Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπ/σης: ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ= 11-2. Επτασφράγιστο μυστικό τα προσόντα των «13» (Το Vukentra.gr δικαιώνετε για όσα είχε γράψει)

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική

 

Το Vukentra.gr, δικαιώνεται για άλλη μία φορά. Στις 6  Φεβρουαρίου είχαμε αναρτήση το άρθρο «Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση: Ολοταχώς προς την ποδηγέτηση και πλήρη «κομματικοποίησή» της» (για να το δείτε κάντε κλικ εδώ), με το οποίο προδιαγράφαμε το κατά ΣΥΡΙΖΑ, μέλλον ντης διοίκησης της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. 

Σήμερα, ακόμη και ο πλέον ιδεόληπτος, συμπαθών ή μη το Κυβερνητικό κόμμα, δεν μπορεί να αρνηθεί ότι πράγματι έτσι εξελίσσονται τα πράγματα στην διοίκηση της εκπαίδευσης. 

Ακόμη και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός κ. Τάσος Κουράκης, δεν βρήκε την δύναμη να το αρνηθεί, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή της Νέα Δημοκρατίας κ. Φορτσάκη για τον τρόπο επιλογής των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, αλλά επιχείρησε φυγή προς τα εμπρός θέτοντας, υποτίθεται, το δίλημμα αν αυτοί είναι αναγκαίοι ή πρέπει να καταργηθούν. 

Το σημαντικό, όμως είναι ότι ουσιαστικά αρνήθηκε να καταθέσει στη Βουλή, οποιοδήποτε έγγραφο  από τους φακέλους όσων επιλέχθηκαν γι’ αυτές τις θέσεις. Το οξύμωρο, σ’ αυτή την περίπτωση είναι ότι ο υπουργός Παιδείας κ. Αριστείδης Μπαλτάς, προσπαθώντας να αιτιολογήσει την άρνηση του υπουργείου Παιδείας να δώσει στη δημοσιότητα οποιοδήποτε στοιχείο για την διαδικασία επιλογής των Περιφερειακών Διευθυντών, όπως βιογραφικά, τίτλους σπουδών, κλπ, επικαλείται τα «προσωπικά δεδομένα» τους, την στιγμή που γνωρίζει ότι οποιοδήποτε έγγραφο δημόσιο ή ιδιωτικό, εκτός από αυτά που αφορούν τον ιατρικό φάκελο των υπαλλήλων, που χρησιμοποιούνται για την έκδοση διοικητικής πράξης, όπως αυτή που υπέγραψε ο κ. Τάσος Κουράκης, είναι υποχρεωτικά δημοσιεύσιμη (ΠΔ 28/2015). 

Το Vukentra.gr, δεν θα κάνει κανένα σχόλιο για τους τρόπους επιλογής των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, πέραν του ότι είναι περίεργο πως ορισμένοι απ’ αυτούς επιλέχθηκαν για αυτές τις θέσεις, όταν στις επιλογές Διευθυντών σχολικών μονάδων δεν κατάφεραν να επιλεγούν. 

Αντί, όμως, σχολείων παραθέτει το πολύ κατατοπιστικό άρθρο του Απ. Λακασά στην Καθημερινή, όπως επίσης και τον διάλογο του κ. Τάσου Κουράκη με τον βουλευτή της ΝΔ, κ. Φορτσάκη, όπως αυτός δημοσιεύθηκε σε μεγάλη εκπαιδευτική ιστοσελίδα. Διαβάστε και τα δύο, είναι πολύ κατατοπιστικά και θα συμβάλουν στην κατανόηση της «νέας τάξης πραγμάτων» στις επιλογές εκπαιδευτικών στελεχών που εισάγει πολύ «δημοκρατικά» η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. 

Vukentra.gr

 Επτασφράγιστο μυστικό τα προσόντα των «13» 

του Απόστολου Λακασά (Καθημερινή) 

«Ολο ρήξεις είναι αυτή η κυβέρνηση!» είναι ένα από τα αμέτρητα σχόλια εκπαιδευτικών σε διαδικτυακούς τόπους ύστερα από τη δημοσιοποίηση των ονομάτων των 13 νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης της χώρας. Ο ίδιος σχολιογράφος συνεχίζει: «Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τις περγαμηνές των νέων». Αλλωστε, η απόφαση που υπογράφεται από τον αναπληρωτή υπουργό Τάσο Κουράκη λέει ότι «οι αιτήσεις υποψηφιότητας υποχρεωτικά συνοδεύτηκαν από: 

Βιογραφικό σημείωμα. 

Αποδεικτικά δεκαπενταετούς τουλάχιστον εκπαιδευτικής υπηρεσίας, η οποία πρέπει να έχει συμπληρωθεί έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων. 

Αποδεικτικά των αναφερόμενων στο βιογραφικό σημείωμα προσόντων και στοιχείων, που έχουν αποκτηθεί ώς την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων». 

Παρ’ όλα αυτά, στο ερώτημα πότε θα δημοσιοποιηθούν τα βιογραφικά ώστε να δοθεί απάντηση σε τυχόν αβάσιμα σχόλια, ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς έως τώρα έχει καταφύγει σε δικαιολογίες. Χαρακτήρισε τα σχόλια που κυκλοφορούν «κουτσομπολιά», ανέφερε ότι εξετάζεται εάν η δημοσιοποίηση των προσωπικών δεδομένων αντιβαίνει στις διατάξεις περί προστασίας τους, έκανε λόγο για αξιολόγηση των 13 στην πράξη». Ομως, βιογραφικά δεν δημοσιοποίησε... 

Ειδικότερα, κατετέθησαν 452 αιτήσεις για τις 13 θέσεις, και επελέγησαν 11 άνδρες και δύο γυναίκες. Ως προς τις ειδικότητες των νέων Περιφερειακών, τέσσερις είναι δάσκαλοι, δύο γυμναστές, δύο καθηγητές Πληροφορικής, ένας νηπιαγωγός, ένας μαθηματικός, ένας φυσικός, ένας γεωλόγος και ένας φιλόλογος. 

Η «Κ» αναζήτησε στοιχεία των βιογραφικών των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, από τα οποία προκύπτει ότι σχεδόν και οι 13 έχουν κομματικές περγαμηνές. Διατηρώντας την άτυπη αναλογία για μοίρασμα των θέσεων ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, φαίνεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε 11 θέσεις και οι ΑΝΕΛ 2. Οι περισσότεροι νέοι Περιφερειακοί στο παρελθόν υπήρξαν υποψήφιοι σε συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών και υποψήφιοι για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ενδεικτικά: 

Εξι Περιφερειακοί ήταν υποψήφιοι σε ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες περιφερειακές εκλογές, ένας ακόμη είχε θέσει υποψηφιότητα σε συνδυασμό για τη δημαρχία, δύο δηλώνουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. 

Ως εύσημο παρουσιάζεται από κάποιους εκ των 13 η στάση τους κατά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που προωθήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. 

Την ίδια στιγμή, για πολλούς εκ των 13 δεν κατέστη δυνατό να βρεθεί εάν διαθέτουν μεταπτυχιακούς τίτλους, ενώ η διοικητική υπηρεσία σε κάποια σχολική μονάδα για ορισμένους είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με ό,τι ζητά ως προσόν ο νόμος 3260/2004 στο άρθρο 12 παρ. 1. 

Υπήρξαν δύο Περιφερειακοί που το βιογραφικό τους ολοκληρώνεται σε δύο μόλις γραμμές. 

Η... καζούρα που γίνεται στα σχολεία κατά πολλών εκ των νέων Περιφερειακών είναι μεγάλη. Μάλιστα, πολλοί σχολιάζουν σκωπτικά και το στελεχικό δυναμικό του ΣΥΡΙΖΑ, αφού λένε ότι «και το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ. έκαναν κομματικές επιλογές αλλά τουλάχιστον κομματικούς που διέθεταν υψηλά τυπικά προσόντα και θητεία στη διοίκηση». Η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καθώς δεν δημοσιεύει τα βιογραφικά, τους αφήνει έκθετους στα σχόλια των συναδέλφων τους, χωρίς αξιοκρατική νομιμοποίηση να επιτελέσουν το δύσκολο έργο τους. 

 Πόσο μάλλον που πληροφορίες αναφέρουν ότι για το θέμα υπήρξε οξύτατη κόντρα μεταξύ των κ. Μπαλτά και Κουράκη. «Δώστε στη δημοσιότητα τα βιογραφικά των 13 αλλά και όλων των υπολοίπων υποψηφίων. Ολα τα άλλα είναι εκ του πονηρού» προτείνει σχολιογράφος στους κ. Μπαλτά και Κουράκη. Αλήθεια, τι φοβούνται; Μήπως έχουν επιλέξει κάποιον που έχει υψηλά προσόντα, αλλά ανήκει σε κόμμα της αντιπολίτευσης και δεν ξέρουν πώς να το δικαιολογήσουν στον ΣΥΡΙΖΑ; 

Ο Τ. Κουράκης “άνοιξε” θέμα κατάργησης των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης 

 “Οι θέσεις αυτές των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών είναι να εφαρμόζουν την εκάστοτε ασκούμενη κυβερνητική πολιτική” 

"Υπάρχουν αρκετές γνώσεις και προτάσεις και από τη Νέα Δημοκρατία μήπως τελικά δεν χρειαζόμαστε το θεσμό του περιφερειακού διευθυντή". 

Τη «βόμβα» αυτή έριξε σήμερα στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης απαντώντας σε ερώτηση του Τομεάρχη Παιδείας  της Νέας Δημοκρατίας Θ. Φορτσάκη, σχετικά με την επιλογή των νέων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. 

Και συνέχισε ο κ. Κουράκης: 

Μήπως δηλαδή θα μπορούσε, χάριν απλοποίησης, αλλά και αποτελεσματικότητας, να εκχωρηθούν αρμοδιότητες της διεύθυνσης στις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου και ταυτοχρόνως να ανατεθούν αρμοδιότητες στις κατώτερες βαθμίδες, έτσι ώστε να υπάρχει μια ουσιαστική αποκέντρωση και όχι μόνο μια αποσυγκέντρωση; 

Πάντως, εάν -θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε- η γνώμη σας είναι ότι για τις συγκεκριμένες θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών θα έπρεπε να υπάρχει ένα διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο, στο οποίο να υπάρχει επιτροπή, να κατατίθενται τα προσόντα, να μοριοδοτούνται κλπ., όλα αυτά είναι μέσα στο πλαίσιο που ανέφερα ότι θα μπορούσε να γίνει και με αυτόν τον τρόπο. 

Σας λέω, όμως, ότι στις σκέψεις μας, κύριε Καθηγητά, είναι να πάμε σε μια συνολική αλλαγή σε δυο πράγματα: όχι μόνο του τρόπου εκλογής, αλλά και των αρμοδιοτήτων. 

"Κατά τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας δεν απάντησε σε ερώτηματα που του έθεσα" είπε ο κ. Φορτσάκης. 

Ο κ. Κουράκης είπε σχετικά με την επιλογή των νέων Περιφεριακών Διευθυντών ότι: 

Α. Ο νόμος, λοιπόν, ορίζει ότι Περιφερειακοί Διευθυντές είναι μετακλητοί δημόσιοι υπάλληλοι που διορίζονται και παύονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό το λέω, γιατί ο νόμος δεν προβλέπει διαδικασία επιτροπής, κατάθεσης κριτηρίων και άλλες διαδικασίες που προβλέπονται σε άλλες θέσεις. 

Β. Έτσι, λοιπόν, ο νόμος λέει ότι στις θέσεις αυτές επιλέγονται από έναν κατάλογο υποψηφίων μετά από πρόσκληση, βεβαίως, ενδιαφέροντος εκπαιδευτικοί δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τρεις προϋποθέσεις, δηλαδή πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλο ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής και ημεδαπής, δεύτερον δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία και σημαντικά διοικητικά και επιστημονικά προσόντα. 

Γ. Θα έλεγα ότι αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η θέση αυτή δεν είναι αμιγώς εκπαιδευτική, ώστε να ακολουθεί μία διαδικασία να τοποθετηθεί κάποιος εκ μέρους του Υπουργείου ο οποίος έχει τα περισσότερα ακαδημαϊκά και λοιπά προσόντα, όπως μεταπτυχιακούς ή άλλους τίτλους. Δεν είναι αμιγώς διοικητική υπηρεσία και δεν έχει διοικητικά αμιγώς καθήκοντα, γιατί τότε θα θέλαμε κάποιον ο οποίος έχει πολύ μεγάλη διοικητική εμπειρία ή ανάλογους τίτλους σπουδών στο αντικείμενο αυτό.

 Οι θέσεις αυτές των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών είναι να εφαρμόζουν την εκάστοτε ασκούμενη κυβερνητική πολιτική 

Δ. Είναι μία θέση πολύ ιδιαίτερη, όπως προέβλεψε ο νομοθέτης, ο οποίος επιλέγεται από τον Υπουργό, συνυπολογίζει τα προηγούμενα και ουσιαστικά οι θέσεις αυτές των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών είναι να εφαρμόζουν την εκάστοτε ασκούμενη κυβερνητική πολιτική. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, είχαν τοποθετηθεί σε αυτές τις θέσεις και εκρίθησαν και αυτοί και η πολιτική ηγεσία εκ του αποτελέσματος. 

Ε. Επομένως, το Υπουργείο ενήργησε απολύτως μέσα στα πλαίσια του νόμου, είχε όλη την αρμοδιότητα να τοποθετήσει κατά την κρίση του εκείνους που θα μπορούσαν σε αυτό το πολύ δύσκολο πόστο να εφαρμόσουν την κυβερνητική πολιτική με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε εφαρμόζοντας την πολιτική να μπορεί κάποιος να πει ότι αυτή η πολιτική είχε ή δεν είχε αποτέλεσμα, αυτή η πολιτική μου αρέσει ή δεν μου αρέσει και δεν σχετίζεται με συγκεκριμένα πρόσωπα στις περιφερειακές διευθύνσεις που εφάρμοσαν αυτή την πολιτική. 

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ 

Ο κ. Φορτσάκης είπε απευθυνόμενος  στον κ. Κουράκη ότι: 

Η ικανότητα του εκπαιδευτικού και μάλιστα του περιφερειακού διευθυντού να υλοποιήσει τις επιλογές της Κυβέρνησης δεν συνδέεται απαραιτήτως με τη συμμετοχή του σε δράσεις ενός συγκεκριμένου κόμματος. 

Θα έπρεπε, λοιπόν, κατά την αντίληψή μου, παρ’ ότι ο νόμος δεν προβλέπει ακριβή διαδικασία επιλογής, να έχει καθορίσει ο αρμόδιος Υπουργός μια διαδικασία σύμφωνα με την οποία θα γίνει μία αποτίμηση. 

Και βεβαίως, ορθώς επισημάνατε ότι δεν είναι μόνο τα επιστημονικά προσόντα τα οποία μετρούν, αλλά είναι και η γενικότερη διοικητική ικανότης. 

Πλην όμως, στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε δεκατρείς Περιφερειακούς Διευθυντές από τους οποίους, απ’ όσο γνωρίζω, κανείς δεν διαθέτει τον παραμικρό μεταπτυχιακό τίτλο, κανείς δεν έχει πιστοποιητικά ξένων γλωσσών απ’ ότι ξέρω και κανείς δεν έχει καμιά ειδικότητα στο ζήτημα της διοίκησης στον χώρο της εκπαίδευσης. 

Από τους τετρακόσιους πενήντα δύο δηλαδή επελέγησαν δεκατρείς και φοβούμαι, κύριε Υπουργέ, ότι η επιλογή αυτή έγινε με βάση τη συνδικαλιστική τους δράση. 

Διότι είναι γνωστό ότι από τους δεκατρείς οι δώδεκα είχαν πλούσια συνδικαλιστική δράση στον χώρο του κυβερνώντος κυρίως κόμματος και ο δέκατος τρίτος στον χώρο των ΑΝΕΛ. 

Νομίζω ότι αυτή η επιλογή, με βάση το κομματικό και συνδικαλιστικό κριτήριο, δεν είναι ορθή και δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα του νόμου. 

Νομίζω δε επιπλέον ότι αυτά τα συγκεκριμένα πρόσωπα είχαν διακριθεί για την αντίθεση την οποία είχαν εκφράσει στην εφαρμογή προηγούμενων νόμων και ειδικότερα του νόμου για την αξιολόγηση. 

Δεν είναι η στιγμή αυτή τώρα να συζητήσουμε για την αξιολόγηση. 

Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η αξιολόγηση, παρ’ ότι έχει τύχει έντονης κριτικής εκ μέρους του σημερινού κυβερνώντος κυρίως κόμματος δεν θα αποφευχθεί να εφαρμοστεί και στην παιδεία, διότι το ένα τρίτο των δημοσίων υπαλλήλων είναι εκπαιδευτικοί και κάποιας μορφής αξιολόγηση πρέπει να υιοθετηθεί κι εκεί. 

Κυρίως, όμως, εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η προτροπή των δεκατριών σημερινών Περιφερειακών Διευθυντών να μην ακολουθείται ο νόμος υπήρξε, φοβούμαι, κριτήριο για να προτιμηθούν έναντι άλλων, οι οποίοι και περισσότερα προσόντα θα είχαν και πιστοί θα ήταν στην κυβερνητική πολιτική και θα μπορούσαν να υλοποιήσουν καλύτερα τις επιλογές της Κυβέρνησης στα θέματα της παιδείας. 

Κύριε Υπουργέ, πραγματικά η γνώμη και η επιθυμία η δική μου είναι η παιδεία να μπορούσε να εξαιρεθεί από τον άμεσο πολιτικό και κομματικό έλεγχο κι αυτό το λέω διαχρονικά, διότι και στο παρελθόν υπήρξαν ασφαλώς συμπεριφορές οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην αντίληψη αυτή. 

Είναι καλό να αρχίσουμε κάποια στιγμή να έχουμε μια διαφορετική συμπεριφορά απέναντι στην παιδεία, για να μπορέσουμε να την ανορθώσουμε στη θέση που της αξίζει.

Πηγή: kathimerini.gr, esos.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "