Η καλή δημοσιογραφία (και η εφημερίδες) αντεπιτίθεται με αληθινές ειδήσεις…

Κατηγορία: Απόψεις Αρθρα


Τι χρονιά ήταν το 2016 για τις εφημερίδες;

Για τις ελληνικές μην τα λέμε, τα ξέρουμε. Αλλά και οι μεγάλες του υπόλοιπου κόσμου δεν  πέρασαν και πολύ καλά. Τα στοιχεία είναι αδιάψευστα: η διαφήμιση στο χαρτί βρίσκεται σε κάθετη πτώση. Στους New York Times  και τη Wall Street Journal η μείωση ήταν 20%, στους Times 29%.

Οι λόγοι, επισημαίνουν οι Financial Times σε μια ανάλυση εξαιρετικής ακρίβειας, είναι πολλοί: η μείωση των πωλήσεων, η στροφή του κοινού προς τη διαδικτυακή ενημέρωση, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κλάδοι οι οποίοι κάποτε ήταν πολύ γενναιόδωροι και σήμερα έρχονται και αυτοί αντιμέτωποι με την ψηφιακή εποχή.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η Google και το Facebook απορροφούν τα δυο τρίτα της διαφημιστικής αγοράς ενώ σε αυτά τα δυο μέσα οφείλεται και η αύξηση του διαφημιστικού τζίρου κατά 116 (!) %.

Και οι «εφημεριδάδες» τι κάνουν;

Ποντάρουν στην αύξηση των εσόδων από τις ψηφιακές συνδρομές. Με εξαιρετικά αποτελέσματα και με τη βοήθεια, είναι αλήθεια, του Brexit και της εκλογής του Ντόναλντ Τραμπ. Γεγονός είναι πάντως ότι όλο και περισσότεροι αναγνώστες αναζητούν αξιόπιστες πληροφορίες.

Οι NYT, για παράδειγμα, έκλεισαν τη χρονιά με 1,6 εκατομμύρια συνδρομητές (+47% σε σχέση με το 2015, ενώ το τελευταίο τρίμηνο οι νέοι συνδρομητές έφτασαν τους 267.000), ενώ η WSJ  με ένα εκατομμύριο.

Η αξιόπιστη πληροφορία αλλά και μια ποικιλία προσφορών (βίντεο, podcast, εικονική πραγματικότητα) είναι η στρατηγική της νίκης. Που μένει ακόμη να αποδώσει ως επένδυση. Γιατί παρά την αύξηση των συνδρομών οι NYT είδαν τα κέρδη τους να μειώνονται κατά 54% το 2016, ενώ η WSJ περιέκοψε 200 θέσεις εργασίας.

Είναι σαφές, η μάχη δεν είναι εύκολη. Αλλά όσοι, δημοσιογράφοι και αναγνώστες, πιστεύουμε στην καλή δημοσιογραφία, στο τέλος θα κερδίσουμε.

Πηγή: protagon.gr

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση



«ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» - 22 ρεμπέτικα πορτρέτα –του Ηλία Βολιότη Καπετανάκη

Στέγαστρο ΣΜΑ Περιστερίου: Το νέο μεγάλο Περιβαλλοντικό, Πολεοδομικό και Διαχειριστικό «ΣΚΑΝΔΑΛΟ» της Διοίκησης Παχατουρίδη (Βίντεο-Φωτό)

" Η Διοίκηση Ανδρέα Παχατουρίδη «Καταπατά νόμους, μολύνει & αδιαφορεί για υγεία των κατοίκων, μόνο για λίγες χιλιάδες ευρώ». Κατασκευάζει «παράνομο» μεταλλικό Στέγαστρο για να καλύψει τις παράνομες εγκαταστάσεις επεξεργασίας και μεταφόρτωσης σκουπιδιών στο Αμαξοστάσιο, αυθαίρετα και χωρίς άδεια, ώστε να «καλύψει» το τι δηλητήρια «ταΐζει» κατοίκους και εργαζόμενους … "

Περιστέρι: Μεγάλο Σκάνδαλο αιρετών, με απαλλοτριωμένα οικόπεδα - “Πληρώθηκαν” αλλά συνεχίζουν να τα “έχουν” - Το εμπορικό κέντρο ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ, το “Πάρκινγκ” του και ο κ. Παχατουρίδης

" Ο Δήμος Περιστερίου, πλήρωσε πολύ ακριβά οικόπεδο διαχρονικού αιρετού της Πόλης, για να κάνει διάνοιξη δρόμου σε κεντρικό σημείο, σύμφωνα με το ισχύον πολεοδομικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, όμως 15 χρόνια μετά αυτό παραμένει στους αρχικούς ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας την εμπορική αξία της ακίνητης περιουσίας τους. Δείτε ποιόν αφορά και πως έχει μεθοδευτεί η όλη κατάσταση… "

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία: Η ριξηκέλευθη πρόταση του Vukentra.gr για όλα τα θέματα που απασχολούν αλλά και συνθέτουν την Β/θμια Εκπαίδευση

" Για την πραγματική εκπαίδευση, ακόμη δεν έχει διατυπωθεί τίποτα, στον εθνικό διάλογο που κατά πολλούς θεωρείται προσχηματικός, προκειμένου η Κυβέρνηση να περάσει αυτά που θέλει. Το Vukentra.gr, καταθέτει τη δική του, αιρετική κατά μία άποψη αλλά και ιδιαίτερα «επαναστατική» για τα σημερινά δεδομένα. Διαβάστε την και διατυπώστε τις δικές σας προτάσεις…. "

Περιστέρι Αττικής: Διαπλοκή, διαφθορά ή ανικανότητα των υπηρεσιών του ή κάποιος τα «παίρνει»; Ο Δήμαρχος κ. Παχατουρίδης οφείλει να απαντήσει άμεσα…

" «Άγνωστοι» εκμεταλλεύονται τα διαφημιστικά ταμπλό των στάσεων χωρίς να πληρώνουν τίποτα στο Δήμο. Ο Δήμαρχος της Πόλης κ. Ανδρέας Παχατουρίδης, οφείλει να ερευνήσει άμεσα το θέμα και να δώσει απαντήσεις … Άλλως θα μείνει η εντύπωση ότι η Διοίκησή του «γνωρίζει» και σιωπά, με ότι κι αν αυτό σημαίνει… είτε ότι κάποιος τα «παίρνει», είτε ότι… "