεντρικά γραφεία του υπουργείου, στο οποίο μέχρι την αποχώρησή του, περιφέρονταν «χαμένος» στον εαυτό του.

Ας δούμε, όμως τι έρχεται με βάση τη συμφωνία που υπέγραψε, με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών, ο κος Γαβρόγλου και τα οποία πλέον θεωρούνται υποχρεωτικά προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης της μνημονιακής συμφωνίας που υπέγραψε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τον Μάιο του 2016.

α) Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, δεν πήρε καν είδηση ότι οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, έχουν ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2016, παρότι το Vukentra.gr το έχει γράψει κατ’ επανάληψη, γιατί απλώς αφορούσαν την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Για την τελευταία, οι συγχωνεύσεις είτε σχολικών μονάδων είτε Τμημάτων και Τάξεων, έλαβε μαζική μορφή το διάστημα Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου 2017.

Για τις νέες συγχωνεύσεις που πρόκειται να λάβουν μαζική πλέον μορφή, θα αφορούν τόσο την Α/θμια (Δημοτικά), όσο και την Β/θμια εκπαίδευση (Γυμνάσια, ΓΕΛ & ΕΠΑΛ), θα προγραμματισθούν-καθορισθούν στο 1ο εξάμηνο του 2018 που έρχεται και θα πραγματοποιηθούν – υλοποιηθούν στο διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2018, δεν είναι γνωστά τα κριτήρια που προς το παρόν κρατούνται ως επτασφράγιστο μυστικό από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Το κλείδωμα, όμως, του MyScool και η αύξηση των στοιχείων μαθητών και εκπαιδευτικών που καταχωρούνται σ’ αυτό, όπως και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών, ως επαρκούς ή μη επαρκούς στο τέλος του 1ου εκπαιδευτικού τετραμήνου, δίνει μία πρώτη γνώση ποια θα είναι αυτά.

Ένα δεύτερο και σε πρώτη ανάγνωση άσχετο στοιχείο, είναι η δραματική καθυστέρηση που παρατηρείται στον προγραμματισμό κατασκευής νέων σχολικών μονάδων και προσθήκης νέων σχολικών, από την ΚτΥΠ (πρώην ΟΣΚ).

Δείγμα, όμως του τι θα ακολουθήσει είναι και η επιλεκτική ενίσχυση του μαθητικού δυναμικού, Γυμνασίων και Λυκείων, κατά το σχολικό έτος που τρέχει, που ευνόησε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες κυρίως στον αστικό ιστό των μεγάλων πόλεων, με την χωροταξική κατανομή των μαθητών στις πρώτες τάξεις τους, από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Εκτιμάτε, αν και αυτό στην παρούσα φάση αποτελεί εικασία, ότι το πρώτο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, θα ξεκινήσει από τα συστεγαζόμενα σχολεία και αυτά που αφενός είναι μικρής σχετικά δυναμικότητας και αφετέρου βρίσκονται σε μικρές αποστάσεις μεταξύ τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μεν Διευθυντές εκπαίδευσης έχουν οδηγίες να μην προτείνουν στις επιτροπές παιδείας των δήμων, καμία μεταβολή στις υπάρχουσες σχολικές μονάδες, προκειμένου να μην υπάρξουν αντιδράσεις τόσο από τα τοπικά συνδικαλιστικά κινήματα, όσο και τις τοπικές κοινωνίες, στην παρούσα χρονική περίοδο. Αντίθετα, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να καταθέσουν ακόμη και την δημιουργία νέων Τμημάτων στα ΕΠΑΛ που λειτουργούν στην περιοχή τους.

Ο σχεδιασμός των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων έχει ανατεθεί σε άτυπες επιτροπές στα Κεντρικά του Υπουργείου Παιδείας, ανά κλάδο και τύπο σχολείου και ειδικά για την Επαγγελματική, επικεφαλής της είναι ο Διευθυντής του Γραφείου του αρμόδιου υφυπουργού και πάλαι ποτέ ηρωικός αγωνιστής συνδικαλιστής κ. Κοτσυφάκης.

Μεγάλος χαμένος της υπόθεσης, η Επαγγελματική Εκπαίδευση που θα δει περισσότερα από 100 σχολικές μονάδες να συγχωνεύονται-καταργούνται με ότι κι αν σημαίνει αυτό για τις επιπτώσεις που θα επέλθουν σε βάρος των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτές.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, έχει ήδη αποφασισθεί ότι θα συγχωνευθούν κατά περιοχή, στη δυτική Αθήνα 10-12 σχολικές μονάδες (Γυμνάσια και ΕΠΑΛ), στη Αθήνα και στην Ανατολική Αττική 12-15 σχολικές μονάδες (Γυμνάσια και ΕΠΑΛ), στην Θεσσαλονίκη αντίστοιχος αριθμός, στην δε επαρχία έχει προκριθεί η λύση την κατάργησης Λυκείων και της δημιουργίας Τάξεων Λυκείου προσαρτημένων στα λειτουργούντα Γυμνάσια, στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η συγχώνευση-κατάργησή τους συνολικά σαν δομές.

β) Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

Προς το παρόν κανείς δεν γνωρίζει αν θα γίνει με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο ή θα νομοθετηθεί κάποιο άλλο και νέο. Το οξύμωρο, στην συγκεκριμένη δράση είναι ότι θα ζητηθεί η αυτοαξιολόγηση της κάθε σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σ’ αυτή, χωρίς, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, να υπάρχει το στοιχείο της ιδιαιτερότητας κάθε μίας απ’ αυτές και κυρίως στην ποιότητα του μαθητικού δυναμικού και των υπαρχόντων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, όπως και την χρηματοδότηση λειτουργικών και εκπαιδευτικών αναγκών.

γ) Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών

Όπως, προαναφέρθηκε ποιο πάνω εκτιμάται ότι θα γίνει με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους, με την συνδρομή του ΑΣΕΠ. Πιθανόν κι αυτό είναι η «παγίδα» θα χρησιμοποιηθούν και στοιχεία από την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα προηγηθεί χρονικά.

δ) Αξιολόγηση Στελεχών Εκπαίδευσης

«Ανάγκα και οι θεοί πείθονται». Μετά τις αλλεπάλληλες «πατάτες» στο νομικό πλαίσιο αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης, κυρίως στην επιλογή τους, το Υπουργείο Παιδείας, αποδέχθηκε η αξιολόγησή τους, σε όλα τα επίπεδα να γίνεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κάτι που σημαίνει ότι θα εισαχθεί σ’ αυτή και η «γραπτή εξέταση», αν και δεν υπάρχουν προς το παρόν ενδείξεις για το αν καταργηθεί ή διατηρηθεί η «συνέντευξη».

ε. Υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα

Αναφερθήκαμε σ’ αυτό ποιο πάνω. Ο 1566/85, δεν αναφέρει 30ώρο ανά εβδομάδα, αλλά «καθ’ όλο το ωράριο λειτουργίας των σχολείων που είναι ελαφρώς μεγαλύτερο κατά 2.5 ώρες. Αν προσθέσει κανείς σ’ αυτό την διάταξη που ορίζει ότι «ο σύλλογος διδασκόντων» συνεδριάζει για όλα τα θέματα που απασχολούν την σχολική μονά εκρός διδακτικού βραρίου, γίνεται κατανοητό ότι ο συνολικός αριθμός υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο είναι ακόμη μεγαλύτερος.

--------------

Αρκετά, όμως, θα επανέλθουμε στο θέμα, όταν αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια για το τι συμφωνήθηκε ανάμεσα στον κ. Γαβρόγλου και τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών, που έτσι κι αλλιώς θα λάβουν ως «προαπαιτούμενα» νομική μορφή και υπόσταση.

Για τους εκπαιδευτικούς και τους τρόπους αντίδρασής τους, τα «πράγματα» στενεύουν. Με την νομοθέτηση του 50+1% για την κήρυξη απεργιών και συνολικά μαζικών συνδικαλιστικών αντιδράσεων, θα απαιτηθεί μαζική συμμετοχή πλέον στις συγκεντρώσεις-συνελεύσεις λήψης των σχετικών αποφάσεων.

Θα υπάρξουν;…Κοντός ψαλμός αλληλούια…

Σε κάθε περίπτωση, τίποτα, απ’ εδώ κι εμπρός δεν θα είναι όπως ήταν μέχρι σήμερα…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "