Συμεών Κεδίκογλου, Υφυπουργός Παιδείας: ή αδιάβαστος είναι οπότε είναι “ακατάλληλος” για τη θέση που κατέχει ή αν γνωρίζει είναι “επικίνδυνος” για την παιδεία

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά ΙΕΠ/Διόφαντος

 


Περί Νέων Αναλυτικών προγραμμάτων και Νέων Σχολικών Βιβλίων 

 Ο κ. Συμεών Κεδίκογλου, της γνωστής διευρυμένης οικογένειας πολιτικών “Κεδίκογλου”, βουλευτής Ευβοίας με το ΠΑΣΟΚ, “έτυχε” ή μάλλον “πέτυχε” να γίνει υφυπουργός Παιδείας με αρμοδιότητα τη δευτεροβάθμια Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, σε αντιστάθμισμα, όπως έχει αναφερθεί στα ΜΜΕ, της υπουργοποίησης του εξαδέλφου του Σίμου Κεδίκογλου (κυβερνητικός Εκπρόσωπος της δικομματικής κυβέρνησης).

 Όταν ανέλαβε το πόστο του και πήρε από τον Υπουργό του τις αρμοδιότητες, “ανημέρωτος” ων με το αντικείμενο που του ανατέθηκε (τίποτα κακό σ' αυτό, αφού στην Ελλάδα, όλοι οι υπουργοί “στου κασίδη το κεφάλι εκπαιδεύονται”), προσέτρεξε στην αρχή στις υπηρεσίες συγκεκριμένης εκπαιδευτικής ομάδας της Γ΄ Αθήνας, συγκαλώντας ενημερωτικές συσκέψεις στο υπουργείο Σάββατα και Κυριακές. Δεν είναι γνωστό, αν κατάλαβε την ανεπάρκεια ή τις ιδεοληψίες αυτών που απάρτιζαν την συγκεκριμένη ομάδα (ανάμεσα τους και γνωστός διαχρονικός τοπικός συνδικαλιστής με μόνο ενδιαφέρον την προστασία πολύ στενού συγγενικού του προσώπου, που για ένα μικρό διάστημα προαλείφονταν για σύμβουλος του ή τουλάχιστον έτσι διατείνονταν), γρήγορα, όμως, σταμάτησε να ενημερώνεται από αυτούς και επάνδρωσε το Γραφείο του με στελέχη και συμβούλους από άλλους εκπαιδευτικούς χώρους της Β/θμιας εκπαίδευσης.

 Η πρώτη πραγματική εκπαιδευτική δοκιμασία του, τονίζουμε εκπαιδευτική και όχι διοικητική ήλθε με τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα του ΕΠΑΛ και συνεπακόλουθα με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Νέα Βιβλία, τόσο των 5 νέων μαθημάτων στην Α΄ Τάξη του Λυκείου, όσο και στις δύο τελευταίες Τάξεις του Νέου ΕΠΑΛ.

 Σ' αυτή τη δοκιμασία, παγιδευμένος, όπως εκ των πραγμάτων φαίνεται, απότην ομάδα που ουσιαστικά “κουμαντάρει” με τις ευλογίες του Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλου, την Α/θμια και κυρίως τη Β/θμια Εκπαίδευση, με άλλα λόγια την ομάδα των συνταξιούχων του ΙΕΠ του κ. Σωτήρη Γκλαβά (συνταξιούχος κι αυτός, μαζί με τον έτερο κ. Ηλία Ματσαγγούρα), βαδίζει ουσιαστικά στα βήματα του Γεράσιμου Αρσένη, βήματα που οδήγησαν σε λεηλασία των πόρων του 3ου ΚΠΣ που προορίζονταν για την Β/θμια Επαγγελματική, προς όφελος (νοείται “υπηρεσιακής”), όλως τυχαίως της ίδιας ομάδας που σήμερα διαφεντεύει στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση Όπως, φαίνεται και από τις απαντήσεις, του αξιαγάπητου κατά τ' άλλα, κ. Συμεών Κεδίκογλου, στην κ. Μαρία Ρεπούση, βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, κατά τη συζήτηση σχετικής ερώτησής της στη Βουλή (παρατίθεται στο τέλος του παρόντος άρθρου), έβαλε αυτογκόλ, κατά την ποδοσφαιρική ορολογία, αφού κατάφερε, γιατί περί κατορθώματος πρόκειται, να βάλει, όχι από το παράθυρο, αλλά από την Πόρτα του Υπουργείου, ένα σχέδιο ή κατά την νεοελληνική progekt που τέσσερις υπουργοί (Γιαννάκου, Στυλιανίδης, Σπηλιωτόπουλος, Διαμαντοπούλου) είχαν απορρίψει και ένας (Αρβανιτόπουλος) δεν θέλησε να προσυπογράψει.

 Ποιο σχέδιο; Αυτό της σύνταξης των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και της συγγραφής νέων βιβλίων που ο τότε αντιπρόεδρος του Π.Ι. (κουΐζ: ποιος είναι;) περιέφερε στο υπουργικό γραφείο, εκεί στον τρίτο όροφο της Ανδρέα Παπανδρέου 37, από το 2006, σχέδιο που προέβλεπε την χρηματοδότηση τους μέσω ΕΣΠΑ με αρκετά εκατ. ευρώ, σχέδιο εκσυγχρονιστικό αλλά με μία σταθερά. Οι διαδικασίες υλοποίησής του θα γίνονταν με την παλιά και δοκιμασμένη συνταγή που τόσο καλά γνώριζαν τα υψηλόβαθμα στελέχη του τότε Π.Ι. και σήμερα ΙΕΠ, δηλαδή αυτή που εφάρμοσαν στην περίφημη μεταρρύθμιση Αρσένη.

 Είναι η διαδικασία κατά την οποία περισσότερα από 3 δις δραχμές (9 εκατ. ευρώ περίπου) κατασπαταλήθηκαν για την “σύνταξη” των αναλυτικών προγραμμάτων και τη συγγραφή βιβλίων για τα ΤΕΕ. Η ίδια διαδικασία είχε ακολουθηθεί για την σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων για το Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο που είχε προηγηθεί, όλα με πόρους του 3ου ΚΠΣ (πρόγονος του ΕΣΠΑ).

 Ποιος πραγματικά ωφελήθηκε; Αρκεί κανείς να δει ποιοι ήταν οι διαχειριστές, υπεύθυνοι και συντονιστές των σχετικών προγραμμάτων, οι συγγραφείς των βιβλίων και οι αξιολογητές – κριτές τους, όπως επίσης και ποιες ήταν οι αμοιβές τους για να αντιληφθεί και κυρίως για να καταλάβει ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους η ηγετική ομάδα του ΙΠΕ “επέβαλε” αυτή τη διαδικασία “παγιδεύοντας”, κατά την ηπιότερη έκφραση, τον κ. Υφυπουργό που να μη τι άλλο πιάστηκε αδιάβαστος.

 Το vukentra.gr δημοσιεύει σήμερα για πρώτη φορά τον πλήρη κατάλογο για τις 2860 περίπου αναθέσεις συγγραφής των βιβλίων ΤΕΕ σε δύο μορφές. Μία κατά αλφαβητική σειρά των συγγραφέων και τον αριθμό των βιβλίων που συμμετείχαν (για να τη δείτε κάντε κλικ εδώ) και μία κατά τίτλο βιβλίων (για να τη δείτε κάντε κλικ εδώ). Μελετήστε τους και θα εκπλαγείτε με τον αριθμό των βιβλίων που “φέρεται”, κατά τα γραπτά, ότι συνέγραψε κάθε ένας από τους αναφερόμενους. Πλήρες άρθρο για αυτούς τους καταλόγους σε επόμενη ανάρτηση.

 Περί Νέων Αναλυτικών προγραμμάτων και και Νέων Σχολικών Βιβλίων

 Τι είπε ο υφυπουργός κ. Συμεών Κεδίκογλου: 

Μαρία Ρεπούση - Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος[...] Στη συνέχεια ακολουθεί η γνωστή διαδικασία, δηλαδή το ΙΕΠ θα στείλει την πρότασή του στο Υπουργείο και η απόφαση του Υπουργείου δημοσιεύεται σε ΦΕΚ. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ότι αυτές οι επιτροπές που κινούνται πιο σύντομα, όπως σας τις είπα, είναι άμισθες.

 Σε ένα εξάμηνο περίπου θα καταρτισθούν τα προγράμματα σπουδών και θα προκηρυχθούν τα βιβλία. Συνεπώς, υπάρχει και επαρκής χρόνος για τη συγγραφή.

 Να σημειώσω ακόμα ότι είχαμε τη δυνατότητα να εντάξουμε τις τριμελείς επιτροπές που σας ανέφερα στο τεχνικό δελτίο, για να πάρουν έγκριση από τη διαχειριστική αρχή.(η επισήμανση δική μας). Δεν επιλέξαμε, όμως, αυτόν τον τρόπο. Ακριβώς για λόγους μεγαλύτερης διαφάνειας είπαμε και αυτές, όπως και οι επιμέρους επιτροπές κατάρτισης των προγραμμάτων, να είναι με τη διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος και μητρώου.

 Αυτές είναι οι διαδικασίες που ακολουθούμε, για να είναι τα νέα προγράμματα εντός των τάξεων μέσα στο χρόνο, εντός διαθέσιμων κονδυλίων και κυρίως με διαφανείς διαδικασίες”.

 Ας τα πάρουμε με τη σειρά...

 Το “κόλπο” με το Τεχνικό Δελτίο

 Για όσους δεν γνωρίζουν, “Τεχνικό Δελτίο” είναι το εισηγητικό σημείωμα, περιλαμβανόμενης και σχετικής οικονομοτεχνικής μελέτης, προς την αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης βάση του οποίου αυτή αποφασίζει την έγκριση ή όχι της δράσης που περιγράφεται σ' αυτό και της χρηματοδότησης του κόστους της από το ΕΣΠΑ ή άλλα ευρωπαϊκά ταμεία. Ότι περιλαμβάνεται και αναφέρεται στο Τεχνικό Δελτίο, όπως δράσεις, κόστη, αμοιβές, ονόματα συμμετεχόντων, κλπ, σπάνια αλλάζει και μόνο μετά από ειδική αιτιολόγηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι συμμετέχοντες στην υλοποίηση της δράσης “Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ (επιμόρφωση στην Πληροφορική), διαχειριστές, συντονιστές, διευθυντές σχολείων, γραμματείς, κλπ. που αμείβονταν με το ποσό των 1.000 – 3.000 ευρώ, κατά μέσο όρο, το χρόνο για όσο διάστημα διαρκούσε το πρόγραμμα και παρόλο που τα σεμινάρια επιμόρφωσης είχαν ολοκληρωθεί τρία τουλάχιστον χρόνια πριν, ανεξάρτητα αν είχαν φύγει ή όχι από τη θέση που κατείχαν, απλώς γιατί είχαν δηλωθεί εξ αρχής στο Τεχνικό Δελτίο.

 Το Τεχνικό Δελτίο γα τα βιβλία των ΤΕΕ

 Όπως είναι γνωστό, μας αρέσει δεν μας αρέσει, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κατά κανόνα υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του ανταγωνισμού και σπανίως χρηματοδοτεί κρατικά μονοπώλια ή κρατικές μονοπωλιακές δράσεις, εκτός ειδικών καταστάσεων απολύτως τεκμηριωμένων που να αποδεικνύουν ότι ο ιδιωτικός τομέας δεν έχει την δυνατότητα να υλοποιήσει ανάλογη δράση με τη ζητούμενη.

 Τι σοφίστηκαν τα “παλικάρια” του Γεράσιμου Αρσένη, στο τότε Π.Ι. (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), για να υπερκεράσουν αυτή την βασική αρχή της ΕΕ και να πετύχουν την έγκριση των αναλυτικών προγραμμάτων και τη συγγραφή των βιβλίων για τα ΤΕΕ, από τις “ομαδούλες” του τότε Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;

 Έχοντας σε βαθιά “κομματική” κατάψυξη τους παραδοσιακούς εκδότες σχολικών και όχι μόνο βιβλίων, πρόσθεσαν στο εισηγητικό αιτιολογικό σημείωμα του Τεχνικού Δελτίου τρεις πολύ μικρές, αλλά ουσιαστικές για τους σκοπούς τους παραγράφους:

 α). Τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία που θα συγγράφονταν θα είχαν πειραματικό χαρακτήρα και θα τύχαιναν εφαρμογής επί τριετία (3 έτη) μόνο σε μικρό αριθμό επιλεγμένων σχολείων ώστε να αξιολογηθούν στη πράξη πριν εφαρμοσθούν καθολικά. Βέβαια, όπως είναι γνωστό, ούτε πειραματική εφαρμογή υπήρξε, ούτε αξιολόγησή τους.

 β). Σε ότι αφορά τον ιδιωτικό τομέα που δραστηριοποιείτε στην συγγραφή και έκδοση διδακτικών σχολικών βιβλίων, αυτός είναι ανύπαρκτος στην Ελλάδα, εκτός ορισμένων περιπτώσεων περιθωριακού χαρακτήρα που δραστηριοποιείτε στην έκδοση “λυσαρίων” για εκδόσεις του κρατικού οργανισμού εκδόσεων (ΟΕΔΒ). Για να τους “εκδικηθούν” μάλιστα η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που κρατικός φορέας (ΟΕΔΒ & σήμερα Ινστιτούτο Διόφαντος) εκδίδει και διανέμει στους μαθητές ακόμη και τις λύσεις – απαντήσεις των προβλημάτων, ασκήσεων και ερωτήσεων που περιλαμβάνονται στα σχολικά διδακτικά βιβλία. Τόσο καλά, εξάλλου γιατί να χαθούν οι αμοιβές των μελών των ομάδων συγγραφής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου;

 γ). Στις περιπτώσεις που κριθεί ότι δεν υπάρχει η τεχνογνωσία για τη συγγραφή βιβλίων για συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα θα υπάρξει επιλογή και αγορά δικαιωμάτων ξενόγλωσσου βιβλίου που θα μεταφρασθεί στην Ελληνική. Πρόκειται για φωτογραφική διάταξη για συγκεκριμένο βιβλίο και τους μεταφραστές τους οι οποίοι πήραν αμοιβή 9 εκατομμυρίων δραχμών για τον σκοπό αυτό. Βέβαια “χάθηκε στη μετάφραση” το γεγονός ότι το βιβλίο ήταν 900 σελίδων (για διδασκαλία δίωρου μαθήματος ενός έτους), αφορούσε την Πληροφορική και την Ηλεκτρονική, οι δε μεταφραστές του ήταν ένας πολιτικός μηχανικός και ένας γεωπόνος, αν και πολύ υψηλόβαθμα στελέχη του τότε Π.Ι.

 Οι αποφάσεις ανάθεσης συγγραφής Βιβλίων και σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων

 Οι απλές λύσεις, είναι και οι σοφές λύσεις, ειδικά όταν εμπεριέχουν και την προάσπιση των “συμφερόντων του δημοσίου και όχι μόνο”, ειδικά το τελευταίο. Η διαδικασία απλή και “διαφανής”, ώστε κανείς να μην κατηγορήσει κανένα για “αδιαφάνεια” και “ιδιοτέλεια”. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς κάθε ενδιαφερόμενο και συγκρότηση, με αποφάσεις του Π.Ι., Τριμελών Επιτροπών για κάθε μάθημα, αναλυτικό πρόγραμμα και βιβλίο. Για το τελευταίο η ομάδα συγγραφής μπορούσε να είναι τριμελής έως εξαμελής.

 Τριμελείς Επιτροπές μαθήματος

 Γιάννης κέρναγε, Γιάννης έπινε”. Η συγκρότησή τους γίνονταν με αποφάσεις του αρμοδίου τμήματος του Π.Ι.. Μικρή λεπτομέρεια, άνευ σημασίας, ότι, αυτοί που αποφάσιζαν, όριζαν ως μέλη των Τριμελών Επιτροπών τον εαυτό τους, αν και η νομοθεσία δεν επιτρέπει την συμμετοχή υπαλλήλου σε λήψη απόφασης που τον αφορά, πόσο μάλλον όταν πρόκειται να λάβει και αμοιβή, ουδόλως ευκαταφρόνητη. Υποτίθεται ότι έργο των τριμελών επιτροπών ήταν η σύνταξη του αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα που είχαν ορισθεί και η παρακολούθηση της συγγραφικής ομάδας του αντίστοιχου βιβλίου, ώστε αυτό να καλύπτει πλήρως την προβλεπόμενη διδακτέα ύλη. Η δράση αυτή “χάθηκε” όπως και άλλες στο “φόρτο” καθηκόντων των μελών των Τριμελών Επιτροπών (κατά σύμπτωση και κατά πλειοψηφία ήταν είτε σύμβουλοι, είτε πάρεδροι του Π.Ι.) με αποτέλεσμα τα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων να ορίζονται εκ των υστέρων ώστε να ταυτίζονται απόλυτα με τον πίνακα περιεχομένων των βιβλίων. Δεύτερη μικρή λεπτομέρεια το γεγονός ότι υπήρξε συμμετοχή στελεχών του Π.Ι., καθηγητών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και επιλεγμένων εκπαιδευτικών, σε 10, 12, 14, 15, 16, 17, ακόμη και 23 Επιτροπών και βιβλίων ταυτόχρονα και σε χρονικό διάστημα δύο ετών (βλέπε σχετικούς πίνακες). Αυτό οφείλονταν σε γνώσεις, ικανότητες, διεκδίκηση αμοιβών ή.... Τα συμπεράσματα δικά σας, όποια κι αν είναι αυτά... Όσο για τον Πάγκαλο, ίσως είχε δίκιο όταν είπε “Μαζί τα Φάγαμε”. Βέβαια δεν διευκρίνισε ποιους εννοούσε... ας είναι, μεγάλος σε ηλικία και χοντρός, μπορεί να ξέχασε...

 Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Βιβλία

 Τα Αναλυτικά Προγράμματα

 Για τα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων αναφέρθηκε πως συντάχθηκαν στην προηγούμενη παράγραφο. Απλώς γίνονταν “copy paste” στους πίνακες περιεχομένων των αντίστοιχων βιβλίων που είχαν ήδη ολοκληρωθεί. Βέβαια μερικές Επιτροπές προκειμένου να δείξουν έργο σ' αυτό τον τομέα έντυσαν τα περιεχόμενα των βιβλίων με παιδαγωγικές και άλλες οδηγίες, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο το βάθος των γνώσεων και τη φροντίδα τους για το νέο που με τόση προσπάθεια αλλά και αμοιβή υλοποίησαν.

 Τα Βιβλία, οι ομάδες (μάλλον “ομαδούλες”) και η συγγραφή τους

 Απλά πράγματα. Υπήρξε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους εκπαιδευτικούς, που στάλθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όχι όμως στον ημερήσιο τύπο (εξάλλου δεν υπήρχε όπως σήμερα το open gov.gr προκειμένου να αναρτηθούν). Το “περίεργο” είναι ότι ελάχιστες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστειλαν την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στα σχολεία για να λάβουν γνώση όλοι οι εκπαιδευτικοί. Οι περισσότερες ενημέρωσαν μόνο τους εκπαιδευτικούς που “έκριναν” οι Διευθυντές Εκπαίδευσης ως ικανούς να αντεπεξέλθουν στο πολύ βαρύ κατά την εκτίμησή τους αυτό έργο. Ορισμένοι μάλιστα, δεν ενημέρωσαν κανένα και την κράτησαν για τον εαυτό τους, όπως π.χ. ο Διευθυντής Εκπαιδευτικής Περιφέρειας στα βοριοδυτικά των Αθηνών που συμμετείχε, μόνο αυτός απ' όλη τη περιφέρεια του, στη συγγραφή και αξιολόγηση 8 βιβλίων, άσχετα αν ορισμένα από αυτά ήταν άλλου γνωστικού αντικειμένου από την ειδικότητα του.

 Τα 8/σέλιδα της επιλογής. Οι ενδιαφερόμενοι για την συγγραφή διδακτικών βιβλίων (προτίμηση υπήρχε σε ομάδες ενδιαφερόμενων για συγγραφή κάθε βιβλίου), προκειμένου να μπουν στη βάσανο της επιλογής θα έπρεπε (απαράβατος όρος) να συνυποβάλλουν υποχρεωτικά, μαζί με την αίτησή τους και δείγμα της συγγραφικής δουλείας τους για το μάθημα που επιθυμούσαν, συνολικής έκτασης 8 σελίδων. Το υπόλοιπο υλικό, υποτίθεται ότι θα το παρέδιναν σταδιακά και μετά από κριτική αξιολόγηση, έως την ολοκλήρωση του. Το τι ύλη θα περιείχε το 8/σέλιδο συγγραφικό τους πόνημα ήταν αποκλειστική επιλογή τους, αφού δεν υπήρχαν γραπτές οδηγίες ή κατά τη τεχνική ορολογία προδιαγραφές. Το ποιο ήταν το κριτήριο επιλογής της ομάδας που θα της αναθέτονταν η συγγραφή του βιβλίου, από την Τριμελή Επιτροπή του μαθήματος; Πιθανόν, αφού δεν υπάρχουν στοιχεία, η “θεία φώτιση” ή η βαρύτητα των μελών της αιτούσας ομάδας. Κάπως έτσι βρέθηκε εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας να συμμετέχει σε ομάδα συγγραφής βιβλίου Φυσικής. Έ μην πέσει και τίποτα σε εκπαιδευτικούς που ήταν “άγνωστοι” για το επιστημονικό τους υπόβαθρο... όλα κι όλα...

 Συνέβησαν, όμως, και μερικά “περίεργα” με αυτές τις διαδικασίες ανάθεσης:

 α). Για ένα από τα βασικά μαθήματα Πληροφορικής που χρησιμοποιήθηκε και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ, υποβλήθηκαν από ενδιαφερόμενους τόσο 8/σέλιδα δείγματα συγγραφικής δουλειάς, όσο και ένα ολοκληρωμένο βιβλίο που κάλυπτε την διδακτική τριών μαθημάτων. Η μάχη της επιλογής ήταν άνιση. Επιλέχθηκε ομάδα που είχε υποβάλει 8/σέλιδο δείγμα, αφού είχε το προσόν να συμμετέχει σ' αυτή και άρχων της γνώσης ή κατά τη κοινή γλώσσα Καθηγητής ΑΕΙ. Το σημαντικό βέβαια είναι ότι η εκπαίδευση δεν πήγε χαμένη. Το βιβλίο που παραδόθηκε τελικά, ήταν αντίγραφο ως προς τη δομή, την παρουσίαση και την περιεχόμενη ύλη με το ολοκληρωμένο βιβλίο που είχε απορριφθεί ως μη κατάλληλο.

 β). Στο ποιο βασικό μάθημα των τεχνικών κλάδων (Αρχές Μηχανολογίας) επιλέχθηκε ομάδα συγγραφής με βάση το 8/σέλιδο δείγμα που είχε υποβάλλει. Το βιβλίο κρίθηκε πρωτότυπο, αξιολογήθηκε ως άριστο, τυπώθηκε σε περίπου 50.000 αντίτυπα και μοιράσθηκε μετά πολλών επαίνων στους μαθητές. Εκ των υστέρων το βιβλίο αποδείχθηκε ότι ήταν κλεψίτυπη μετάφραση Γαλλικού Βιβλίου που στη Γαλλία αποτελούσε εκπαιδευτικό εγχειρίδιο για τη Ταχύρυθμη Κατάρτιση. Δόθηκε εντολή να διορθωθεί από τη συγγραφική ομάδα, κρίθηκε όμως ακατάλληλο στη νέα μορφή του και αποσύρθηκε. Αντί γι' αυτό με πρόταση του τότε υπεύθυνου Συμβούλου του Π.Ι., έκτοτε διανέμεται, ακόμη και σήμερα, στους μαθητές βιβλίο δικής του συγγραφής, πρώτης έκδοσης του 1983 που καλύπτει, όμως μόνο το 40% της ύλης του αναλυτικού προγράμματος. Μικρή λεπτομέρεια: Πρόεδρο της τριμελούς Επιτροπής που έκρινε το αρχικό βιβλίο ως κατάλληλο ήταν ο ίδιος Σύμβουλος Ττου Π.Ι. (την περίοδο εκείνη ήταν Πάρεδρος Π.Ι.).

 γ). Για να μην υπάρχει διαφοροποίηση στο εκφραστικό ύφος και στην γλώσσα, ακολουθήθηκε η πολιτική επιλογής ομάδων συγγραφής βιβλίων για κάθε ειδικότητα των ΤΕΕ με ένα τουλάχιστον και ενίοτε δύο κοινά μέλη (“μάχιμους” εκπαιδευτικούς). Αποτέλεσμα, επειδή κάθε βιβλίο κρίνονταν ξεχωριστά τα περισσότερα βιβλία κάθε ειδικότητας (χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα) να έχει επικάλυψη ύλης με τα υπόλοιπα από 40 έως 60% τουλάχιστον (όπως και τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα).

 Η Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων και Βιβλίων

 Σύμφωνα με τους όρους του τότε Τεχνικού Δελτίου, η αξιολόγηση των βιβλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων έγινε σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο αφορούσε αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή ήταν συνεχής και αφορούσε κάθε παραδοτέο τμήμα συγγραφικής ύλης από την ομάδα συγγραφής και το δεύτερο αφορούσε την συνολική αξιολόγηση του βιβλίου ένα χρόνο μετά την εφαρμογή και διδακτική του στις αίθουσες. Η επιλογή των αξιολογητών του πρώτου σταδίου έγινε με τις ίδιες διαδικασίες επιλογής των συγγραφικών ομάδων. Η επιλογή των αξιολογητών του δευτέρου και τελικού σταδίου έγινε “μάλλον” στο “μιλητό”, αφού ουδέποτε έγινε ανακοίνωση ή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

 Αξιολόγηση πρώτου σταδίου: Πολύ σοβαρή διαδικασία που εξελίχθηκε σε ακόμη ποιο “σοβαρή”. Ένας εκπρόσωπος της συγγραφικής ομάδας καλούσε τον αξιολογητή σε συνάντηση προκειμένου αυτός να κρίνει το τμήμα του υλικού που είχε ολοκληρώσει η ομάδα του. Στη συνάντηση κουβαλούσε πάντοτε και αντίγραφο του συγγραφικού υλικού σε φωτοτυπίες, αν και ενίοτε λόγω τεχνικών δυσκολιών το περιέγραφε προφορικά μεν, παραστατικά δε στον αξιολογητή. Τόπος συνάντησης, συνήθως, γνωστό καφενείο ή μάλλον “κουλτουριάρικη” καφετέρια στην περιοχή των Εξαρχείων, κοντά στο γραφείο του Π.Ι. που λειτουργούσε για τον σκοπό αυτό στην περιοχή (η έδρα του Π.Ι. ήταν στην Αγία Παρασκευή – Μεσογείων 456-). Εκεί με “εμβρίθεια και επαγγελματισμό” γίνονταν η αξιολόγηση του έργου της συγγραφικής ομάδας.

 Αξιολόγηση Δευτέρου Σταδίου: Δεν έγιναν ποτέ γνωστά τα κριτήρια αξιολόγησης, ούτε τα αποτελέσματα τους. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αλλαγές στο υλικό των βιβλίων δεν υπήρξαν ποτέ, έστω και ως παρεπόμενο της αξιολόγησής τους.

 Το επαναλαμβανόμενο “κόλπο” της ηγετικής ομάδας του ΙΕΠ με τα νέα βιβλία του ΕΠΑΛ

 Εάν κάποιος διαβάσει με προσοχή τις δηλώσεις του κ. Συμεών Κεδίκογλου στη Βουλή, για τη σύνταξη των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και τη συγγραφή των νέων βιβλίων για το ΕΠΑΛ (παρατίθονται αποσπάσματα στη συνέχεια) θα διαπιστώσει ότι η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στην περίοδο της μεταρρύθμισης Αρσένη, τυγχάνει διαχρονικής εφαρμογής, αφού αυτή ακριβώς τη μέθοδο περιέγραψε ο κ. Υφυπουργός. Μόνο που αυτή τη φορά την ευθύνη θα την έχει αυτός για ότι προκύψει...

 Ίσως, βέβαια, επειδή είναι νέος δεν θα θυμάται τον κ. Γεράσιμο Αρσένη που είπε τα ίδια ακριβώς πράγματα στη Βουλή, όταν η τότε Νέα Δημοκρατία τον κατηγόρησε για αδιαφάνεια και κατασπατάληση δημοσίων και κοινοτικών πόρων στο πρόγραμμα των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων των ΤΕΕ. Έκανε μάλιστα και “πολιτικάντικη ρελάνς” αναφέροντας ότι οι δύο επικεφαλής του προγράμματος ήταν στελέχη της τότε αντιπολίτευσης με τον ένα να έχει υπάρξει στενός συνεργάτης του κ. Σουφλιά.

 Σε κάθε περίπτωση ο κ. Υφυπουργός, θα μπορούσε να ζητήσει τα πρακτικά και τις αποφάσεις εκείνου του προγράμματος, εάν βέβαια έχουν διατηρηθεί στα αρχεία του ΙΕΠ, ή ας μελετήσει τους πίνακες αναθέσεων που δημοσιεύουμε στο παρόν άρθρο.

 Ομολογούμε, ότι δεν γνωρίζουμε ποιος έγραψε τις απαντήσεις του κ. Κεδικογλου προς την κ. Ρεπούση, ούτε ποιος τον ενημέρωσε για το τι θα συμβεί με τα αναλυτικά προγράμματα και τα νέα βιβλία του ΕΠΑΛ. Παρατρεχάμενοι του υπουργικού του Γραφείου μιλούν ότι η ενημέρωσή του έγινε απευθείας από την σημερινή ηγετική ομάδα του ΙΕΠ, αν και δεν μπορέσαμε να το επιβεβαιώσουμε.

 Συμεών Κεδίκογλου στη Βουλή, είπε:

 […] Υπάρχουν διευρυμένες ομάδες που αποτελούνται από επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ, σχολικούς συμβούλους όλων των ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς της πράξης με την ευθύνη του αρμόδιου γραφείου Β’ του ΙΕΠ που έχει την αρμοδιότητα κατάρτισης προγραμμάτων σπουδών που καταθέτουν τις προτάσεις του στο ΔΣ του ΙΕΠ. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπ’ όψιν για τους εκπαιδευτικούς αυτών των ομάδων, είναι να έχουν προηγούμενη εμπειρία στη σύνταξη βιβλίων και να διαθέτουν συναφείς τίτλους σπουδών. 

 […] Πρώτα λοιπόν θα καταρτίσουμε τα αναλυτικά προγράμματα και μετά θα προχωρήσουμε στη συγγραφή. Αν υπολογίσουμε το χρόνο, υπολογίζω ότι θα χρειαστεί ένα εξάμηνο περίπου, με τη συγγραφή.

 […] Θέλω όμως να μιλήσω και για τα επαγγελματικά λύκεια,.... […] υιοθετήθηκε η αντίστοιχη διαδικασία με αυτήν των πέντε μαθημάτων του Γενικού Λυκείου που σας ανέφερα προηγουμένως. […]

 Η μη "Αλήθεια" του Υφυπουργού Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου

 Είπε ο κ. Κεδίκογλου στη Βουλή των Ελλήνων: “[...] Γιατί εδώ, όπως καταλαβαίνετε, έχουμε και ένα ζήτημα κατανομής του ωρολογίου προγράμματος στα επαγγελματικά μαθήματα του τομέα. Στη συνέχεια ακολουθεί η γνωστή διαδικασία, δηλαδή το ΙΕΠ θα στείλει την πρότασή του στο Υπουργείο και η απόφαση του Υπουργείου δημοσιεύεται σε ΦΕΚ”.

 Πιθανόν, για να μην καταλογίζουμε τα πάντα στον κ. Υφυπουργό να μην γνώριζε ότι τα Ωρολόγια προγράμματα για το Νέο ΕΠΑΛ, έγιναν από “αγνώστους” σε χρόνο 48 ωρών και βρίσκονται εδώ και 50 περίπου ημέρες στο Γραφείο του. Εικάζουμε ότι το να μη γνωρίζει αυτό το γεγονός είναι η πιθανότερη εκδοχή. Άλλως θα έχει παραπληροφορήσει συνειδητά τόσο την κ. Ρεπούση, όσο και όλο τον Ελληνικό λαό, αν και ισχύει πάντα το ρητό “αν δεν μπορείς να πεις ψέματα μην λες την αλήθεια”.

 […] Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ότι αυτές οι επιτροπές που κινούνται πιο σύντομα, όπως σας τις είπα, είναι άμισθες. Σε ένα εξάμηνο περίπου θα καταρτισθούν τα προγράμματα σπουδών και θα προκηρυχθούν τα βιβλία. Συνεπώς, υπάρχει και επαρκής χρόνος για τη συγγραφή”.

 Και για την προκείμενη περίπτωση, ο κ. Υφυπουργός, ίσως γιατί δεν ερεύνησε ή δεν είχε την κατάλληλη πληροφόρηση, παρέλειψε να αναφέρει ότι άτυπες επιτροπές ή μάλλον άμισθες δεν υπάρχουν σ' αυτή τη διαδικασία. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σ' αυτές εξ αποστάσεως, επικοινωνώντας με e-mail, όπως συνέβηκε με τις επιτροπές κατάρτισης των ωρολογίων προγραμμάτων της Β΄ & Γ΄ τάξης του νέου ΕΠΑΛ, αν και είναι άγνωστο πως επιλέχθηκαν.

 Ερεύνησε άραγε, ο κ. Υφυπουργός, σε πόσα αμειβόμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ συμμετέχουν οι κ.κ. που επανδρώνουν ή θα επανδρώσουν αυτές τις επιτροπές, τις άμισθες, όπως ανάφερε ή αν είναι διαχειριστές, συντονιστές, κλπ, στο ίδιο πρόγραμμα που αφορά τη σύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων και τη συγγραφή των νέων βιβλίων. Άλλως, ο κ. Υφυπουργός απλώς παραπληρ....

 Σε κάθε περίπτωση, ας ζητήσει ο κ. Συμεών Κεδίκογλου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΙΕΠ κατάλογο με τις συμμετοχές, όλου του στελεχιακού δυναμικού του, από τον Πρόεδρο του έως την τελευταία γραμματέα, σε αμειβόμενες θέσεις προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για να αντιληφθεί την πραγματική και αληθινή κατάσταση στην οποία οδηγείται με τις αποφάσεις του...

 Τι Πρόκειται να γίνει...

 Ανεξάρτητα από την καλή θέληση και τις “ευγενείς” προθέσεις του Υφυπουργού Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου, η μεθοδολογία υλοποίησης που θα ακολουθηθεί είναι η εξής:

 α). Συγκρότηση Τριμελών Επιτροπών

 Τυπικά θα συγκροτηθούν από ένα Πανεπιστημιακό, ένα Σχολικό Σύμβουλο και ένα μάχιμο εκπαιδευτικό. Ο “μάχιμος” εκπαιδευτικός υποτίθεται, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει ο κ. Κεδίκογλου, από το Μητρώο Εμπειρογνωμόνων που σύμφωνα με την δημοσιευθείσα διακήρυξη ήδη συγκροτείται. Για την επιλογή – ορισμό των δύο άλλων μελών, δεν υπάρχουν στοιχεία πως θα γίνει. Πιθανόν, όπως συνήθως συμβαίνει στο Ελληνικό Κουβέρνο... Φίλος ...φίλο φίλευε...

 Για την επιλογή του “μάχιμου” εκπαιδευτικού, δηλαδή τον τρόπο που αυτός θα επιλέγεται – ορίζεται μέσα από το μητρώο Εμπειρογνωμόνων, δεν υπάρχει καμία διάταξη ή αναφορά στην διακήρυξη συγκρότησης του. Σε κάθε περίπτωση, για να μην τύχουν ατυχήματα και οι επιλογές δεν είναι οι “πρέπουσες”, μπήκε, ή θα μπει σύμφωνα με όσα ανέφερε στη βουλή ο κ. Κεδίκογλου και ένας περίεργος όρος. “Οι οριζόμενοι στις τριμελείς επιτροπές ή στις επιτροπές συγγραφής των βιβλίων θα πρέπει να “έχουν εμπειρία στη συγγραφή βιβλίων”. Με τον τρόπο αυτό αποκλείεται το 98% των μάχιμων εκπαιδευτικών που πιθανόν θα ήθελαν να συμμετάσχουν στη συγγραφή των βιβλίων τουλάχιστον και ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος μονόδρομης επιλογής όσων συμμετείχαν στις επιτροπές Αρσένη. Τόσο καλά και αδιάβλητα (!!!).

 Τι συμβαίνει τώρα: Απλά τα πράγματα. Σημαντικό στέλεχος του ΙΕΠ, συνεπικουρούμενο από τους αποσπασμένους στο αρμόδιο Τμήμα (άραγε με ποια κριτήρια αποσπώνται; Μήπως για τις ικανότητες τους ή τις προσωπικές γνωριμίες τους;), έχει βγει “στη γύρα”, κατά το λαϊκόν, και ζητά από “μάχιμους” εκπαιδευτικούς να συναινέσουν στην απόσπασή τους στο ΙΕΠ προκειμένου να ορισθούν στις ομάδες σύνταξης των Αναλυτικών Προγραμμάτων και της συγγραφής των νέων Βιβλίων.

 β). Αναλυτικά προγράμματα μαθημάτων

 Τυπικά και σύμφωνα πάντα με όσα είπε ο κ. Κεδίκογλου στη Βουλή, δεν θα γίνουν πριν τη συγγραφή των βιβλίων (το ίδιο “κόλπο” με τις επιτροπές Αρσένη, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε). Θα δοθεί από την Τριμελή Επιτροπή μία κατευθυντήρια γραμμή στις ομάδες συγγραφής των βιβλίων προκειμένου αυτές να αναπτύξουν το διδακτικό υλικό (βιβλίο) που θα αποτελέσει τη βάση για το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος στο οποίο αντιστοιχεί το βιβλίο, δηλαδή θα γίνει copy paste των περιεχομένων του.

 Τι γίνεται σήμερα: Όπως συνέβη με τα ωρολόγια προγράμματα του ΕΠΑΛ, έτσι και για τα Αναλυτικά και Βιβλία, έχουν ήδη συγκροτηθεί “άτυπες”, το τονίζουμε “άτυπες” επιτροπές που εργάζονται για την σύνταξη “πρόχειρων” αναλυτικών προγραμμάτων τα οποία μάλλον θα χρησιμοποιηθούν από τις Τριμελείς Επιτροπές προκειμένου να δώσουν τις κατευθυντήριες γραμμές στις ομάδες συγγραφής. Η επιλογή όσων συμμετέχουν σ' αυτές δεν είναι προς το παρόν γνωστό πως έχουν συγκροτηθεί, μάλλον σύμφωνα με το “γνωστός...γνωστό φίλευε”. Σημαντικό ρόλο στην συγκρότηση αυτών των “άτυπων” επιτροπών παίζουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο ΙΕΠ και σχολικός/οι σύμβουλοι με πρώτο πολυπράγμωνα σχολικό σύμβουλο μηχανολόγων που στους τελευταίους ορισμούς άλλαξε εκπαιδευτική περιφέρεια.

 γ). Νέα Βιβλία

 Δεν έχουμε να πούμε τίποτα για τη συγγραφή τους πέρα από το γεγονός ότι αν απαιτηθεί “προηγούμενη συγγραφική εμπειρία” αποκλείεται το 98% ή ακόμη και το 99.8% περίπου των μάχιμων εκπαιδευτικών. Βέβαια, υπάρχει η ελπίδα ότι δεν θα συμβεί αυτό που συνέβη στη συγγραφή των βιβλίων για τα ΤΕΕ επί Αρσένη, όπου το 90% από αυτά ήταν κακέκτυπες αντιγραφές Βιβλίων του Ευγενιδείου Ιδρύματος με το προσόν αν και γράφηκαν το 1998 η ύλη τους να αντιστοιχεί στις εξελίξεις των γνωστικών αντικειμένων τους έως το 1980 περίπου.

 Τι γίνεται σήμερα: Τίποτα προς το παρόν αν και στην “εκπαιδευτική πιάτσα”, όπως θα μπορούσε να ειπωθεί στη λαϊκή αργκό, διακινούνται πληροφορίες για την συγκρότηση ομάδων συγγραφής των νέων βιβλίων. Αν αληθεύουν, ο καιρός και μάλιστα σύντομα θα δείξει. Εμείς θα είμαστε εδώ για να το γράψουμε.

 Εξάλλου, όπως είπε και ο κ. Υφυπουργός στη Βουλή και μάλιστα στη τελευταία φράση του “Αυτές είναι οι διαδικασίες που ακολουθούμε, για να είναι τα νέα προγράμματα εντός των τάξεων μέσα στο χρόνο, εντός διαθέσιμων κονδυλίων και κυρίως με διαφανείς διαδικασίες”.

 Το τι θα συμβεί...; είναι ερώτημα προς το παρόν. Τουλάχιστον ο κ. Υφυπουργός να μη πει ότι δεν γνώριζε...

 Είδηση της τελευταίας στιγμής. Όπως μαθαίνουμε ετοιμάζονται προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον τρόπο και τις διαδικασίες ανάθεσης καθορισμού των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και συγγραφής των Νέων Βιβλίων, τόσο στις αρμόδιες υπηρεσίες της, όσο και στην OLAF (Υπηρεσία καταπολέμησης της Απάτης). Γιατί στην Τελευταία; Ερώτημα που χρήζει απάντηση... Ίδωμεν.

 Υ.Γ. Εμείς παραμένουμε στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου για τυχόν διευκρινίσεις, παροχή πρόσθετων πληροφοριών ή διαψεύσεων. Όσο για τα οικονομικά συμφέροντα που κρυβονται πίσω από τα σχολικά βιβλία, ας γίνει ποιο σαφής ο κ. Κεδίκογλου, γιατί πιθανόν .. εκ παραδρομής... κτυπάει λάθος καμπάνα...

 Vukentra.gr

 Τους διαλόγους του κ. Συμεών Κεδίκογλου και της Μαρίας Ρεπούση στη Βουλή και όσα δήλωσε ο κ. Υφυπουργός που παρατίθονται στη συνέχεια τις αλιεύσαμε από το esos.gr

Το χρονοδιάγραμμα και τις διαδικασίες για τα νέα σχολικά βιβλία παρουσίασε ο υφυπουργός Παιδείας

Το χρονοδιάγραμμα  και τις διαδικασίες για τη συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων παρουσίασε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Kεδίκογλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Βουλευτού Μαρίας Ρεπούση.

 Κατ αρχή ο υφυπουργός Παιδείας είπε ότι κρύβονται   οικονομικά συμφέροντα πίσω από κάθε εκτύπωση διδακτικών βιβλίων και ανακοίνωσε:

 Το ΙΕΠ θα προκηρύξει το έργο. Τους διαγωνιζομένους θα τους κρίνει  μία επιτροπή με μητρώο, την οποία θα συγκροτούν ένας πανεπιστημιακός, ένας σχολικός σύμβουλος και ένας μαχόμενος εκπαιδευτικός με απόλυτη διαφάνεια, με μοριοδότηση και απόλυτα αντικειμενικό τρόπο.

 Μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουμε πια νέα βιβλία για όλες τις τάξεις και θα έχουν ολοκληρωθεί οι αλλαγές με προτεραιότητα στα βιβλία της Γ’ Λυκείου που θα είναι έτοιμα το Σεπτέμβρη του 2015. Θα ήθελα να παραθέσω τη διαδικασία, ώστε να είμαστε όλοι ενήμεροι για το πώς καταρτίζουμε τα νέα προγράμματα σπουδών. 

Η παραπάνω διαδικασία δεν μπορεί να μας καλύψει για πέντε συγκεκριμένα βιβλία, γιατί ο χρόνος που απαιτείται, όπως θα καταλάβετε, ξεπερνά το Σεπτέμβριο του 2014 που θα έπρεπε να έχουμε τα βιβλία στις τάξεις. Φαντάζομαι ότι κι εσείς οι ίδιοι καλά θα κάνετε αν τα βιβλία στις τάξεις δεν τα έχουμε το Σεπτέμβρη του 2014, να μας ασκήσετε δριμεία κριτική.

 Έπρεπε, λοιπόν κι εδώ να προχωρήσουμε πιο γρήγορα, αλλά χωρίς εκπτώσεις στο θέμα της διαφάνειας. Για ποια μαθήματα μιλάμε; Για το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας της Α’ και Β’ Λυκείου, της Εφαρμογής Πληροφορικής που είναι μάθημα επιλογής, την Πληροφορική στη Β’ Λυκείου, που είναι νέο αντικείμενο και τις Αρχές Κοινωνικής Επιστήμης, που είναι μάθημα προσανατολισμού στη Β’ Λυκείου.

 Εδώ, δεν συμφωνώ με τον όρο «άτυπες» που χρησιμοποιείτε. Άτυπη δεν μπορεί να είναι μία διαδικασία η οποία περιγράφεται και προβλέπεται από το νόμο.

 Την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών της έχει από τον ιδρυτικό του νόμο το ΙΕΠ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

 Γι’ αυτά, λοιπόν, τα συγκεκριμένα πέντε βιβλία και προκειμένου να είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος για να προλάβουμε την επόμενη σχολική χρονιά, πιστεύω ότι πράττουμε σωστά και η διαδικασία έχει ως εξής: Υπάρχουν διευρυμένες ομάδες που αποτελούνται από επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ, σχολικούς συμβούλους όλων των ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς της πράξης με την ευθύνη του αρμόδιου γραφείου Β’ του ΙΕΠ που έχει την αρμοδιότητα κατάρτισης προγραμμάτων σπουδών που καταθέτουν τις προτάσεις του στο ΔΣ του ΙΕΠ. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπ’ όψιν για τους εκπαιδευτικούς αυτών των ομάδων, είναι να έχουν προηγούμενη εμπειρία στη σύνταξη βιβλίων και να διαθέτουν συναφείς τίτλους σπουδών. 

Η διαδικασία στη συνέχεια είναι αυτή που προανέφερα, δηλαδή μέχρι την προκήρυξη από το ΙΕΠ -που το υπολογίζουμε να είναι γύρω στα μέσα του καλοκαιριού- με διαφανείς διαδικασίες για την έκδοση των βιβλίων, με τον ίδιο τρόπο που περιγράφηκε και για τα υπόλοιπα μαθήματα.

 Μαρία Ρεπούση: Σας ρώτησα αν στα πέντε μαθήματα στα οποία πιέζεστε να έχετε νέα σχολικά βιβλία θα προηγηθούν αναλυτικά προγράμματα πάνω στα οποία θα στηριχθούν αυτά τα βιβλία.

 Σ. Kεδίκογλου: Βεβαίως. Θα γίνει και αυτό. Πρώτα λοιπόν θα καταρτίσουμε τα αναλυτικά προγράμματα και μετά θα προχωρήσουμε στη συγγραφή. Αν υπολογίσουμε το χρόνο, υπολογίζω ότι θα χρειαστεί ένα εξάμηνο περίπου, με τη συγγραφή.

 Μαρία Ρεπούση: Έχετε τώρα επιτροπές στο Υπουργείο που επεξεργάζονται τα αναλυτικά προγράμματα; 

Σ. Kεδίκογλου: Ναι. Επεξεργάζονται τα αναλυτικά προγράμματα.

 Μαρία Ρεπούση: Ποιες είναι αυτές οι επιτροπές;

 Σ. Kεδίκογλου: Είναι αυτές που σας είπα. Είναι οι διευρυμένες επιτροπές, που σας ανέφερα προηγουμένως και οι οποίες αποτελούνται από το επιστημονικό προσωπικό του ΙΕΠ, σχολικούς συμβούλους όλων των ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς της πράξης, με ευθύνη των αρμόδιου γραφείου Β του ΙΕΠ, που είναι αρμόδιο γι’ αυτή τη συγγραφή.

 Θέλω όμως να μιλήσω και για τα επαγγελματικά λύκεια, όπου όσον αφορά τα γενικά μαθήματα ισχύει ό,τι ισχύει για το γενικό λύκειο, άρα δεν προβλέπεται τίποτα καινούργιο. Όσον αφορά την Πρώτη Τάξη του ΕΠΑΛ, έχει μαθήματα γενικής παιδείας, άρα θα καλυφθεί από τις διαδικασίες του γενικού λυκείου. Στην Τρίτη Τάξη του ΕΠΑΛ το νέο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά 2015-2016, οπότε υπάρχει χρόνος και θα ακολουθηθεί η διαδικασία όπως την περιέγραψα για τα μαθήματα του γενικού λυκείου. 

Εκεί που υπάρχει πάλι ένα χρονικό πρόβλημα είναι στη Δευτέρα Λυκείου. Διότι, όπως καταλαβαίνετε, για την επόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές θα πρέπει να ξεκινήσουν το  Σεπτέμβρη με το νέο πρόγραμμα και εδώ θα έπρεπε να τρέξουμε.

 Έτσι υιοθετήθηκε η αντίστοιχη διαδικασία με αυτήν των πέντε μαθημάτων του Γενικού Λυκείου που σας ανέφερα προηγουμένως. Μάλιστα, το ΙΕΠ προώθησε το σχέδιο πρότασης σε όλες τις επιστημονικές ενώσεις και στα Τεχνικά Επιμελητήρια και έχει λάβει ήδη τις απαντήσεις τους για να γίνει αυτός ο διάλογος που και εσείς αναφέρατε ότι πρέπει να γίνεται. Γιατί εδώ, όπως καταλαβαίνετε, έχουμε και ένα ζήτημα κατανομής του ωρολογίου προγράμματος στα επαγγελματικά μαθήματα του τομέα.

 Στη συνέχεια ακολουθεί η γνωστή διαδικασία, δηλαδή το ΙΕΠ θα στείλει την πρότασή του στο Υπουργείο και η απόφαση του Υπουργείου δημοσιεύεται σε ΦΕΚ. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ότι αυτές οι επιτροπές που κινούνται πιο σύντομα, όπως σας τις είπα, είναι άμισθες.

 Σε ένα εξάμηνο περίπου θα καταρτισθούν τα προγράμματα σπουδών και θα προκηρυχθούν τα βιβλία. Συνεπώς, υπάρχει και επαρκής χρόνος για τη συγγραφή.

 Να σημειώσω ακόμα ότι είχαμε τη δυνατότητα να εντάξουμε τις τριμελείς επιτροπές που σας ανέφερα στο τεχνικό δελτίο, για να πάρουν έγκριση από τη διαχειριστική αρχή. Δεν επιλέξαμε, όμως, αυτόν τον τρόπο. Ακριβώς για λόγους μεγαλύτερης διαφάνειας είπαμε και αυτές, όπως και οι επιμέρους επιτροπές κατάρτισης των προγραμμάτων, να είναι με τη διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος και μητρώου.

 Αυτές είναι οι διαδικασίες που ακολουθούμε, για να είναι τα νέα προγράμματα εντός των τάξεων μέσα στο χρόνο, εντός διαθέσιμων κονδυλίων και κυρίως με διαφανείς διαδικασίες.

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "