Θεία επιφοίτηση ή…; Απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑΛ οι απόφοιτοι ΓΕΛ. Οι λόγοι που οδήγησαν στην Τροπολογία, τα κενά και οι … Ποιοι αντιδρούσαν και γιατί…

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Επαγγελματική


Το αυτονόητο επιτέλους επικράτησε για τους απόφοιτους ΓΕΛ που εγγράφονται στη Β΄ τάξη του ΕΠΑΛ, προκειμένου να πάρουν Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, αν και γι’ αυτούς που το επιθυμούσαν ουσιαστικά χάθηκε η τρέχουσα σχολική χρονιά 2014-15, αφού οι εγγραφές πλέον δεν μπορούν να γίνουν.

Το ερώτημα που ανακύπτει είναι

Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε, από τον Υπουργό Παιδείας, σε προς ψήφιση νομοσχέδιο στη Βουλή:

Α. Ο βαθμός του Απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου προκύπτει από το Μέσο Όρο της γενικής βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικής Παιδείας και ειδικότητας, καθώς και της προφορικής βαθμολογίας της Φυσικής Αγωγής, ενώ ο βαθμός του πτυχίου Επαγγελματικού Λυκείου από το Μέσο Όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μαθημάτων ειδικότητας.

Β. Οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου εγγράφονται στη Β τάξη Επαγγελματικού Λυκείου μπορεί να απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και να λαμβάνουν μόνο πτυχίο.

Το Vukentra.gr είναι θέση να γνωρίζει, ότι η συγκεκριμένη τροπολογία ήταν έτοιμη από τα τέλη Αυγούστου και επρόκειτο να περιληφθεί, ως διάταξη σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συζητήθηκε στη Βουλή στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η πίεση, όμως, που ασκήθηκε από κλαδικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών (ειδικότητες γενικών μαθημάτων και δη φιλολόγων) και στελέχη της ΟΛΜΕ, είχε σαν αποτέλεσμα να βρεθούν ευήκοα ώτα σε σημαντικό σύμβουλο του υπουργού Παιδείας με αποτέλεσμα ή τροπολογία να αποσυρθεί και να γίνουν οι γνωστές δηλώσεις του κ. Ανδρέα Λοβέρδου, παρά την αντίθετη άποψη που είχε εκφράσεις ο τότε νεοτοποθετηθείς Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στην τότε απόσυρση της τροπολογίας για την απαλλαγή των αποφοίτων ΓΕΛ από τα μαθήματα γενικής παιδείας στο ΕΠΑΛ, είχε συμβάλει και υψηλόβαθμο στέλεχος του γραφείου του υφυπουργού Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλου (φιλόλογος στην ειδικότητα) που είχε εμμονή με τις υπό ίδρυση ΣΕΚ, το οποίο είχε δηλώσει για το θέμα: «Όποιος μαθητής ΓΕΛ θέλει να πάρει επαγγελματική ειδικότητα, ας πάει στις ΣΕΚ».

Στο σκεπτικό και των δύο στελεχών της διοίκησης του υπουργείου, ήταν η αύξηση των ορών διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων που με την τροπολογία θα έβλεπαν τις διαθέσιμες διδακτικές ώρες τους να μειώνονται και γι’ αυτό να κινδυνεύουν να τεθούν εκτός σχολικών μονάδων ως υπεράριθμοι.

Γιατί τώρα η «Τροπολογία» (και όχι από τη νέα σχολική χρονιά)

Δεν υπήρξε καμία ξαφνική «θεία επιφοίτηση» σε κανένα στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, απλώς τα «κουκιά» στα κενά εκπαιδευτικών για τα ΓΕΛ, δεν έβγαιναν μ αποτέλεσμα ο υπουργός Παιδείας να ζητήσει α) την επιστροφή στις τάξεις εκπαιδευτικών που είχαν αποσπασθεί σε διάφορες διοικητικές υπηρεσίες και β) να κάνει έκκληση στο «εθελοντισμό» αδιόριστων εκπαιδευτικών προσφέροντας το μπόνους της προϋπηρεσίες και των «μορίων» που αυτή συνάγεται.

Η πραγματική λύση, όμως ήταν η απεμπλοκή των εκπαιδευτικών γενικών μαθημάτων από τα ΕΠΑΛ σε όσες περιπτώσεις σχολείων είχαν καταφέρει να «συγκρατήσουν» στη Β΄ τάξη αποφοίτους ΓΕΛ και ταυτόχρονα στη Γ΄τάξη, όπου οι μαθητές είχαν παγιδευθεί με την προηγούμενη απόφαση. Με την τροπολογία, τα τμήματα Γενικής Παιδείας των ΕΠΑΛ θα συρικνωθούν ή ακόμη και θα μειωθούν με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί που θα «περισσέψουν» να καλύψουν υποχρεωτικά πλέον τα κενά στα ΓΕΛ της περιοχής που υπηρετούν.

Να σημειωθεί ότι στην κατάθεση, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση της «Τροπολογίας» συνέβαλε και το μέχρι πρόσφατα αρνητικό για το θέμα στέλεχος του αρμόδιου για την Β/θμια Εκπαίδευση υφυπουργού κ. Αλ. Δερμεντζόπουλου, που «γνώρισε» πολύ μεγάλη πίεση από τις κατά τόπους ενώσεις γονέων για την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων στα ΓΕΛ.

Το θέμα επιχείρησαν να εκμεταλλευθούν με το ένα ή άλλο τρόπο και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις που συγκροτούν την ΟΛΜΕ με πρώτη την ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών (παρατίθεται στη συνέχεια) που βάλει κατά της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ και κατά των «αριστερών» παρατάξεων που βρίσκονται την παρούσα περίοδο στην ηγεσία της.

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Η Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Καθηγητών

Μεγάλη επιτυχία της παράταξης! Οι πιέσεις που ασκήθηκαν απέδωσαν!!!

Α. Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ 15-9-2014 Θέση της ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ είναι ότι η Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ένα από τους δύο ισότιμους πυλώνες της Λυκειακής βαθμίδας.

Για το λόγο αυτό αγωνίζεται εδώ και χρόνια για την στήριξη και την ουσιαστική αναβάθμισή της. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, μετά από συνεχείς πειραματισμούς και άστοχες πολιτικές αποφάσεις, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε αυτή είναι κρίσιμη για την επιβίωση της. Σήμερα οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στην ΤΕΕ, παρακολουθούν με αγωνία την υλοποίηση των καταστροφικών διατάξεων παλαιότερων νομοθετημάτων (Ν.4186/2013) μέσω των πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων.

Οι αποφάσεις αυτές αντί να στηρίζουν την επαγγελματική εκπαίδευση όπως συμβαίνει σε όλη την ευρωπαϊκή ένωση, έχουν ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν την επιλογή της από τους μαθητές και να τους στρέφουν στην κατάρτιση.

Επιπλέον το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη αυθαίρετη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει εκατοντάδες εικονικά πλεονάσματα σε καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων. Πιο συγκεκριμένα

  • σε μαθητές που εγγράφονται με το απολυτήριο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, η επιβολή της υποχρεωτικής παρακολούθησης γενικών μαθημάτων, που ήδη έχουν διδαχθεί επιτυχώς, τους αποτρέπει από το να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ
  • η αύξηση σε 15 του ελάχιστου αριθμού μαθητών που απαιτείται για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τμημάτων αυτών και οι μαθητές να υποχρεώνονται σε αλλαγή ειδικότητας ή σχολείου.
  • η θέσπιση ηλικιακού ορίου για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ απαγορεύει τη φοίτηση σε κάποιους από αυτούς Προκειμένου να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες των επιλογών αυτών απαιτείται από την σημερινή πολιτική ηγεσία :
  • να παρατείνει την περίοδο των εγγραφών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες νομικές αλλαγές (κατάθεση τροπολογίας για το αρ.9 του Ν.4186/2013)
  • να επιτρέψει στους μαθητές που λαμβάνουν μόνο το πτυχίο ειδικότητας από το ΕΠΑΛ, να μην επαναλαμβάνουν τη διδασκαλία στα μαθήματα γενικής παιδείας
  • να επαναφέρει τον προηγούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων ειδικότητας (ΥΑ.100637/Γ2)
  • να επιτρέψει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικότητας όπου υπάρχει η δυνατότητα και οι συνθήκες το επιβάλλουν
  • να καταργήσει το ηλικιακό όριο για την εγγραφή των μαθητών στα εσπερινά ΕΠΑΛ Β. Δήλωση του Λοβέρδου στη Βουλή 30/9/2014 «Το μέτρο της απαλλαγής από τα μαθήματα γενικής παιδείας και της παρακολούθησης μόνο των μαθημάτων ειδικότητας από τους εγγραφομένους στη Β' τάξη των ΕΠΑΛ, κατόχους απολυτηρίου ΓΕΛ ή ισότιμων σχολείων, είχε εφαρμοστεί παλαιότερα, αλλά ο μεγάλος αριθμός των φοιτούντων μαθητών και η αδυναμία του σχολικού προγράμματος να διαχωρίσει τους υπόχρεους σε πλήρη ή μερική παρακολούθηση δημιουργούσαν προβλήματα στην εύρυθμη παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου».

Ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει ότι η αξιολόγηση των μαθητών στα μαθήματα γενικής παιδείας είναι αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου ο μαθητής του ΕΠΑΛ να πάρει πτυχίο και επισημαίνει ότι με βάση την παρ.3 του άρθρου 11 του ν.4186/2013 ο βαθμός προκύπτει από το μέσο όρο της γενικής βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων γενικής παιδείας και ειδικότητας, καθώς και της προφορικής βαθμολογίας της Φυσικής Αγωγής του μαθητή.

Γ. Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ της ΟΛΜΕ 15/7/2014 Κύριε Υπουργέ, Κύριε Υφυπουργέ, Το ΔΣ της ΟΛΜΕ προτείνει τις παρακάτω αλλαγές και προσθήκες στην πρόσφατη απόφαση με αρ.101750/Γ2/1-7-14 «Εγγραφές – φοίτηση μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2014-15 και εφεξής».

1. Να αφαιρεθεί η παράγραφος 1 που θέτει ηλικιακό όριο στις εγγραφές των μαθητών των ημερησίων ΕΠΑΛ.

2. Να προστεθεί παράγραφος σύμφωνα με την οποία: οι μαθητές οι οποίοι εγγράφονται στα ΕΠΑΛ ως απόφοιτοι ΓΕΛ ή ισοτίμων με αυτό τίτλων, έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ για τα ΑΤΕΙ.

3. Να προστεθεί παράγραφος σύμφωνα με την οποία: για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που δεν συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για σοβαρούς λόγους υγείας, διενεργούνται επαναληπτικές εξετάσεις κατά τα πρότυπα των τελειοφοίτων μαθητών των ΓΕΛ.

ΣΧΟΛΙΟ: Καμία λέξη για ειδική ρύθμιση εγγραφής των αποφοίτων Λυκείων στα ΕΠΑΛ. Η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ τότε ήταν αντίθετη στη ρύθμιση αυτή γιατί θεωρούσε ότι δημιουργούνταν μαθητές 2 ταχυτήτων μέσα στα ΕΠΑΛ!!!!!

Νικηφόρος Κωνσταντίνου

Μέλος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. Αντιπρόεδρος Ε.Ε. της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "