Κωστ/νος Αρβανιτόπουλος, Υπουργός Παιδείας: Στόχος μας το 30% των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας να περνά από θέση Μαθητείας

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Κατάρτιση

Σήμερα, μόνον το 7%, των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας έχει περάσει από θέση Μαθητείας, από θέση εκπαίδευσης σε θέση εργασίας.  Ο στόχος μας  είναι το 2020 να προσεγγίζουμε το 30%. 
Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Ο θεσμός της Μαθητείας ως μέσο επίτευξης του ευρωπαϊκού στόχου της Εγγύησης για τη Νεολαία: Ο ρόλος και το πλαίσιο συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων», που διοργάνωσε ο ΟΑΕΔ, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο υπουργός Παιδείας, υπογράμμισε επίσης τα εξής:

 Αποτελεί στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησής μας η σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας.  Γιατί δεν αρκεί να βγούμε μόνο από την κρίση, αλλά πρέπει να φροντίσουμε οι επόμενες γενιές να μην μπουν σε ανάλογες περιπέτειες.

Κωστ/νος ΑρβανιτόπουλοςΣτο Υπουργείο Παιδείας πραγματοποιήσαμε συγκεκριμένες αλλαγές.  Τις εντάξαμε σε έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό σε μία ενιαία στοχοθεσία που συνδέει τα μαθησιακά αποτελέσματα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας.

Γιατί επιδιώκουμε μια Εθνική Παιδεία που οδηγεί στην αγωγή και στην αρετή των νέων αλλά και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εξασφαλίζει ανταγωνιστικό ανθρώπινο δυναμικό σε Ελλάδα και Ευρώπη.  Για να μπορέσει αυτή η χώρα σταματήσει να «παράγει» ανέργους πτυχιούχους, ή πτυχιούχους χωρίς δεξιότητες και επάρκεια. Για να εξασφαλίζουμε, με τον τρόπο αυτό την ελεύθερη, την ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά ευκαιριών προσανατολισμένων στις εθνικές στρατηγικές μας  επιλογές. Για να δώσουμε την δυνατότητα στη νέα γενιά, σε κάθε νέα γενιά, να πολλαπλασιάζει τους εθνικούς πόρους, εξασφαλίζοντας ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη.

Ένας από τους κεντρικούς μας στόχους είναι να καταστήσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση  πρώτη επιλογή, όχι το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης όπως ήταν μέχρι τώρα σ’ αυτόν τον τόπο.

Γι’ αυτό, με το ριζικά  αναμορφωμένο Επαγγελματικό Λύκειο, με τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, με τα μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, δημιουργούμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά.

Κεντρική θέση στις κυβερνητικές πολιτικές της περιόδου 2014-2020 κατέχει, φυσικά,  το υπό διαμόρφωση Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, εδραιώνοντας μια δομική, μία δημιουργική σύζευξη της μαθησιακής διαδικασίας και της αγοράς εργασίας.

Σήμερα, μόνον το 7%, μόνον το 7%  των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας έχει περάσει από θέση Μαθητείας, από θέση εκπαίδευσης σε θέση εργασίας.  Ο στόχος μας  είναι το 2020 να προσεγγίζουμε το 30%. 
Για την επίτευξη αυτού του στόχου δεν αρκούν, φυσικά,  οι δομικές μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες του. Χρειάζεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο συνεργασίας και συνηγορίας των φορέων της εκπαίδευσης, με τους φορείς της αγοράς, της εργασίας και της οικονομίας.

Απαιτείται ο επανασχεδιασμός των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης προς αυτόν τον στόχο αλλά και ο επανασχεδιασμός  των διαδικασιών υλοποίησης και αξιολόγησης των εφαρμοσμένων πολιτικών ένταξης των νέων μας στην αγορά εργασίας.

Οι βασικές μεταρρυθμίσεις που προωθούμε συνδέουν το δημόσιο,  τον ιδιωτικό και τον κοινωνικό χώρο της οικονομίας. Δημιουργούν συνέργειες ανάμεσα  στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Εργασίας, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Ναυτιλίας, και του Υπουργείο Υγείας. Αλλά και συνεργασίας και εταιρικότητας των κοινωνικών εταίρων, ΓΣΕΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΠΑΣΕΓΕΣ, των Επιμελητηρίων,  των Επιστημονικών Ενώσεων, αλλά και της Περιφερειακής αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πρωταγωνιστής σ’  αυτό νέο περιβάλλον, συνδετικός κρίκος θα έλεγα, αν θέλετε,  είναι ο οικοδεσπότης μας, ο  ΟΑΕΔ.

Αναμφίβολα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα μια αλλαγή, ένα βήμα πιο γρήγορο από τη φθορά, ένα βήμα πιο μπροστά προς την ανοικοδόμηση μια κοινωνίας ευημερούσας, μιας χώρας ανταγωνιστικής.

Πηγή: esos.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "