Υπουργείο Παιδείας: Καταργεί το «Νέο Λύκειο» και επαναφέρει τα παλιά προγράμματα Σπουδών για οικονομικούς και άλλους λόγους – Ποια θα ισχύσουν για το 2015-16

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική

 

Πενία Τέχνες απεργάζεται 

Η τραγική οικονομική κατάσταση του Υπουργείου Παιδείας, η «κακοδιαχείριση» του ΕΣΠΑ, αλλά κυρίως η ολιγωρία του ΙΕΠ να φέρει σε πέρας το έργο που του έχει ανατεθεί, έχει σαν αποτέλεσμα όλα να μένουν στάσιμα στον κρίσιμο χώρο της Παιδείας. 

«Νέο λύκειο» τέλος από την ερχόμενη σχολική χρονιά, καθώς με απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας επανέρχεται η ύλη στα παλαιότερα δεδομένα, φέρνοντας τα πάνω-κάτω, για ακόμη μία φορά, στους μαθητές. 

Συγκεκριμένα, για τη Γ» Λυκείου της ερχόμενης σχολικής χρονιάς δεν θα εφαρμοσθεί ποτέ το νέο σύστημα, η λειτουργία του οποίου αναστέλλεται. Από το 2015-2016 αναμενόταν να επεκταθεί και στη Γ» Λυκείου, καθώς είχε προλάβει να εφαρμοσθεί μόνο στην Α» και Β» Λυκείου. 

Η αναστολή του συστήματος του “Νέου Λυκείου”, που είχε καθιερωθεί επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου, οδηγεί τους σημερινούς μαθητές της Β» Λυκείου σε “αγώνα δρόμου” για να προλάβουν την ύλη της Χημείας και των Λατινικών, που δεν προβλεπόταν με το ισχύον σύστημα στη Β» Λυκείου. Τώρα, οι μαθητές καλούνται να κάνουν πολλές ώρες τα συγκεκριμένα μαθήματα, ύστερα και από σύμφωνη γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός άλλου συστήματος. 

Σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, Τάσου Κουράκη, αναστέλλεται η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα μαθήματα της Γ» τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ» τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος. 

Επίσης, στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ» Λυκείου προστίθεται μία ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών σε αντικατάσταση μίας ώρας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. 

Όπως είπε στη Βουλή ο κ. Κουράκης, η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη, ώστε οι όλοι οι μαθητές της Γ» Λυκείου, ανεξαρτήτως πεδίου, να έχουν επαφή με τις κοινωνικές επιστήμες. 

«Κι αυτό, γιατί σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει προκλήσεις σε οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο, θεωρούμε ότι η προσθήκη του μαθήματος θα συμβάλλει στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και θα δώσει ευκαιρίες και ερεθίσματα προβληματισμού στους νέους και νέες, λίγους μήνες πριν την απόκτηση του δικαιώματος της ψήφου» τόνισε. 

Αντιδρούν οι χημικοί 

Η Ενωση Ελληνων Χημικών σε ανακοίνωσή της τονίζει οτι διπλασιάστηκε η ύλη της Χημείας στη Γ» Λυκείου για την επόμενη σχολική χρονιά, χωρίς ωστόσο να συνοδευτεί με ανάλογη απόφαση αύξηση ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Και επισημαίνει οτι “είναι αμφίβολο κατά πόσο οι μαθητές θα είναι σε θέση να αφομοιώσουν την έκταση της ύλης κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου, γεγονός που θα αυξήσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωτερική υποστήριξη από τη Β΄ Λυκείου για να καλυφθεί το κενό που το Δημόσιο σχολείο δεν καλύπτει”. 

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) υπογραμμίζει: «Το αποτέλεσμα αυτής, της μετριοπαθούς οφείλουμε να ομολογήσουμε μεταφοράς, είναι σχεδόν ο διπλασιασμός του εύρους της ύλης που θα οδηγήσει μαθητές και καθηγητές σε αγώνα δρόμου για την κάλυψή της και υποβάθμιση της ποιότητας της γνώσης. Ακόμη, είναι αμφίβολο το κατά πόσο οι μαθητές θα είναι σε θέση να αφομοιώσουν την έκταση της ύλης κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου, γεγονός που θα αυξήσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωτερική υποστήριξη από τη Β΄ Λυκείου για να καλυφθεί το κενό που το Δημόσιο σχολείο δεν καλύπτει. Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι δεν είναι σαφώς προσδιορισμένα τα όρια των εφαρμογών στη συγκεκριμένη ύλη, με αποτέλεσμα καθηγητές και μαθητές να επιδίδονται σε μια ατέρμονη ασκησιολογία που πολύ λίγο προσφέρει στην ποιότητα της γνώσης». 

Και συνεχίζει, τονίζοντας: «Η τμηματική και αποσπασματική μελέτη των κεφαλαίων της Οξειδοαναγωγής, Θερμοχημείας, Χημικής κινητικής και Χημικής Ισορροπίας και η κατάργηση της μελέτης των Διαμοριακών Δυνάμεων και των Προσθετικών Ιδιοτήτων, όπως προσδιορίζεται στο ΦΕΚ, πλήττει τον ενιαίο χαρακτήρα και την κριτική αφομοίωση της γνώσης, διότι δεν παρέχει μία ολοκληρωμένη εικόνα του αντικειμένου της Χημείας». 

»Αναδεικνύεται το δυσαναπλήρωτο κενό που αφήνει η απώλεια των δύο ωρών κατεύθυνσης της Β» Λυκείου, κενό που έχει αρνητικές συνέπειες: 

στην επαρκή προετοιμασία των μαθητών στη Χημεία, τόσο σε ό,τι αφορά στις ελλείψεις σε κεφάλαια, όσο και στη εξοικείωση με τις τεχνικές και τις μεθόδους της Χημείας (π.χ. στοιχειομετρία) 

στον υποστηρικτικό ρόλο της Χημείας στη Βιολογία (διαμοριακές δυνάμεις, οσμωτική πίεση) 

στο γνωστικό υπόβαθρο των φοιτητών που εισάγονται στις σχολές Θετικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας». 

Την  αναστολή εφαρμογής   των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για  τα μαθήματα της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος   υπέγραψε ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης (για να δείτε ή κατεβάσετε τη απόφαση κάντε κλικ εδώ). 

Σύμφωνα με την απόφαση από το σχολικό έτος 2015-16, θα ισχύσουν τα παλαιότερα προγράμματα και ειδικότερα, αυτά που αναφέρονται στις ποιο κάτω αναφερόμενες υπουργικές αποφάσεις & ΦΕΚ: 

Α) ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 

  • Θρησκευτικά: 2289/Γ2/26−03−1998 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 406)
  • Νεοελληνική Γλώσσα: 1088/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 561)
  • Νεοελληνική Λογοτεχνία: 1091/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 344)
  • Ιστορία: 47341/Γ2/13−05−2005 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 696)
  • Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής: 2861/Γ2/12−05−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1342)
  • Βιολογία: 1096/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 366)
  • Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών: 8212/Γ2/28−01−2002 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 131), άρθρο 24 περίπτωση Α «Σκοποί διδασκαλίας του μαθήματος»
  • Ξένη Γλώσσα – Αγγλικά: 3994/Γ2/30−08−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1868)
  • Ξένη Γλώσσα –Γαλλικά: 2896/Γ2/16−08−2000 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1082)
  • Ξένη Γλώσσα –Γερμανικά: Π.Δ. 262/1997 (ΦΕΚ Α ́ 189) 

Β) ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 

  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: 1090/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 342)
  • Ιστορία: 101609/Γ2/30−09−2002 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1313), όπως τροποποιήθηκε με την 47341/Γ2/13−05−2005 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 696)
  • Λογοτεχνία: 63803/Γ2/06−07−2004 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1064)
  • Κοινωνιολογία: 99624/Γ2/17−09−2003 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1374)

Γ) ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 

  • Μαθηματικά: 2861/Γ2/12−05−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 1342)
  • Φυσική: 10583/Γ2/03−02−2003 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 150)
  • Βιολογία: 1096/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 366)

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ): 1083/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β ́ 345) 

Αναστέλλονται και δεν εφαρμόζονται για το σχολικό έτος τα αναλυτικά προγράμματα μαθημάτων της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου που ορίζονται με τις υπουργικές αποφάσεις & ΦΕΚ: 

  • 8562/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 182),
  • 8560/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 156),
  • 8564/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 189),
  • 8561/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 197),
  • 8604/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 155),
  • 8570/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 184),
  • 8601/Δ2/ 19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 183),
  • 8619/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 185),
  • 8621/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 154),
  • 8563/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 153),
  • 8614/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 186),
  • 8622/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 162),
  • 8567/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 180),
  • 8565/Δ2/ 19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 157),
  • 8602/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 188),
  • 8613/Δ2/19−01−2015 (ΦΕΚ Β ́ 181) 

Με πληροφορίες από το protothema 

Vukentra.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "