Οι «Ηλίθιοι» και πιθανώς οι «Πανηλίθιοι»: Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, Τομέα και Ειδικότητα των ΕΠΑΛ

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Επαγγελματική


Στάλθηκε σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) η 174014/Γ2/27.10.2014 Εγκύκλιος του Υφυπουργού Παιδείας κ. Αλ. Δερμεντζόπουλου με θέμα «Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, Τομέα και Ειδικότητα των Ημερήσιων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2014-2015, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας» (Για να ανοίξετε ή «κατεβάσετε» την Εγκύκλιο κάντε κλικ εδώ), με την σημείωση, μάλιστα, οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Όπως λέει και ο τίτλος της, με αυτήν δίνονται Οδηγίες διδασκαλίας για όλα τα μαθήματα «προσανατολισμού» που διδάσκονται στην Β΄ & Γ΄ Τάξη του ΕΠΑΛ. Για όποιον καθίσει και κάνει τον κόπο να την διαβάσει ολόκληρη και εφόσον έχει γνώσεις των γνωστικών αντικειμένων (μαθήματα), των αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων αλλά και εμπειρία διδασκαλίας στην τάξη και το εργαστήριο, θα δημιουργηθεί το ερώτημα αν αυτοί που συνέταξαν τις Οδηγίες έχουν μπει ποτέ σε κάποια σχολική αίθουσα ή εργαστήριο πρακτικής άσκησης των μαθητών ή σε κάθε περίπτωση αν είναι «Ηλίθιοι» ή πιθανώς οι «Πανηλίθιοι».

Κι αυτό, γιατί «παγιδευμένοι»:

α) από τα «αρχαία αναλυτικά προγράμματα που ουσιαστικά έρχονται από τα πάλαι ποτέ ΤΕΕ,

β) από τα χρησιμοποιούμενα βιβλία που στο σύνολο τους προέρχονται κι αυτά από τα ΤΕΕ και

γ) από τα νέα ωρολόγια προγράμματα που διαφοροποίησαν κατά το έλλατον (μείωσαν) τις ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα και εργαστήριο, προσπάθησαν να ορίσουν το ακατόρθωτο, δηλαδή να επιβάλλουν την διδασκαλία ενός τεράστιου όγκου εκπαιδευτικού υλικού σε μειωμένο διδακτικό χρόνο.

Η έλλειψη πιθανόν πραγματικής γνώσης για τα οριζόμενα γνωστικά αντικείμενα και του απαιτούμενου χρόνου διδασκαλίας τους, ώστε να υπάρξει πραγματική μεταφορά γνώσεων και καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές, τους οδήγησαν να καθορίσουν ως διδακτέα ύλη ουσιαστικά ότι «πετούσε», «κολυμπούσε» και «περπάταγε» στο αναλυτικό πρόγραμμα και το ορισθέν βιβλίο κάθε μαθήματος.

Το χειρότερο όλων είναι ό,τι οι εκπαιδευτικοί «παγιδευμένοι» τόσο από τις Οδηγίες αυτές, όσο και από την υποχρέωση να καλύψουν πλήρως την προβλεπόμενη διδακτική ύλη σε ένα απόλυτα ανεπαρκή διδακτικό χρόνο, αφού πέραν των άλλων υπάρχει όχι μόνο το MySkool αλλά και η αξιολόγηση τους από Διευθυντές και Σχολικούς Συμβούλους, θα αναγκαστούν είτε να διδάξουν «πασαλείμματα» γνώσης για κάθε οριζόμενο γνωστικό αντικείμενο, είτε να κάνουν καταχωρήσεις εικονικής διδασκαλίας στα βιβλία διδακτέας ύλης αυτών που δεν προλαβαίνουν να διδάξουν και κατά τη άποψη τους είναι ήσσονος σημασίας.

Θα μπορούσαμε να κάνουμε αναλυτική κριτική για κάθε μάθημα και βιβλίο (έχουμε τις σχετικές γνώσεις τουλάχιστον για τα τεχνικά θέματα), αλλά αυτό είναι ουσιαστικά καθήκον των μάχιμων εκπαιδευτικών.

Σημασία έχει ότι τα ΕΠΑΛ διαθέτουν ακόμη τα αναλυτικά προγράμματα των ΤΕΕ (τα ΕΠΑΛ της μεταρρύθμισης του 2006 είχαν τα ίδια ελαφρώς ανακατεμένα) και τα διδακτικά εγχειρίδια που γράφηκαν πάλι για τα ΤΕΕ, τι δε οδηγίες τις συνέταξαν μάλλον εκπαιδευτικοί, κατ’ όνομα, που δεν έχουν μπει ποτέ σε αίθουσα διδασκαλίας ή εργαστήριο πρακτικής άσκησης και το πιθανότερο γνώρισαν τα διδακτικά αντικείμενα μέσα και αποκλειστικά από την βιβλιογραφία και το διαδίκτυο.

Είναι δε τόσο πολύ η επιθυμία τους να γίνουν ή να φανούν νεωτεριστές που σε ορισμένα μαθήματα παραπέμπουν και σε ιστοσελίδες εταιριών ή άλλων χρηστών, οι οποίες όμως είναι στο σύνολο τους ξενόγλωσσες και δύσκολα ερευνητέες, για να μην αναφερθούμε στην vikipedia που δεν θεωρείται και το πλέον αξιόπιστο υλικό, αφού δεν υπα΄ρχουν μηχανισμοί ελέγχου και πιστοποίησης των όσων αναφέρονται σ’ αυτή.

Σε κάθε περίπτωση καλή δύναμη σε όσους διδάξουν μέσα από το ασφυκτικό πλαίσιο που ορίζουν οι «Οδηγίες» για το σχολικό έτος 2014-15.

Εκπαιδ-άρχης

Vukentra.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "