Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση: Όλη η εισήγηση που έγινε στο Συνέδριο ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ στα Γιάννενα

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Επαγγελματική


Για πρώτη φορά σε συνέδριο της ΟΛΜΕ, έγινε τόσο σοβαρή και εκτενής συζήτηση για τη Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, στη χώρα μας. Το συνέδριο διεξήχθη το Σαββατοκύριακο που πέρασε και τα συμπεράσματα του κρίνονται πολύ θετικά για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, αφού για πρώτη φορά δεν επικράτησαν συντεχνιακές ή κλαδικές αντιλήψεις, όπως συνέβαινε όλες τις προηγούμενες φορές.

Αυτό ίσως εκφράζει και τα μηνύματα των καιρών που βιώνει όλη η ελληνική κοινωνία με τον εκπαιδευτικό κλάδο να έχει δεχθεί το ποιο βαρύ πλήγμα, πληρώνοντας την κρίση με διαθεσιμότητες και απολύσεις.

Για να δείτε όλη την εισήγηση για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση στο συνέδριο της ΟΛΜΕ κάντε κλικ εδώ

Χαρακτηριστικό απόσπασμα της εισήγησης:

[...] Χωρίς ουσιαστική αιτία και με υποτυπώδη αποτύπωση της κατάστασης στην εκπαίδευση προκλήθηκε νέα υποβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ν. 4186/17-09-2013), με την κατάργηση των ΕΠΑΣ και την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) μεταγυμνασιακού επιπέδου, αμφίβολης ποιότητας, οι οποίες δεν ανήκουν στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης. Στα ΕΠΑΛ διαφοροποιούνται τα Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα και εισάγεται ένα επιπλέον έτος Μαθητείας (και όχι Μεταλυκειακών Σπουδών), εκτός του Υπουργείου Παιδείας, με απρόβλεπτες μελλοντικές συνέπειες.

Οι ποικίλες αλλαγές, αναδιαρθρώσεις και μεταρρυθμίσεις της Τεχνικής Εκπαίδευσης, εξακολουθούν να προβληματίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Από την προαναφερόμενη ιστορία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι κατά καιρούς αλλαγές και προσπάθειες αναβάθμισης δεν έχουν αποδώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφού επαναλαμβάνονται συνεχώς οι ίδιοι προβληματισμοί και, παρότι δεν έχουν αξιολογηθεί πλήρως και σε όλα τα επίπεδα, διαπιστώνεται η άμεση και επιτακτική ανάγκη όχι μόνο να διαφοροποιηθεί η στοχοθεσία, αλλά να εξεταστεί ολιστικά, πολυεπίπεδα και μακροπρόθεσμα η αναδιάρθρωση της ΤΕΕ στη χώρα μας.

Οι μεταρρυθμίσεις στην ΤΕΕ, με μεγαλεπήβολους στόχους προσαρμογής στα νέα δεδομένα, καθοδηγήθηκαν μάλλον από το γεγονός της ύπαρξης ευρωπαϊκών κονδυλίων παρά από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, οι οποίες δεν κατάφεραν να αναβαθμίσουν το ρόλο της ούτε να αποτελέσουν συνειδητές επιλογές των μαθητών. Όπως ήδη αναφέρθηκε, οι συνεχείς μεταρρυθμίσεις, πέρα από το περιεχόμενό τους, δεν πραγματοποιήθηκαν ούτε με ορθολογικό τρόπο ούτε βάσει ενός στρατηγικού σχεδιασμού. Γι’ αυτό και πιστοποιούν συνεχώς η κάθε μία την αποτυχία των προηγουμένων.

Λειτουργώντας "σπασμωδικά" το κράτος σπατάλησε σημαντικά κεφάλαια, τα οποία θα ήταν δυνατόν να βελτιώσουν το εκπαιδευτικό περιβάλλον, να αναβαθμίσουν το ρόλο της ΤΕΕ και ομοίως την εικόνα της στην κοινωνία. Η τελευταία "μεταρρύθμιση" έπληξε αποφασιστικά την εικόνα της ΔΤΕΕ, αφού ακρωτηρίασε κυριολεκτικά τα σχολεία της ΤΕΕ, απέκλεισε βίαια τους μαθητές από τις ειδικότητες τις οποίες είχαν επιλέξει στο συγκεκριμένο σχολείο, οδηγώντας τους σε άλλες αναγκαστικές επιλογές, και απομάκρυνε έμπειρους και καταξιωμένους εκπαιδευτικούς στους οποίους είχαν επενδύσει η πολιτεία και η σχολική κοινότητα.

Η κοινωνική απαίτηση για υποστήριξη των άνεργων νέων οδήγησε σε προγράμματα εκπαίδευσης και επανακατάρτισης με ιδιαιτέρως χαμηλό "βαθμό απόδοσης", ενώ παράλληλα τα κονδύλια που προβλέπονταν γι' αυτά διοχετεύτηκαν πάλι στην "αγορά" με αμφίβολα αποτελέσματα. Υπάρχει η πεποίθηση πως, αν τα συγκεκριμένα κεφάλαια επενδύονταν ορθολογικά στη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, θα υπήρχε η δυνατότητα αυτή να αναβαθμιστεί ποιοτικά, ώστε να συμβάλει στην αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών του εργατικού δυναμικού το οποίο:

α. διαθέτει ένα από τα χαμηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, αφού μόλις το 67%, έναντι 76% του Μ.Ο. του ΟΟΣΑ, έχει ολοκληρώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

(http://www.oecd.org/edu/Greece_EAG2013%20Country%20Note.pdf),

β. κατέχει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας σε επίπεδο ΕΕ (30% +) και

γ. κατατάσσεται στη δεύτερη χειρότερη επίδοση με αναφορά τους άεργους νέους ( NEETs ).

Κατά συνέπεια, τα χρήματα που δαπανήθηκαν ούτε είχαν ως αποτέλεσμα την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων, τα οποία τέθηκαν ως αρχικός στόχος, ούτε έλυσαν ιδιαίτερα προβλήματα της χώρας, όπως, για παράδειγμα, την αξιοποίηση της παραδοσιακής μαστορικής. Στο πλαίσιο ενός Εθνικού Σχεδίου Οικονομικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης της χώρας, θα μπορούσε να καταγραφεί και να αξιοποιηθεί παραγωγικά η εγχώρια μαστορική που ανέπτυξαν παραδοσιακοί τεχνίτες. Η αξία αυτής της μαστορικής πηγάζει από το γεγονός ότι οι άνθρωποι ήταν αναγκασμένοι να εργάζονται σε ένα ανοργάνωτο - μη αυτοματοποιημένο εργασιακό περιβάλλον, άρα να αναπτύξουν βιωματικά σημαντικές δεξιότητες αλλά και γνώση. Επίσης, η συγκεκριμένη μαστορική είναι συμβατή με τις συνθήκες στη χώρα μας (π.χ. παραδοσιακή αρχιτεκτονική, μαρμαροτεχνική, πρακτικές εξοικονόμησης νερού, τοπικά προϊόντα και μεταποίησή τους κ.λπ.).

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "