Ή στραβή είναι η βάρκα ή στραβά αρμενίζει: ο νέος Τομέας Παιδείας της ΝΔ (μέρος 1o)

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική

 

Μέρος 1ο : Σωτήρης Γκλαβάς, Γραμματέας Τομέα Παιδείας 

Με αφορμή τη συγκρότηση του (νέου) Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Χαρακόπουλος, υπεύθυνος του Τομέα, δήλωσε: «Η Παιδεία για την Νέα Δημοκρατία, όπως έχει τονίσει ο Πρόεδρός της κ. Κυριάκος Μητσοτάκης,  αποτελεί μια από τις βασικές μας προτεραιότητες. Τα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί στην εκπαίδευση, τα οποία εντάθηκαν τον τελευταίο χρόνο λόγω της ανεπάρκειας και των ιδεοληψιών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ζητούν επιτακτικά λύσεις. Γι’ αυτές τις λύσεις θα δουλέψουμε, με σχέδιο, γνώση και όραμα στον Τομέα Παιδείας, ο οποίος στελεχώθηκε από ανθρώπους με εμπειρία στην εκπαίδευση και κυρίως όρεξη για να προσφέρουν, και ως εκ τούτου θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την συμμετοχή τους στην νέα μας προσπάθεια». 

Ο νέος  επί Προεδρίας Κ. Μητσοτάκη, Τομέας Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέα Δημοκρατίας, συγκροτήθηκε με απόφαση  του κ. Χαρακόπουλου. Σ’ αυτόν σύμφωνα με ανακοίνωσή του που δόθηκε στην δημοσιότητα, συμμετέχουν κοινοβουλευτικοί που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και πρόσωπα με γνώσεις και εμπειρία στα ζητήματα της παιδείας αλλά και διάθεση προσφοράς στη διαμόρφωση των πολιτικών θέσεων και του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας. Για την καλύτερη, μάλιστα  λειτουργία του Τομέα συστάθηκαν τέσσερεις (4) Ομάδες Εργασίας:  1) Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 2) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 3) Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και  4) Δια Βίου Μάθησης. 

Είναι έτσι ή όπως λέει και ο τίτλος του άρθρου «ή Στραβή είναι η Βάρκα ή Στραβά Αρμενίζει;» 

Εν αρχή τα «πρόσωπα», ο πρότερος βίος τους στα εκπαιδευτικά και οι ιδεοληψίες τους. 

Ανέφερε ο κ. Χαρακόπουλος: «Τα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί στην εκπαίδευση, τα οποία εντάθηκαν τον τελευταίο χρόνο λόγω της ανεπάρκειας και των ιδεοληψιών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ζητούν επιτακτικά λύσεις. Γι’ αυτές τις λύσεις θα δουλέψουμε, με σχέδιο, γνώση και όραμα στον Τομέα Παιδείας, ο οποίος στελεχώθηκε από ανθρώπους με εμπειρία στην εκπαίδευση και κυρίως όρεξη για να προσφέρουν, και ως εκ τούτου θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την συμμετοχή τους στην νέα μας προσπάθεια». 

Δεν απαντάει ή μάλλον δεν αναφέρει, πιθανόν λόγω έλλειψης γνώσης ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι για την «συσσώρευση» των προβλημάτων στην Παιδεία, τουλάχιστον από το 2004 και έως το 2015 που ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αναφορά δεν έχει πολιτική χροιά, αλλά εστιάζει στα πρόσωπα που υπηρέτησαν ελέω πολιτικών στα επιτελικά πόστα του υπουργείου Παιδείας. 

Κι αυτό γιατί για άλλη μία φορά η Νέα Δημοκρατία επιχειρεί ή έτσι αφήνει να εννοηθεί ανανέωση στο στελεχιακό δυναμικό της δια της αναπαλαίωσης, κι ας λέει άλλα δημόσια ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Στο παρόν σημείωμα θα εστιάσουμε σε τέσσερα πρόσωπα που ο ρόλος τους ήταν πολύ κομβικός στα πεπραγμένα του Υπουργείου Παιδείας από το 2004 έως τον Φεβρουάριο του 2015, οπότε υπήρξε η πολιτική αλλαγή στην διακυβέρνηση της χώρας. 

Σωτήρης Γκλαβάς, ο συνταξιούχος σοφός και όχι μόνο… 

Από το 1992 υπήρξε Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, θέση την οποία διατήρησε έως το 2009 που έγινε η αλλαγή στην Κυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ του Γιωργάκη Παπανδρέου να παίρνει την θέση της ΝΔ του Κώστα Καραμανλή. Κατά την περίοδο αυτή διακρίθηκε για το «μη έργο» του εκτός από την υπηρεσιακή εμπλοκή του στην περίφημη μεταρρύθμιση Αρσένη και στην κατασπατάληση τεράστιων ποσών του 3ου ΚΠΣ (πρόδρομο του ΕΣΠΑ) στην συγγραφή με αδιαφανείς διαδικασίες χιλιάδων τίτλων εκπαιδευτικών βιβλίων με πολύ πλούσιες αμοιβές. Την ίδια περίοδο (2000) αποκτά το μεταπτυχιακό του με την εργασία του να θεωρείται αν μη τι άλλο απλοϊκή. 

Την ίδια περίοδο γίνεται μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας (Αρσάκεια), του ισόβιου Προέδρου Καθηγητή Μπαμπινιώτη, γνωριμία [που θα αποδειχθεί πολύτιμη, όπως και του μετέπειτα υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου, λόγω της εγγραφής και φοίτησης  τέκνου του τελευταίου σε σχολείο της Φιλεκπαιδευτικής. 

Με την Κυβερνητική μεταβολή του 2009, παραιτείται από το υπουργείο Παιδείας και συνταξιοδοτείται, παραμένοντας, όμως, μέλος του Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας του κ. Μπαμπινιώτη. 

Συνταξιούχος, πλέον, «συχνάζει» στις κλειστές συνεδρίες του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας (του Αντώνη Σαμαρά πλέον) Γραμματέας του οποίου είναι ο Παρασκευάς Γιαλούρης. Και αναφέρουμε «κλειστές» συνεδρίες γιατί σ’ αυτές καλούνται μόνο όσοι επιθυμούσε ο κ. Γιαλούρης και όχι ήταν δηλωμένοι και ορισμένοι σ’ αυτήν, με τον τελευταίο να δικαιολογείται στα «παράπονα» και τις διαμαρτυρίες ότι «έμπλεξε» το σύστημα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και γι’ αυτό δεν είχαν ειδοποίηση. Είναι η περίοδος που ο κ. Γιαλούρης, συγκροτεί την ομάδα που θα επικρατήσει τα «επόμενα» χρόνια στον εκπαιδευτικό μηχανισμό του υπουργείου Παιδείας, αποκόπτοντας εντέχνως κάθε μη αρεστό στην «ομάδα» του. 

Με την συγκρότηση της προεκλογικής Κυβέρνησης Πικραμμένου, υπουργός Παιδείας αναλαμβάνει ο Καθηγητής Μπαμπινιώτης, του οποίου η πρώτη ενέργεια είναι να ορίσει Διευθυντή του Γραφείου του τον κ. Σωτήρη Γκλαβά. Είναι η απαρχή της θριαμβευτικής επανόδου και της κυριαρχίας του τελευταίου στα εκπαιδευτικά δρώμενα της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης έως την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση τον Φεβρουάριο του 2015 και ουσιαστικά έως τον Οκτώβριο  του 2015, πότε και αντικαταστάθηκε… από τον Καθηγητή Γεράσιμο Κουζέλη, στην Προεδρία του ΙΕΠ. 

Με την συγκρότηση της Κυβέρνησης των τριών υπό των Αντώνη Σαμαρά, υπουργός Παιδείας αναλαμβάνει ο Κ. Αρβανιτόπουλος που σαν πρώτη ενέργεια του στο Υπουργείο, διορίζει τον κ. Σωτήρη Γκλαβά ως «Ειδικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης». Από την θέση αυτή, αποψιλώνει  ουσιαστικά όλες τις υπηρεσιακές Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας συγκεντρώνοντας στα χέρια του, τυπικά και άτυπα όλες τις αρμοδιότητες τους. το ίδιο πράττει και με την Γραμματεία  «Ευρωπαϊκών Πόρων», αφού τίποτα δεν μπορεί να περάσει σε προγράμματα ΕΣΠΑ για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, χωρίς την έγκρισή του. 

Η θητεία του στην Ειδική Γραμματεία, ήταν σύντομη, αφού ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στα πλαίσια του «προγράμματος» μείωσης της γραφειοκρατίας αλλά και του κόστους του κρατικού διοικητικού μηχανισμού, καταργεί όλες σχεδόν τις ειδικές γραμματείες των υπουργείων τον Σεπτέμβριο του 2012, δίνοντας παράταση έξι μηνών και έως 31.12.2012 στην Ειδική Γραμματεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, υποχωρώντας στην επιμονή του κ. Αρβανιτόπουλου για την διατήρησή της λόγω «ανοικτών θεμάτων και προγραμμάτων». 

Την περίοδο αυτή, η Προεδρία του ΙΕΠ, παραμένει χωρίς φυσικό πρόσωπο αφού ο προηγούμενος κάτοχος της, ιστορικός της Εκπαίδευσης Δημαράς, είχε αποβιώσει. 

Φαίνεται ότι η θέση αυτή, ήταν ήδη «καπαρωμένη» και σκόπιμα ο υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος δεν όριζε Πρόεδρο ΙΕΠ για περισσότερους από έξι (6) μήνες, αφού τον Φεβρουάριο του 2013 η θέση αυτή, με απόφασή του, πληρώθηκε από τον κ. Σωτήρη Γκλαβά που είχε παυθεί από ειδικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, λόγω κατάργησή της. Ήταν ήδη 70 ετών και συνταξιούχος. 

Στην Προεδρία του ΙΕΠ, διακρίθηκε για πολλά πράγματα, όχι, όμως για την πρόοδο του εκπαιδευτικού συστήματος. 

Με εισήγησή του, ο τότε υπουργός Παιδείας, απέσπασε όλους τους συνεργάτες του κ. Γκλαβά στο ΙΕΠ που σε επόμενη φάση στελέχωσαν σαν Σύμβουλοι Α, Β & Γ, και εισηγητές το ΙΕΠ, χωρίς την βάσανο της επιλογής μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος, μόνο και μόνο με αποφάσεις της διοίκησης Γκλαβά. 

Φαίνεται από τα πράγματα ότι ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς εκτιμούσε κάθε συνεργάτη του, αφού κράτησε κοντά του στο ΙΕΠ, συνταξιούχους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς που τυπικά είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. 

Βασικό του, όμως, έργο στο ΙΕΠ ήταν η ποδηγέτηση και διαχείριση κατά το δοκούν, όλων των προγραμμάτων ΕΣΠΑ που αφορούσαν την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, αλλά και την Δια Βίου Μάθηση, κατά τρόπο που να είναι δυνατή η επ’ αμοιβή απασχόληση συγκεκριμένης κλειστής ομάδας  σε όλα. Μέχρι ο νυν υπουργός Εργασίας κ. Κατρούγκαλος είχε, ως νομικός σύμβουλος, σωρεία αναθέσεων στα προγράμματα ΕΣΠΑ που υλοποίησε το ΙΕΠ επί κ. Γκλαβά και μάλιστα όταν για τυπικούς λόγους δεν μπορούσε να συνεχιστεί αυτό, η θέση του νομικού συμβούλου περνούσε στο νομικό Γραφείο της συζύγου του τελευταίου. 

Ήταν τόσο καλά  ελεγχόμενη η ροή υλοποίησης των προγραμμάτων αυτών που ο Ανδρέας Λοβέρδος, υπουργός Παιδείας μετά τον ανασχηματισμό της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, «αναγκάστηκε» προ του κινδύνου να χαθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ για την Παιδεία να αφαιρέσει όλο τα υπολοιπόμενα και σε αναμονή προτάσεων, συνολικού ύψους 45 περίπου εκατ. ευρώ και να τα διαθέσει σε άλλες δράσεις. 

Λόγω αυτής της τακτικής, μάλιστα, της υπό τον κ. Γκλαβά ηγεσίας του ΙΕΠ, «χάθηκαν» τα κονδύλια για την συγγραφή και έκδοση νέων διδακτικών βιβλίων, λόγω λήξης του ΕΣΠΑ 2007-2013, όπως  πολύ «κομψά» (ανέφερε νομικές δεσμεύσεις) παραδέχθηκε και ο νυν υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών της αντιπολίτευσης τις προηγούμενες ημέρες. 

Σήμερα, ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς, σοφός «γέρων» πλέον βαδίζει στα 73 – 74 χρόνια της ηλικίας του, φαίνεται, όμως από τον ορισμό του στην θέση του «Γραμματέα Τομέα Παιδείας» της Νέας δημοκρατίας από τον κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο, ότι φιλοδοξεί να οδηγήσει το εκπαιδευτικό σύστημα  σε νέους δρόμους, αφού όπως αναφέρει και η ανακοίνωση του τελευταίου «Τα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί στην εκπαίδευση, τα οποία εντάθηκαν τον τελευταίο χρόνο λόγω της ανεπάρκειας και των ιδεοληψιών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ζητούν επιτακτικά λύσεις». 

Τόσο καλά είναι τα πράγματα για να μην σχολιάσουμε περισσότερα. Η Ελπίδα για την Παιδεία έρχεται, έστω και αν έχει ως «γκισέμι» την ηλικία των 70+ ετών… 

Για όποιον θέλει να πληροφορηθεί περισσότερα για τα πεπραγμένα του κ. Γκλαβά ας ανατρέξει στην Διεύθυνση: http://www.vukentra.gr/iep-diofantos (διαβάστε όλο το αρχείο των άρθρων), όπως και στις Δ/νσεις: 

…………………………………. 

Υ.Γ.: Στο 2ο μέρος του άρθρου που θα δημοσιευθεί τις επόμενες ημέρες, διαβάστε τα «πεπραγμένα» του «Συντονιστή της Ομάδας Εργασίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας κ.  Παρασκευά Γιαλούρη.

 Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "