Οι 29 φόροι των Τσίπρα-Καμμένου, ο τζίφος της λίστας Λαγκάρντ και το ζοφερό άμεσο μέλλον

Κατηγορία: Απόψεις Οικονομικά


Η λίστα Λαγκάρντ δεν μπορεί να αξιοποιηθεί, και με τη βούλα, διότι τα τυχόν αδικήματα έχουν παραγραφεί αλλά και οι λίστες που κατά καιρούς έχουν δημοσιοποιηθεί αποδείχθηκαν άνθρακες. Αντιθέτως, είναι απτά τα αποτελέσματα 29 νέων φόρων που έχει επιβάλλει η παρούσα κυβέρνηση.

Οσο αφορά τις λίστες, ήδη από το 2015 με τη λίστα Νικολούδη που προαναγγέλονταν 5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3 δισ. ευρώ μέσα στο ίδιο έτος, το Δημόσιο δεν εισέπραξε τίποτα.

Η τότε αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Νάντια Βαλαβάνη κατέβαζε τον προεκλογικό πήχυ για εισπραξιμότητα 30 ως 40 δισ.ευρώ από μεγάλους οφειλέτες, σε 8 με 9 δισ.ευρώ ενώ θέσπισε τη ρύθμιση των πέντε ημερών ώστε όποιος μεγαλοφειλέτης πλήρωνε, θα «γλύτωνε» άλλα τόσα – χωρίς πάντοτε να ανακοινωθεί αν και πόσα εισέπραξε το δημόσιο.

Η λίστα Λαγκάρντ έχει περάσει σε παραγραφή λόγω σχετικής απόφασης του ΣτΕ που εκδόθηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο, αλλά ήδη επί υπουργίας Βαρουφάκη και αργότερα αμφισβητούνταν η χρησιμότητά της αφού όποιος έχει καταθέσεις στο εξωτερικό, δεν είναι αυτομάτως και φοροφυγάς.

Από τη Λίστα Λαγκάρντ το Δημόσιο εισέπραξε 50 εκ. ευρώ μόλις ενώ από τη λίστα Μπόργιανς την οποία παρέλαβε το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ,  εισέπραξε μέχρι στιγμής περίπου 18 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, από τη μεγάλη λίστα των εμβασμάτων εξωτερικού, εκτιμάται ότι έχουν εισπραχθεί περί τα 50 εκ.ευρώ ώστε συνολικά όλες οι λίστες έχουν φέρει στα ταμεία το πολύ 120 εκ.ευρώ παρά τις προσδοκίες.

Την ίδια στιγμή αυτό που είναι αληθινό είναι οι 29 νέοι φόροι που έχουν επιβληθεί τα τελευταία τρία χρόνια ενώ έχει δεσμευτεί έναντι των δανειστών να επιβάλλει και άλλους τουλάχιστον πέντε.

Παρά την αμείλικτη πραγματικότητα, η κυβέρνηση υπόσχεται νέους φόρους με βάση προβλέψεις για υψηλότερα των προβλεπόμενων πρωτογενή πλεονάσματα, μόνιμου δε χαρακτήρα.

Πρόκειται για προβλέψεις αφορούν σε επίτευξη υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της τάξης του 2,6% παρά το αβέβαιο περιβάλλον: και γιατί η χώρα φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά εκλογών και γιατί το διεθνές οικονομικό περιβάλλον επιδεινώνεται.

Το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι για το 2019 έχει εξασφαλιστεί δημοσιονομικός χώρος, δηλαδή υπέρβαση σε σχέση με τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, ύψους 700 εκ. ευρώ το οποίο θα διατεθεί για τη μόνιμη μείωση φόρων.

Τα βασικά σενάρια που έχει βάλει στο τραπέζι το υπουργείο Οικονομικών για τη διάθεση αυτού του ποσού περιλαμβάνουν τον ΕΝΦΙΑ και τις ασφαλιστικές εισφορές:

απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ όσων φορολογούμενων σήμερα απαλλάσσονται από τον φόρο κατά 50%, μια εξαγγελία του Πρωθυπουργού που έμεινε, και αυτή, στα χαρτιά.

παροχή ενός αφορολόγητου ορίου από τον κύριο φόρο του ΕΝΦΙΑ για όσους έχουν μία και μοναδική κατοικία αντικειμενικής αξίας έως ένα συγκεκριμένο όριο, για παράδειγμα τις 60.000 ευρώ.

παρεμβάσεις στο σκέλος των ασφαλιστικών εισφορών ώστε προκειμένου η συνολική επιβάρυνση για τους ελεύθερους επαγγελματίες από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές να μην ξεπερνά το 50% – σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις υπερβαίνει το 55%

Oι δανειστές έχουν απορρίψει ήδη παρεμβάσεις στον ΦΠΑ όπως επιστροφή της εστίασης στον μειωμένο συντελεστή 13% ενώ βέβαιη είναι η επιβολή τουλάχιστον πέντε νέων φόρων για τους οποίους η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί, όπως ο περιορισμός του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώς της ελληνικής ναυτιλίας και η επιβολή δύο νέων αυξήσεων στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, το 2019 και 2020 ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις εμπορικές αξίες και η μείωση του αφορολόγητου ορίου από το 2020 που θα επιβαρύνει κυρίως τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους.

Και για μην ξεχνιόμαστε οι 29 φόροι που επέβαλε η κυβέρνηση είναι:

  1. αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24%.
  2. μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών ευρείας κατανάλωσης από το μειωμένο συντελεστή 13% στον κανονικό 24%.
  3. κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
  4. αύξηση συντελεστών της εισφοράς αλληλεγγύης.
  5. μείωση αφορολόγητου ορίου.
  6. αύξηση ανώτατου συντελεστή φορολογικής κλίμακας από 42% σε 45%.
  7. κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης του εισοδήματος από ελευθέριο επάγγελμα 26% έως 33% και φορολόγηση με συντελεστές που φθάνουν ακόμη και το 45%.
  8. αύξηση συντελεστών για το εισόδημα από ενοίκια.
  9. αύξηση προκαταβολής φόρου για όλους τους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το 55% στο 100%.
  10. αύξηση εταιρικού συντελεστή από 26% σε 29%.
  11. αύξηση συντελεστή φορολόγησης των μερισμάτων από το 10% στο 15%.
  12. αύξηση του συντελεστή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης από το 10% στο 13% επί του ετήσιου τεκμηρίου για τα ΙΧ άνω των 2.500 κυβικών, τις πισίνες και τα αεροσκάφη και επιβολή φόρου και στα σκάφη αναψυχής.
  13. κατάργηση του μειωμένου ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) για τα οινοπνευματώδη ποτά στα Δωδεκάνησα.
  14. επιβολή φόρου 10% στην συνδρομητική τηλεόραση.
  15. επιβολή φόρου 5% στην σταθερή τηλεφωνία και το ίντερνετ.
  16. αύξηση του ΕΦΚ στα οινοπνευματώδη ποτά και τα τσιγάρα.
  17. αύξηση του φόρου στη μπύρα.
  18. επιβολή ΕΦΚ στο κρασί.
  19. επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.
  20. αύξηση του φόρου στην αμόλυβδη, στο ντίζελ κίνησης, στο υγραέριο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
  21. επιβολή ειδικού τέλοςς διανυκτέρευσης για όλα τα τουριστικά καταλύματα.
  22. επιβολή φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών (π.χ. Airbnb).
  23. επιβολή φόρου στον καφέ.
  24. αύξηση στους συντελεστές του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ.
  25. αύξηση στους συντελεστές για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα.
  26. αύξηση στον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ για τα νομικά πρόσωπα.
  27. αύξηση στο φορολογούμενο εισόδημα ως παροχή σε είδος για την παροχή εταιρικών ΙΧ από τις επιχειρήσεις στους εργαζομένους τους.
  28. επιβολή τέλους στη χρήση πλαστικής σακούλας.
  29. επιβολή φόρου στις φορητές ψηφιακές συσκευές πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Καμία χώρα στον κόσμο δεν έχει πετύχει τόσο υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα… σαν αυτά που ζητήθηκαν από την Ελλάδα, τονίζει ο Γιάννης Στουρνάρας.


Aυτό είναι και το ρίσκο για την Ελλάδα, υπογραμμίζει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος στην Νομισματική Εκθεση, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η δημιουργία υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, αποτελεί τη μεγαλύτερη επισφάλεια στην ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους μακροπρόθεσμα.

Όπως αναφέρεται στην Έκθεση, η βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους, πέραν των μεσοπρόθεσμων θετικών επιδράσεων, θα μπορούσε να έχει και άμεσα οφέλη, καθώς παρέχει στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τη διακριτική ευχέρεια να εξετάσει τη διατήρηση της “παρέκκλισης” (waiver) για την αποδοχή των ελληνικών κρατικών ομολόγων ως εξασφαλίσεων στις πράξεις νομισματικής πολιτικής του Ευρωσυστήματος.

Επίσης, να αποδεχθεί τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αγοράς τίτλων (στην κανονική περίοδο και στην περίοδο επανεπένδυσης) με βάση το επιχείρημα ότι, στην ουσία, οι προϋποθέσεις για τη διατήρηση της “παρέκκλισης” (waiver), δηλαδή ενισχυμένη εποπτεία και αιρεσιμότητα, έχουν συμπεριληφθεί στην απόφαση του Eurogroup της 21ης Ιουνίου. Αν συμβεί αυτό, θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν ορισμένα από τα θετικά αποτελέσματα που εκτιμά η Τράπεζα της Ελλάδος ότι θα μπορούσαν να προκύψουν από τη θέσπιση προληπτικής γραμμής στήριξης, κυρίως σε όρους χαμηλότερου κόστους χρηματοδότησης της οικονομίας.

Όπως σημειώνεται στην Έκθεση, η Τράπεζα της Ελλάδος είχε προτείνει τη θέσπιση προληπτικής γραμμής στήριξης προκειμένου να διατηρηθεί η “παρέκκλιση” (waiver) και να μπορούν να ενταχθούν τα ελληνικά κρατικά ομόλογα στο πρόγραμμα αγοράς τίτλων της ΕΚΤ. Με αυτό τον τρόπο θα μειωνόταν το κόστος δανεισμού του Δημοσίου και των τραπεζών και θα μετακυλίονταν τα οφέλη στην πραγματική οικονομία. Επίσης θα είχε αποφευχθεί η δημιουργία ενός τόσο υψηλού ταμειακού αποθέματος ασφαλείας, το οποίο επιβάρυνε σημαντικά το δημόσιο χρέος αλλά και το κόστος χρηματοδότησης του Δημοσίου.

Σχολιάζοντας την απόφαση του Eurogroup της 21ης Ιουνίου 2018, η Έκθεση του Διοικητή της ΤτΕ αναφέρει ότι αναμένεται να έχει σημαντική συμβολή στην ομαλή έξοδο στις αγορές και στη συνέχιση της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας, και τούτο διότι:

α) Προβλέπει ενισχυμένη εποπτεία με όρους αιρεσιμότητας, που θα αποτρέψει τον εκτροχιασμό της δημοσιονομικής πολιτικής και την εγκατάλειψη των μεταρρυθμίσεων. Οι ευρωπαϊκοί Θεσμοί, μαζί με το ΔΝΤ, θα αξιολογούν ανά τρίμηνο τις εξελίξεις στο δημοσιονομικό τομέα και στις μεταρρυθμίσεις και θα υποβάλλουν σχετική έκθεση στο Eurogroup και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η έκθεση θα δημοσιοποιείται και θα αξιολογείται στην πράξη από την αντίδραση των αγορών, η οποία θα είναι αδρός δείκτης της καθυστέρησης ή της προόδου που θα επισημαίνουν οι εκθέσεις των Θεσμών. Εξάλλου, με βάση αυτές τις περιοδικές αξιολογήσεις θα εφαρμόζονται και μέτρα τα οποία τελούν υπό αιρεσιμότητα όπως οι επιστροφές των κερδών των κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος από τα ελληνικά ομόλογα.

β) Εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, γεγονός που θα επηρεάσει θετικά τις αγορές και θα ενδυναμώσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, αποτελεί κλειδί η συνέχιση της δημοσιονομικής και μεταρρυθμιστικής προσπάθειας για μια μακρά χρονική περίοδο, καθώς και η δέσμευση του Eurogroup να εξετάσει περαιτέρω μέτρα ελάφρυνσης του χρέους στη μακροπρόθεσμη περίοδο εάν υπάρξουν απρόβλεπτες δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις.

Μία αύξηση των επιτοκίων κατά 100 μονάδες βάσης, σε συνδυασμό με μια χαλάρωση της δημοσιονομικής προσπάθειας κατά 0,7% του ΑΕΠ ετησίως, σε σχέση με το βασικό σενάριο, οδηγεί σε αύξηση των χρηματοδοτικών αναγκών του Δημοσίου πέραν των ορίων που προβλέπονται για τη βιωσιμότητα του χρέους μετά το 2032. Στην απόφαση του Eurogroup προβλέπονται πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2022 και 2,2% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο από το 2023 μέχρι το 2060.

Όπως αναφέρεται, ωστόσο, ουδεμία χώρα στον κόσμο, με πιθανή εξαίρεση τις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες, έχει επιτύχει τόσο υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα και για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Επομένως, αυτή η υπόθεση αποτελεί και τη μεγαλύτερη επισφάλεια στην ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους μακροπρόθεσμα. Υπενθυμίζει επίσης ότι λάθη της οικονομικής πολιτικής είτε στο απώτερο είτε στο εγγύτερο παρελθόν, τα οποία εκτόξευσαν το δημόσιο χρέος, επιβαρύνουν τις μελλοντικές γενεές με τόσο υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα.

Oι εκτιμήσεις για τις προοπτικές της οικονομίας περιβάλλονται από σημαντικές αβεβαιότητες, αναφέρει η Έκθεση για τη Νομισματική Πολιτική 2017 – 2018.

Σε ό,τι αφορά το εγχώριο περιβάλλον, καθυστερήσεις στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και των ιδιωτικοποιήσεων και υπερβολική φορολόγηση ενδέχεται να οδηγήσουν σε επιβράδυνση της ανάκαμψης της οικονομίας. Οι κίνδυνοι που πηγάζουν από το εξωτερικό περιβάλλον συνδέονται κυρίως με την αύξηση του εμπορικού προστατευτισμού διεθνώς, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις, αλλά και με την αύξηση της αποστροφής κινδύνου των επενδυτών λόγω αναταράξεων στις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές. Τέλος, ενδεχόμενη επιδείνωση της προσφυγικής κρίσης και αύξηση των μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την οικονομική δραστηριότητα.

Η Τράπεζα της Ελλάδος αναμένει επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας μεσοπρόθεσμα. Προβλέπει ρυθμούς αύξησης του ΑΕΠ 2,0% και 2,3% για τα έτη 2018 και 2019 αντιστοίχως. Η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι θα στηριχθεί στις επιχειρηματικές επενδύσεις, στις εξαγωγές, αλλά και στην ελαφρά άνοδο της ιδιωτικής κατανάλωσης. Η απασχόληση αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται λόγω της επιστροφής της οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, με αποτέλεσμα να προβλέπεται ότι το ποσοστό ανεργίας το 2018 θα υποχωρήσει κάτω από 20%.

Η ανοδική πορεία του εναρμονισμένου δείκτη τιμών καταναλωτή εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2018, αν και με ελαφρώς χαμηλότερους ρυθμούς σε σχέση με το 2017, λόγω εξάντλησης των επιδράσεων βάσης από τις τελευταίες αυξήσεις στην έμμεση φορολογία.

Τέλος, σύμφωνα με τα έως τώρα διαθέσιμα δεδομένα, για το 2018 η ΤτΕ αναμένει να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος του προγράμματος.

Τη μείωση φορολογικών συντελεστών και εισφορών προκρίνει η τράπεζα, ως τον καλύτερο τρόπο αξιοποίησης του δημοσιονομικού περιθωρίου που θα προκύψει τα επόμενα χρόνια, επισημαίνει σε ανάλυσή της η Alpha Bank.

Η ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας συνοδεύεται από μέτρα ελαφρύνσεως του δημοσίου χρέους και ένα αξιόπιστο εποπτικό πλαίσιο που διασφαλίζει τη βιωσιμότητά του σε μεσοχρόνιο ορίζοντα.

Το νέο τοπίο, αναφέρει η τράπεζα, επανακαθορίζει τις προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής. Ο στόχος της ταχύτερης αναπτύξεως της ελληνικής οικονομίας που θα την επαναφέρει σε τροχιά συγκλίσεως με τις άλλες χώρες της Ζώνης του Ευρώ και θα κάμψει με επιταχυνόμενο ρυθμό το ποσοστό ανεργίας τίθεται εκ των πραγμάτων στο επίκεντρο του σχεδιασμού της οικονομικής πολιτικής.

Σε αυτήν την προσπάθεια, η δημοσιονομική πολιτική οφείλει να είναι αρωγός στο πλαίσιο του δυνατού.

Το 2017, το υψηλό πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβερνήσεως, το οποίο υπερέβη τον στόχο κατά 2,45 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, αποδίδεται στην υψηλή φορολόγηση και την περικοπή δαπανών, κυρίως του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Παρά τη διατήρηση των ιδιαίτερα υψηλών στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας για τα μέτρα ελαφρύνσεως του χρέους, η πιθανότητα υπερβάσεως των στόχων και, κατά συνέπεια, δημιουργίας δημοσιονομικού χώρου παραμένει υψηλή. Ο τρόπος αξιοποιήσεως του δημοσιονομικού χώρου είναι κρίσιμης σημασίας αφού επηρεάζει καθοριστικά την αναπτυξιακή διαδικασία.

Η επιλογή της σταδιακής μειώσεως των φορολογικών συντελεστών και των ασφαλιστικών εισφορών, αφενός, ενισχύει άμεσα την οικονομική δραστηριότητα δεδομένου ότι καθιστά επικερδή ορισμένα επενδυτικά σχέδια και ενδυναμώνει τα κίνητρα για εργασία και αφετέρου, ενισχύει περαιτέρω την εμπιστοσύνη των επενδυτών, μειώνοντας το κόστος δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου.

Στη διάρκεια της παρατεταμένης δημοσιονομικής προσαρμογής, το μείγμα πολιτικής προκάλεσε επιπλέον εμπόδια στην επιχειρηματικότητα, αφού στηρίχθηκε κυρίως στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων και των ασφαλιστικών εισφορών και λιγότερο στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και στον εξορθολογισμό των δαπανών.

Η πολιτική αυτή είχε ως συνέπεια σημαντικές δυσχέρειες στην υλοποίηση των δημόσιων επενδύσεων, ενώ παράλληλα η σχεδόν οριζόντια μείωση δαπανών οδήγησε, σε αρκετές περιπτώσεις, στην υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών.

Κατά συνέπεια, η αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής προσαρμογής είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για την επιτάχυνση της αναπτυξιακής διαδικασίας. Βασικό συστατικό μιας τέτοιας πολιτικής είναι μια φορολογική μεταρρύθμιση, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει χαμηλότερους συντελεστές, απλοποίηση του φορολογικού συστήματος και διεύρυνση της φορολογικής βάσεως μέσω του περιορισμού της φοροδιαφυγής, καταλήγει η τράπεζα.

ΟΡΓΗ Καραμανλή για Παυλόπουλο που επιθυμεί να παραμείνει Πρόεδρος!


Σε περίπτωση που ο Μητσοτάκης δεν πετύχει αυτοδυναμία ή -ακόμη χειρότερα για την ΝΔ-χάσει τις επικείμενες εκλογές, ο Γιάννης Στουρνάρας είναι έτοιμος να αναλάβει δράση. Ηδη όπως αποκαλύψαμε σε προηγούμενη ανάρτησή μας ο εκλογικός μηχανισμός του Σύριζα έχει σημάνει συναγερμό, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στη ΝΔ παρότι η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά διαρκώς εκλογές.

Ολο και πιο συχνά ακούς την συνήθη ατάκα “δεν τραβάει ο Κυριάκος”, διαπίστωση σχεδόν ανατριχιαστική εάν αναλογισθεί κανείς ότι μπορεί να ξαναείναι υπουργός η Θεανώ Φωτίου, εάν εκλεγεί για 2η τετραετία ο Προκόπης Παυλόπουλος και γίνει αντιπρόεδρος και υπουργός Εσωτερικών της Νέας Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο Παύλος Πολάκης. Καθότι αυτοί είναι οι τελευταίοι σχεδιασμοί του Μαξίμου. Ο Παυλόπουλος απεκάλυψε στον Τσίπρα ότι είναι πολύ νέος, έχει πολλά να προσφέρει στον τόπο και θα επιθυμούσε να είναι εκ νέου υποψήφιος για Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Αυτός είναι και ο λόγος που Καραμανλής και Παυλόπουλος πλέον δεν μιλιούνται. Ο Καραμανλής είχε λάβει διαβεβαιώσεις από τον Τσίπρα ότι ο Σύριζα θα τον προτείνει για Πρόεδρο Δημοκρατίας, έλα όμως που ο Παυλόπουλος γλυκάθηκε στο μέλι. Και μια και μιλάμε για μέλι η διαβόητη λίστα Λαγκάρντ αποδείχθηκε τζίφος για τα δημόσια ταμεία ενώ πολύ πιθανό δεν συνέβη το ίδιο με τα ταμεία του Σύριζα.

Gillian Rothschild

Πηγή: kourdistoportocali.com

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "