Μπάχαλο το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Ακόμη και τα πολυδιαφημισμένα Πειραματικά βρέθηκαν κάτω από τα ιδιωτικά στις πανελλαδικές

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Β/θμια Γενική

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν την κατάσταση, άσχετα αν δεν το ομολογούν. Το δημόσιο σχολείο βρίσκεται πλέον στον πάτο του βαρελιού, πολύ κάτω από τα ιδιωτικά σχολεία ενώ ούτε τα Πειραματικά με τις υποτίθεται ποιο ποιοτικές συνθήκες εκπαίδευσης ξεφεύγουν από την μετριότητα.

Το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στις Πανελλαδικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά ακόμη και στις εξετάσεις εισαγωγής-επιλογής των μαθητών Γυμνασίου για τα Πειραματικά Λύκεια. Το υπουργείο Παιδείας δεν σχολιάζει, το ΙΕΠ κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν (οι συνδικαλιστές τουλάχιστον) να ζητούν τη μη αξιολόγηση.

Διαβάστε το άρθρο του Απόστολου Λακασά στην Καθημερινή και κρίνετε μόνοι σας για το τι φταίει και σε κάθε περίπτωση το πόσο ζοφερό είναι το μέλλον για την νεολαία της χώρας.

Vukentra.gr

Για... 12 έγραψαν στις πανελλαδικές τα δημόσια λύκεια


Με 12, με άριστα το 20, βαθμολογείται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι μαθητές των δημόσιων λυκείων στην κορυφαία στιγμή της δωδεκάχρονης εκπαιδευτικής τους διαδρομής, δηλαδή στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, βαθμολογήθηκαν φέτος με μέσο όρο 12,2.

Πολύ καλύτερη είναι η επίδοση των μαθητών των ιδιωτικών λυκείων, καθώς και των πρότυπων-πειραματικών λυκείων. Τι φταίει για τη μετριότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος;

Η χαμηλή οργάνωση των δημόσιων σχολείων, η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία πολλών εκ των εκπαιδευτικών και ένα σύστημα απολύτως εξεταστικοκεντρικό για τους μαθητές. Για τον λόγο αυτό η ελληνική εκπαίδευση συνεχίζει να τροφοδοτεί τη στείρα γνώση και την παπαγαλία των μαθητών - κάτι που φαίνεται από τη μεγάλη αποτυχία των αποφοίτων γυμνασίου στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πρότυπα-πειραματικά λύκεια, στις οποίες εξετάστηκε η ικανότητα των μαθητών να εφαρμόσουν τις μαθηματικές τους γνώσεις στον πραγματικό κόσμο.

Ειδικότερα, από τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τους βαθμούς πρόσβασης των φετινών υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα οποία παρουσιάζει σήμερα η «Κ», προκύπτουν τα ακόλουθα:

  • Οι συνολικά 77.300 υποψήφιοι Γενικών Λυκείων (και όχι μόνο οι 75.251 που υπέβαλλαν τελικά μηχανογραφικό δελτίο) είχαν μέσο όρο βαθμού πρόσβασης 12,2.
  • Εξ αυτών οι 72.800 απόφοιτοι των δημόσιων Γενικών Λυκείων, οι οποίοι αποτελούν το 94% του συνόλου των υποψηφίων, είχαν μέσο όρο 12,1.
  • Μέσο όρο πρόσβασης 14 είχαν οι περίπου 1.550 υποψήφιοι, οι οποίοι αποφοίτησαν από τα 17 δημόσια πρότυπα-πειραματικά λύκεια.
  • Στο 15 ήταν ο μέσος όρος των περίπου 4.500 υποψηφίων-αποφοίτων από ιδιωτικό λύκειο.
  • Από την Αττική μετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις περί τους 25.500 υποψηφίους, συγκεντρώνοντας μέσο όρο 12,7, ενώ οι περί τους 9.100 υποψήφιοι από την περιφέρεια Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο βαθμό πρόσβασης 12,1. 

«Τα αποτελέσματα είναι αντιπροσωπευτικά για το επίπεδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μάλιστα, φέτος ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων που ετέθησαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ήταν χαμηλότερος από πέρυσι και γι’ αυτό κατεγράφη αύξηση των βάσεων εισαγωγής» ανέφερε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

Η μέτρια επίδοση των μαθητών των δημόσιων λυκείων έρχεται σε αντίθεση με την επίδοση των περίπου 4.500 μαθητών των ιδιωτικών λυκείων καθώς και εκείνη των πρότυπων πειραματικών. Κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η μαζική δημόσια εκπαίδευση «τρέχει» με πολλές ταχύτητες που εξαρτώνται από το κοινωνικό-οικονομικό προφίλ της οικογένειας κάθε μαθητή και από την περιοχή του σχολείου.

Από την άλλη, αποδεικνύεται ότι το δημόσιο σχολείο δύσκολα μπορεί να ενσωματώσει πρακτικές πειραματισμού και αριστείας, όπως αυτές των δημόσιων πρότυπων-πειραματικών σχολείων. Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα των φετινών εξετάσεων για την εισαγωγή των αποφοίτων γυμνασίων στα πρότυπα-πειραματικά λύκεια της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) σχεδόν το 68% των υποψηφίων-αποφοίτων γυμνασίου βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Γλώσσα ήταν 18%. Τα θέματα προσιδιάζουν εκείνα του διαγωνισμού PISA.

Οπως ανέφερε στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΠΣ κ. Ιωάννης Αντωνίου «σε αντίθεση με τη νέα αντίληψη των προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Γλώσσας, φαίνεται ότι στα Μαθηματικά τα παιδιά εκπαιδεύονται σε έναν μαθηματικό φορμαλισμό και δυσκολεύονται πολύ όταν κληθούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει στο σχολείο για την επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής». Δηλαδή... παπαγαλίζουν.

Και η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, υπεύθυνη για το PISA στην Ελλάδα και πανεπιστημιακός στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο αναρωτιέται, μιλώντας στην «Κ»: «Τελικά οι μαθητές μας δεν προετοιμάζονται ούτε για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, όπως αυτές που προτείνει το PISA, ούτε για φορμαλιστικές εξετάσεις όπως οι πανελλαδικές εξετάσεις. Θα συζητήσουμε κάποτε σοβαρά τους λόγους;».

Πηγή: kathimerini.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "