Ρέκβιεμ για τους εκπαιδευτικούς ο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία»

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική


γράφει ο «Εκπαιδ-άρχης»

Σε «Ρέκβιεμ» για τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, εξελίσσεται ο περίφημος Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία. Κι αυτό γιατί ο τελευταίος χρησιμοποιείται πλέον σαν «φερετζές» με το οποίο καλύπτονται όλες οι προαλειμμένες αποφάσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, αποφάσεις που υλοποιούνται ακόμη και με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες για αρνάκια Ζηλανδίας.

Ίσως, βέβαια η ηγεσία του Υπουργείου να θεωρεί μία ειδική κατηγορία εκπαιδευτικών, όπως αυτή στην οποία ανήκει η σύζυγος του πρωθυπουργού, πράγματι «αρνάκια Ζηλανδίας», αφού για όσους έχουν την κατάλληλη ηλικία, τα συμπαθεί αμνοερίφια αποτελούσαν κάποτε ως κατεψυγμένα την ποιο ποθητή τροφή για την αστική τάξη.

Την ανώτερη αστική τάξη, εξάλλου, φαίνεται ότι κυνηγά η Περιστέρα, κατά κόσμο σύζυγος Τσίπρα, αφού η πολύχρονη αναμονή στο γραφείο του κ. Αριστείδη Μπαλτά τελείωσε και ήλθε πλέον η ώρα της νομοθετικής αποκατάστασής της. Ας μην γελιέται κανείς η τροπολογία για τις μετατάξεις αποσπασμένων εκπαιδευτικών στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ έγινε μόνο και μόνο η συγκεκριμένη κυρία να καταλάβει θέση ΕΔΙΠ στο Πολυτεχνείο, όπου εντριφεί ως αποσπασμένη τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Γι’ αυτό υπήρξε και το κερασάκι στην «τούρτα», η ανάθεση των μαθημάτων στο πανεπιστημιακό τμήμα της Κοζάνης, που της εξασφάλισε και την απαραίτητη διδακτική εμπειρία στην Τριτοβάθμια…

Αυτά, όμως, για τους «έχοντες και κατέχοντες» του συστήματος, αφού πλέον είναι κοινά παραδεκτό ότι το «σύστημα» είναι απολιτίκ και δεν διακρίνεται σε αριστερό, δεξιό, κεντρώο, κλπ. Ας μην ξεχνάει κανείς ότι η πρώτη απόσπαση της κ. Περιστέρας Μπαζιάνα, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έγινε από την πάλαι ποτέ υπουργό Παιδείας κ. Μαριέτα Γιαννάκου το μακρινό 2008.

Οι πραγματικές, όμως, εξελίξεις που αφορούν και το εργασιακό μέλλον όλων σχεδόν των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας θα είναι, κατά την κινηματογραφική έκφραση «σύντομα κοντά μας».

Το πρώτο μήνυμα ήλθε για τα νηπιαγωγεία (άρθρο 35 παρ. 1 του πολυνομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή). Για να είμαστε ειλικρινείς, η συγκεκριμένη διάταξη, απλώς επαναφέρει ή μάλλον θεσμοθετεί και για το συγκεκριμένο τύπο σχολείου, όσα προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία για τα υπόλοιπα σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας. Διαφέρουν οι προβλέψεις τους, μόνο σε σχέση με τις ειδικές διατάξεις που ορίζουν την λειτουργία του νηπιαγωγείου που βρίσκεται στο κτίριο του υπουργείου Παιδείας για τα τέκνα των υπαλλήλων του… (για να δείτε το σχέδιο νόμου κάντε κλικ εδώ)

Το δεύτερο μήνυμα, που στέλνει το Υπουργείο Παιδείας είναι με το άρθρο 33 παρ. 5 του πολυνομοσχεδίου, οι διατάξεις του οποίου μεριμνούν για την «τακτοποίηση» των Εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, αν και για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά καταργείται η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των δύο αυτών επιπέδων του εκπαιδευτικού συστήματος.

Σε κάθε περίπτωση είναι φανερή η φροντίδα του «νομοθέτη» (δηλαδή του Υπουργείου) να εξασφαλίσει όλες τις προϋποθέσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί αυτών των κατηγοριών και μόνο να παραμείνουν τακτοποιημένοι, έστω κι αν χρειασθούν να αλλάξουν επίπεδο εκπαίδευσης, έστω ακόμη κι αν κάνουν απλώς γραμματειακή υποστήριξη σε κάποιο δημοτικό σχολείο.

Προσοχή η συγκεκριμένη διάταξη αφορά μόνο τις κοινές ειδικότητες της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για τις οποίες ορίζεται ότι θα καλύπτουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο τους, σε οποιαδήποτε θέση από τις προαναφερθείσες, εντός του Σεπτεμβρίου.

Για τις υπόλοιπες ειδικότητες εκπαιδευτικών, η «τακτοποίηση» του υποχρεωτικού ωραρίου τους θα γίνεται από την 1η Οκτωβρίου και μετά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει, λαμβάνοντας υπόψη ότι θα διατίθενται υποχρεωτικά ακόμη και στα ΙΕΚ. Το γιατί υπάρχει αυτή διαφορά «φροντίδας» δεν εξηγείται από το πολυνομοσχέδιο.

Το τρίτο μήνυμα, αποτελείται από τις διατάξεις του άρθρου 41 του πολυνομοσχεδίου. Είναι η ποιο απλή, κατανοητή και λιγόλογη διατύπωση, που για όσους γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση της Επαγγελματικής και μπορούν να διαβάσουν πίσω από τις λέξεις, προδιαγράφει τι θα ακολουθήσει για ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Θα αρκεί απλώς η απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης για να διατεθούν οι εκπαιδευτικοί στα ΙΕΚ, χωρίς οι τελευταίοι να μπορούν να αντιδράσουν ή έστω να προβάλλουν τις κατά νόμο μέχρι σήμερα «αντιρρήσεις» τους.

Το τέταρτο μήνυμα, έρχεται σύντομα, σε επίρρωση υποτίθεται του εκπαιδευτικού διαλόγου. Είναι η αναμόρφωση των προγραμμάτων της Α & Β΄ τάξης των Λυκείων με την ουσιαστική ενοποίηση της Α΄τάξης και την ανατροπή όλων όσων ξέραμε μέχρι σήμερα για τα ΕΠΑΛ και γενικά τα σχολεία της Επαγγελματικής. αλλά ταυτόχρονα καθορίζουν και την τύχη των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτή και όχι μόνο.

Δεν θα μπούμε σε ανάλυση τι πρεσβεύουν όλα όσα συνεχώς εξαγγέλλονται ή διαρρέονται από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και κυρίως από τους «πεφωτισμένους» του ΙΕΠ, αφού τίποτα δεν είναι ουσιαστικά επίσημο. Οι εξαγγελίες αυτές χρησιμοποιούνται για το πολιτικό και συνδικαλιστικό «μασάζ», ώστε όταν έλθουν σαν νομοθετικές διατάξεις στη Βουλή να «περάσουν με τις μικρότερες κατά το δυνατόν αντιδράσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές του υπουργείου Παιδείας, το σχετικό νομοσχέδιο θα έλθει στη Βουλή αμέσως μετά την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων για την Τριτοβάθμια, ώστε να υπάρξει και οι «κοινωνικός αυτοματισμός», δηλαδή η συναισθηματική φόρτιση και κοινωνική πίεση γονέων και μαθητών – υποψηφίων για ΑΕΙ & ΤΕΙ, στους «αναίσθητους» για την περίπτωση εκπαιδευτικούς που θα τολμήσουν να προβάλλουν αντιρρήσεις και γιατί όχι κινητοποιήσεις.

Ας τα δούμε, όμως, με τη σειρά και αναλυτικά…

Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε προαναγγείλει ότι το 80% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σήμερα στην επαγγελματική οδεύουν για την επόμενη τριετία, -χρονικό διάστημα ωρίμανσης των αλλαγών που θα θεσμοθετηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση και κυρίως την επαγγελματική-, σε άλλες πολιτείες, δηλαδή σε άλλα υπουργεία, περιφέρειες και δήμους στα πλαίσια των υπεραρριθμιών που θα προκύψουν δια των «αναγκαστικών» μετατάξεων (για να δείτε το άρθρο κάντε κλικ εδώ).

Ήδη για μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής, - Τεχνικών και επαγγελματικών ειδικοτήτων-, το εργασιακό μέλλον του έχει προδιαγραφεί με τις διατάξεις του άρθρου 41 του πολυνομοσχεδίου που συζητείται σήμερα και αύριο στη Βουλή.

Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό, αφού πολύ σωστά κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν θα «σταλεί» υποχρεωτικά στα ΙΕΚ, αν το διδακτικό υποχρεωτικό ωράριό του καλύπτεται στη σχολική μονάδα που υπηρετεί. Έτσι είναι κατά τύπο και νόμο, αλλά αυτά που έρχονται απλώς θα παραπέμπουν στην «νομιμότητα», χωρίς κανείς να μπορεί να αντιδράσει, αφού απλώς θα θεωρείται εφαρμογή του νόμου και όχι άνιση και μεροληπτική μεταχείριση…

Τα αίτια που θα δημιουργήσουν τις υπεραρριθμίες…

α). Εν αρχή οι αλλαγές στην Α΄ Τάξη των ΕΠΑΛ και όχι και του Γενικού Λυκείου. Έχει «δίκιο» ο «άγνωστος» αναγνώστης του Vukentra, που μέσα από το επίσημο δίκτυο επικοινωνίας του ΙΕΠ (!!!), αναφέρει ότι με το προτεινόμενο πρόγραμμα οι ώρες των μαθημάτων ειδικότητας στην Α΄ Τάξη του ΕΠΑΛ παραμένουν οι ίδιες και μάλιστα μας κάλεσε να δώσουμε απάντηση σ’ αυτό… με την έκφραση «τι έχουμε να πούμε γι’ αυτό»…

Η απάντηση είναι τριμερής:

1) Το σύνολο των διδακτικών ωρών των Τεχνικών και Επαγγελματικών μαθημάτων στο προτεινόμενο σχέδιο για τα νέα ΕΠΑΛ, είναι μειωμένο κατά εννιά (9) διδακτικές ώρες σε σχέση με το τι ισχύει μέχρι σήμερα, για να μην κάνουμε σύγκριση με αυτά που ίσχυαν προ Διαμαντοπούλου & Αρβανιτόπουλου.

2) Το ερώτημα που παραμένει και χρίζει απάντησης από τους εμπνευστές του σχεδίου των αλλαγών στους δύο τύπους Λυκείου (Γενικό και ΕΠΑΛ) είναι: Αφού, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται η Α΄ Τάξη του Λυκείου γίνεται πλέον τύποις και ουσία κοινή, γιατί τα μαθήματα επιλογής, «μπαίνουν» μόνο στην Α΄ Τάξη των ΕΠΑΛ και όχι και στους δύο τύπους Λυκείων…;

Μήπως, -λέμε εμείς τώρα με το «φτωχό» μυαλό μας-, μήπως αν συνέβαινε αυτό, θα μειώνονταν οι διδακτικές ώρες των γενικών μαθημάτων, άρα και οι ώρες απασχόλησης των αντίστοιχων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με παράλληλη διείσδυση της Επαγγελματικής στη «βάση» της Β/θμιας που είναι η Α΄ Τάξη των Λυκείων…;

3) Ήταν που ήταν στραβό το κλίμα το έφαγε και ο γάιδαρος, λέει ο λαός. Με άλλα λόγια, ήταν η κακή φήμη των ΕΠΑΛ, ως αποθήκες μαθητών ανεπίδεκτων μάθησης, ήλθαν οι αλλαγές που εξαγγέλθηκαν και επιδεινώνουν την κατάσταση σε ότι αφορά την προσέλευση των μαθητών στα ΕΠΑΛ, από το Γυμνάσιο. Ήδη σύμφωνα με «πρόχειρη» έρευνα στην Διεύθυνση Β/θμιας Γ΄ Αθήνας, η μείωση των «προτιμήσεων για την Επαγγελματική (ΕΠΑΛ) των μαθητών της Γ΄ Τάξης των Γυμνασίων φθάνει σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος το 70% περίπου, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και στις εγγραφές μαθητών στην Α΄ Τάξη των ΕΠΑΛ της Διεύθυνσης για το νέο σχολικό έτος. Και όλοι γνωρίζουν ότι ο αριθμός των μαθητών είναι ο ένας από τους δύο κρίσιμους παράγοντες για την απασχόληση των εκπαιδευτικών.

Η αλήθεια είναι ότι όταν διέρρευσε το αρχικό σχέδιο που δεν προέβλεπε καμία διδακτική ώρα «τεχνικών και επαγγελματικών» μαθημάτων στην Α΄ Τάξη, εκτός από το «Έρευνα και Πρότζεκτ», - ή όπως αλλιώς θα ονομασθεί τελικά-, υπήρξε πολύ μεγάλη αντίδραση από τους εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής, ενώ στάλθηκαν και μηνύματα ότι κανείς από τους εμπνευστές του συγκεκριμένου σχεδίου, πολιτικός, υπηρεσιακός παράγοντας ή προσκείμενος συνδικαλιστής, δεν θα μπορούσε να «σταθεί πουθενά», με αποτέλεσμα να «πάνε» οι ιθύνοντες του Υπουργείου και του ΙΕΠ στο plan «Β». Τόσο καλά και τόσο μελετημένες είναι οι επιχειρούμενες «μεταρρυθμίσεις, δηλαδή στο πόδι…

β) Ολιγομελή και κατ’ εξαίρεση τμήματα μαθητών. Είναι κοινό μυστικό ότι από την εποχή της μεταρρύθμισης «Γιαννάκου», - κάθε υπουργός στην χώρα μας, οφείλει να κάνει μία μεταρρύθμιση-, κάθε σωστά ή μάλλον «πολιτικά ορθά» σκεπτόμενος Διευθυντής Εκπαίδευσης και κυρίως ο έχων και την αρμοδιότητα «Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας», ενέκρινε χωρίς καμία αναστολή την κατ’ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων, παρά την πρόβλεψη του νόμου.

Η κατάσταση επιβαρύνονταν με τους περίφημους, κατά την εκπαιδευτική ορολογία «νεκρούς» μαθητές, δηλαδή τους μαθητές που οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων ενέγραφαν αυτοβούλως, προκειμένου αν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στα ολιγομελή τμήματα. Αν προστεθεί σ’ αυτή την πρακτική και η παντελής απουσία ελέγχου, από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τους πραγματικά παρακολουθούντες μαθητές στα τμήματα αυτά, η κατάσταση είχε ξεφύγει από κάθε έλεγχο, -κυρίως στις μεγάλες αστικές περιοχές-, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ακραίες καταστάσεις, όπως π.χ. τμήματος σε Επαγγελματικό σχολείο της Αθήνας, όπου επί 12 εγγεγραμμένων μαθητών παρακολουθούσαν οι εξής «ένας».

Με βάση, όμως, αυτά τα πλασματικά αριθμητικά στοιχεία, κι ενώ όλοι οι υπηρεσιακοί παράγοντες το γνώριζαν το υπουργείο, -πριν την οικονομική κρίση και τα μνημόνια βέβαια-, προχωρούσε διορισμούς μεγάλων αριθμών εκπαιδευτικών που στην πράξη «περίσσευαν» αφού δεν μπορούσαν να συμπληρώσουν διδακτικό ωράριο.

Ο καθορισμός γεωγραφικών ζωνών για την λειτουργία ολιγομελών τμημάτων…

Σύμφωνα με όσα διακινούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, έχει αποφασισθεί η θεσμοθέτηση γεωγραφικών κριτηρίων για την ίδρυση «κατ’ εξαίρεση» ολιγομελών τμημάτων τάξεων, κατά τα πρότυπα των διατάξεων του άρθρο 35 παρ. 1 του πολυνομοσχεδίου που συζητείται στη Βουλή, για τα νηπιαγωγεία. Για να μην μπορεί δε να ξεφύγει κάποιος από την εκπαιδευτική διοικητική πυραμίδα, όπως συνέβη με τα νηπιαγωγεία, θα περιληφθεί σχετική διάταξη στο προσεχές νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο Γενικό Λύκειο και τα ΕΠΑΛ.

Όπως, γίνεται αντιληπτό και όπως αναφέρουν οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας, θα θεσμοθετηθούν τρείς γεωγραφικές περιοχές στον εκπαιδευτικό χάρτη της Β/θμιας. 1) Οι αστικές περιοχές, 2) τα νησιώτικα συμπλέγματα και 3) οι ορεινές περιοχές.

  • Στην πρώτη (αστικές περιοχές) δεν θα επιτρέπεται καμία κατ’ εξαίρεση έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων. Οι μαθητές, ειδικά της επαγγελματικής, θα ωθούνται, εφόσον επιμένουν στην επιλογή συγκεκριμένης ειδικότητας, στη σχολική μονάδα του αστικού κέντρου στην οποία έχει καθορισθεί η λειτουργία της…
  • Στη δεύτερη (νησιώτικα συμπλέγματα) θα υπάρξει περιορισμός των Τομέων και ειδικοτήτων που θα λειτουργήσουν και μόνο σ’ αυτές ως έσχατη ανάγκη θα επιτρέπεται η «κατ’ εξαίρεση» έγκριση και λειτουργία ολιγομελών τμημάτων…
  • Στην τρίτη (ορεινές περιοχές) η «κατ’ εξαίρεση» έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων θα συναρτάται με την δυνατότητα καθημερινής συγκοινωνίας των απομακρυσμένων σχολικών μονάδων με το αστικό κέντρο του νομού…

γ) Το MayScool, το «κλείδωμα» των στοιχείων του, ο διαρκής έλεγχος των «παρακολουθούντων» μαθητών… και το Μητρώο μαθητή…

Ήδη, έχει προαναγγελθεί ότι το Υπουργείο αναλαμβάνει ουσιαστικά τον απόλυτο έλεγχο του MayScool, σε ότι αφορά τις απουσίες των μαθητών. Σαν πρώτο βήμα είναι η δυνατότητα που παρέχει το σύστημα να εκδίδονται τα πιστοποιητικά απουσιών μαθητών που στέλνονται στους γονείς… Αυτό σημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας, έχει πλέον ανά πάσα στιγμή την πραγματική εικόνα για τον αριθμό των μαθητών μίας τάξης, -σε οποιαδήποτε σχολική μονάδα-, και τις απουσίες που αυτοί πραγματοποιούν. Με απλά λόγια, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι υπηρεσίες του υπουργείου, έχουν πλέον γνώση για τον αριθμό των μαθητών που παρακολουθούν πραγματικά σε κάθε τμήμα και τάξη, όλων των σχολικών μονάδων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιοι διαχείρισης του MayScool, έχουν ήδη λάβει εντολή, μαζί με το «μητρώο» μαθητή να εισάγουν εκτός των άλλων στο σύστημα και φίλτρο που θα εντοπίζει άμεσα τους φαινομενικούς μαθητές (τους επονομαζόμενους και «νεκρούς»), από την αρχή του σχολικού έτους. Όταν το σύστημα καταγράψει μαθητές που απλώς σημειώνουν απουσίες από την αρχή του σχολικού έτους, θα ζητούνται εξηγήσεις από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και σε περίπτωση που ο αριθμός τους ξεπερνά το λεγόμενο στατιστικό μέγεθος που καθορίζεται από τον μέσο όρο της σχολικής διαρροής, θα διατάσσεται έρευνα με ότι κι αν αυτό σημαίνει… ενώ θα εξετάζονται και οι τυχόν εικονικές εγγραφές που οφείλονται, με την αναζήτηση των «άφαντων» μαθητών…


Τα στοιχεία του MayScool, ήδη έχουν χρησιμοποιηθεί από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης για την πλήρωση των εκπαιδευτικών κενών με την αναγκαστική διάθεση, ακόμη και για μία ή δύο εκπαιδευτικές ώρες σε άλλη σχολική μονάδα, όσων δεν συμπλήρωναν στο σχολείο που υπηρετούν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους…

δ) Οι αναθέσεις μαθημάτων και τα «αποκλειστικά»….

Από την εποχή της λίστας αναθέσεων Νικολόπουλου, που απλώς επικαιροποίησε και ορθολογικοποίησε την αντίστοιχη απόφαση αναθέσεων του 1989, μεσολάβησαν πάρα πολλά. Κάθε «πικραμένος» που τύγχανε να έχει πρόσβαση στο υπουργικό γραφείο του Παιδείας, έβγαζε και μία νέα αποσπασματική απόφαση για τον κλάδο του, με ποιο χαρακτηριστική αυτή ενός πτυχιούχου «Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού» που κατάφερε επί Διαμαντοπούλου να γίνει ανάθεση στον κλάδο του, όλη η λίστα των μηχανολογικών μαθημάτων, ανεξάρτητα αν τα είχε διδαχθεί ή όχι.

Ακόμη ποιο κραυγαλέα περίπτωση είναι το καπέλωμα της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων από τους Ηλεκτρονικούς, για όλα τα σχετικά μαθήματα του τεχνολογικού τομέα τους, ελέω του τότε προέδρου της Ένωσης τους, ο οποίος είχε σημαντική και συνεχή πρόσβαση στο αρμόδιο τμήμα του ΙΕΠ. Το ωραίο είναι ότι οι Ηλεκτρολόγοι είχαν ουσιαστικά αποκλειστεί από τα καθαρά «ηλεκτρονικού» περιεχομένου μαθήματα, με την δικαιολογία ότι δεν τα είχαν διδαχθεί.

Το τελευταίο επεισόδιο στην σειρά, η απόφαση που ήδη έχει ληφθεί αλλά δεν έχει ακόμη εκδοθεί, -πιθανόν αυτό να γίνει μετά το νομοσχέδιο για την επαγγελματική που θα κατατεθεί προσεχώς-. Μαθήματα διαφόρων τεχνολογικών ειδικοτήτων που έχουν γνωστική συνάφεια μεταξύ τους, όπως διάφορα «σχέδια», -τεχνικό, αρχιτεκτονικό, μηχανολογικό κατασκευαστικό, κλπ-, αλλάζουν «όνομα» προκειμένου να ομαδοποιηθούν, ώστε η ανάθεσή τους να γίνει αποκλειστικά στον κλάδο των δομικών – πολιτικών μηχανικών που σήμερα κινδυνεύουν να μείνουν εκτός επαγγελματικής λόγω ουσιαστικής κατάργησης της αντίστοιχης ειδικότητας, αφού δεν προσελκύει καθόλου μαθητές.

Αυτή η πρακτική αναμένεται να επεκταθεί σε αρκετούς κλάδους εκπαιδευτικών, που στην πράξη θα δημιουργήσει ομαδοποιήσεις στις αναθέσεις μαθημάτων, αποκλείοντας όλους τους υπόλοιπους κατά τρόπο που θα βρεθούν ουσιαστικά εκτός εκπαίδευσης, αφού η κάλυψη του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους, θα τεθεί σε αμφισβήτηση λόγο αναθέσεων μαθημάτων…

ε) Οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων τελείωσαν… έρχονται οι διοικητικές συνενώσεις… Σχολικών μονάδων και ειδικοτήτων

Οι ιδεοληψίες, αλλά και η μέχρι σήμερα πολιτικο-συνδικαλιστική πολιτική και εκφορά ιδεολογικού λόγου των στελεχών της εκπαίδευσης που σήμερα ελέω Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ την διοικούν, έχουν ως ταμπού τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις των σχολικών μονάδων, αν και τα στοιχεία και τα συμφωνηθέντα με τους «θεσμού», -λέγε μνημόνιο-, άλλα επιτάσσουν…

Αντί λοιπόν για συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, έρχονται οι διοικητικές συνενώσεις (ωραίος τίτλος) και ο εξορθολογισμός λειτουργίας ειδικοτήτων και τμημάτων τάξεων..,

Αυτό θα ισχύσει κυρίως στα αστικά κέντρα που διαθέτουν περισσότερα από ένα ΕΠΑΛ και εσπερινά σχολεία, ενώ για την επαρχία θα ισχύσει ο «εξορθολογισμός» των ειδικοτήτων…

Τι σημαίνουν όλα αυτά και πως θα λειτουργήσουν;

Είναι απλό. Τα σχολεία που συνλειτουργούν, όσα βέβαια έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να επιβιώσουν από τις συγχωνεύσεις, σταδιακά θα περάσουν στην «Αρχή του ενός Διευθυντή» για λόγους περιορισμού της διοικητικής δαπάνης, με παράλληλο εξορθολογισμό των τάξεων και του αριθμού των μαθητών, που οριακά θα φθάνουν υποχρεωτικά στους 25 +/- 10% μαθητές ανά τμήμα. Αυτό υπολογίζεται ότι θα προκαλέσει ένα 20-30% πλεονασμό εκπαιδευτικών, στους ήδη υπηρετούντες, που θα οδεύσουν είτε σε άλλα σχολεία, είτε σε άλλες δημόσιες πολιτείες…

Σε ότι αφορά τα ΕΠΑΛ, η μεταφορά των υπαρχόντων σχολικών μονάδων σε νέες εγκαταστάσεις, όπου αυτό είναι δυνατόν, έχει αρχίσει ουσιαστικά, όπως συμβαίνει στην Δυτική Αθήνα… παρά τις όποιες αντιδράσεις σημειώνονται…

Σε πρώτη φάση και προκειμένου να χρυσωθεί το χάπι, προκρίνεται η λύση της λειτουργίας δύο ΕΠΑΛ στις ίδιες κτιριακές εγκαταστάσεις με διαφορετικές το καθένα ειδικότητες, ώστε σε πρώτο στάδιο να υπάρξει η ικανοποίηση της αυτόνομης λειτουργίας και σε δεύτερο να επιτευχθεί η διοικητική συνένωση σε μία πλέον σχολική μονάδα.

Το «μοντέλο» αυτό εξορθολογισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων, δεν θα ισχύσει σε σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών που νομοτελειακά θα «πάνε» σε άμεση συγχώνευση…

Τέλος, σε ότι αφορά τον εξορθολογισμό των λειτουργούντων ειδικοτήτων, όπως αναφέρθηκε ποιο πάνω, δεν πρόκειται να λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα τάξεων και ειδικοτήτων στις αστικές περιοχές. Θα υπάρξει γεωγραφική κατανομή ειδικοτήτων και οι μαθητές θα είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένοι να ενταχθούν σ’ αυτές στα ΕΠΑΛ που θα τις διαθέτουν…

Με βάση τα στοιχεία του MayScool, σε ότι αφορά τμήματα και ειδικότητες που λειτουργούν, καθώς και αριθμούς μαθητών ανά τμήμα, ειδικότητα και τάξη, έχει υπολογισθεί ότι οι διοικητικές συνενώσεις και ο εξορθολογισμός λειτουργίας των ειδικοτήτων θα συμβάλει στην «εξοικονόμηση» ενός 30% τουλάχιστον εκπαιδευτικών επαγγελματικών, αλλά και γενικών ειδικοτήτων που θα «σταλούν» σε πρώτη φάση να κάνουν το αγροτικό τους στα ΙΕΚ…

Σε ότι αφορά τα τελευταία, ο οριστικός πλέον «αποκλεισμός» χρηματοδότησης της λειτουργίας τους από τα Κοινωνικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΕΣΠΑ, -δεν είναι του παρόντος να εξηγήσουμε γιατί-, υποχρέωσε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην νομοθετική ρύθμιση που προαναφέραμε, για την υποχρεωτική διάθεση στα ΙΕΚ, -με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης-, των εκπαιδευτικών που δεν μπορούν να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους στις σχολικές μανάδες που υπηρετούν.

Για τους λόγους αυτούς, τα «εκπαιδευτικά» κενά για το νέο σχολικό έτος, υπολογίζεται ότι θα είναι από ελάχιστα έως μηδενικά και ο δημόσιος διάλογος που βρίσκεται σε εξέλιξη για τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών, διορισμών και άλλων τινών, δεν είναι παρά ένας διάλογος «περί όνου σκιάς»…

Σε κάθε περίπτωση τα «καλά» έρχονται… ας είναι όλοι έτοιμοι για ότι προκύψει… κυρίως, όμως, τα των εκπαιδευτικών που βρίσκονται διαρκώς στην επικαιρότητα θα πρέπει να αξιολογούνται με βάση την αρχή «τι βρίσκεται πίσω από τις λέξεις…».

Εκεί είναι και η ουσία και γιατί όχι το «μέλλον», τόσο για το εκπαιδευτικό σύστημα, όσο κυρίως για τους εκπαιδευτικούς….

Ας μην ξεχνά κανείς, ότι δύο είναι οι βασικές ατάκες των πολιτικών, όταν «στριμώχνονται» από τις διαμαρτυρίες και την κοινωνική πίεση για τα πεπραγμένα τους…

Ο λαός μα ψήφισε για να εφαρμόσουμε το «πρόγραμμά» μας και «το λέει ο νόμος»….

Όποιος κατάλαβε …. Κατάλαβε…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "