Με 200 "έτρεξε" η Υπολογιστική Σκέψη στην Ελλάδα και όχημα το eTwinnning

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Επιμόρφωση


Επιτυχώς ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του θεματικού συνεδρίου για την υπολογιστική σκέψη με την ενεργό συμμετοχή 200 εκπαιδευτικών από τις χώρες της Ευρώπης και άλλες συνεργαζόμενες χώρες στη δράση eTwinning. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε από τις 28 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα με ενδιαφέροντα εργαστήρια για το θέμα, από εξειδικευμένους ομιλητές, για την επιμόρφωση των συμμετεχόντων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον που διαμορφώνεται σε σχέση με τη διδακτική πράξη. Το συνέδριο εστίασε στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης στους μαθητές και μαθήτριες. Η υπολογιστική σκέψη αντιπροσωπεύει μια καθολικά εφαρμόσιμη στάση και σύνολο δεξιοτήτων που σταδιακά οι πολίτες πρέπει να αποκτήσουν, όπως τονίζεται σχετικά στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης (European e-Competence Framework, e-CF).

Η ευρωπαϊκή δράση «eTwinning – H κοινότητα των σχολείων στην Ευρώπη» προσφέρει στα σχολεία τη δυνατότητα να συνεργάζονται, με χρήση εργαλείων ΤΠΕ, προκειμένου να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Στο eTwinning συμμετέχουν 38 ευρωπαϊκές και άλλες χώρες, συγκροτώντας το μεγαλύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών στην ιστορία της εκπαίδευσης, με περισσότερα από 470.000 άτομα και 179.900 σχολεία. Η Ελλάδα μέσω της δράσης eTwinning προβάλλεται αξιόλογα, καθώς οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί μέσω των σχολείων τους έχουν κατακτήσει πολλές και σημαντικές διακρίσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Στη δράση είναι εγγεγραμμένοι 21.400 έλληνες εκπαιδευτικοί (15% επί του συνόλου) και 11.000 ελληνικά σχολεία (56% επί του συνόλου). Τα ποσοστά αυτά είναι κατά πολύ υψηλότερα (σε ποσοστό) κάθε άλλης ευρωπαϊκής χώρας.


Στο Συνέδριο πραγματοποιήθηκαν 24 workshops και το παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απ’ όλη την Ευρώπη. Την πρώτη ημέρα μίλησαν εκπρόσωπος της Ε.Ε, η παιδαγωγική υπεύθυνος από την Κεντρική Υπηρεσία της δράσης κ. Gilleran ενώ κεντρικός ομιλητής για το θέμα ήταν ο κ. Μιχαήλ Μπλέτσας από το MIT. Επίσης, αναγνώστηκε χαιρετισμός εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου, ευχόμενος μεταξύ άλλων "καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου και τα συμπεράσματα του να βοηθήσουν την εκπαίδευση".

Οι κύριοι στόχοι του Συνεδρίου ήταν ο δημόσιος διάλογος σχετικά με:

Την εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης στην εκπαίδευση και των δυνατοτήτων που μπορεί να δώσει στους μαθητές ώστε να σκέφτονται με αναλυτικό και σφαιρικό τρόπο κατά την επίλυση πάσης φύσεως προβλημάτων.

Προετοιμασία των εκπαιδευτικών ώστε να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της κριτικής και της υπολογιστικής σκέψης στα σχολεία και να τις εντάσσουν στις δραστηριότητες eTwinning που υλοποιούν με άλλα σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί του eTwinning με την επιστροφή στις χώρες τους έχουν τη δυνατότητα εκπόνησης έργων βασιζόμενοι στο πλήθος των δραστηριοτήτων που τους παρουσιάστηκαν αυτό το τριήμερο. Αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις πολύτιμες γνώσεις σχετικά με το πώς να διαμορφώσουν ένα κλίμα αποδοχής στην τάξη τους, να εκπαιδεύσουν καλύτερα τους μαθητές τους οπλίζοντάς τους με τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται για την υπολογιστική σκέψη.


Το θεματικό πανευρωπαϊκό συνέδριο συνδιοργανώθηκε από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning (σύμπραξη Υπουργείου Παιδείας και ΙΤΥΕ «Διόφαντος» με την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης (European School Net) με τίτλο "Learning to think in a digital society" και οι λεπτομέρειες καθώς και φωτoγραφίες μπορούν να αναζητηθούν στο ειδικό site http://www.etwinning.gr/tc2017.


Το eTwinning με τον δυναμισμό ενός δικτύου εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ, γεφυρώνει την Ευρώπη βοηθώντας τους μαθητές να αποκτήσουν καλύτερα εφόδια και αξίες, όπως η πολιτισμική συνείδηση και η ανεκτικότητα στο διαφορετικό, που αποτελούν πυλώνες στον ορισμό της πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Παράλληλα, το eTwinning προωθεί τις έννοιες της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "