Γ΄ Αθήνας (Δυτική Αθήνα): Συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ, μεταφορά και κατάργηση ειδικοτήτων, μετεγκαταστάσεις Λυκείων και άλλα τινά…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Επαγγελματική


Η αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής και γενικά της Β/θμιας Εκπαίδευσης, που επιχειρείται σήμερα με βάση το στρατηγικό σχεδιασμό του Διευθυντή Β/θμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας κ. Γιώργου Μουστάκα, δεν θα μπορούσε να εξαιρέσει την Γ΄ Αθήνας, εκπαιδευτική περιφέρεια που περιλαμβάνει τους Δήμους: α) Περιστέρι, β) Αγία Βαρβάρα, γ) Άγιοι Ανάργυροι – Καματερό, δ) Αιγάλεω, ε) Χαϊδάρι, στ) Ίλιον και ζ) Πετρούπολη.

Αντίθετα, λόγω του μεγάλου πλήθους των Σχολείων (ΕΠΑΛ) της Επαγγελματικής και της εγγύτητας των όμορων σχολείων της Γενικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσια & Λύκεια) θα αποτελέσει και το «δείγμα εφαρμογής» (caseStudy’s) των επιχειρούμενων αλλαγών και προσαρμογών στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, σε όλη την χώρα, προκειμένου σύμφωνα με τις επιταγές της πρόσφατης μνημονιακής συμφωνίας να μειωθεί το διοικητικό κόστος της έως την άνοιξη του 2017.

Για τους λόγους που οδήγησαν σ’ αυτή την απόφαση την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καθώς και την μεθόδευση που επιλέχθηκε αναφερθήκαμε σε άλλη ανάρτηση και δεν χρειάζεται να επανέλθουμε (για να δείτε το σχετικό άρθρο κάντε κλικ εδώ).

Σημασία έχει ότι η Γ’ Αθήνας Β/θμιας Εκπαίδευσης, αναμένεται να «πληγεί» περισσότερο από κάθε άλλη εκπαιδευτική περιφέρεια με τις καταργήσεις-συγχωνεύσεις Ειδικοτήτων, Τμημάτων, Τομέων και ολόκληρων σχολικών μονάδων, καθώς και μετεγκαταστάσεις ΕΠΑΛ και Γενικών Λυκείων σε πρώτη τουλάχιστον φάση.

Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν ρίζες στο παρελθόν, ενώ δεν είναι άμοιροι ευθυνών και οι διευθυντές Σχολικών μονάδων της τελευταίας κυρίως τετραετίας που αντί να εργασθούν, -ίσα, ίσα μάλιστα-, για την υγιή ανάπτυξη και μαθητική πληθυσμιακή μεγέθυνση των σχολείων τους, διεξήγαγαν αγώνα προσωπικής επιβίωσης στην «καρέκλα», δημιουργώντας και συντηρώντας μηχανισμούς «παραδιοίκησης» στις σχολικές μονάδες τους, ενίοτε με την ανοχή των Διευθυντών Εκπαίδευσης που γνώριζαν και δεν αντιδρούσαν, ενώ υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που συνεπικουρούσαν του Διευθυντές των σχολικών μονάδων στο «θεάρεστο» έργο τους.

Άμοιροι ευθυνών για την κατάσταση που δημιουργήθηκε δεν είναι και οι εκάστοτε συνδικαλιστικοί ηγήτορες, αλλά και αιρετοί του κλάδου, που στην πλειοψηφία τους, το σημαντικότερο έργο που μπορεί να τους αποτιμηθεί είναι η μη αμφισβήτηση - «τακτοποίηση» των δικών τους προνομίων και η προάσπιση και στήριξη των «δικών» τους Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, ενίοτε δε και η παράτυπη (για να μην πούμε παράνομη) υπηρεσιακή τακτοποίηση εκπαιδευτικών προσκείμενων στην «παράταξή» τους, τακτοποίηση πέραν των προβλέψεων της ισχύουσας νομοθεσίας.

Συνολικά, οι «μηχανισμοί», εκπαιδευτικοί αλλά και διοικητικοί, στην Γ΄ Αθήνας, -κι αυτό θα πρέπει να το έχει υπόψη του ο νυν Διευθυντής Εκπαίδευσης- καλά κρατούν, ευνοώντας πάντα συγκεκριμένες ομάδες εκπαιδευτικών και Διευθυντών…

Αρκετά, όμως, με τις γενικές αναφορές και ας πάμε στα μελλούμενα, που όπως συμβαίνει στην Γ΄ Αθήνας υλοποιούνται πάντα λίγο ή μετά την λήξη του σχολικού έτους. Δηλαδή θα συμβούν μέσα στο ερχόμενο δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου.

1). Μετεγκαταστάσεις Σχολικών Μονάδων (ΕΠΑΛ & Γενικών Λυκείων)

Σε πρώτη φάση, αφορούν σχολικές μονάδες μόνο του Περιστερίου και (έκπληξη;) των υπηρεσιών της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας. Αυτό θα γίνει με αφορμή την ολοκλήρωση της κατασκευής του κτιρίου ΤΕΡΑΤΟΣ, στους Αγίους Θεοδώρους Περιστερίου (δίπλα στην Πλατεία Ποιητών στην οδό Κωνσταντινουπόλεως) και της παράδοσής του από την ανάδοχο εταιρία έως το τέλος Ιουλίου, κτίριο που αρχικά προορίζονταν για την εγκατάσταση και λειτουργία του 3ου πρωινού ΕΠΑΛ Περιστερίου.

Το νέο κτίριο ΤΕΡΑΣ των ΕΠΑΛ, στην περιοχή Άγιοι Θεόδωρου (Πλατεία Ποιητών) Περιστερίου (αναμένεται να ολοκληρωθεί και παραδοθεί έως το τέλος Ιουλίου)

Οι σχολικές μονάδες που θα μεταφερθούν – μετεγκατασταθούν στο συγκεκριμένο κτίριο είναι:

α) Ημερήσια ΕΠΑΛ & Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ)

  • 1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου που σήμερα λειτουργεί στην Πλατεία Μπουρναζίου (Σπετσών 46)
  • 3ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου, που σήμερα λειτουργεί στο κτίριο του πρώην 8ου Γυμνασίου Περιστερίου (Αγίου Παύλου 51, Νέα Κολοκυνθού)
  • 4ο ΕΚ Περιστερίου που σήμερα λειτουργεί στο κτίριο του 8ου Γυμνασίου Περιστερίου(Αγίου Παύλου 51 & Κλείτορος, Νέα Κολοκυνθού)

β) Εσπερινά ΕΠΑΛ

  • 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου που σήμερα λειτουργεί στο Συγκρότημα σχολείων στον Άγιο Αντώνιο (Κύπρου & Ψαρών 28, Άγιος Αντώνιος)
  • 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου που σήμερα λειτουργεί στην Πλατεία Μπουρναζίου (Σπετσών 46)

Ακόμη θα υπάρξει μετεγκατάσταση των:

α) 13ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου που σήμερα λειτουργεί στο κτίριο της οδού Αρκαδίας 14-16 & Γαζή Ανθίμου, Νέα Κολοκυνθού στο κτίριο της Σπετσών 46, στο Μπουρνάζι, από το οποίο αποχωρούν υποχρεωτικά το 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ και το 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου.

β) 3ο Γενικό ΛύκειοΠεριστερίου που σήμερα λειτουργεί στο κτίριο της οδού Αγίου Παύλου 53-55 & Κλείτορος, Νέα Κολοκυνθού, που λόγω «σμίκρυνσης» του πάλαι ποτέ μεγέθους του, -έχει πλέον μόνο έξι (6) τμήματα-τάξεις ή 135 μαθητές περίπου συνολικά), μεταφέρεται στο κτίριο του 13ου Γενικού Λύκειο Περιστερίου επί της οδού Αρκαδίας 14-16 & Γαζή Ανθίμου, Νέα Κολοκυνθού. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε σφοδρή αντίδραση των εκπαιδευτικών που απαρτίζουν τον σύλλογο διδασκόντων του, γι’ αυτή την μετεγκατάσταση που αντιπρότειναν την μετεγκατάσταση της σχολικής μονάδας στην πάλια ποτέ φυσική της έδρα, στο σχολικό κτιριακό συγκρότημα του Αγίου Αντωνίου, στην οδό Κύπρου & Ψαρών.

γ). Εσπερινό Γυμνάσιο Περιστερίου, που σήμερα λειτουργεί στο κτίριο της οδού Αγίου Παύλου 53-55 & Κλείτορος, Νέα Κολοκυνθού μαζί με το 3ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου. Εφόσον, στο κτίριο, μετεγκαταστασθούν τελικά όλες οι υπηρεσίες της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης, από την Θηβών 401, το Εσπερινό Γυμνάσιο Περιστερίου θα μετακινηθεί μετεγκαταστασθεί στο διπλανό κτίριο που σήμερα λειτουργεί το 3ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ, (Αγίου Παύλου 51, Νέα Κολοκυνθού). Για το συγκεκριμένο σχολείο, έχει συζητηθεί ως εναλλακτική λύση η κατάργησή του και το «μοίρασμα» των μαθητών του και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτό, στα αντίστοιχα Εσπερινά Γυμνάσια Αιγάλεω και Αγίων Αναργύρων.

δ) Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄Αθήνας που σήμερα έχει ως έδρα το ενοικιαζόμενο κτίριο στην Θηβών 401. Θα μεταφερθούν όλες οι διοικητικές υπηρεσίες της ενώ δεν έχει γίνει γνωστό αν θα μεταφερθεί σ’ αυτό και το ΠΛΗΝΕΤ που σήμερα στεγάζεται σε κτίριο του 13ου Γυμνασίου (Πελοπίδα & Φερών – πρώην κτίριο 18ου Γυμνασίου Περιστερίου). Μετακινείται στο κτίριο της οδού Αγίου Παύλου 53-55 & Κλείτορος, Νέα Κολοκυνθού, από το οποίο θα αποχωρήσει το 3ο ΓΕΛ και το Εσπερινό Γυμνάσιο Περιστερίου… Ως αιτιολογία για την μετεγκατάσταση των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο κτίριο, προβάλλεται η «αγωγή» έξωσής της, από τον ιδιοκτήτη του κτιρίου της Θηβών 401.

Για τις συγκεκριμένες μετεγκαταστάσεις υπήρξε το προηγούμενο χρονικό διάστημα, έντονο παρασκήνιο, κάτι που τεκμηριώνει ότι η προεργασία για συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων (ΕΠΑΛ, Γυμνασίων & ΓΕΛ) έχει αρχίσει εδώ και πολύ καιρό, ανεξάρτητα αν το έγγραφο του κ. Μουστάκα εκδόθηκε μόλις στις 9.6.2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από στελέχη των συλλόγων διδασκόντων των μετακινούμενων σχολείων, υπήρξαν, με πρωτοβουλία των Διευθυντών τους, αλλεπάλληλες συνεδριάσεις των οικείων συλλόγων διδασκόντων, για το να πρέπει να δεχθούν την μεταφορά των σχολείων τους στο (νέο) κτίριο ΤΕΡΑΣ στους Αγίους Θεοδώρους Περιστερίου, με όλες τις αποφάσεις των Οργάνων να είναι αρνητικές.

Για το θέμα αυτό υπήρξε και υπηρεσιακή σύσκεψη υπό τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, στις 14.6.2016, στην Θηβών 401, με όλους τους Διευθυντές ΕΠΑΛ και ΕΚ, όπου τους ανακοινώθηκαν σε γενικές γραμμές οι προτάσεις της Διεύθυνσης για τις μετεγκαταστάσεις σχολείων και άλλες δράσεις, όπως συγχωνεύσεις-καταργήσεις Τομέων, ειδικοτήτων, κλπ (αναφέρονται σε επόμενη παράγραφο).

Σε μία από τις συνεδριάσεις (την τελευταία) του συλλόγου διδασκόντων, του ενός από τα μετακινούμενα στο νέο κτίριο, Εσπερινά ΕΠΑΛ, υπήρξε για πρώτη φορά, ολομέτωπη επίθεση από εκπαιδευτικούς του Μηχανολογικού και Ηλεκτρολογικού Τομέα, στον Διευθυντή του Σχολείου για την «αδράνεια» του και τις ενέργειες του που έφεραν το σχολείο σε θέση να μετεγκασταθεί υποχρεωτικά. Τον κατηγόρησαν μάλιστα, ότι αντί να μεριμνήσει για των διατήρηση των υπαρχόντων τομέων και ειδικοτήτων, εξασφαλίζοντας την οργανικότητα και παραμονή των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών, αυτός πρότεινε την ίδρυση «άσχετων» νέων Τομέων και ειδικοτήτων, με μόνο στόχο και σκοπό την διατήρησή του στην διεύθυνση της σχολικής μονάδας και του υποδιευθυντή του, η θέση του οποίου θα έπρεπε ήδη να καταργηθεί από το Σεπτέμβριο του 2015 λόγω μη επαρκούς αριθμού μαθητών…

Ο συγκεκριμένος Διευθυντής, μάλιστα, δήλωσε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ότι κατά τη σύσκεψη Διευθυντών ΕΠΑΛ & ΕΚ στις 14.6.2015, έθεσε στον Διευθυντή Εκπαίδευσης το θέμα της «μη μετακίνησης του ΕΠΑΛ στο νέο κτίριο και της παραμονής του στην σημερινή θέση» και ότι πήρε την διαβεβαίωση ότι αυτό θα παραμένει σ’ αυτή και δεν θα μετεγκατασταθεί. Η πληροφορία, όμως, αυτή δεν επιβεβαιώνεται από κανέναν από τους συμμετέχοντες στην σύσκεψη, με ποιο χαρακτηριστική αυτό που διατύπωσε ένας από αυτούς αναφέροντας ότι: «Ο συγκεκριμένος Διευθυντής ΕΠΑΛ, ήταν στην σύσκεψη ένα σιωπηλό άγαλμα, που ναι μεν άκουσε όσα ειπώθηκαν, αλλά δεν ακούστηκε ούτε καν ο ήχος της φωνής του».

Εκπαιδευτικοί, γνώστες της συμπεριφοράς του, στο σχολείο που διοικεί, εκτιμούν ότι ο συγκεκριμένος Διευθυντής, έχει πλέον κατανοήσει ότι είναι νομοτέλεια η «μετεγκατάσταση», σε πρώτο χρόνο του σχολείου του και σε δεύτερο χρόνο (εντός του 2017 πιθανόν, αν όχι νωρίτερα) θα υπάρξει συγχώνευσή του με το δεύτερο εσπερινό ΕΠΑΛ, που κι αυτό οδεύει υποχρεωτικά στο νέο κτίριο στην Αγίων Θεοδώρων. Στην περίπτωση αυτή, λόγω της υπεροχής του σε «υπηρεσιακά μόρια», θα αναλάβει αυτός την Διεύθυνση της νέας σχολικής μονάδας που θα δημιουργηθεί, ενώ θα «μπορέσει» να «φροντίσει» και τον υπάρχοντα υποδιευθυντή του, στον οποίο έχει και αδυναμία κατά πληροφορίες, λόγω του μηχανισμού παραδιοίκησης που έχει στήσει… Ίσως γι’ αυτό μετακινήθηκε, από την άνοδο στην εξουσία του ΣΥΡΙΖΑ, στην συνδικαλιστική του οργάνωση, από το ΠΑΣΟΚ, που «τόσα πολλά του πρόσφερε»… καιρός να του προσφέρουν και οι νέοι…

Σε ότι αφορά το μετακινούμενο 13ο ΓΕΛ Περιστερίου, σύμφωνα με πληροφορίες, την περασμένη εβδομάδα υπήρξε ειδική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων με συμμετοχή-παρουσία του νυν Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, ο οποίος τους ζήτησε να αποφασίσουν θετικά για την μετεγκατάσταση του σχολείου στο κτίριο της Σπετσών 46 στο Μπουρνάζι, τονίζοντας τους ότι λόγω θέσης θα έχουν την δυνατότητα «να ενισχυθούν» με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών στην Α΄ Τάξη, προερχόμενους από το Γυμνάσιο…

Οι «αντιδράσεις» της τοπικής Α΄ ΕΛΜΕ Γ΄ Αθήνας

Σύμφωνα με πληροφορίες συνδικαλιστικών εκπαιδευτικών στελεχών της Α΄ ΕΛΜΕ Γ΄ Αθήνας, επιχειρήθηκε από την ηγεσία της (Πρόεδρο) συνοπτικό κλείσιμο της υπόθεσης, με το κλείσιμο συνάντησης με τον Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου η ΕΛΜΕ να ενημερωθεί για όσα θα συμβούν. Η αντιπολίτευση της Ένωσης, απαίτησε πριν την συνάντηση να υπάρξει ενημέρωση των μελών του διοικητικού συμβουλίου της, από τους Διευθυντές και εκπαιδευτικούς των υπό μετακίνηση σχολικών μονάδων, για τις απόψεις και αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.

Από την σχετική συνάντηση, προέκυψε ότι όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων ήταν αντίθετοι στην μετεγκατάσταση των ΓΕΛ, -τα ΕΠΑΛ δεν παραβρέθηκαν-, με τον σύλλογο του 3ου ΓΕΛ Περιστερίου, να αρνείται την μετακίνησή του στο κτίριο του 13 ΓΕΛ, θεωρώντας ότι οι εναπομείναντες χώροι στο κτίριο του τελευταίου είναι πολύ λίγοι, αφού το Γυμνάσιο που συν-λειτουργεί στο ίδιο κτίριο, έχει δεσμεύσει και διαμορφώσει αρκετές αίθουσες για διάφορες ειδικές εκπαιδευτικές διεργασίες, όπως μουσική, τεχνολογία, χορό, θέατρο, κλπ, αφού ως γνωστό η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολικού συγκροτήματος έχει παραχωρηθεί κατ’ αποκλειστικότητα χρήσης σε «πολιτιστικό-αθλητικό» σωματείο (!!!). Έθεσαν, ακόμη, θέμα αντιπαιδαγωγικής συνύπαρξης στον ίδιο μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου και αντιπρότειναν, όπως προαναφέρθηκε, την μετεγκατάσταση του 3ου ΓΕΛ στο κτιριακό συγκρότημα των οδών Κύπρου & Ψαρών, κάτι που δεν έγινε δεκτό.

Στην συνάντηση του Προεδρείου της Α΄ ΕΛΜΕ Γ΄ Αθήνας με το Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης που ακολούθησε (Πέμπτη 16.6.2016 και ώρα 12:00) τέθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, υπ’ όψη του τελευταίου τα εξής:

Ποιος είναι ο χρόνος παράδοσης του νέου Κτιρίου που κατασκευάζεται για τα ΕΠΑΛ στην περιοχή Άγιοι Θεόδωροι Περιστερίου, απέναντι ακριβώς από τον ομώνυμο ναό;

  • Πότε θα γίνει η μεταφορά-μετεγκατάσταση των ΕΠΑΛ στο νέο κτίριο;
  • Σε ποιο κτίριο θα μετεγκατασταθεί το 13ο ΓΕΛ και το Εσπερινό Γυμνάσιο Περιστερίου;
  • Γιατί δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή τον συνυπολογισμό της σύμφωνης γνώμης ή όχι του Δήμου Περιστερίου;
  • Γιατί γίνεται μετεγκατάσταση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας από την Θηβών 401 στο κτίριο που σήμερα λειτουργεί το 13ο ΓΕΛ Περιστερίου;

Η μόνη σαφής απάντηση που δόθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Διευθυντή εκπαίδευση, στα ερωτήματα της Α΄ ΕΛΜΕ, ήταν για το νέο κτίριο των ΕΠΑΛ, που σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρία θα παραδοθεί ολοκληρωμένο κατά το διάστημα 15 Σεπτεμβρίου – 15 Οκτωβρίου 2016. Για την μετεγκατάσταση των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ότι αυτή είναι επιβεβλημένη λόγω της αγωγής έξωσής της, που υπέβαλε ο ιδιοκτήτης του κτιρίου της Θηβών 401. Για όλα τα άλλα θέματα που τέθηκαν οι απαντήσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης ήταν γενικόλογες, ενώ δεν έδωσε τελικά πειστική απάντηση αν θα πραγματοποιηθούν τελικά οι μετεγκαταστάσεις των αναφερθέντων σχολείων και αν τον Σεπτέμβριο ή αργότερα σε δεύτερη φάση θα υπάρξουν συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων…

2). Συγχωνεύσεις, Καταργήσεις και «μεταφορές» Τομέων, Ειδικοτήτων και Τμημάτων-τάξεων Σχολικών Μονάδων (ΕΠΑΛ)

Εδώ τα όσα θα συμβούν, θα έχουν τη μορφή καταιγίδας. Σύμφωνα με πληροφορίες, από πηγές του Υπουργείου Παιδείας, τα στοιχεία που στάλθηκαν, από τους Διευθυντές ΕΠΑΛ & ΕΚ ως απάντηση στο έγγραφο (exel) του κ. Θέμη Κοτσυφάκη, είναι αποκαλυπτικά και καταλυτικά, για τις αλλαγές που αποφασίσθηκε να ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες.

Ειδικότερα, τα στοιχεία αυτά, έδειξαν και «απέδειξαν», όσα το Vukentra.gr, γράφει για το όργιο παρατυπιών και γιατί όχι παρανομιών, στην λειτουργία Τμημάτων Ειδικοτήτων και Τομέων, στα ΕΠΑΛ όλης της χώρας με ποιο επιβαρυμένες περιπτώσεις τις σχολικές μονάδες των Διευθύνσεων Β/θμιας Εκπ/σης Γ’ Αθήνας και Β΄ Πειραιά.

Η περίπτωση της Γ΄Αθήνας

Διαπιστώθηκε, ειδικά στην Γ΄ Αθήνας, ότι λειτουργούσαν Τμήματα Ειδικοτήτων και Τάξεων με αρχικό αριθμό εγγραφέντων 12 ή και 15 μαθητών που στο τέλος έδωσε μαθητές με επαρκή φοίτηση και συμμετοχή στις προαγωγικές εξετάσεις τον αριθμό του ενός (1) ή των δύο (2) μαθητών κατά μέγιστο.

Το φαινόμενο αυτό, διαπιστώθηκε κυρίως στα Εσπερινά ΕΠΑΛ και κατά περίπτωση στα Ημερήσια ΕΠΑΛ που ανήκουν στην συγκεκριμένη Διεύθυνση. Αντίστοιχα φαινόμενα, αν και όχι στην ίδια έκταση, στοιχειοθετήθηκαν και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του Πειραιά κυρίως, αλλά και σε ορισμένες άλλες Διευθύνσεις, όπως της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Ηρακλείου.

Τέλος, εντύπωση, στους επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας, σε ότι αφορά τα στοιχεία που συλλέχθηκαν για τα σχολεία της Επαγγελματικής στην Δ/νση Β/θμιας Γ΄Αθήνας, είναι η περίπτωση σχολικών συγκροτημάτων στα οποία στο ίδιο ωράριο λειτουργούν ταυτόχρονα δύο ΕΠΑΛ και σε ορισμένες περιπτώσεις δύο ΣΕΚ, που σε πολλούς τομείς είχαν τμήματα τάξεων με τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης παραγράφου.

Η αντιμετώπιση των εικονικών εγγραφών

Για την αντιμετώπιση και μείωση έως μηδενισμό, μάλιστα, του φαινομένου δημιουργίας και λειτουργίας τμημάτων με εικονικές εγγραφές μαθητών (τους επονομαζόμενους στην εκπαιδευτική αργό και «νεκρούς»), η Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, σχεδιάζει την νομοθετική τροποποίηση της υπάρχουσας νομοθεσίας για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών, ώστε αυτή να γίνεται υποχρεωτικά στην λήξη του πρώτου Τετραμήνου κάθε σχολικού έτους και όχι στο τέλος.

Ακόμη, πιλοτικά για όλη την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση θα εισαχθεί σε πρώτη φάση στην Επαγγελματική, η ηλεκτρονική εγγραφή μαθητών σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα που υποχρεωτικά θα διατηρεί και λειτουργεί κάθε σχολική μονάδα. Οι μαθητές θα εγγράφονται υποχρεωτικά κατ’ αρχήν ηλεκτρονικά, μέσω του διαδικτύου, και με την έναρξη του σχολικού έτους κατά την προσέλευσή τους στη σχολική μονάδα θα καλούνται να προσκομίσουν όλα τα προβλεπόμενα παραστατικά (απολυτήριο, πιστοποιητικό μετεγγραφής, κλπ) που έχουν στην διάθεσή τους.

Τέλος σε ότι αφορά, την κατ’ εξαίρεση έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων ειδικοτήτων, ειδικά στις πολυπληθείς αστικές περιοχές, θα περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατόν, κατά τρόπο που θα καλύπτουν τις ανάγκες μίας ολόκληρης εκπαιδευτικής περιφέρειας ή θα είναι σε περιοχές διαμετρικά αντίθετες μεταξύ τους (π.χ. ολιγομελές τμήμα της ίδιας ειδικότητας και τάξης, στο ΕΠΑΛ Γλυφάδας και στο ΕΠΑΛ Χαϊδαρίου) με την προϋπόθεση της μη δυνατότητας συγκοινωνιακής μετάβασης στη μία περιοχή απ’ όλους τους ενδιαφερόμενους μαθητές.

Δεύτερη και σημαντική παράμετρος, για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων θα είναι η υπηρέτηση εκπαιδευτικών της συγκεκριμένης ειδικότητας, στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία θα ιδρυθεί, ενώ την απόλυτη ευθύνη για την ορθότητα των στοιχείων (αριθμός πραγματικών μαθητών, κλπ) που επιβάλουν την ίδρυση αυτών των Τμημάτων θα έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων που θα την προτείνουν. Τους τελευταίους θα ελέγχουν οι οικείοι Δ/ντές Εκπ/σης σε πραγματικό χρόνο και όχι με βάση τα στοιχεία που θα δέχονται από τους Δ/ντές σχολικών μονάδων, με ότι κι αν αυτό σημαίνει.

Οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις και «μεταφορές» Τομέων, ειδικοτήτων και Τάξεων στα ΕΠΑΛ της Γ΄ Αθήνας

Τα κουκιά, στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι πλέον μετρημένα και μη αμφισβητήσιμα, παρά τις απέλπιδες προσπάθειες των Διευθυντών ΕΠΑΛ να σώσουν την «παρτίδα».

Σύμφωνα, με πληροφορίες, που προς το παρόν η στήλη δεν έχει επιβεβαιώσει από τρίτη ανεξάρτητη πηγή και γι’ αυτό τις μεταφέρει με επιφύλαξη, προτάσεις για την διατήρηση ή μεταφορά ειδικοτήτων και Τμημάτων Τάξεων, κατέθεσαν εγγράφως, αλλά και προφορικά, οι Διευθυντές σχεδόν όλων των ΕΠΑΛ της Γ΄ Αθήνας, ενώ οι Διευθυντές ΕΚ, κατέθεσαν τα στατιστικά στοιχεία για τα εργαστήρια που λειτουργούν, όπως και τον βαθμό κάλυψης – απασχόλησής τους για την πρακτική άσκηση των μαθητών των συνεργαζόμενων ΕΠΑΛ.

Από τις προτάσεις αυτές διακρίνονται οι:

α) 2ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου που λειτουργεί στο κτίριο της οδού Ευκαλύπτων και Πευκών, Χωράφα Περιστερίου: Σύμφωνα με πληροφορίες, προτάθηκε από τον Διευθυντή του, η διατήρηση στο 2ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου, της Ειδικότητας «Οχημάτων» του Μηχανολογικού Τομέα, όπως και η διατήρηση όλου του Τομέα Οικονομίας Διοίκησης. Ζητήθηκε επίσης η «μετακίνηση» - μεταφορά στο 2ο ΕΠΑΛ όλου του Τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής με παράλληλη «μετακίνηση» ειδικοτήτων και μαθητών, από το 1ο και 3ο ΕΠΑΛ Περιστερίου, ενώ δεν έγινε καμία προσπάθεια για την διατήρηση του Τομέα Πληροφορικής, που φαίνεται ότι οδεύει προς ένα από τα μετακινούμενα στο νέο κτίριο (στους Αγίους Θεοδώρους) 1ο ή 3ο ημερήσια ΕΠΑΛ.

β) 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου: Κατ’ αρχή ο Διευθυντής του πρότεινε την ίδρυση Τομέα Αισθητικής – Κομμωτικής και της ειδικότητας Κομμωτικής σε πρώτη φάση. Ακόμη πρότεινε την διατήρηση της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων του Τομέα Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών, όπως επίσης και την διατήρηση του Τομέα «Οχημάτων» του Μηχανολογικού Τομέα.

γ) 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου: Από τον Διευθυντή του σχολείου, προτάθηκε η Διατήρηση του Τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και της ειδικότητας των ηλεκτρολόγων, όπως επίσης και όλου του τομέα Υγείας.

δ) 3ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου: Από την Διευθύντρια του κατατέθηκε πρόταση διατήρησης όλων των Τομέων και ειδικοτήτων που λειτουργούν στην σχολική μονάδα.

ε) 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου: Ισχύει ότι και με το 3ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου, δηλαδή, ζητήθηκε η διατήρηση των Τομέων και ειδικοτήτων που λειτουργούν σήμερα στην σχολική μονάδα, ως έχει.

σ.σ. Για να είμαστε δίκαιοι με τους Διευθυντές των ποιο πάνω σχολικών μονάδων, οι αναφορές στις προτάσεις τους έγιναν με βάση τις πληροφορίες που συλλέξαμε, τις οποίες προς το παρόν όπως αναφερθήκαμε ποιο πάνω δεν καταφέραμε να επιβεβαιώσουμε από άλλη ανεξάρτητη πηγή. Πιθανόν να διαφέρουν, αν και όλα θα φανούν εκ του αποτελέσματος.

Για τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της Επαγγελματικής στην Γ’ Αθήνας, το μόνο που μπορούμε προς το παρόν να αναφέρουμε είναι ότι έγιναν προσπάθειες από τους Διευθυντές τους, να διατηρηθούν τα «κεκτημένα», δηλαδή να μην υπάρξει καμία μεταβολή από την σημερινή κατάσταση. Για το θέμα θα επανέλθουμε…

Τι θα ακολουθήσει…

Νομοτελειακά, σε πρώτη φάση θα υπάρξουν μεταφορές – συνενώσεις ολιγομελών τμημάτων τάξεων με την «νύφη» να φαίνεται ότι θα πληρώσουν:

  • το 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου που φαίνεται ότι θα «χάσει» όλες τις ειδικότητες του Μηχανολογικού Τομέα, πιθανόν εκτός αυτής των «Οχημάτων» προς όφελος του Εσπερινού ΕΠΑΛ Αιγάλεω, το οποίο διαθέτει στον ίδιο κτιριακό συγκρότημα αντίστοιχα εργαστήρια. Ακόμη υπάρχει περίπτωση να «χάσει» και τον Ηλεκτρολογικό Τομέα, εκτός αν υπάρξει απόφαση για μεταφορά των εργαστηρίων ειδικότητας από το 3ο ΣΕΚ Περιστερίου, στο νέο κτίριο, στην περιοχή Αγίων Θεοδώρων στην οποία θα μετεγκατασταθεί.
  • το 2ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Περιστερίου που φαίνεται ότι «χάνει» κι αυτό όλες τις ειδικότητες του Μηχανολογικού Τομέα, εκτός αυτής των «Οχημάτων», όπως επίσης και τον Τομέα της Πληροφορικής και την ειδικότητα των Ηλεκτρολόγων, προς όφελος του 1ου και 3ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Περιστερίου, αντίστοιχα, αν και για τον Μηχανολογικό αλλά και Ηλεκτρολογικό Τομέα θα εξαρτηθεί από το αν θα υπάρξει μεταφορά των εργαστηρίων ειδικότητας από το 3ο ΣΕΚ Περιστερίου, στο νέο κτίριο, στην περιοχή Αγίων Θεοδώρων στο οποίο θα μετεγκατασταθούν…
  • το ΕΠΑΛ Πετρούπολης: Κατά πάσα πιθανότητα θα «χάσει» τις ειδικότητες που δεν υποστηρίζονται από τα εργαστήρια ειδικότητας που διαθέτει, προς όφελος των ΕΠΑΛ Ιλίου.
  • τα ΕΠΑΛ Ιλίου: Προβλέπεται αναδιάταξη των ειδικοτήτων μεταξύ των δύο ΕΠΑΛ, όπως και «ενίσχυση» με τις ειδικότητες που θα «μεταφερθούν» σ’ αυτά από το ΕΠΑΛ Πετρούπολης. Ακόμη υπάρχει πιθανότητα μεταφοράς του Τομέα Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Καματερού.
  • το ΕΠΑΛ Καματερού: αναμένεται να «χάσει» τα ολιγομελή τμήματα του Μηχανολογικού Τομέα που λειτουργεί τα οποία λόγω της γετνείασης με αυτό, οδεύουν στα ΕΠΑΛ Ιλίου.
  • τα ΕΠΑΛ Αιγάλεω: Θα υπάρξει εξορθολογισμός με ανακατανομή των ειδικοτήτων που λειτουργούν στα δύο Ημερήσια ΕΠΑΛ, ενώ το Εσπερινό αναμένεται να ενισχυθεί με μεταφορά ειδικοτήτων και τάξεων από το 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου, ενώ ο ρόλος του θεωρείται σημαντικός, αφού εξυπηρετεί εκπαιδευτικές ανάγκες και όμορων περιοχών που δεν ανήκουν στην Γ΄ Αθήνας.
  • το ΕΠΑΛ Χαϊδαρίου: Παρότι είναι σχετικά απομονωμένο, αναμένεται να «χάσει» τα ολιγομελή τμήματα των ειδικοτήτων που λειτουργεί, τα οποία οδεύουν είτε προς το 2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου λόγω εγγύτητας, είτε προς τα ΕΠΑΛ Αιγάλεω λόγω συγκοινωνίας.
  • τα ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων: Πρόκειται για ερωτηματικό για το τι μέλει γενέσθαι. Στην περίπτωση που το 2ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου διατηρήσει τις μηχανολογικές ειδικότητές του, υπάρχει μία πιθανότητα τα ολιγομελή τμήματα τάξεων των μηχανολογικών ειδικοτήτων του Εσπερινού ΕΠΑΛ να μεταφερθούν στο τελευταίο.

Οι συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ και συνολικά σχολικών μονάδων Εκπ/σης

Πηγές του υπουργείου Παιδείας, αναφέρουν ότι οι επιτελείς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης έχουν προκρίνει σε πρώτη φάση τον εξορθολογισμό Τομέων, ειδικοτήτων και τάξεων σε όλα τα ΕΠΑΛ. Αυτό θα γίνει τις επόμενες ημέρες και μέχρι να ξεκινήσει το νέο σχολικό έτος. Δεν προβλέπονται άμεσα συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, εκτός από ακραίες περιπτώσεις, όπως σχολεία «φαντάσματα» ή σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών που λειτουργούν σε ενοικιαζόμενα κτίρια.

Συγχωνεύσεις, όμως, και καταργήσεις σχολικών μονάδων και όχι μόνο ΕΠΑΛ θα υπάρξουν στο τέλος του επόμενου σχολικού έτους 2016-17, εκτός αν για δικούς της λόγους η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας λάβει διαφορετική απόφαση για τον χρόνο που θα συμβούν.

Σύμφωνα με τον σημερινό προγραμματισμό, θα προηγηθεί την άνοιξη του 2017 η επιλογή των νέων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που θα έχουν πλέον 4ετή θητεία.

Θα ακολουθήσει τον Ιούλιο του 2017 η συγχώνευση (και κατάργηση) όλων των σχολικών μονάδων που λειτουργούν στο ίδιο κτίριο και το ίδιο ωράριο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα υπάρξει και συγχώνευση σχολικών μονάδων, μικρού αριθμού μαθητών, που λειτουργούν σε κοντινές αποστάσεις, υπό τον όρο ότι η έδρα του «νέου» σχολείου που θα προκύψει θα επαρκεί για τον συνολικό αριθμό μαθητών που θα ενταχθούν σ’ αυτό.

Ειδική περίπτωση θα αποτελέσουν τα Εσπερινά Σχολεία, για τα οποία να υπάρξουν πιθανόν συγχωνεύσεις ακόμη κι αν βρίσκονται σε όμορες εκπαιδευτικές περιφέρειες.

Από τις συγχωνεύσεις δεν θα εξαιρεθεί κανένας τύπος σχολικής μονάδας (ΕΠΑΛ, Γυμνάσια, ΓΕΛ), ενώ πρώτη υποψηφιότητα για κατάργηση έχουν όλες οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε ενοικιαζόμενα κτίρια.

Η «τύχη» των εκπαιδευτικών…

Ανεξάρτητα, από το αν καταργηθεί κάποια ειδικότητα σε ένα σχολείο ή δημιουργηθεί σε άλλο, τον Οκτώβριο του νέου σχολικού έτους και αφού πλέον έχει συγκεκριμενοποιηθεί ο αριθμός των μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα και καθορισθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του κάθε σχολείου, που σημειωτέον για πρώτη φορά θα έχει εξ’ αρχής οριστική και όχι προσωρινή μορφή, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα διαθέσει σε πρώτη φάση όπου υπάρχουν ανάγκες, όσους εκπαιδευτικούς «πλεονάζουν».

Στο τέλος του σχολικού έτους 2016-17 και εφόσον έχει προηγηθεί η συγχώνευση των σχολικών μονάδων, θα υπάρξει οριστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σ’ αυτές, με το υπουργείο να εξετάζει την νομοθέτηση της «οργανικότητας» σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, ανάλογα με το ωράριο διδακτικής απασχόλησής τους…

Επιμύθιο…

Ανεξάρτητα, από το τι «αφήγημα» έχουν οι Διευθυντές ΕΠΑΛ και ΕΚ, αλλά και μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών, για την σημερινή κατάσταση στα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα στοιχεία έδειξαν ότι σ’ αυτή γίνονταν κατά την λαϊκή έκφραση «το έλα να δεις», ειδικά στα σχολεία της Γ΄ Αθήνας.

Οι εξελίξεις, όμως έχουν δρομολογηθεί και τίποτα πλέον δεν θα είναι όπως μέχρι τώρα. Η δαμόκλεια σπάθη των πολύ κακών δημοσιονομικών της χώρας, όπως και η εξωπραγματική μικρή, αν όχι ελλιπής, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, χρηματοδότηση του υπουργείου Παιδείας από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τα Ταμεία της ΕΕ, συνέτειναν στην δημιουργία νέων μηχανισμών ελέγχου από την ηγεσία του.

Οι «παχιές αγελάδες» και οι προσωπικοί μηχανισμοί παραδιοίκησης Διευθυντών σχολικών μονάδων και συνδικαλιστών, παρήλθαν οριστικά. Απ’ εδώ και πέρα οι Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν τον απόλυτο πρώτο λόγο και σε κάθε περίπτωση, αν υπάρξουν «παρατράγουδα» ή «τερτίπια» θα είναι δικής τους έμπνευσης, υλοποίησης και ευθύνης.

Για ποιους λόγους έφθασαν τα πράγματα έως εδώ και τι ακριβώς συνέβαινε και προς το παρόν συνεχίζει να συμβαίνει στην Γ΄Αθήνας, όπως παράνομοι καθορισμοί κενών και πλεονασμάτων, τμήματα τάξεων με ένα πραγματικό μαθητή, παράνομες «μετατάξεις», τοποθέτηση υποδιευθυντών χωρίς τις νόμιμες προϋποθέσεις, απόντες Διευθυντές σχολείων, πλαστά ή παράτυπα μεταπτυχιακά, πλασματικές προϋπηρεσίες, παράνομες αναθέσεις μαθημάτων, παράτυπες και διακριτές μεταχειρίσεις συγγενών κορυφαίων συνδικαλιστών, σκόπιμες εκδιώξεις εκπαιδευτικών από σχολικές μονάδες, ψευδή στοιχεία κατάληψης οργανικών θέσεων, κλπ. σε επόμενο σημείωμα τις αμέσως επόμενες ημέρες…

Έως τότε διάγετε χωρίς άγχος, ότι πρόκειται να συμβεί θα συμβεί…, «το γαν αέναον» όπως αναφέρει, αν δεν κάνουμε λάθος ο Ηράκλειτος…

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Διαβάστε ακόμη…

ΣΟΚ στην Επαγγελματική που θυσιάζεται (;): Συγχωνεύουν και Κλείνουν ΕΠΑΛ – Άγνωστη η τύχη των εκπαιδευτικών που θα πλεονάσσουν

Άξιοι της μοίρας τους – Γιατί «κλείνει» η Επαγγελματική Εκπαίδευση

«Walking dead» για επαγγελματική εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς της

Το «Μνημόνιο» για την Εκπαίδευση είναι εδώ: Αναμάσημα όσων «Είπα – Ξύπα» του κ. Λιάκου και παραπομπή στις «καλένδες», οι Προτάσεις της Επιτροπής

Οι «ιδεοληψίες» είναι εδώ – Σε εξαφάνιση της Επαγγελματικής οδηγεί η Πρόταση της (υπο) Επιτροπής…

Νέες Αναθέσεις μαθημάτων Ειδικότητας για τα ΕΠΑΛ

(Νέο) Γυμνάσιο: Όλες οι αλλαγές που ανακοίνωσε το υπ. Παιδείας για το σχολ. έτος 2016-17 (ΦΕΚ)

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ηλεκτρολόγων Β΄ ΕΠΑΛ: Οι αλλαγές από το νέο σχολικό έτος 2016-17

Ρέκβιεμ για τους εκπαιδευτικούς ο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία»

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "