Άξιοι της μοίρας τους – Γιατί «κλείνει» η Επαγγελματική Εκπαίδευση

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Επαγγελματική


Μπορεί να είναι τελεσίδικο, ότι η μοίρα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όπως ήταν μέχρι σήμερα γνωστή, να έχει πλέον σφραγισθεί, -βλέπε δηλώσεις και εξαγγελίες Υπουργείου Παιδείας-, κύριοι υπεύθυνοι, όμως, για την μέχρι σήμερα πορεία της είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί της, με την συμπεριφορά, αδιαφορία και «απραξία» τους…

Κι ας μην βιασθούν να αρχίσουν τα «όργανα» περί υποβάθμισής της, από δυνάμεις που την μάχονται ή το περίφημο ότι όλα αποτελούν δάχτυλο των ζηλωτών της Γενικής Εκπαίδευσης, της ΟΛΜΕ συμπεραλαμβανόμενης. Τίποτα από αυτά δεν ισχύσει ή αν θέλετε αυτά αποτελούν πολύ μικρό μέρος του συγκεκριμένου προβλήματος.

Το βασικό πρόβλημα της Επαγγελματικής που την οδηγεί ουσιαστικά στην κατάργησή της είναι οι εκπαιδευτικοί της και μάλιστα αυτοί που ουσιαστικά την εκπροσωπούν. Με την συμπεριφορά τους, αρκετά χρόνια τώρα, πολύ πίσω από την λεγόμενη ελληνική κρίση, το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να την απαξιώνουν διαρκώς στα μάτια και την εκτίμηση τόσο των μαθητών, όσο και των γονέων και συνολικά του κοινωνικού συνόλου που ενδιαφέρεται για την εκπαιδευτική και επαγγελματική ανέλιξη των βλασταριών του.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά…

  • Ανέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, από την εποχή της μεταρρύθμισης Αρσένη ακόμη (ΤΕΕ), χωρίς μάλιστα καμία αντίδραση ή κριτική, τα κατάπτυστα από πλευράς περιεχομένου βιβλία ειδικότητας, που εν έτι 1998 ακόμη, οπότε και εκδόθηκαν, περιγράφουν τεχνολογικές και επαγγελματικές αρχές (και γνώσεις) της δεκαετίας του 60 & 70, αφού υπήρξαν κακότεχνες αντιγραφές των βιβλίων του Ευγενιδείου εκείνης της εποχής. Αποτέλεσμα, ακόμη και οι μαθητές να τα θεωρούν πεπαλαιωμένα και να αδιαφορούν γι’ αυτά.
  • Ανέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, τους «αγράμματους» τεχνολογικά και τεχνικά ως προς τις προβλεπόμενες διδακτές δεξιότητες, που διορίσθηκαν σε μεγάλες ποσότητες την προηγούμενη 20ετία, χωρίς καμία «διαμαρτυρία» και χωρίς καμία «πίεση» στο σύστημα προκειμένου αυτοί να προσαρμοσθούν στις ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος και ειδικότερα στις ανάγκες των εκπαιδευτικών αντικειμένων για τα οποία ουσιαστικά διορίσθηκαν… Το πρόβλημα οξύνθηκε, τα τελευταία χρόνια με την αποχώρηση, λόγω συνταξιοδότησης, όλων ή σχεδόν όλων των παλιάς κοπής εκπαιδευτικών, που «κρατούσαν» στην πράξη την Επαγγελματική Εκπαίδευση σε κάποιο ανεκτό επίπεδο.
  • Ανέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, όλους, όσους λόγω έλλειψης γνώσεων και επαγγελματικής εμπειρίας στο εκπαιδευτικό – γνωστικό αντικείμενο τους, κατάργησαν ουσιαστική την πρακτική άσκηση των μαθητών, μετατρέποντας της σε καθαρά θεωρητική διδασκαλία, γεγονός που απαξίωσε την σχολική εκπαίδευση, τόσο στα μάτια των μαθητών, όσο και των γονέων τους…
  • Ανέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, γιατί τους «βόλευε», τα τερτίπια των «άσχετων» ινστρουχτόρων του Παιδαγωγικού και του ΙΕΠ που αποτέλεσε την συνέχεια του, περί διδακτέας ύλης, που όμως, σε όλες τις περιπτώσεις διέκοπτε την τεχνολογική συνέχεια των διδακτέων αντικειμένων, γεγονός που όχι μόνο δυσκόλευε και δυσκολεύει την διδασκαλία τους, αλλά ταυτόχρονα κουράζει τους μαθητές και τους οδηγεί στην αδιαφορία…
  • Ανέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, τα «τερτίπια» των Διευθυντών στην κατανομή και ανάθεση των μαθημάτων, όπως και στον διαχωρισμό τους σε αρεστούς και μη αρεστούς, γεγονός που οδήγησε τους τελευταίους σε πλήρη αδιαφορία…
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, για την ποιότητα εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες τους με αποτέλεσμα σταδιακά να την οδηγήσουν στην απαξίωση στα μάτια μαθητών, γονέων και κοι9νωνικού συνόλου…
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, για την διάδοση –γνωστοποίηση του τι αυτή εκπροσωπεί εκπαιδευτικά στην ανέλιξη των μαθητών, στην βαθμίδα προέλευσης των μαθητών της (Γυμνάσιο), αφήνοντας τα «πράγματα» στην τύχη τους σε ότι αφορά τους νεοεισερχόμενους στην επαγγελματική μαθητές. Τα αποτελέσματα γνωστά… Το μαθητικό δυναμικό διαρκώς μειώνεται, ακόμη και στις σχολικές μονάδες που κάποτε δεν δέχονταν μαθητές λόγω υπερπληθυσμού.
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, για την καλώς εννοούμενη πειθαρχία και την ποιότητα της σχολικής ζωής, αφήνοντας τους μαθητές έρμαια σε κάθε λογής παρεμβατικές συμπεριφορές, γεγονός που οδήγησε πολλές σχολικές μονάδες σε απαξίωση και αναγωγή σε σχολεία προς αποφυγή για τους καλώς σκεπτόμενους γονείς…
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, για την απαξίωση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους διευθυντές τους, που σε αρκετές περιπτώσεις έχουν φθάσει να τις διοικούν με υπηρεσιακά σημειώματα, απειλές υπηρεσιακής και όχι μόνο υποβάθμισης των εκπαιδευτικών και ανοχή αν μη υποκίνηση παρεμβατικών συμπεριφορών από τους μαθητές, σε βάρος μάλιστα αντιδρούντων εκπαιδευτικών και σε ορισμένες περιπτώσεις μαθητών…
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, την δημιουργία και διατήρηση πλασματικών θέσεων υποδιευθυντών, συνήθως σε βάρος των εκπαιδευτικών που ζητούν σωστή και πραγματική εκπαίδευση και την «οδήγηση» των τελευταίων είτε σε αδράνεια, είτε σε φυγή προς άλλες πολιτείες…
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, για τους Διευθυντές και τους υποδιευθυντές που με διάφορες, -συνήθως υπηρεσιακές-, δικαιολογίες δεν κάνουν το «μάθημα» που τους αναλογεί, αλλά φροντίζουν, σε ώρες μάλιστα λειτουργίας του σχολείου τους, να «παίρνουν» υπερωρίες σε άλλους τύπους σχολικών μονάδων και όχι μόνο…
  • Αδιαφόρησαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, για την έλλειψη διδακτικού υλικού και εκπαιδευτικών μέσων και ανέχθηκαν να διδάσκουν μαθήματα χωρίς αυτά μόνο με την «θεία» επιφώτισή τους…
  • Ανέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής, την απασχόληση των μαθητών τους σε διάφορα «προγράμματα», σε βάρος πάντα των μαθημάτων που έπρεπε να διδαχθούν για την ειδικότητά τους και όχι μόνο…

Είναι, πολλά αυτά που σταδιακά απαξίωσαν την Επαγγελματική Εκπαίδευση και η λεπτομερής αναφορά τους, χρειάζεται τον όγκο ενός βιβλίου με περισσότερες από χίλιες σελίδες κι αυτό δεν είναι αντικείμενο ενός τέτοιου σημειώματος…

Ενδεικτικά, όμως θα αναφέρουμε:

α) Σχολείο της Επαγγελματικής (Εσπερινό) στη Δυτική Αθήνα, φέρεται στα «χαρτιά» να έχει 180 μαθητές, λειτουργεί, όμως, με 50 περίπου πραγματικούς, διαθέτει υποδιευθυντή παρανόμως και έχει τμήματα των τριών και τεσσάρων μαθητών, αν στα επίσημα έγγραφά του οι αριθμοί τους είναι 17 και 20 μαθητές. Το ίδιο σχολείο κατά το περασμένο σχολικό έτος διέγραψε περισσότερες από 180 απουσίες σε μεγάλο αριθμό μαθητών προκειμένου η φοίτησή τους να κριθεί επιτυχής…

β) Σχολείο της Επαγγελματικής (ημερήσιο) στην Αθήνα, έχει ιδιαίτερη παρεμβατική συμπεριφορά των μαθητών («χόρτο», κλπ), ο Διευθυντής, όμως, σφυρίζει αδιάφορα και αντίθετα στο παρελθόν είχε οργανώσει ομάδες κρούσεις από μαθητές για τον «συνετισμό» αντιδρούντων στην κατάσταση εκπαιδευτικών.

γ) Σχολείο της Επαγγελματικής (ημερήσιο) στην Αθήνα, διοικείται από τον Διευθυντή του σχεδόν εξ’ αποστάσεως, αφού το ωράριο παρουσίας του στη σχολική μονάδα περιορίζεται συνήθως μεταξύ 1 έως 2:30 μ.μ.

δ) Σχολείο της Επαγγελματικής (σήμερα έχει καταργηθεί) έγινε, ελεώ του Διευθυντή του, βιομηχανία έκδοσης πλαστών πτυχίων και μάλιστα υψηλού βαθμού, ο Διευθυντής, όμως, απαλλάχθηκε δια της παραγραφής του αδικήματος και αμείφθηκε με αναβάθμισή του σε υψηλότερες διευθυντικές θέσεις.

ε) Διεύθυνση εκπαίδευσης έδωσε, δια της σιωπηρής μετακίνησης προκειμένου να χαθούν τα ίχνη, σειρά άτυπων μετατάξεων σε εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα σειρά αναγνώρισης μεταπτυχιακών τίτλων αλλοδαπής χωρίς αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.

στ) Διευθυντής Εκπαίδευσης ζήτησε από σχολική μονάδα της Επαγγελματικής, την συγχώνευση τμημάτων μαθητών λόγω πολύ μικρού αριθμού παρακολουθούντων (2 & 3), αλλά αυτό ουδέποτε έγινε γιατί θα καταργούνταν η θέση του υποδιευθυντή και θα «πλεόναζαν» εκπαιδευτικοί

ζ) Διευθυντής σχολικής μονάδας της Επαγγελματικής, παρουσίασε λογαριασμούς τηλεφώνου συνολικού ύψους μεγαλύτερου των 20.000 ευρώ, αναλώνοντας στην αποπληρωμή τους τακτική και έκτακτη χρηματοδότηση, που προορίζονταν για τις λειτουργικές δαπάνες του σχολείου και την προμήθεια εκπαιδευτικού εξοπλισμού και υλικών εκπαίδευσης…

η) Διευθυντής σχολικής μονάδας της επαγγελματικής, «ανέχεται» εκπαιδευτικό που καταγράφει ως παρόντες όλους τους μαθητές της τάξης του, αν και κανένας δεν παρουσιάζεται…

Όπως, προαναφέρθηκε, αυτές είναι μερικές περιπτώσεις και όχι πραγματικά ενδεικτικές του τι συμβαίνει σήμερα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Το δυσάρεστο, για όσους υπηρετούν σ’ αυτήν, με οιανδήποτε ιδιότητα, είναι ότι με τον ένα ή άλλο τρόπο, όλα αυτά έχουν περιέλθει στην γνώση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Κι ενώ η κατάργηση των δύο εκπαιδευτικών Τομέων και η διαθεσιμότητα των 3.000 περίπου εκπαιδευτικών, από τον Κων/νο Αρβανιτόπουλο είχε τα ίδια αίτια, η αδυναμία του τότε να δώσει πραγματική λύση στα προβλήματα, κυρίως κακοδιοίκησης, που ταλάνιζαν την Επαγγελματική Εκπαίδευση, οδήγησαν τα πράγματα στην σημερινή κατάσταση που εκ των πραγμάτων επιβάλει την ριζική αναδιάρθρωσή της…

Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, χρησιμοποιεί πλέον το MySchool σαν εργαλείο, απέναντι από το σύστημα διοίκησης (Διευθυντές εκπαίδευσης και Διευθυντές σχολικών μονάδων), που εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι δεν εμπιστεύεται πλέον, ως προς τα στοιχεία που της παρουσιάζει.

Με βάσει τα στοιχεία του κατάφερε να καλύψει όλα τα «κενά» εκπαιδευτικών που είχε, έστω κι αν χρειάσθηκε να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί σε άλλες σχολικές μονάδες, ακόμη και για μία ή δύο ώρες διδακτικού ωραρίου.

Για την επαγγελματική εκπαίδευση, τα μελλούμενα έχουν όλα μετατεθεί για το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους. Ήδη, οι τάσεις ροής των μαθητών προς αυτήν, όπως έχουν καταγραφεί στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου, παρουσιάζουν πτώση που φθάνει στο 70 έως 80% σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος. Κι αυτό καθορίζει και την πορεία των πραγμάτων… Σχολεία χωρίς παιδιά (μαθητές) δεν μπορούν να υπάρξουν, κι αυτό είναι νομοτέλεια…

Για τους εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής; Μόνοι τους καθόρισαν το μέλλον τους… Τόσο απλά είναι τα πράγματα…

Για το αν υπάρξει αντίδραση; Μόνο αν γυρίσουν τα «πράγματα» ανάποδα… Όπως λέει κι ο λαός «η στάμνα πάει πολλές φορές στη βρύση, μόνο μία φορά, όμως σπάει…». Στο σημείο αυτό έχουν φθάσει τα «πεπραγμένα της Επαγγελματικής» και ο νοών νοείτω…

Σε κάθε περίπτωση, η Επαγγελματική Εκπαίδευση, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου που θα προέλθει από τον «Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία» και δει μετά την λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους, θα είναι πολύ διαφορετική απ’ αυτό που γνωρίζουμε από το 1970 έως σήμερα… Το ίδιο η θέση και η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτή σήμερα…

Ας πρόσεχαν…

-------------------

Υ.Γ.: Οι πραγματικές ιστορίες με εμπλεκόμενους, Διευθυντές Σχολείων, Εκπαιδευτικούς, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Περιφερειακούς Διευθυντές, στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ, Διευθυντές ΙΕΚ και όχι μόνο, σε λίγες ημέρες και μάλιστα σε συνέχειες

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Σχόλια  

 
+3 #1 διονυσια γιαννοπουλο 25-03-2016 06:48
κανετε λαθος δεν ανεχθηκαμε τπτ μας επιβληθηκαν πολλα κ δυσκολα εννοωντας οτι τα παιδια ειναι δυσκολα που ερχονται στα επαλ οποτε κ εμεις προσπαθουμε για το καλυτερο
Παράθεση
 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "