Βολές για τα ολοήμερα στον Φίλη

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική

Eπιβαρύνει τις οικογένειες με πρόσθετο κόστος φροντιστηρίων η απόφαση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη να καταργήσει το Ολοήμερο Σχολείο.

Το Ολοήμερο Σχολείο άρχισε πιλοτικά να λειτουργεί το 2010 και είχε επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας και προς τούτο και προκάλεσε την αντίδραση του ΠΑΣΟΚ και του Τομέα Παιδείας του, ο οποίος εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με αυτήν «ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης καταργεί τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία (με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) που ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και είχαν επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Πρόγραμμα που το ΠΑΣΟΚ εφάρμοσε από το 2010 και συμπεριλαμβανόταν στο Νέο Σχολείο. Μειώνει δηλαδή και καταργεί ώρες από τα μαθήματα της Γυμναστικής, της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής, της Πληροφορικής, της Ευέλικτης Ζώνης (Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικές Δραστηριότητες), της Αγγλικής Γλώσσας και στην Α΄ και Β΄ τάξη μίας ώρας της ελληνικής Γλώσσας-Φιλοαναγνωσίας.

Πόσο αριστερό είναι κύριε Φίλη να μειώνετε σχεδόν κατά τρεις ώρες τον χρόνο που τα παιδιά του Δημοτικού έμεναν στο Σχολείο; Τι θα πείτε στους γονείς που ενώ θα απαλλάσσονταν από το κόστος μάθησης ξένης γλώσσας και πληροφορικής τώρα τους επιβαρύνετε και πάλι με κόστη φροντιστηρίων;

Δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί κανείς ποιες οικογένειες θα επιβαρυνθούν περισσότερο από τις αριστερές σας επιλογές κύριε Φίλη.

Ειδικότερα:

Τι πρόσφερε το Ολοήμερο με ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ) που καταργεί ο κος Φίλης;

  • απελευθέρωση του σχολείου από τον στενά γνωσιοκεντρικό – ακαδημαϊκό του χαρακτήρα και προσανατολισμό και ενίσχυση της δημιουργικότητας και αυτονομίας του μαθητή
  • έδινε μεγαλύτερη έμφαση στις Τέχνες και στον Πολιτισμό και προέβλεπε τη διδασκαλία των μαθημάτων Τέχνης από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
  • επέτρεπε σε μεγαλύτερο βαθμό την κίνηση, τη συνεργασία, την έκφραση, την βιωματική εμπλοκή των μαθητών και ενασχόλησή τους με ελκυστικές δραστηριότητες που τους αποφόρτιζαν, τους χαλάρωναν και εμπλούτιζαν τη σχολική τους ζωή.
  • αναβάθμιζε την ενασχόληση των μαθητών με την Φυσική Αγωγή (20 ώρες έναντι 12 ωρών στα κλασικά δημοτικά σχολεία)
  • εξασφάλιζε τέτοια ενασχόληση με τα Αγγλικά (συνολικά 20 ώρες Αγγλικά, έναντι 12 ωρών στα Κλασικά) που στόχευε να ετοιμάσει κάθε μαθητή για Πιστοποίηση Αγγλικών στην Γ΄ Γυμνασίου και θα απάλλασσε την ελληνική οικογένεια από ένα μεγάλο κόστος και ταλαιπωρία
  • προωθούσε την Πληροφορική με περισσότερες ώρες διδασκαλίας που τώρα περιορίζονται

Κυρίως εξασφάλιζε σε μεγαλύτερο βαθμό δραστηριότητες που δεν είχαν στενά ακαδημαϊκό χαρακτήρα αλλά ανέπτυσσαν όλα τα χαρακτηριστικά που στα σύγχρονα προγράμματα διδασκαλίας και στις περισσότερες χώρες αποτελούν προτεραιότητα για την ανάπτυξη των ικανοτήτων και προσόντων του μαθητή. Αντί λοιπόν να αξιολογηθεί ο θεσμός – ο οποίος κρίθηκε από όλους θετικά – και να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις που απαιτούνται, το Υπουργείο Παιδείας τον καταργεί.

Το ΕΤΟΔΣ που φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημαντικά προβλήματα:

  1. Δεν εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές καθώς αφορά σχολεία μεγαλύτερα από 4θεσια
  2. Αποφεύγει να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό
  3. Ουσιαστικά δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων καθώς προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών στο διαθέσιμο προσωπικό και δεν εξασφαλίζει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να υλοποιείται το πλήρες πρόγραμμα.
  4. Θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο ανά σχολείο ( πχ βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων απαιτείται μόνον στα 6θέσια και άνω και όχι στα υπόλοιπα σχολεία),
  5. Περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντας σε μεγαλύτερη ανισότητα και πλήττοντας κυρίως μαθητές από “φτωχό” κοινωνικό-μορφωτικό οικογενειακό περιβάλλον, οι οποίοι στις συνθήκες της κρίσης που βρίσκεται η χώρα έχουν αυξηθεί.
  6. Το πρόγραμμα στην πράξη γίνεται πιο πυκνό, με περισσότερο ακαδημαϊκό προσανατολισμό ενώ μειώνονται κατά πολύ τα μαθήματα και οι δραστηριότητες ανάπτυξης της προσωπικότητας και των στοιχείων του χαρακτήρα του μαθητή.

 

                                                                                                                   ΠΗΓΗ: iapopsi.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "