Διετή Προγράμματα Σπουδών ΑΕΙ & ΤΕΙ: Έπαθλο τα 700 εκατ. ευρώ του ΕΣΠΑ για την Μεταλυκειακή Κατάρτιση - Κλείνουν τα Δ.ΙΕΚ;

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Κατάρτιση


Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, «εν τη σοφία της», δεν εξέτασε τις επιπτώσεις πριν προχωρήσει στην ίδρυση των πανεπιστ. ΚΕΕ για την υλοποίηση των Διετών Προγραμμάτων Εκπαίδευσης με τη χάρη των 700 εκατ. ευρώ του ΕΣΠΑ. Θα βρει μπροστά της, το κλείσιμο των Δ.ΙΕΚ και την «ανωτατοποίηση» των Ι.ΙΕΚ. Όσο για τους εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής, αυτοί είναι αναλώσιμοι…

--------------------------

Ο Υπουργός Παιδείας κος Γαβρόγλου, μιλώντας χθες, παρουσία του Πρωθυπουργού, σε πανηγυρική εκδήλωση στο Αιγάλεω για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Ανάμεσα στα καινούργια πράγματα που φέρνουμε -και είναι από αυτά που ψηφίσαμε τον Αύγουστο του 2017- είναι η δυνατότητα να υπάρχουν Διετή Προγράμματα Σπουδών, στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μας.

Αυτό γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία αυτών των Ιδρυμάτων και είναι ένας ακόμα τρόπος ενίσχυσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.  Παραδείγματος χάρη, τα παιδιά που τελειώνουν τα Επαγγελματικά Λύκεια θα έχουν μία προνομιακή πρόσβαση σε αυτά τα Διετή Προγράμματα Σπουδών.

Τα Διετή Προγράμματα Σπουδών, όμως, θα έχουν ένα ακαδημαϊκό προφίλ που θα εξασφαλίζεται και υπό την εποπτεία του Ιδρύματος στο οποίο θα λειτουργήσουν, αλλά και από ανθρώπους που ξέρουν αυτού του τύπου τα επαγγέλματα μέσα από την εμπειρία τους.

Τα προγράμματα αυτά, θα παρέχουνεπαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Τα προγράμματα αυτά θα είναι δωρεάν και από τα προγράμματα αυτά ευελπιστούμε να βγαίνουν άτομα με αυτά τα επαγγελματικά προσόντα, εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.  Αυτό, είναι μία από τις προκλήσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής γιατί θα είναι το πρώτο Πανεπιστήμιο στο οποίο θα εφαρμοστούν και περιμένουμε τις προτάσεις της Διοικούσας.» (όλη η ομιλία του κου Γαβρόγλου παρατίθεται στο τέλος).

Η παράδοση της Μεταλυκειακής Κατάρτισης στους Πανεπιστημιακούς…

Αυτά, όμως που δεν είπε ή δεν τόλμησε να πει ο κος Γαβρόγλου, είναι ότι με την θεσμοθέτηση των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών ΑΕΙ & ΤΕΙ, παρέδωσε την Μεταλυκειακή Κατάρτιση στους Πανεπιστημιακούς, μαζί με το προβλεπόμενο στο τρέχον ΕΣΠΑ κονδύλι των 700 εκατομμυρίων ευρώ, ικανοποιώντας ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημά τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, η νομοθέτηση ίδρυσης των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών, σε ΑΕΙ & ΤΕΙ (όσα (και αν) θα μείνουν και δεν συγχωνευτούν με ΑΕΙ), ήταν ένας από τους ποιο βασικούς όρους των δύο ΤΕΙ (Πειραιά & Αθήνας) που η συγχώνευσή τους δημιουργεί το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, προκειμένου να συναινέσουν χωρίς αντιδράσεις σ’ αυτή.

Και ομολογουμένως, το τίμημα ή μάλλον το έπαθλο που κατέκτησαν με βάση αυτή την «παραχώρηση» του κου Γαβρόγλου, είναι πολύ μεγάλο. Τα 700 εκατ. ευρώ που προβλέπει το τρέχον ΕΣΠΑ για την Μεταλυκειακή Κατάρτιση περνά στη αποκλειστική διαχείριση των «Πανεπιστημιακών», με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στο οποίο είχαν περάσει τα δημόσια ΙΕΚ (Δ.ΙΕΚ) να μένει απ’ εδώ κι εμπρός με την ισχνή κρατική χρηματοδότηση που ουσιαστικά δεν φθάνει να καλύψει τις λειτουργικές δαπάνες του και την μισθοδοσία του μόνιμου προσωπικού του…

Ανάφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κος Γαβρόγλου:«Τα προγράμματα αυτά θα είναι δωρεάν και από τα προγράμματα αυτά ευελπιστούμε να βγαίνουν άτομα με αυτά τα επαγγελματικά προσόντα, εξαιρετικά υψηλού επιπέδουΑυτό, είναι μία από τις προκλήσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής γιατί θα είναι το πρώτο Πανεπιστήμιο στο οποίο θα εφαρμοστούν και περιμένουμε τις προτάσεις της Διοικούσας

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά, από πηγές που έχουν» γνώση των «διαπραγματεύσεων» μεταξύ των ηγεσιών των ΑΕΙ & ΤΕΙ που προηγήθηκαν της νομοθέτησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η πρόταση του είναι ήδη έτοιμη, έχει κατατεθεί «ατύπως», προς το παρόν και μέχρι να ενδυθεί και τον τυπικό χαρακτήρα, στον κο Γαβρόγλου, Πρόεδρος του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.), όπως θα ονομάζονται οι νέες πανεπιστημιακές Δομές, του νέο ΑΕΙ θα είναι ο απερχόμενος Πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά κος Λάζαρος Βρυζίδης, αν και μένει αυτό να επιβεβαιωθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Πανεπιστημιακών Κ.Ε.Ε. (προνόμια και άλλα…)

Όσα γνωρίζατε για τα ΙΕΚ που λειτουργούσαν μέχρι τώρα και των οποίων η τύχη είναι προς το παρόν άγνωστη, ξεχάστε τα… Με μικρές εξαιρέσεις όλα όσα τα αφορούν ρυθμίζονται από τις διοικήσεις (Πρυτανικό Συμβούλιο) κάθε ΑΕΙ, χωρίς μάλιστα να υπάρχει πρόβλεψη ισχύος κοινών διατάξεων μεταξύ αυτών που θα ιδρυθούν και λειτουργήσουν στα ΑΕΙ & ΤΕΙ της χώρας…

Ειδικότερα σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4521/2018 (άρθρο 8) για τα ΚΕΕ των ΑΕΙ & ΤΕΙ προβλέπονται τα εξής:

α) Πολυπληθές και καλά αμειβόμενο Διοικητικό Σύστημα, αποτελούμενο από μέλη της Διοίκησης των Ιδρυμάτων και μέλη των ΔΕΠ, για τετραετή θητεία !!!

β) Γραμματεία, αποκλειστικά για το ΚΕΕ, η οποία οργανώνεται και λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος

γ) Διευθυντές Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στο ΚΚΕ (ένα για κάθε πρόγραμμα ειδικότητας), μέλη των ΔΕΠ του Ιδρύματος, οι οποίοι θα επιλέγονται από την Σύγκλητο, θα απαλλάσσονται από το ½ του υποχρεωτικού ωραρίου τους και η θητεία τους θα είναι 4ετής!!!

δ) Οι εκπαιδευτικοί στα Προγράμματα Εκπαίδευσης θα είναι τριών κατηγοριών: 1) Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π. του Ιδρύματος με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της ακαδημαϊκής μονάδας στην οποία ανήκουν, ερευνητές και Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες (Ε.Λ.Ε.), 2) ακαδημαϊκοί υπότροφοι, επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες και 3) προσωπικό με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας ενός (1) έως τριών (3) διδακτικών ετών, πλήρους η μερικής απασχόλησης.

ε) Τα προγράμματα εκπαίδευσης θα συντάσσονται και εγκρίνονται από την διοίκηση του Κ.Ε.Ε. και θα αφορούν αποκλειστικά τα γνωστικά αντικείμενα (ειδικότητες) που διδάσκονται στο μητρικό ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

στ) Στα ΚΕΕ θα φοιτούν μόνο απόφοιτοι ΕΠΑΛ που θα επιλέγονται με βάση τον βαθμό του Πτυχίου/απολυτηρίου τους και επιπλέον κριτήρια που θα ορισθούν με τον Κανονισμό κάθε πανεπιστημιακού ΚΕΕ.

ζ) Η φοίτηση διαρκεί τέσσερα (4) εξάμηνα και περιλαμβάνει θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 1.200 διδακτικών ωρών, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών και πρακτική άσκηση συνολικής διάρκειας 960 ωρών, που μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με τη φοίτηση, μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου εξαμήνου!!!

η) Οι εκπαιδευόμενοι θα πραγματοποιούν την πρακτική άσκηση σε φυσικά πρόσωπα, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και δημόσιες υπηρεσίες, με ευθύνη του Α.Ε.Ι. στο οποίο φοιτούν, υπό την εποπτεία του Διευθυντή προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης.

θ) Τα μαθήματα θα διεξάγονται σε χώρους του οικείου Α.Ε.Ι., καθώς και σε κτίρια σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απογευματινές μόνο ώρες, ή άλλα κτίρια, που πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις και παραχωρούνται για το σκοπό αυτόν στο οικείο Α.Ε.Ι..

ι) Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα απονέμονται στους «αποφοίτους» διπλώματα επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ια) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθορίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα που αντιστοιχούν στους τίτλους εκπαίδευσης του κάθε ΚΚΕ.

Ιβ) Τα ΚΕΕ θα χρηματοδοτούνται από 1) τον προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι.,, 2) τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, 3) χρηματοδοτήσεις, από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς.

Η πολιτική σημασία λειτουργίας των πανεπιστ. ΚΕΕ (ήταν δίκαιο το προβλέψαμε!!!)

Για όσους θυμούνται τις προεκλογικές υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, για την Παιδεία, στις δύο αλλεπάλληλες εκλογές του 2015, μία πολύ σοβαρή, που ποτέ δεν εκφωνήθηκε στα «εκλογικά μπαλκόνι», αλλά διακινήθηκε με επιμονή ως βεβαιότητα, από παράγοντες και νεολαίους του, ήταν η θεσμοθέτηση της δυνατότητας των αποφοίτων ΙΕΚ να μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΤΕΙ και ΑΕΙ.

Η «υφέρπουσα» αυτή υπόσχεση φαίνεται ότι βρίσκει πλέον τα βήματα, έστω και τα αρχικά, προκειμένου να βρει την δικαίωσή της και να υλοποιηθεί. Το πλαίσιο πλέον τέθηκε και αρκεί, ίσως στο πολύ κοντινό μέλλον, πιθανόν λίγο πριν τις εκλογές που έρχονται, να νομοθετηθούν διατάξεις που θα δίνουν το δικαίωμα στα ΑΕΙ & ΤΕΙ να αποφασίζουν την συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων των ΚΚΕ που τα ίδια λειτουργούν, ,ε προϋποθέσεις που τα ίδια θα ορίζουν, π.χ. πρόσθετες εξετάσεις σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, στα ακαδημαϊκά προγράμματα που τα ίδια διεξάγουν και υλοποιούν.

Εάν δε τα ΑΕΙ & ΤΕΙ αντιδράσουν, υπάρχει η πιθανότητα με τις νέες διατάξεις που θα εισαχθούν στην νομοθεσία να υποχρεώνονται να το κάνουν…

Το «σενάριο» που έχει διακινηθεί μεταξύ στελεχών του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπει, εφόσον βέβαια υλοποιηθεί, η νομοθέτηση αυτών των διατάξεων να γίνει πριν τις εκλογές, πιθανολογείται δε ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση θα βρεθεί «στριμωγμένη» αδυνατώντας να αντιδράσει, αφού το μέτρο θα αφορά εφήβους μαθητές με δικαίωμα ψήφου (17 ετών και άνω) που προέρχονται από τις δεινοπαθούσες οικονομικά κοινωνικές ομάδες, ενώ και οι ίδιοι οι έφηβοι θα διαθέτουν πολιτική επιρροή που θα μπορεί να βαρύνει στην πλάστιγγα των εκλογών υπέρ αυτών που κατέβασαν την πρόταση.

Κίνηση «ματ» για τον ΣΥΡΙΖΑ που δια του αρχηγού του θα ανακράξει «ήταν δίκαιο και το κάναμε», ευελπιστώντας να δρέψει εκλογικά οφέλη…

Καταργούνται τα Δημόσια ΙΕΚ ή Όχι… Τα ιδιωτικά θα συνδεθούν με τα Κολλέγια…;

Δύο πολύ κρίσιμα ερωτήματα που χρήζουν επειγόντως απάντηση από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αν και πιθανόν το στρατηγικό βάθος σκέψης της δεν έφθασε σ’ αυτά το σημεία…

Σε ότι αφορά τα δημόσια ΙΕΚ, φαίνεται εκ των πραγμάτων ότι βαδίζουν είτε στη κατάργηση, είτε στην σταδιακή ενσωμάτωσή τους στα πανεπιστημιακά ΚΕΕ, λαμβανομένου υπόψη ότι οι «απόφοιτοί» τους έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τα δεύτερα, όπως ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Πάσχουν, όμως, από χρηματοδότηση σε σημείο που ακόμη και τα λειτουργικά έξοδά τους να καλύπτονται από τα δημόσια σχολεία, στις εγκαταστάσεις των οποίων λειτουργούν. Σε ότι αφορά δε το προσωπικό τους, εκπαιδευτικό και διοικητικό, σήμερα καλύπτεται στην ολότητά του από αναγκαστικές διαθέσεις εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που στερούνται του αναγκαίου υποχρεωτικού ωραρίου στην μονάδα της οργανικής θέσης τους…

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, από την ανάληψη της Κυβερνητικής εξουσίας από τους ΣΥΡΙΖΑ & ΑΝΕΛ και μέχρι σήμερα, δεν έχει «καταφέρει» για πολλούς και διαφόρους λόγους, να συντάξει, υποβάλει και πετύχει την έγκριση Τεχνικών Δελτίων χρηματοδότησης των Δ.ΙΕΚ από το ΕΣΠΑ, με αποτέλεσμα να βρίσκεται προ αδιεξόδου…

Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα Δ.ΙΕΚ λειτουργούν την παρούσα χρονική περίοδο με όσες ειδικότητες κατάρτισης είχαν τον Σεπτέμβριο του 2017, ειδικότητες που κλείνουν τον κύκλο των 4 εξαμήνων εκπαίδευσης μέχρι τις αρχές του 2019, ενώ για το τρέχον εξάμηνο κατάρτισης δεν έγινε καμία προκήρυξη νέων ειδικοτήτων σε όλη της Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, η νομοθέτηση διάταξης με την οποία τα πανεπιστημιακά ΚΕΕ θα μπορούν να κάνουν χρήση για την υλοποίηση των διετών εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους, εκτιμάται ότι έγινε προκειμένου αυτά να απορροφήσουν σταδιακά όλα τα δημόσια ΙΕΚ που σήμερα λειτουργούν…

Σε ότι αφορά τα Ιδιωτικά ΙΕΚ, «προνομοιούχα» θεωρούνται αυτά που συνδέονται εμμέσως, δηλαδή λειτουργούν κάτω από την ίδια επιχειρηματική ομπρέλα με τους ιδιοκτήτες «Κολεγίων». Αργά ή γρήγορα θα λειτουργήσουν ως ΚΕΕ των «Κολεγίων», λαμβάνοντας μάλιστα μερίδιο από το ΕΣΠΑ των 700 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση δε που η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τους το αρνηθεί, τον δρόμο προς την Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον ξέρουν πλέον…

Επιμύθιο

Εκτίμηση της στήλης, είναι ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, «εν τη σοφία της», δεν εξέτασε όλες τις παραμέτρους πριν προχωρήσει στην νομοθέτηση ίδρυσης των πανεπιστημιακών ΚΕΕ για την υλοποίηση των Διετών Προγραμμάτων Εκπαίδευσης. Θα τα βρει μπροστά της, εκτός αν ελέω λαού έχει χαιρετίσει τον θώκο της Κυβερνητικής Εξουσίας…

Όσο για τα 700 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στο ΕΣΠΑ για την Μεταλυκειακή Κατάρτιση, αυτά «ανήκουν» πλέον στους πανεπιστημιακούς και στην διαχείρισή τους…

Τέλος και σε ότι αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της που με τον ένα ή άλλο τρόπο, δηλαδή είτε με διάθεση, είτε με υπερωριακή απασχόληση απασχολούνταν στα Δ.ΙΕΚ, ας προετοιμασθούν για το μαντήλι του αποχωρισμού…

Το «τρένο» έφθασε στο τέρμα γι’ αυτούς με ότι κι αν αυτό σημαίνει…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

---------------------

Δείτε και διαβάστε στην συνέχεια και κατά σειρά α) το άρθρο 28 του νόμου 4521/2016 για τα πανεπιστημιακά ΚΕΕ και τι αυτό προβλέπει και β) την ομιλία του υπουργού Παιδείας στο Αιγάλεω και όσα ανάφερε για τον νέο θεσμό.

---------------------

Άρθρο 8 Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (περί πανεπιστημιακών ΚΕΕ)

1. Η παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 4485/2017 καταργείται.

2. Μετά το άρθρο 48 του ν. 4485/2017 προστίθεται άρθρο 48Α που έχει ως εξής:

«Άρθρο 48Α

Κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Συγκλήτου του οικείου Ιδρύματος, γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.) και γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) του άρθρου 79, μπορεί να ιδρύονται στα Α.Ε.Ι. Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.), που παρέχουν διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.).

Τα προγράμματα μπορεί να υλοποιούνται και σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής. Το Κ.Ε.Ε. αποτελεί ακαδημαϊκή μονάδα του Ιδρύματος.

2. Στην πρόταση της Συγκλήτου προσδιορίζονται:

α) τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης του Κ.Ε.Ε., τα οποία πρέπει να είναι συναφή με ένα από τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύουν τα Τμήματα του Ιδρύματος,

β) η ύπαρξη των αναγκαίων πόρων για τη λειτουργία των προγραμμάτων, ιδίως δε το προσωπικό και η υλικοτεχνική υποδομή, καθώς και το τμήμα των πόρων αυτών που μπορεί να διατεθεί από το Α.Ε.Ι., με ταυτόχρονη εκτίμηση του ετήσιου κόστους για τους πόρους που δεν μπορούν να καλυφθούν από το Α.Ε.Ι.. Σε περίπτωση διενέργειας του εκπαιδευτικού προγράμματος σε χώρους που έχουν παραχωρηθεί στο οικείο Α.Ε.Ι., σύμφωνα με την παράγραφο 13, για την ίδρυση του Κ.Ε.Ε. πρέπει να προσκομίζεται και η πράξη παραχώρησης,

γ) η σκοπιμότητα ίδρυσης του Κ.Ε.Ε., με βάση τις εθνικές και περιφερειακές ανάγκες της εθνικής οικονομίας. Η σκοπιμότητα ίδρυσης μπορεί να τεκμηριώνεται με προτάσεις των Περιφερειακών Επιτροπών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, των Επιμελητηρίων και των Επιστημονικών Ενώσεων της Περιφέρειας στην οποία εδρεύει το Α.Ε.Ι., του Ο.Α.Ε.Δ., καθώς και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργείου.

Στην ιδρυτική απόφαση αναγράφονται τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης που παρέχονται στο Κ.Ε.Ε.. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται έως τις 31 Μαρτίου, καθορίζεται ο μέγιστος αριθμός εισακτέων κατ’ έτος, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου.

3. Όργανα του Κ.Ε.Ε. είναι:

α) το Συμβούλιο,

β) ο Πρόεδρος,

γ) οι Διευθυντές προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης.

4. α) Το Συμβούλιο είναι πενταμελές και αποτελείται από:

αα) τον Πρόεδρο, ο οποίος είναι ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, με αναπληρωτή του τον Αντιπρύτανη Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης,

ββ) τρία (3) μέλη Δ.Ε.Π. του Ιδρύματος, με τους αναπληρωτές τους, ομοίως μέλη Δ.Ε.Π. του Ιδρύματος, που επιλέγονται από τη Σύγκλητο για τετραετή θητεία, ύστερα από εισηγήσεις των Συνελεύσεων των Τμημάτων του Ιδρύματος,

γγ) τον Διευθυντή προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στο συμβούλιο μετέχει, ανάλογα με το θέμα που συζητείται, και ο αντίστοιχος Διευθυντής του οικείου διετούς προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης.

β) Το Συμβούλιο έχει τις εξής αρμοδιότητες:

αα) διαμορφώνει την πολιτική του Κ.Ε.Ε. στο πλαίσιο της ιδρυτικής απόφασης της παραγράφου 1,

ββ) εισηγείται στη Σύγκλητο την επιλογή των Διευθυντών,

γγ) εισηγείται στη Σύγκλητο προς έγκριση τα προγράμματα σπουδών του Κ.Ε.Ε., τα οποία μετά την έγκρισή τους κοινοποιούνται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

δδ) εποπτεύει τη λειτουργία των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης,

εε) καθορίζει τον τύπο των πιστοποιητικών που απονέμει το Κέντρο,

στστ) εισηγείται στη Σύγκλητο προς έγκριση τον Κανονισμό του Κ.Ε.Ε.,

ζζ) εισηγείται στη Σύγκλητο προς έγκριση την ετήσια έκθεση απολογισμού του έργου του Κ.Ε.Ε., η οποία αφού εγκριθεί κοινοποιείται στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

ηη) ορίζει ομάδες για την εσωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Κέντρου,

θθ) εγκρίνει τη σύναψη συμβάσεων προσωπικού, προμηθειών και υπηρεσιών που συνάπτει το Κ.Ε.Ε. για τις εκπαιδευτικές και λοιπές λειτουργικές του ανάγκες.

5. Ο Πρόεδρος έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) συγκαλεί το Συμβούλιο και καταρτίζει την ημερήσια διάταξη,

β) επιβλέπει την εφαρμογή της πολιτικής του Κέντρου και την τήρηση του Κανονισμού του,

γ) μεριμνά για την εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου,

ε) υπογράφει τα απονεμόμενα από το Κ.Ε.Ε. πιστοποιητικά,

στ) συνυπογράφει με τον οικείο Διευθυντή, ύστερα από έγκριση του Συμβουλίου, τις συμβάσεις προσωπικού, προμηθειών και υπηρεσιών, μέσα στο πλαίσιο των πιστώσεων που έχουν εγκριθεί από τη Σύγκλητο.

6. Ο Διευθυντής κάθε προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης επιλέγεται από τη Σύγκλητο, ύστερα από εισήγηση του Συμβουλίου, για τετραετή θητεία, είναι μέλος Δ.Ε.Π. του Ιδρύματος και απαλλάσσεται μέρους των διδακτικών του καθηκόντων με απόφαση της Συγκλήτου του Ιδρύματος, ύστερα από γνώμη της Συνέλευσης του Τμήματος. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αναπληρώνεται από το αρχαιότερο μέλος Δ.Ε.Π. της ανώτερης βαθμίδας, εκ των τακτικών μελών του Συμβουλίου της υποπερίπτωσης ββ’ της περίπτωση α’ της παραγράφου 4.

7. Ο Διευθυντής έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) εισηγείται στο Συμβούλιο το πρόγραμμα σπουδών και είναι αρμόδιος για την υλοποίησή του,

β) εισηγείται στο Συμβούλιο σχέδια για την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών,

γ) εισηγείται στο Συμβούλιο την ετήσια έκθεση απολογισμού του έργου του Κ.Ε.Ε. έκαστος Διευθυντής για το διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης αρμοδιότητάς του,

δ) είναι εισηγητής των θεμάτων ημερήσιας διάταξης του Συμβουλίου για το διετές πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αρμοδιότητάς του,

ε) εισηγείται στο Συμβούλιο για τη σύναψη συμβάσεων προσωπικού, προμηθειών και υπηρεσιών που συνάπτει το Κ.Ε.Ε. για τις εκπαιδευτικές και λοιπές λειτουργικές του ανάγκες για το διετές πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αρμοδιότητάς του,

στ) συνυπογράφει με τον Πρόεδρο του Κ.Ε.Ε., ύστερα από έγκριση του Συμβουλίου, τις συμβάσεις προσωπικού, τις συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών της περιπτωσης ε’, μέσα στο πλαίσιο των πιστώσεων που έχουν εγκριθεί από τη Σύγκλητο,

ζ) ορίζει, όπου απαιτείται, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, τις επιτροπές επιλογής εκπαιδευομένων, για το διετές πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αρμοδιότητάς του,

η) συγκροτεί επιτροπές για τη μελέτη ή τη διεκπεραίωση συγκεκριμένων θεμάτων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του.

8. Για τη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη του Κ.Ε.Ε. συνιστάται Γραμματεία, η οποία οργανώνεται και λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος κατά την έννοια της περίπτωσης α’ της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 (Α’ 174).

9. Οι πόροι του Κ.Ε.Ε. προέρχονται από:

α) τον προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι.,

β) τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

γ) χρηματοδοτήσεις, δωρεές και κάθε είδους χορηγίες από φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς,

δ) μέρος των πόρων των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των Α.Ε.Ι. και πρόσοδοι από περιουσιακά στοιχεία του Ιδρύματος, που μπορεί να διατίθενται ύστερα από απόφαση της Συγκλήτου για την ανάπτυξη του Κ.Ε.Ε.,

ε) κάθε άλλη νόμιμη αιτία.

10. Ως διδάσκοντες στα προγράμματα απασχολούνται:

α) μέλη Δ.Ε.Π.,

β) Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π. του Ιδρύματος με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της ακαδημαϊκής μονάδας στην οποία ανήκουν, γ) ερευνητές και Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες (Ε.Λ.Ε.),

δ) ακαδημαϊκοί υπότροφοι της παρ. 7 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (Α’ 195), επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες του άρθρου 19 του ν. 1404/1983 (Α’ 173),

ε) προσωπικό με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας ενός (1) έως τριών (3) διδακτικών ετών, πλήρους η μερικής απασχόλησης. Η προκήρυξη του γνωστικού αντικειμένου και των απαιτούμενων προσόντων γίνεται από τη Σύγκλητο, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.. Το προσωπικό της παρούσας περίπτωσης λαμβάνει αμοιβή ωρομισθίου, η οποία υπολογίζεται κατ’ αναλογία των αποδοχών εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκτός αν πρόκειται για εκπαιδευτές ενηλίκων της περίπτωσης γ’ της παρ. 14 του άρθρου 27 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), οπότε λαμβάνουν την αμοιβή που ορίζεται για τους εκπαιδευτές αυτούς.

Οι συμβάσεις που συνάπτονται, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, δεν υπάγονται στις διατάξεις των Κεφαλαίων A’, Β’ και Γ’ του ν. 2190/1994 (Α’ 28), αλλά στις εξαιρέσεις της ΠΥΣ 33/2006 (Α’ 280). Τα κριτήρια επιλογής των διδασκόντων ορίζονται στον Κανονισμό του Κ.Ε.Ε. της παραγράφου 16.

11. Η φοίτηση παρέχεται δωρεάν. Οι εκπαιδευόμενοι επιλέγονται στο πρόγραμμα βάσει του βαθμού του απολυτηρίου από το ΕΠΑ.Λ.. Επιπλέον κριτήρια μπορεί να ορίζονται στον Κανονισμό του Κ.Ε.Ε.. Η φοίτηση διαρκεί τέσσερα (4) εξάμηνα και περιλαμβάνει θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 1.200 διδακτικών ωρών, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών και πρακτική άσκηση συνολικής διάρκειας 960 ωρών, που μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με τη φοίτηση, μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου εξαμήνου.

Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να πραγματοποιούν την πρακτική άσκηση σε φυσικά πρόσωπα, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και δημόσιες υπηρεσίες, με ευθύνη του Α.Ε.Ι. στο οποίο φοιτούν, υπό την εποπτεία του Διευθυντή προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο οποίος παρακολουθεί την παρουσία και επίδοση του εκπαιδευομένου, διενεργεί επιτόπιους ελέγχους στην επιχείρηση για τη διασφάλιση της ποιότητας του περιβάλλοντος εργασίας και τηρεί ατομικό φάκελο πρακτικής άσκησης με τις σχετικές μηνιαίες εκθέσεις προόδου. Οι εκπαιδευόμενοι που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 120 ημερομίσθια στην ειδικότητα που εγγράφονται απαλλάσσονται, εφόσον το επιθυμούν, με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του

ν. 1599/1986 από την υποχρέωση πρακτικής άσκησης. Η πρακτική άσκηση μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή/και κοινοτικούς πόρους.

12. Το πρόγραμμα σπουδών κάθε προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης εγκρίνεται από τη Σύγκλητο, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου και περιέχει τους τίτλους των μαθημάτων, το περιεχόμενό τους, τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας τους, στις οποίες περιλαμβάνεται το κάθε μορφής επιτελούμενο διδακτικό έργο, τη χρονική αλληλουχία ή αλληλεξάρτηση των μαθημάτων και λεπτομέρειες για το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης. Περιέχει, επίσης, το επαγγελματικό προφίλ, τα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, και τα προσόντα που αποκτώνται από το σύνολο του προγράμματος σπουδών, καθώς και από κάθε επιμέρους μάθημα ή εκπαιδευτική δραστηριότητα ή πρακτική άσκηση που περιλαμβάνεται σε αυτό. Για τη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών κάθε προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης λαμβάνονται υπόψη τα σχετικά επαγγελματικά περιγράμματα που πιστοποιούνται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), σύμφωνα με τις παραγράφους 2, 3 και 4 του άρθρου 3 του ν. 3369/2005 (Α’ 171), όπως η παράγραφος 4 προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 19 του ν. 4115/2013 (Α’ 24), εφόσον υπάρχουν, διαφορετικά τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα.

13. Τα μαθήματα διεξάγονται σε χώρους του οικείου Α.Ε.Ι., καθώς και σε κτίρια σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απογευματινές μόνο ώρες, ή άλλα κτίρια, που πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις και παραχωρούνται για το σκοπό αυτόν στο οικείο Α.Ε.Ι..

14. Για τους εκπαιδευόμενους που δεν είναι άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένοι, η έκδοση των πιστοποιητικών υγείας και οι ιατρικές πράξεις που απαιτούνται για την πρακτική άσκηση γίνονται δωρεάν από δημόσια νοσοκομεία ή από ιατρούς συμβεβλημένους με το Δημόσιο ή με φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Κατά τα λοιπά, υπάγονται στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.), κατ’ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 10 του άρθρου 15 του ν. 3232/2004, μόνο για την περίπτωση ατυχήματος στους χώρους εργασίας κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης της πρακτικής άσκησης.

15. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμονται διπλώματα επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

16. Με απόφαση της Συγκλήτου, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου του Κέντρου, καταρτίζεται ο Κανονισμός του Κέντρου, με τον οποίο ρυθμίζονται ιδίως:

α) θέματα που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία του Κ.Ε.Ε.,

β) κριτήρια επιλογής εκπαιδευόμενων επιπλέον του βαθμού απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ., όπως ιδίως η εργασιακή εμπειρία και κοινωνικά κριτήρια.

γ) η διαδικασία και ο τρόπος εγγραφών, θέματα που αφορούν στην οργάνωση των σπουδών, στην έναρξη και λήξη του εκπαιδευτικού έτους, στον καθορισμό των διακοπών και αργιών, στον καθορισμό του ανώτατου ορίου απουσιών, καθώς και κάθε θέμα που αφορά στη φοίτηση και στην πρακτική άσκηση,

δ) ειδικότερες προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής των διδασκόντων,

ε) υποχρεώσεις και δικαιώματα των εκπαιδευόμενων, θέματα που αφορούν στα πειθαρχικά παραπτώματα και στις πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους εκπαιδευόμενους, καθώς και στα αρμόδια όργανα και στη διαδικασία επιβολής τους,

στ) οι διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης των δομών και των εκπαιδευόμενων,

ζ) τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτών, καθώς και η διαδικασία αξιολόγησής τους,

η) θέματα που αφορούν στα πειθαρχικά παραπτώματα και στις πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, καθώς και στα αρμόδια όργανα και στη διαδικασία επιβολής τους. Μέχρι να ρυθμιστούν με τον Κανονισμό τα θέματα του προηγούμενου εδαφίου, εφαρμόζονται οι κείμενες πειθαρχικές διατάξεις για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

17. Στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού έτους το Συμβούλιο συντάσσει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, ετήσια έκθεση απολογισμού έργου, την οποία υποβάλλει αμελλητί για έγκριση στη Σύγκλητο και την κοινοποιεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μετά την έγκρισή της. Το Κ.Ε.Ε. υπόκειται τουλάχιστον ανά διετία σε διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης διασφάλισης της ποιότητας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον Κανονισμό. Η εξωτερική αξιολόγηση και η πιστοποίηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών ή επιμορφωτικών προγραμμάτων του Κ.Ε.Ε. πραγματοποιείται από την Α.ΔΙ.Π., σύμφωνα με την υποπερίπτωση ββ’ της περίπτωσης α’ της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4009/ 2011.

18. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθορίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα που αντιστοιχούν στους τίτλους του παρόντος άρθρου. Για όσες ειδικότητες έχει ήδη εκδοθεί προεδρικό διάταγμα, σύμφωνα με την παρ. 9 του ν. 3879/2010, ισχύει αυτό, μέχρι την τροποποίηση ή αντικατάστασή του με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου αυτής.

19. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζονται ο τρόπος και η διαδικασία υλοποίησης της πρακτικής άσκησης και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»

---------------------

Γαβρόγλου για ΠΔΑ: Μεγάλη πρόκληση τα Διετή Προγράμματα Σπουδών (Ομιλία του Κ.Γαβρόγλου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής)

«Κύριε Πρωθυπουργέ, όπως βλέπετε δεν γλυτώνετε από τους παλιούς δασκάλους… Να σας καλωσορίσω και κυρίως να ευχαριστήσω, κυρίες και κύριοι, τους συντελεστές αυτού του εγχειρήματος. Μην προσωποποιηθεί αυτό το εγχείρημα που το οφείλουμε κατά κύριο λόγο στους διδάσκοντες των δύο Πανεπιστημίων, στους φοιτητές αλλά και στη δημιουργική συμπεριφορά και συμβολή πολλών άλλων πανεπιστημιακών και μελών ΔΕΠ των ΤΕΙ σε όλη την  Ελλάδα.

Όταν ψηφίζαμε πριν από δεκαπέντε ημέρες το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, υπήρχε μία καλοπροαίρετη κριτική μήπως πανεπιστημιοποιούμε όλα τα ΤΕΙ. Σε αυτό πρέπει ως Κυβέρνηση να είμαστε απολύτως σαφείς. Το ευκολότερο για εμάς θα ήταν να κάνουμε αυτό που έγινε και στο παρελθόν: δηλαδή, τα ΚΑΤΕ έγιναν σε ένα βράδυ όλα ΤΕΙ, τα ΤΕΙ έγιναν σ’ ένα βράδυ όλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και αφέθηκαν στην τύχη τους και μετά έγινε το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και παίχτηκαν εκεί όλα τα απαράδεκτα, τα ακαδημαϊκά απαράδεκτα πολιτικά παιχνίδια. Το ευκολότερο για μας θα ήταν να πούμε ότι όλα τα ΤΕΙ γίνονται Πανεπιστήμια. Αυτό θα ήταν κάτι ενάντια στην ιστορική διαμόρφωση αυτού του θεσμού. Το κάθε ΤΕΙ έχει μία διαφορετική ιστορία. Το κάθε ΤΕΙ έχει διαφορετικής ποιότητας τμήματα, το κάθε ΤΕΙ έχει και τμήματα που έχουν κλείσει τον ιστορικό τους ρόλο.

Εμείς λοιπόν, σεβόμενοι αυτή την πραγματικότητα, είπαμε ότι προχωράμε μετά από αξιολογήσεις το συγκεκριμένο εγχείρημα, αλλά ταυτοχρόνως και σε όλη την Ελλάδα έχουμε αρχίσει διεργασίες συνεργειών ανάμεσα στα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια μας. Έτσι λοιπόν, έχουμε αποφάσεις ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιονίου και στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΤΕΙ Ηπείρου, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο ΤΕΙ Θεσσαλίας μαζί με το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, κτλ.

Είναι δύσκολο το εγχείρημα, γιατί ένα τέτοιο εγχείρημα γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία της μεταρρύθμισης των ελληνικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.  Δηλαδή, συνέργειες με τα καλά τμήματα και ως προς τα τμήματα τα οποία έχουν κλείσει τον ιστορικό τους ρόλο θα δούμε πώς θα ενσωματωθούν σε αυτό ακριβώς το εγχείρημα, χωρίς κανένας να χάσει τη δουλειά του, χωρίς να υπονομευθεί κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Άρα, είναι ένα σχέδιο το οποίο ετοιμάζαμε για οκτώ μήνες και αρχίζει σιγά-σιγά να ξετυλίγεται. Και μάλιστα, σε λίγες μέρες, θα δημοσιοποιήσουμε το Σχέδιο Νόμου για τη συνέργεια ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου.

Ένα Πανεπιστήμιο είναι κάτι διαφορετικό από τη συνένωση των δύο ΤΕΙ. Αυτό φαίνεται και στο θεσμικό πλαίσιό του, φαίνεται και στα γνωστικά αντικείμενά του και θα φανεί στην καθημερινότητα της Διοικούσας Επιτροπής η οποία καλείται να διερευνήσει αυτήν την πορεία. Είναι αχαρτογράφητοι χώροι κι έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στους συναδέλφους μας και τους ευχαριστούμε δημόσια που ανέλαβαν αυτό το πραγματικά περίπλοκο,  δύσκολο αλλά και θετικά προκλητικό έργο.

Ανάμεσα στα καινούργια πράγματα που φέρνουμε -και είναι από αυτά που ψηφίσαμε τον Αύγουστο του 2017- είναι η δυνατότητα να υπάρχουν Διετή Προγράμματα Σπουδών, στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μας.

Αυτό γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία αυτών των Ιδρυμάτων και είναι ένας ακόμα τρόπος ενίσχυσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.  Παραδείγματος χάρη, τα παιδιά που τελειώνουν τα Επαγγελματικά Λύκεια θα έχουν μία προνομιακή πρόσβαση σε αυτά τα Διετή Προγράμματα Σπουδών.

Τα Διετή Προγράμματα Σπουδών, όμως, θα έχουν ένα ακαδημαϊκό προφίλ που θα εξασφαλίζεται και υπό την εποπτεία του Ιδρύματος στο οποίο θα λειτουργήσουν, αλλά και από ανθρώπους που ξέρουν αυτού του τύπου τα επαγγέλματα μέσα από την εμπειρία τους.

Τα προγράμματα αυτά, θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Και για να το κάνουμε αυτό, είμαστε σε πολύ στενή συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά – βλέπω εδώ τον Πρόεδρο του, τον κύριο Κορκίδη- με την Ένωση Εφοπλιστών, ώστε να μπορέσουμε να δούμε ποια είναι τα καινούργια επαγγέλματα, τι ανάγκες υπάρχουν και τι δεσμεύσεις υπάρχουν από τον παραγωγικό φορέα για πρακτική άσκηση των φοιτητών.

Τα προγράμματα αυτά θα είναι δωρεάν και από τα προγράμματα αυτά ευελπιστούμε να βγαίνουν άτομα με αυτά τα επαγγελματικά προσόντα, εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.  Αυτό, είναι μία από τις προκλήσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής γιατί θα είναι το πρώτο Πανεπιστήμιο στο οποίο θα εφαρμοστούν και περιμένουμε τις προτάσεις της Διοικούσας.

Τελειώνω με κάτι που ανέφερε και ο κύριος Δήμαρχος. Κάναμε μία συνάντηση με τους Δημάρχους της περιοχής. Στην αρχή ήταν, από πλευράς μου τουλάχιστον,  μία πολύ αμήχανη συνάντηση καθώς έγινε ανάμεσα σε άτομα που έρχονται από διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις, αλλά ήταν μία από τις δημιουργικότερες συναντήσεις που κάναμε.

Υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση του κάθε Δήμου για συγκεκριμένες παροχές αλλά με ένα πνεύμα που υπερβαίνει το πνεύμα που είχαμε μέχρι τώρα μέσα από διαπλοκές περίεργου τύπου που είχαν ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα τμήματα σε διάφορες περιοχές και μετά να αφήνονται στην τύχη τους.

Εδώ πραγματικά οι Δήμαρχοι δεσμεύτηκαν. Και δεσμεύτηκαν με ένα τρόπο που εμένα τουλάχιστον με έπεισε ότι έχουν μάθει από το παρελθόν και δεν θα επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα που είχαν γίνει όχι εδώ, αλλά στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Νομίζω ότι τα δύσκολα τώρα αρχίζουν!  Ως τώρα ήταν τα ‘μικροχειρουργικά’ και διάφορα άλλα. Τώρα αρχίζουν τα πραγματικά δύσκολα κι ελπίζω σε ένα χρόνο από σήμερα να κάνουμε μία αντίστοιχη συνάντηση και θα έχουμε να πούμε πάρα πάρα πολλά.

Κύριε Πρωθυπουργέ, αυτό που είπατε στη Θεσσαλονίκη ‘ήταν δίκαιο, έγινε πράξη,’ νομίζω ότι ισχύει και για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Ήταν δίκαιο, έγινε πράξη.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "